Herkenbaar!quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Dat komt mij zeer bekend voor. Meestal vertaald het in mijn leven als ik verveel me dood ook al heb ik duizend dingen te doen.
Ik had dagen waarop ik echt letterlijk niets deed voor mijn studie, maar ik werd gek van het niets doen. Nu moet ik van mezelf van 9 tot 5 aan de slag aan mijn scriptie, maar per twee uur ben ik zo'n 10-15 min productief. Daarna is mijn aandacht al weer verplaatst naar iets anders, soms studiegerelateerd, soms iets totaal anders. Voorbeeldje; gisteren redelijk op tijd opgestaan, dan scriptiebestand openen, tegelijkertijd mail, fb en fok checken. Dan een zin lezen in mijn scriptie (van waar was ik ook al weer gebleven?) dan op fb mopperen tegen vriendin. Ondertussen bedenken dat ik nog wasjes moet draaien. Laat ik dat dan maar eerst doen. Terug naar scriptie, muziekje aan. Owja die muziek mis ik nog op mijn pc, laat ik dat eens opzoeken. Owja morgen vrijdag laat ik artikelen uitprinten om in de trein te kunnen lezen. Ondertussen starend naar scriptie. Ergens rond 4 uur bedenken dat het brood op is. Zal ik nog op de fiets stappen om naar de super te gaan? Er zijn ook nog wel andere dingen te eten als ontbijt. Keuze maken duurt zo'n 10 min. Ondertussen ben ik de hele dag nog aan het malen over het feestje van afgelopen zaterdag, wat heb ik gezegd? Kon ik dat echt niet anders zeggen? En ook wat ga ik dit weekend doen? Een typische dag, waarop ik eigenlijk niet veel nuttigs heb gedaan, behalve 2-3 zinnen tikken voor mijn scriptie en een stukje lezen (maar ondertussen wel chatten met een vriendin waardoor ik geen idee heb wat ik heb gelezen).
Tijdens het schrijven van dit stukje al duizend keer afgeleid door wat er buiten gebeurd.
je mag mij wel PMen met je verhaal of bellen als dat opluchtquote:Op vrijdag 16 november 2012 14:12 schreef Chicolate het volgende:
Yups, herkenbaar. Al lukt het me niet om het hele stuk te lezen, teveel tekst in 1 blok dus ik sla steeds regels over.
Ik probeer me op dit moment te concentreren op mijn scriptie, maar ben ongelooflijk boos en gefrustreerd. Overweeg om een rondje rond het gebouw te gaan rennen, want mijn hoofd is nu écht niet in staat om een droge tekst te lezen, analyseren en samenvatten. Ik vind dat normaal al moeilijk, al helemaal als ik overloop door sterke emoties.
Mwa het vreemde is. Ik voel mezelf helemaal nooit 'afgeleid' zoals het altijd in die symptomen lijst omschreven / geïnterpreteerd wordt. Het is gewoon de continu aanwezige onmacht om ergens aan te beginnen en daarom ga ik dus maar wat anders doen. De hele dag door wordt ik er wel door mezelf aan herinnerd dat ik eigenlijk met iets anders bezig zou moeten zijn maar toch gebeurt er niks. Als ik dan toevallig iets op nu.nl lees over het heelal is het goed mogelijk dat ik de 2 uur daarna over de relativiteitstheorie en weet ik het wat zit te lezen. Om maar iets te noemen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:57 schreef ieniminimuis het volgende:
Dat komt mij zeer bekend voor. Meestal vertaald het in mijn leven als ik verveel me dood ook al heb ik duizend dingen te doen.
Ik had dagen waarop ik echt letterlijk niets deed voor mijn studie, maar ik werd gek van het niets doen. Nu moet ik van mezelf van 9 tot 5 aan de slag aan mijn scriptie, maar per twee uur ben ik zo'n 10-15 min productief. Daarna is mijn aandacht al weer verplaatst naar iets anders, soms studiegerelateerd, soms iets totaal anders. Voorbeeldje; gisteren redelijk op tijd opgestaan, dan scriptiebestand openen, tegelijkertijd mail, fb en fok checken. Dan een zin lezen in mijn scriptie (van waar was ik ook al weer gebleven?) dan op fb mopperen tegen vriendin. Ondertussen bedenken dat ik nog wasjes moet draaien. Laat ik dat dan maar eerst doen. Terug naar scriptie, muziekje aan. Owja die muziek mis ik nog op mijn pc, laat ik dat eens opzoeken. Owja morgen vrijdag laat ik artikelen uitprinten om in de trein te kunnen lezen. Ondertussen starend naar scriptie. Ergens rond 4 uur bedenken dat het brood op is. Zal ik nog op de fiets stappen om naar de super te gaan? Er zijn ook nog wel andere dingen te eten als ontbijt. Keuze maken duurt zo'n 10 min. Ondertussen ben ik de hele dag nog aan het malen over het feestje van afgelopen zaterdag, wat heb ik gezegd? Kon ik dat echt niet anders zeggen? En ook wat ga ik dit weekend doen? Een typische dag, waarop ik eigenlijk niet veel nuttigs heb gedaan, behalve 2-3 zinnen tikken voor mijn scriptie en een stukje lezen (maar ondertussen wel chatten met een vriendin waardoor ik geen idee heb wat ik heb gelezen).
Tijdens het schrijven van dit stukje al duizend keer afgeleid door wat er buiten gebeurd.
Ik heb het beide. Alleen wat jij omschrijft is vermijdingsgedrag.quote:Op vrijdag 16 november 2012 17:11 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Mwa het vreemde is. Ik voel mezelf helemaal nooit 'afgeleid' zoals het altijd in die symptomen lijst omschreven / geïnterpreteerd wordt. Het is gewoon de continu aanwezige onmacht om ergens aan te beginnen en daarom ga ik dus maar wat anders doen. De hele dag door wordt ik er wel door mezelf aan herinnerd dat ik eigenlijk met iets anders bezig zou moeten zijn maar toch gebeurt er niks. Als ik dan toevallig iets op nu.nl lees over het heelal is het goed mogelijk dat ik de 2 uur daarna over de relativiteitstheorie en weet ik het wat zit te lezen. Om maar iets te noemen.
Het is de gedachte dat ik weet dat ik ergens anders mee bezig moet zijn waardoor ik me soms echt behoorlijk kut voel. Gewoon afgeleid zijn zie ik meer als de kamer binnenlopen, een berg vieze was zien liggen en plotseling de was gaan doen en ondertussen vergeten waar je nou eigenlijk mee bezig was.
Is dit ook herkenbaar of niet? Ik zie het bij mezelf dan ook meer als een probleem om me te motiveren dan dat ik afgeleid ben en daardoor niks uitvoer.
Edit: Als ik terugblik op mijn schooltijd zou 10-15 minuten productief zijn per twee uur echt een persoonlijk record zijn geweest. Hoe ging dat met huiswerk maken dan ipv nu je scriptie?
Lijkt me dat jij medicatie hebt voorgeschreven gekregen voor de portomonai van de psych.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:23 schreef Rezzy het volgende:
Bij mij is ADD vastgesteld. De psych biedt geen begeleiding maar schrijft alleen medicatie voor. Zijn argument: 'Wij zijn vooral goed in mensen die echt flink zijn vastgelopen.
Anyway,
Ik gebruik op advies psych nu om de 3 uur 2x 10mg methylfenidaat. Dit helpt op zich redelijk, maar niet spectaculair voor wat betreft de afgeleidheid etc. Nadeel is dat ik, nou ja, er niet aardiger op wordt zeg maar. Een nog korter lontje dan gewoonlijk, zeker tegen het einde van de 3 uur. En ook enorm vaak last van hoofdpijn (voordat ik medicatie had was dat niet zo). Herkenbaar? Tips?
quote:Op maandag 19 november 2012 11:55 schreef Probability het volgende:
Nou ik hoor officieel in dit topic hoor.. Geloof t alleen zelf nog niet zo, heb het net te horen gekregen
je moet jezelf nog steeds overhalen om aan de gang te gaan, maar het maakt het net dat beetje makkelijkerquote:Op maandag 19 november 2012 08:58 schreef Fes1-2 het volgende:
@ Selyn. Dat van die tijd erbij schrijven is misschien wel een goed idee! Thanks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |