Rainesz | maandag 5 november 2012 @ 13:07 |
Nou lang getwijfeld of ik er een project topic aan wou spenderen. Maar aangezien het lijstje groeit wat ermee gedaan gaat worden, maak ik er maar gewoon één aan. Den auto: ![]() ![]() ![]() Zo aangeschaft helemaal bonestock. Had iedereen hier in huis wel beloofd er niks aan te doen en hem lekker zo te houden. Alleen het bloed stroomt waar het toch niet gaan kan. En na wat google avondjes begon er zich voorzichtig een lijst te vormen van wat ik aan wil passen. De eerste modificatie liet dan ook niet lang op zich wachten. Gele mistlichten: ![]() ![]() Na enkele weken google'en had ik dan ook eindelijk de velgen gevonden die de auto een iets mooiere look moeten gaan geven. ![]() Heb ze vanmorgen opgehaald, en gaan er na de winter pas onder. ![]() ![]() ![]() Verdere mods die erop moeten gaan komen zijn vooral prestatie gericht. • Eibach Pro Street Schroefset * Eibach Stabilisator Stangen. Voor 26mm dik en Achter 23mm dik. • K04 Turbo upgrade • JD chip • Milltek uitlaat systeem vanaf de downpipe. • Carbonio stage 2 air intake Zit eigenlijk nog te twijfelen of ik sideskirts en achterbumper wil aanpassen. Maar mocht dit gaan gebeuren zullen het SRS tec sideskirts worden met een R32 achterbumper of een diffuser achter van SRS tec. Verder zit ik nog te twijfelen aan Led achterlichten in het model van de Golf6 R line. Maar de optische modificaties zijn niet zo belangrijk nog, eerst even sparen voor performance upgrades. ![]() | |
ukga | maandag 5 november 2012 @ 13:16 |
volg! Hoeveel pk heeft ie nu en hoeveel pk winst krijg je met die upgrade? | |
Rainesz | maandag 5 november 2012 @ 13:29 |
We zitten nu op 200pk. Na alle upgrades moeten we rond de 300/330 pk zitten en 400nm ![]() | |
Anne | maandag 5 november 2012 @ 13:34 |
Hij staat in het lijstje erbij: Overzicht Projecten Meteen een excuus-post om dit topic te volgen ![]() | |
Rainesz | maandag 5 november 2012 @ 17:34 |
Thanks! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 5 november 2012 @ 18:07 |
Tof,ziet er netjes uit. Ik neem aan dat je de rubbers ook meeneemt? Milltek is zeker goed maar heb je Akrapovic (of zoiets) ook overwogen? Ik hoor daar eg positieve dingen over. | |
Rainesz | maandag 5 november 2012 @ 19:04 |
Akropovic is helaas pas gaan leveren vanaf de Golf6 ![]() ![]() Complete Milltek hoeft nog geen ¤1000 te kosten. Rubbers gaan ook zeker aangepast worden, powerflex gaat hier de supplier van zijn. Zit ook nog over veerpoten te denken, maar lees vooral dat rijgedrag daarvan achteruit gaat, dus die sla ik maar over. Tenzij ik echts iets vind wat verbeterd. Verder waarschijnlijk nog R32 remmerij of misschien TTRS remmen. Maar denk dat de orginele remmerij ook nog wel voldoet als ik met nieuwe vermogen ga rijden. Er zijn vast nog wel kleine dingen die tussendoor gaan komen. Of die ik vergeten ben. Maar dit is me eerste VAG product wat ik aanpak, was toch meer van de japanse markt. Dus even een omschakeling en opnieuw leren. | |
#ANONIEM | maandag 5 november 2012 @ 19:15 |
Ah,wist niet dat ze pas na de V leveren,Powerflex is inderdaad super qua rubbers. Ik ga dit volgen,tof project! | |
hardcore-gabberr | maandag 5 november 2012 @ 22:13 |
ook al gedacht aan ruitjes tinten? wat ik ook over denk om mijn toekomstige auto te laten wrapen. het kost zeer weinig vergeleken spuiten. koop een vel carbon look wrap en ga ermee aan de slag om wat kleine dingen te doen :p of de hele motorkap :p | |
Rainesz | maandag 5 november 2012 @ 22:48 |
Achterruiten zijn fabrieksaf al getint (privacy glass). Geen zin in gezeik met polizie dus voorruiten doe ik niks mee. Voor de rest gaat er niks met de lak gebeuren. Niet eens gekeken of er echte carbon motorkappen zijn voor dit model. Zal haast wel, maar het moet niet te gaan worden. Paar subtiele wijzigingen, en eigenlijk ook meer prestatie gericht werken zodat ik er af en toe op de nordschleife er ook wat aan heb. En persoonlijk gezien de opties aan bodykits e.d. vind ik de golf er niet mooier op worden. ![]() Less is more. | |
hardcore-gabberr | dinsdag 6 november 2012 @ 23:00 |
hij blijft nu wel heel standaard... | |
Rainesz | zaterdag 12 januari 2013 @ 13:17 |
Buitenkant verbouwen heb ik wel gehad. Zoiets zou ik ook alleen doen als de lijnen van de auto er mooi uitkomen. Heb bij de golf nog niks aan bodykits kunnen vinden wat me echt aanspreekt, al komt een Rieger setje aardig in de buurt, maar zijn niet alle onderdelen mooi aan vooral de voorbumper is lelijk. Anieway, kleine update Nieuw rubber besteld voor de GTI Pirelli P zero's 225/40/18 Wou aanvankelijk voor Bridgestone gaan de RE 050a aangezien ik daar goede ervaringen mee had, maar v/d week even op Pirelli's gereden en die kleven net even wat meer. Schroefset gaat ook aangepast worden, Eibach gaat overboord en er komt een FK set onder. Dacht dat dit altijd een groot B merk was is het feitelijk ook ![]() Maar de duurdere sets zijn met Billstein of Koni shocks. Laatst met een Golf meegereden met een FK set en de set was comfortabel genoeg en toch lekker in de bochten. Deze gaat volgende maand besteld worden. Dan kan alles wat nu besteld is er in Mei/April onder. (Tenzij de winter eerder het land verlaat ![]() | |
Balsam | zaterdag 12 januari 2013 @ 17:40 |
De gele mistlampen bij de voorzijde is naar mijn mening niet echt een vooruitgang te noemen dan toch liever de transparante/witte | |
Rainesz | zaterdag 12 januari 2013 @ 17:51 |
Je bent niet de enigste ![]() Hoe vaker ik naar de auto toe loop hoe meer ik begin te twijfelen. Kijk het nog even aan, anders kan de folie er zo af ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 januari 2013 @ 13:36 |
En jij gaat ervan uit dat als zoiets dus fabrieksmatig is aangebracht je van verdere vragen bij een eventuele Politiecontrole bent gevrijwaard? Ik moet de agent nog tegenkomen die zijn mededeling veranderd als jij aankomt zetten: " ja maar de fabriek heeft dit gedaan,ik niet." [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2013 13:37:05 ] | |
Rainesz | zondag 13 januari 2013 @ 13:38 |
Al paar keer staande gehouden, en ze begonnen er niet over. dus dan zal het wel goed zitten. Ze klagen meer over me constant brandende knipperlichten dan over me getinte ramen. | |
Rainesz | dinsdag 24 december 2013 @ 19:32 |
Hmz, zie nu pas dat de foto's van de verlaging hier nooit gepost zijn. Shame on me. Inmiddels al weer op de oude velgen, voor de wintermaanden. Maar zo reed hij dus deze zomer rond. Het is geen Eibach set geworden, maar de Fk Königsport Schroefset. Iets meer afstel mogelijkheden dan de Eibach, en heb bijna geen comfort ingeleverd in vergelijk met het originele onderstel van de GTI. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Next up andere radio. En daarna de Milltek Cat back non resonated. [ Bericht 5% gewijzigd door Rainesz op 24-12-2013 19:40:57 ] | |
DS4 | dinsdag 24 december 2013 @ 21:04 |
Ik zag vandaag bij JD Engineering een blokje voor de V GTI staan met 425pk... Is op zich best geinig in een GTI... ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 24 december 2013 @ 22:18 |
ze hebben sowieso geen kont te vertellen over achterste zijruiten en de achterruit zolang je een rechtspiegel hebt, die mag je bij wijze van spreken domweg dichtspuiten met matzwart als je wilt. Voorste zijruiten is een ander verhaal. Auto is typegoedgekeurd met die getinte ramen op die manier, anders mag de dealer het niet eens zo leveren. Einde discussie met oom agent. | |
Rainesz | woensdag 25 december 2013 @ 13:34 |
2 weken terug even meegereden met een door JD getunde Seat leon met in de basis zelfde blok als mijne. Geloof 400pk en 500nm koppel. Wou bijna me spaarpot kapot slaan ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 25 december 2013 @ 13:47 |
Aight aight! Zupahh nice.. ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 13:11 |
Geile wagen | |
Bami-Powner | zaterdag 28 december 2013 @ 13:33 |
goed bezig! | |
bietelboer | zaterdag 28 december 2013 @ 15:22 |
Hey die auto ken ik ergens van!... Ohja, omdat ik hem in mijn spiegels kleiner en kleiner zag worden. ![]() | |
Rainesz | zaterdag 28 december 2013 @ 17:20 |
Stil jij. ![]() | |
Roemeen013 | zaterdag 28 december 2013 @ 19:15 |
Hele dikke auto, ik volg dit zeker. Altijd al fan geweest van Duitse automerken, en dan met name de Volkswagen Golf. | |
SherlockHolmes | maandag 21 maart 2016 @ 20:50 |
813 dagen niet in dit topic gepost, maar toch ga ik het wagen. Hoe gaat het met het project, OP? | |
Rainesz | zaterdag 26 maart 2016 @ 16:35 |
Niet echt een groot Project meer. Er is later nog een Milltek Non-Resonated catback onder gekomen. Wat kleine veranderingen in het interier (Allemaal OEM producten) Deze zomer krijgt ze een kleine kuur bij JD. Denk aan Chip + Luchtfilter en dan is het wel mooi geweest, heel langzaam begin ik ook al aan een opvolger te denken. | |
-Richard- | zaterdag 26 maart 2016 @ 18:02 |
Als je nu aan een opvolger denkt (wat ik me heel goed kan voorstellen) dan zou ik dat geld voor die dokterkuur lekker bij me houden. Zelf niet genoeg plezier meer van. | |
Rainesz | zondag 27 maart 2016 @ 14:33 |
De opvolger komt waarschijnlijk pas volgend jaar, dus zou er een klein jaartje wellicht van kunnen genieten. Maar we zien het wel, heb nu nog geen idee wat een leuke opvolger zou kunnen zijn. (Teveel wat ik leuk vind) | |
SherlockHolmes | zondag 27 maart 2016 @ 18:54 |
Volvo V40? | |
bietelboer | maandag 28 maart 2016 @ 11:40 |
Ik gok op zoiets(maar dan jonger) ![]() ![]() | |
eXplorer1 | maandag 28 maart 2016 @ 14:47 |
Hoe kom je hierbij als ik vragen mag? Ik beschouw de x40 als de meest kutte serie van volvo. | |
Rainesz | maandag 28 maart 2016 @ 14:58 |
Haha, is inderdaad een optie. ![]() ![]() Evanals een nieuwe Civic coupe. Maar zit ook aan een BMW/Audi te denken. ![]() | |
Impreza_driving_Nutcase | maandag 28 maart 2016 @ 18:47 |
Van een jongere Impreza als de GC8 ga je ws spijt krijgen. Je gaat dan qua interieur en standaard vermogen achteruit. | |
Rainesz | dinsdag 29 maart 2016 @ 17:22 |
GC8 was een prima auto. Ondanks later vele gezeik wat ik ermee kreeg. Veel lol ermee gehad. wat kleine aanpassingen en je hebt/had echt een beest van een auto. Maar als er toch weer een Impreza komt, komt er toch echt een veel jongere variant. Vanaf het moment dat dit model het levenslicht zag ben ik er al verkocht aan. ![]() En standaard vermogen is zo aangepast. ![]() | |
Anne | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:04 |
Je opent dan toch wel weer een topic hè ![]() | |
Fer | dinsdag 29 maart 2016 @ 22:14 |
Onvoorstelbaar dat deze auto alweer ouder dan 10 is, zo'n tijdloos ontwerp. | |
-Richard- | woensdag 30 maart 2016 @ 15:40 |
Tot je hem naast de 6 zet. Dan pas denk je van ja... Ik zit al een tijdje te kijken naar een andere auto en zit dan tussen een hele boel te vergelijken maar een Golf 5 GTi ED30 is even duur als een 6 GTi, keuze snel gemaakt, ook kwa aanpassingen! TS, BMW is ook mooi! Maar welk model denk je dan aan? Begrijp namelijk wel dat eigenlijk elke benzine turboloos is tot je op de snelle modellen komt (135i, 335i, 535i etc). Als je een turbo karakter gewend bent dan kan ik me voorstellen dat je het koppel onderin wel missen gaat namelijk. | |
Rainesz | woensdag 30 maart 2016 @ 19:53 |
Uiteraard, standaard zal nooit een auto van mij blijven. ![]() Als het een BMW wordt doe ik dat om de voornaamste reden achterwiel aangedreven, nog nooit gehad, lijkt me wel een keer "leuk". ![]() Maar zit te denken aan 328/335. AL vind ik een 2 serie en 4 serie ook erg aanlokkelijk, al ligt die laatste zeker ver uit me price range. 2 serie is met goed zoeken nog wel te doen. 135i vind ik ook nog wel leuk, maar niet om te bezitten. Maar zie ook de Focus RS flink zakken in prijs in het buitenland, dus wellicht ook een degelijke optie. Maar ik moet het allemaal eens rustig naast elkaar gaan leggen. ![]() Kijken waar mijn voorkeur en interesses/belangstelling ligt. |