abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118841909
http://www.geenstijl.nl/m(...)e_in_je_gezicht.html
Een rouwadvertentie van een jongen die na pesten zelfmoord heeft gepleegd zorgt voor opschudding. Vreselijk maar eigenlijk niets nieuws.

Wordt het niet eens tijd om dit probleem met zwaarder geschut aan te pakken. Waarom worden pestkoppen niet gewoon vervolgd door justitie? Voor bedreiging en intimidatie wordt je immers ook strafrechtelijk aangepakt.Dus gewoon ook voor pesten inschakelen. Dus pesten = hup naar de jeugdrechter en straf.
pi_118841964
Pesten strafrechtelijk vervolgen, het moet niet gekker worden :')
wat een mietjesland ga je dan krijgen zeg _O-
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_118841968
En wie gaat dat betalen?! Een inkomstenafhankelijke justitiële maandelijkse bijdrage dan maar?
  maandag 5 november 2012 @ 11:50:47 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_118842007
De ouders zijn verantwoordelijk voor de kinderen, dus dan zou je beter de ouders opsluiten. Kijken hoe dat werkt.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_118842034
Lucida Handwriting :')
gr gr
  maandag 5 november 2012 @ 11:52:08 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118842051
Vrijheid van meningsuiting. Iemand?

Of gaan we dat gewoon maar helemaal in de prullenbak gooien. De manier waarop we de afgelopen jaren bezig zijn lijkt het mij gewoon een beter idee om dat uit de grondwet te schrappen want we respecteren dat voorrecht toch niet. Dus verdienen we het als samenleving niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  maandag 5 november 2012 @ 11:52:12 #7
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_118842055
Totaal niet haalbaar.

Toen ik 6 was kreeg ik mijn eerste bril. En toen had je nog geen hippe Piet Piraat of Nike brilletjes. Echt zo'n groot lomp ding met dikke glazen. Natuurlijk waren er mensen die mij wilden pesten. Het is ze niet gelukt. Gepest worden heeft 2 facetten en niet alleen de pesters zelf hebben schuld als het pesten "lukt" om het zo maar te zeggen.
And so is the past
pi_118842115
En die vent was 20? Als je op die leeftijd zelfmoord pleegt omdat je gepest word is er wel wat meer met je mis dan dat je gepest wordt ben ik bang.
pi_118842120
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Roellie80 het volgende:
En wie gaat dat betalen?! Een inkomstenafhankelijke justitiële maandelijkse bijdrage dan maar?
Je kunt het op de daders (of ouders van) verhalen
  maandag 5 november 2012 @ 11:57:24 #10
319979 Fok-it
All is well
pi_118842229
Kansloos sommige reacties hier. Typisch FOK weer. Als je even het voorbeeld van Amanda Todd erbij haalt, waar haar hele kennissenkring kapot gemaakt werd, haar naaktfotos werden verspreid, waar ze geslagen, geschopt werd, net zo lang tot ze er zelf een eind aan maakt. Vertel mij maar eens waarom dat niet srafrechterlijk vervolgt mag worden. En flikker alsjeblieft op met die reacties als dat we dan een 'mietjesland'worden want die mensen hebben totaal geen benul wat pesten aan kan richten. Het is niet zomaar even; oh dat hoort erbij.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_118842265
En al die mensen die nu van RIP RIP RIP RIP zitten te doen hadden er waarschijnlijk ook niks aan gedaan als ze het zagen gebeuren.
pi_118842321
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:53 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Je kunt het op de daders (of ouders van) verhalen
Dat moeten ze wel eerst verliezen. En op werk punt gaan ze verliezen dan? Tot wanneer is iets pesten? Nogal lastig om zoiets wettelijk te regelen lijkt me
pi_118842406
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:00 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Dat moeten ze wel eerst verliezen. En op werk punt gaan ze verliezen dan? Tot wanneer is iets pesten? Nogal lastig om zoiets wettelijk te regelen lijkt me
Ik denk dat er genoeg ambtenaren bij justitie zijn die daar een prima wet voor kunnen schrijven. En een rechter kan dan bepalen wanneer die is overtreden.

Het is net zoiets als "bedreiging". Dat is ook arbitrair maar wordt ook hard aangepakt.
pi_118842441
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:51 schreef Quyxz_ het volgende:
Lucida Handwriting :')
Lachen om een rouwadvertentie :{w
Je weet het niet?!
pi_118842476
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:49 schreef Insomnia_ het volgende:
Pesten strafrechtelijk vervolgen, het moet niet gekker worden :')
wat een mietjesland ga je dan krijgen zeg _O-
Blijkbaar vind jij pesten dus leuk en nuttig, vreselijk
  maandag 5 november 2012 @ 12:03:41 #16
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118842493
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:57 schreef Fok-it het volgende:
Kansloos sommige reacties hier. Typisch FOK weer.
Als je problemen hebt met reacties. Wijs ze aan. Laat mensen niet gokken welke reacties volgens jou oh zo kansloos zijn.

quote:
Als je even het voorbeeld van Amanda Todd erbij haalt,
Ik zie niet waarom. Dat is een totaal andere situatie.

quote:
waar haar hele kennissenkring kapot gemaakt werd, haar naaktfotos werden verspreid, waar ze geslagen, geschopt werd, net zo lang tot ze er zelf een eind aan maakt. Vertel mij maar eens waarom dat niet srafrechterlijk vervolgt mag worden. En flikker alsjeblieft op met die reacties als dat we dan een 'mietjesland'worden want die mensen hebben totaal geen benul wat pesten aan kan richten. Het is niet zomaar even; oh dat hoort erbij.
Het verspreiden van naaktfoto's van persoon van onder de 18 is zeker wel strafrechtelijk te vervolgen. Iemand in elkaar slaan is strafrechtelijk te vervolgen. Dus ik snap het probleem niet zo

Het enige wat nu nog rest is de conclusie dat je daar poogde een soort relpost te plaatsen. Feli je bent een kankertroll.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_118842504
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Blijkbaar vind jij pesten dus leuk en nuttig, vreselijk
Leuk, nee.
Nuttig, tot in zekere zin wel ja.
pi_118842528
Ik weet het neit Arolsen. Ik denk dat het in de praktijk niet gaat werken.

Zorg voor voldoende voorlichting, vooral bij de jeugd. Maar pesten gebeurt ook nog wel op de werkvloer. Het is en blijft een eindeloos/menselijk probleem
pi_118842533
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:03 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Leuk, nee.
Nuttig, tot in zekere zin wel ja.
Vertel eens. Wat is het nut van het leven van andere mensen zuur maken?
pi_118842684
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:04 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Vertel eens. Wat is het nut van het leven van andere mensen zuur maken?
Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.
  maandag 5 november 2012 @ 12:10:54 #21
319979 Fok-it
All is well
pi_118842773
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Voor jezelf op leren komen, van jezelf af leren bijten en er voor zorgen dat er niet met je te sollen valt.
Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_118842804
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:08 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Dat kan ook op een andere manier geleerd worden.

Iemand doelbewust zijn leven kapot maken is gewoon crimineel gedrag en is per definitie slecht.
pi_118842829
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja jij zal vast wel zo zijn geweest die van zich af heeft gebeten, maar dat zit niet in ieder van ons, diegene die er gevoeliger voor zijn hebben er echt 0 voordeel aan hoor. Behalve dit soort gevolgen.
Volgens mij deed hij er gewoon aan mee en probeert hij zijn straatje schoon te vegen
pi_118842944
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 12:10 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Dat is dan zeer zeer spijtig voor die mensen die dat niet in zich hebben, want vroeg of laat krijg je het aan de stok met mensen waar je toch mee om zal moeten gaan (studiegenoten/collegas bijv) en dan ben ik toch wel blij dat ik heb geleerd voor mezelf op te komen en niet over me heen te laten lopen, toch wel fijn in het leven.
pi_118842952
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 12:12 schreef Arolsen het volgende:

[..]

Volgens mij deed hij er gewoon aan mee en probeert hij zijn straatje schoon te vegen
:')
Hier ga ik niet eens op in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')