abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118879847
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:40 schreef Aldo-MC het volgende:
Mensen met wraakgevoelens begrijp ik niet zo goed.
Alsof elke pester een sadistische gek is die keihard aangepakt moet worden en niet kan veranderen?
Zoals die gast die bij Tim op die recensiepagina schreef, het is ten eerste uit 2010, ten tweede in hoeverre overziet zo iemand wat het met een ander doet? Ten derde zijn mensen die zelf treiteren vaak kapot onzeker en doodsbenauwd dat ze zelf aan de beurt zijn en proberen ze met treiteren de aandacht alleen te verleggen.
Natuurlijk is het mooi als iemand die loopt te sarren een keer een klap op de neus krijgt of een koekje van eigen deeg, maar ze dood wensen of strafrechtelijk vervolgen is wel erg extremistisch denken.
Dan snap jij de invloed van pesten niet.
Ook jarenlang gepest ivm gehoor. Ik was dus 'anders'. Op een gegeven moment eens iemands fiets compleet de vernieling in getrapt en plots was het over..

En paar jaar later kwam diegene en nog enkele anderen spijt betuigen voor wat ze met mij hadden gedaan. Heel erg bedankt, maar ik ben nog steeds niet open. Ik zal het ook niet meer kunnen worden denk ik.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:46:54 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118879878
Verbijsterend dat iedere school waarop hij heeft gezeten zegt dat hij bij hen niet gepest is, en dat terwijl z'n ouders hem nota bene op judo hadden gedaan om wat weerbaarder te worden.

Maar goed, het "10 jaar geleden hadden we geen pestprotocol" excuus van de lagere school is ook behoorlijk triest, dan liepen ze zelfs voor een plattelandsschool al behoorlijk achter.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118879908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:46 schreef Leandra het volgende:
Verbijsterend dat iedere school waarop hij heeft gezeten zegt dat hij bij hen niet gepest is, en dat terwijl z'n ouders hem nota bene op judo hadden gedaan om wat weerbaarder te worden.

Maar goed, het "10 jaar geleden hadden we geen pestprotocol" excuus van de lagere school is ook behoorlijk triest, dan liepen ze zelfs voor een plattelandsschool al behoorlijk achter.
Mijn basisschool deed ook niks.. De leraar vond het volgens mij zelfs wel leuk.. En als ik dan iemand sloeg was het natuurlijk allemaal mijn schuld.
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:51:13 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118879963
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mijn basisschool deed ook niks.. De leraar vond het volgens mij zelfs wel leuk.. En als ik dan iemand sloeg was het natuurlijk allemaal mijn schuld.
Dat is van een andere orde, maar hier loopt de woordvoerder van de school te beweren dat ze 10 jaar geleden nog geen pestprotocol hadden, als zou dat een excuus zijn.
Al even afgezien van het feit dat een pestprotocol 10 jaar geleden al behoorlijk standaard was.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118879979
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank je voor het compliment, maar geloof me, dat is echt veel later pas 'goed' gekomen :@
Als kind was ik echt een lelijke gans (eendje kan ik het niet noemen, met 1.80). Echt. Ik had zo'n beugel waarbij er een hoesje over je ondertanden kwam waardoor je een soort 'centenbakkie' hebt als je die beugel in hebt, ik sliste door die beugel, mijn haar zat model bloempot, ik was dus al heel snel lang maar dan zonder enige vormen uiteraard als kind, was echt een sliert, sproeten.
Oh en ik miste het echte dorpse accent daar, dat hielp ook niet. Ik was import, ik was niet geboren in dat Westfriese durp, de anderen wel.
Duidelijk, dat soort meisjes kende ik ook ;)
Wat me vaak opvalt is dat lelijke gansjes vaak mooie zwanen worden.
Die pester zal nu wel balen als een stekker als hij jou iedere keer ziet ;)

Een ex van mij had midden op haar voorhoofd een moedervlek format 2 euro stuk. als kind zijnde wel aan geopereerd maar ws ook een van de redenen dat ze veel gepest is.
Het litteken zit er nog steeds (al moet je goed kijken).
Tegenwoordig is het een meid waarvan veel mannen dromen om mee naar bed te gaan en vrouwen jaloers op zijn ;)
pi_118880012
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is van een andere orde, maar hier loopt de woordvoerder van de school te beweren dat ze 10 jaar geleden nog geen pestprotocol hadden, als zou dat een excuus zijn.
Al even afgezien van het feit dat een pestprotocol 10 jaar geleden al behoorlijk standaard was.
Het ik bedoelde te zeggen was dat mijn school wel een protocol had zo rond 1998, maar men er niks mee deed, of dingen juist erger maakten. Althans die ene leraar..
pi_118880032
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:45 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dan snap jij de invloed van pesten niet.
Ook jarenlang gepest ivm gehoor. Ik was dus 'anders'. Op een gegeven moment eens iemands fiets compleet de vernieling in getrapt en plots was het over..

En paar jaar later kwam diegene en nog enkele anderen spijt betuigen voor wat ze met mij hadden gedaan. Heel erg bedankt, maar ik ben nog steeds niet open. Ik zal het ook niet meer kunnen worden denk ik.
Ik ben ook gepest en best wel nasty ook met bedreigingen vanuit "Het Kamp" zoals dat toen de boel terroriseerde bij ons op het dorp. De dingen die Greys zegt herken ik ook enorm en wat jij zegt ook wel alleen op een gegeven moment zie je wel in dat wat zij deden ook relatief was en binnen een bepaalde periode in hun leven.
Laatst was dat ook bij de reuni op tv en die gepeste kerel bleef maar boos en zielig doen terwijl de 'dader' die toen zelf 14 was ook aangaf van sorry kerel als ik nu wist wat ik toen wist had het nooit voorgevallen.
Je kan toch relativeren en dingen binnen een bepaald kader zien?
  dinsdag 6 november 2012 @ 09:58:01 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880108
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:53 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Het ik bedoelde te zeggen was dat mijn school wel een protocol had zo rond 1998, maar men er niks mee deed, of dingen juist erger maakten. Althans die ene leraar..
Dat bedoel ik in feite ook, want het excuus dat de woordvoerder nu aangrijpt (we hadden geen pestprotocol) lijkt me gewoon nonsens.

Het was er dus waarschijnlijk wel, maar ze deden er niets mee.
Dan moet die man niet gaan liegen dat het er niet was.

Hij probeert z'n straatje schoon te vegen, maar door het excuus wat hij gebruikt probeert hij het schoon te vegen met een emmer modder.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:00:20 #234
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880164
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:54 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ik ben ook gepest en best wel nasty ook met bedreigingen vanuit "Het Kamp" zoals dat toen de boel terroriseerde bij ons op het dorp. De dingen die Greys zegt herken ik ook enorm en wat jij zegt ook wel alleen op een gegeven moment zie je wel in dat wat zij deden ook relatief was en binnen een bepaalde periode in hun leven.
Laatst was dat ook bij de reuni op tv en die gepeste kerel bleef maar boos en zielig doen terwijl de 'dader' die toen zelf 14 was ook aangaf van sorry kerel als ik nu wist wat ik toen wist had het nooit voorgevallen.
Je kan toch relativeren en dingen binnen een bepaald kader zien?
Dat ligt er denk ik vooral aan hoe erg je er door beïnvloed bent.
Sommige dingen gaan zo kapot dat het niet met een "sorry, als ik toen wist wat ik nu weet..." goed te maken zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118880384
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:12 schreef De_Ilias het volgende:
Zelfmoord is voor de wanhopigen en zwakkelingen, maar nooit goed te keuren.
Stel dat er echt geen andere uitweg was en dat je de keuze had tussen de pesters(s) vermoorden of zelfmoord wat dan? Het moet stoppen en het is het 1 of het ander. De maatschappij helpt niet en je moet het zelf oplossen. Zo voelde ik me toen ook en waarschijnlijk was deze jongen net zo wanhopig.
pi_118880464
Maar goed ik ben wel heel benieuwd naar de pesters en hoe dat eraan toe ging.
Ik geloof niet dat het op het windesheim was.
Wellicht pesters van de basisschool die hem bleven achtervolgen al die tijd?
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:17:17 #237
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118880555
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:13 schreef freeeman het volgende:
Waarschijnlijk bagatelliseren ze hun eigen rol, ik verwacht niet dit er iemand het lef heeft om op te staan en te zeggen dat hij een van de pesters was.

Want in principe zijn pesters sowieso de grootste lafaards die hun eigen bestaansrecht vooral halen uit het feit dat ze een ander zich minderwaardig kunnen laten voelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118880668
Er wordt ontkend dat er aangifte is gedaan. Sowieso denk ik dat het weinig uithaalt, want als er al daders worden opgespoord, kan er geen verband worden aangetoond. Ik zou het graag anders zien, maar juridisch sta je zwak.
pi_118880697
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:13 schreef freeeman het volgende:
Ik krijg uit de berichtgeving inderdaad de indruk dat het gaat om pestkoppen in de eigen woonomgeving, waarschijnlijk klas- of schoolgenoten van de middelbare school.
pi_118880930
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:12 schreef De_Ilias het volgende:
Zelfmoord is voor de wanhopigen en zwakkelingen, maar nooit goed te keuren.
Was je er ook weer, helder licht?

Hoe ernstig deze jongen is gepest, zal misschien nooit helemaal duidelijk worden. Zeker is dat hij er enorm onder geleden heeft en dat hij er veel last van had. Uit de woorden in zijn afscheidsbrief valt (tussen de regels door) op te maken dat het om meer ging dan alleen pesten.

Dit fragment uit het AD is typerend:
quote:
Henk en Martina Knol noemen Tim hun 'meest trouwe werknemer', die ze beschouwden als hun zoon. Martina: 'We hebben dit niet zien aankomen. Het viel ons wel op dat Tim het afgelopen jaar bedachtzamer en in zichzelf gekeerd was. Hij voelde zich opgejaagd, vertelde hij, zonder in detail te treden', vertelt Martina.
Kennelijk zaten de pestkoppen hem op de huid. En het veronderstelde homo-zijn van die jongen heeft ongetwijfeld meegespeeld.

Dat jij als notoire homofoob dan meteen weer klaarstaat om de zelfmoord te veroordelen, is extra wrang. Jij bent van het soort dat jongens als Tim hun eigenwaarde niet gunt. Je hebt het recht om dat te vinden, maar weet dan in elk geval je [ #*(@&$)*@ ] te houden op dit soort momenten.

Als iemand hierover niet heeft te oordelen, ben jij het wel.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:32:50 #241
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118880950
Nu aangifte doen zou ik ook een beetje mosterd na de maaltijd vinden. Hadden z'n ouders beter kunnen doen toen hij nog leefde. Tim schiet er nu niet meer wat mee op, zeg maar.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:34:22 #242
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_118880997
Er zijn ergere dingen in het leven dan pesten. :N
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:35:51 #243
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118881036
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:34 schreef rakotto het volgende:
Als je jarenlang getreiterd, gepest en buitengesloten bent denk je daar wel anders over, vermoed ik.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:37:45 #244
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_118881092
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:35 schreef MaLo het volgende:
Als je jarenlang getreiterd, gepest en buitengesloten bent denk je daar wel anders over, vermoed ik.
Als je niets anders meegemaakt hebt, dan wel blijkbaar.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:39:49 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118881152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:37 schreef rakotto het volgende:

[..]

En als je wel iets anders meegemaakt hebt dan vervalt het treiteren tot iets wat niets voorstelt? Of komt het er bovenop?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118881167
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:23 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik krijg uit de berichtgeving inderdaad de indruk dat het gaat om pestkoppen in de eigen woonomgeving, waarschijnlijk klas- of schoolgenoten van de middelbare school.
Het thij college (middelbare school) vond ik ook altijd een gemoedelijke school. Daar gingen in mijn optiek de leraren, leerlingen en ondersteunend personeel heel goed met elkaar om.

Ik denk idd ook dat de pesters uit het dorp tilligte/denekamp moeten worden gezocht.
pi_118881218
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:37 schreef rakotto het volgende:

[..]

Zoals? Familielid die overlijdt?! Komt erbovenop. Iemand die gepest werd zal hier moeilijk met iemand over kunnen praten door gebrek aan vrienden, of simpelweg zich er niet voor open kunnen stellen. Daardoor dat verlies moeilijker verwerkend omdat je in jezelf bent gekeerd.

Serieus, ik kan maar weinig bedenken dat meer invloed heeft gehad in m'n leven dan dat. Dat je nergens bij mag horen omdat je anders bent.
pi_118881285
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:34 schreef rakotto het volgende:
Daar kun je onmogelijk over oordelen, want je bent niet op de hoogte van de mate waarin die jongen werd gepest en de aard van de pesterijen. Wellicht komen er vandaag in de persconferentie meer details naar buiten over wat die jongen allemaal moest doormaken.
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:46:56 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118881342
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:41 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zoals? Familielid die overlijdt?! Komt erbovenop. Iemand die gepest werd zal hier moeilijk met iemand over kunnen praten door gebrek aan vrienden, of simpelweg zich er niet voor open kunnen stellen. Daardoor dat verlies moeilijker verwerkend omdat je in jezelf bent gekeerd.

Serieus, ik kan maar weinig bedenken dat meer invloed heeft gehad in m'n leven dan dat. Dat je nergens bij mag horen omdat je anders bent.
Zoals eerder gezegd: de meeste mensen onderschatten de gevolgen van (langdurig en stelselmatig) pesten enorm.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_118881360
Ik denk dat gepeste kinderen op sommige punten gelijkstaan aan kinderen uit een oorlog..
1. Niemand kunnen vertrouwen
2. Buitengesloten om obvious reden die nergens op slaat
3. Je hebt niets aan een 'sorry' van de andere kant
4. Het verandert je kijk op alles en iedereen.

Kinderen uit een oorlog hebben t idd wel zwaarder gehad. Dat is 1 voorbeeld ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')