Je kunt het op de daders (of ouders van) verhalenquote:Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Roellie80 het volgende:
En wie gaat dat betalen?! Een inkomstenafhankelijke justitiële maandelijkse bijdrage dan maar?
Dat moeten ze wel eerst verliezen. En op werk punt gaan ze verliezen dan? Tot wanneer is iets pesten? Nogal lastig om zoiets wettelijk te regelen lijkt mequote:Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Je kunt het op de daders (of ouders van) verhalen
Ik denk dat er genoeg ambtenaren bij justitie zijn die daar een prima wet voor kunnen schrijven. En een rechter kan dan bepalen wanneer die is overtreden.quote:Op maandag 5 november 2012 12:00 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Dat moeten ze wel eerst verliezen. En op werk punt gaan ze verliezen dan? Tot wanneer is iets pesten? Nogal lastig om zoiets wettelijk te regelen lijkt me
Blijkbaar vind jij pesten dus leuk en nuttig, vreselijkquote:Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Pesten strafrechtelijk vervolgen, het moet niet gekker worden
wat een mietjesland ga je dan krijgen zeg
Als je problemen hebt met reacties. Wijs ze aan. Laat mensen niet gokken welke reacties volgens jou oh zo kansloos zijn.quote:Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Fok-it het volgende:
Kansloos sommige reacties hier. Typisch FOK weer.
Ik zie niet waarom. Dat is een totaal andere situatie.quote:Als je even het voorbeeld van Amanda Todd erbij haalt,
Het verspreiden van naaktfoto's van persoon van onder de 18 is zeker wel strafrechtelijk te vervolgen. Iemand in elkaar slaan is strafrechtelijk te vervolgen. Dus ik snap het probleem niet zoquote:waar haar hele kennissenkring kapot gemaakt werd, haar naaktfotos werden verspreid, waar ze geslagen, geschopt werd, net zo lang tot ze er zelf een eind aan maakt. Vertel mij maar eens waarom dat niet srafrechterlijk vervolgt mag worden. En flikker alsjeblieft op met die reacties als dat we dan een 'mietjesland'worden want die mensen hebben totaal geen benul wat pesten aan kan richten. Het is niet zomaar even; oh dat hoort erbij.
Leuk, nee.quote:Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Blijkbaar vind jij pesten dus leuk en nuttig, vreselijk
Vertel eens. Wat is het nut van het leven van andere mensen zuur maken?quote:Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Leuk, nee.
Nuttig, tot in zekere zin wel ja.
Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.quote:Op maandag 5 november 2012 12:04 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Vertel eens. Wat is het nut van het leven van andere mensen zuur maken?
Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.quote:Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.
Dat kan ook op een andere manier geleerd worden.quote:Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.
Volgens mij deed hij er gewoon aan mee en probeert hij zijn straatje schoon te vegenquote:Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.
Dat is dan zeer zeer spijtig voor die mensen die dat niet in zich hebben, want vroeg of laat krijg je het aan de stok met mensen waar je toch mee om zal moeten gaan (studiegenoten/collegas bijv) en dan ben ik toch wel blij dat ik heb geleerd voor mezelf op te komen en niet over me heen te laten lopen, toch wel fijn in het leven.quote:Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.
quote:Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Volgens mij deed hij er gewoon aan mee en probeert hij zijn straatje schoon te vegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |