Tja, iets met "eigen verantwoordelijkheid"?quote:Op maandag 16 september 2013 22:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja, erg prachtig, vooral als er van die schattige kleintjes bij lopen. Nou ja, tot mams vindt dat je te dichtbij bent en in de aanval gaat...
Wilde zwijnen, ik zou er niet mee spotten en me zeker niet teveel vrijheden veroorloven met ze en ja, dat op dat plaatje vind ik je veelste veel vrijheden veroorloven.
Het is erg goed niet bang te zijn van beesten, maar een gezond respect hebben voor een krachtig dier is nog beter.
Dat maakt het niet minder dom.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, iets met "eigen verantwoordelijkheid"?
Er is al genoeg betutteling in ons land.
Het is en blijft dom, maar let maar op wat er gebeurd als er iemand(vooral een kind) komt te overlijden omdat die moeder in de aanval ging. Dan is het een gevaarlijk dier en moet het dood, zo werkt het altijd.quote:Op dinsdag 17 september 2013 00:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tja, iets met "eigen verantwoordelijkheid"?
Er is al genoeg betutteling in ons land.
1: Eigen verantwoordelijkheid dus.quote:Op dinsdag 17 september 2013 10:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is en blijft dom, maar let maar op wat er gebeurd als er iemand(vooral een kind) komt te overlijden omdat die moeder in de aanval ging. Dan is het een gevaarlijk dier en moet het dood, zo werkt het altijd.
Dus het is niet alleen dom, het is ook nog eens oneerlijk tegenover die beesten. Laat ze gewoon met rust, geniet van ze, maar op een gepaste afstand.
Waarom is dat een gebrek aan inzicht? Ik beweer toch niet dat het niet dom is?quote:Op dinsdag 17 september 2013 04:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt het niet minder dom.
Die beesten lopen los in het wild, en het zijn geen schattige schaapjes.
Als je doet wat er op die foto gebeurt dan ben je gewoon enorm dom, dat jij het als vrijheid ziet moet je zelf weten, maar dat is dan vooral jouw gebrek aan inzicht.
Zo snel vallen die beesten niet aan. Ze zijn eerder bang voor je.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:08 schreef erodome het volgende:
Niet alleen eigen verantwoordelijkheid, want de volgende keer wandel jij daar zonder die dieren op te zoeken en omdat een stelletje idioten ze zo schattig vond en gevoerd heeft komen ze dan op jou af. Waar net zo goed het risico in zit dat je toch aangevallen wordt.
Het is dus oneerlijk voor de dieren, maar ook niet echt fijn voor mensen die wel kunnen nadenken, wat jij eigen verantwoordelijkheid noemt hebben anderen nogal veel last van, mens en dier.
En wat denk je dat er gebeurd als die beesten gewend zijn aan gevoerd worden, dan komen ze doelbewust in je buurt, ook met kleintjes. En geloof me maar, zodra zo'n kleintje te dichtbij je komt, of mams of tante het idee heeft dat het niet goed zit(zonder dat jij daar wat aan kan doen zelfs) dan vallen ze gewoon aan.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo snel vallen die beesten niet aan. Ze zijn eerder bang voor je.
Ze vallen slechts aan als je doelbewust in hun buurt komt terwijl ze bijvoorbeeld kleintjes hebben.
Deze redenering kan je ook maken als over het karakter van de mens gaat discussiëren.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:16 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gebeurd als die beesten gewend zijn aan gevoerd worden, dan komen ze doelbewust in je buurt, ook met kleintjes. En geloof me maar, zodra zo'n kleintje te dichtbij je komt, of mams of tante het idee heeft dat het niet goed zit(zonder dat jij daar wat aan kan doen zelfs) dan vallen ze gewoon aan.
Kan jij inschatten wat die beesten tot een aanval laat overgaan, kan jij de situatie beheersen als ze eenmaal goed verpest zijn en geleerd hebben heel dichtbij mensen te komen? Er zijn vele redenen te bedenken waarom ze aan kunnen vallen, van kleintjes tot irritatie's in de groep tot een mannetje die volwassen begint te worden en zich stoer voelt vandaag.
En ook als volwassen mens heb je liever geen ruzie met een koppel zwijnen.
We hebben het hier over wilde dieren, waar domme mensen zorgen dat ze niet meer wegblijven bij mensen, maar ze juist opzoeken. Dat levert gewoon gevaarlijke situatie's op die makkelijk voorkomen kunnen worden door ze gewoon niet te voeren!quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Deze redenering kan je ook maken als over het karakter van de mens gaat discussiëren.
Kijk het zal allemaal wel zo zijn. Maar ik leef niet vanuit angst-gevoelens, er kunnen immers altijd wel dingen gebeuren. Laatst lag ik nog bijna onder een auto, en dat terwijl ik op een zebrapad liep.
1: We moeten die beesten sowieso niet voeren, daar ben ik het mee eens.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:22 schreef erodome het volgende:
[..]
We hebben het hier over wilde dieren, waar domme mensen zorgen dat ze niet meer wegblijven bij mensen, maar ze juist opzoeken. Dat levert gewoon gevaarlijke situatie's op die makkelijk voorkomen kunnen worden door ze gewoon niet te voeren!
Ik laat alleen maar zien dat dit meer is dan eigen verantwoordelijkheid, dat de domme mens in kwestie niet alleen zichzelf en het dier in gevaar brengt, maar ook andere mensen die wel kunnen nadenken.
Dat heeft niets met angst te maken, maar met gezond verstand. Dit kan je niet vergelijken met bijna van je sokken afgereden worden op een zebrapad, maar meer met in het donker oversteken op een drukkere snelweg.
Tuurlijk, je kan best een groep wilde honden aan, je bent als mens immers zoveel sterker dan een gnoe, wat een natuurlijke prooi van die beesten is...quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:25 schreef Alentejana het volgende:
Hek van ruweg 1.20m is niet hoog. Maar een kind mag geen mogelijkheid krijgen om over een hek te klimmen of te vallen als het met de moeder daar is.
Los daarvan, een andere typische reactie is het filmen en schreeuwen van doe ites, en zelf niks doen.
De enige heldendaad die ik in dat verband ooit heb gezien is een man die een mensaap achterna sprong die dreeg te verdrinken (in een dierentuin in de gracht om verblijf gevallen). Levensgevaarlijk, maar hij moest iets doen voor zijn gevoel. En dan ook maar weinig handen die wordne uitgestoken om te helpen.
Als het je kind is dan spring je het toch achterna? Er is ook nog een gaas onder, kind viel niet meteen over het hek bij de honden...
En dan nog: Ik zou in blinde woede wel wat wilde honden aankunnen en dat begrijpen ze trouwens ook nog, een beest dat zijn jong verdedigd, kans dat ze afdruipen.
Los daarvan was dat kind waarschijnlijk wel dood of minstens bewusteloos. Wat een onzin om dan nog zo´n hond dood te schieten op niks af. Paniek? Nou schiet maar wat, dat helpt vast.
Persoonlijk ben ik dus wel iemand die met gevaar voor eigen leven mensen of dieren probeert te redden (heb dat ook al gedaan, dus ik lul niet uit mij nek) en ik vind het lastig te begrijpen dat anderen toekijken, maar weet dat het in je moet zitten en dat je ze het ook niet echt kwalijk kan nemen, maar dan nog... als je de moeder bent... of de vriend van de moeder...
Ik overdrijf niet, het is wachten op een aanval als ze eenmaal zo verpest zijn. En ja ik heb een betrouwbare bron dat die beesten vrij vlot aan kunnen vallen, ervaring.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: We moeten die beesten sowieso niet voeren, daar ben ik het mee eens.
2: Nounou nu ben je toch wel aan het overdrijven hé.
Heb jij soms een betrouwbare bron dat deze beesten zo snel aanvallen?
quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:25 schreef Alentejana het volgende:
Hek van ruweg 1.20m is niet hoog. Maar een kind mag geen mogelijkheid krijgen om over een hek te klimmen of te vallen als het met de moeder daar is.
Los daarvan, een andere typische reactie is het filmen en schreeuwen van doe ites, en zelf niks doen.
De enige heldendaad die ik in dat verband ooit heb gezien is een man die een mensaap achterna sprong die dreeg te verdrinken (in een dierentuin in de gracht om verblijf gevallen). Levensgevaarlijk, maar hij moest iets doen voor zijn gevoel. En dan ook maar weinig handen die wordne uitgestoken om te helpen.
Als het je kind is dan spring je het toch achterna? Er is ook nog een gaas onder, kind viel niet meteen over het hek bij de honden...
En dan nog: Ik zou in blinde woede wel wat wilde honden aankunnen en dat begrijpen ze trouwens ook nog, een beest dat zijn jong verdedigd, kans dat ze afdruipen.
Los daarvan was dat kind waarschijnlijk wel dood of minstens bewusteloos. Wat een onzin om dan nog zo´n hond dood te schieten op niks af. Paniek? Nou schiet maar wat, dat helpt vast.
Persoonlijk ben ik dus wel iemand die met gevaar voor eigen leven mensen of dieren probeert te redden (heb dat ook al gedaan, dus ik lul niet uit mij nek) en ik vind het lastig te begrijpen dat anderen toekijken, maar weet dat het in je moet zitten en dat je ze het ook niet echt kwalijk kan nemen, maar dan nog... als je de moeder bent... of de vriend van de moeder...
Je beroepen op ervaring.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet, het is wachten op een aanval als ze eenmaal zo verpest zijn. En ja ik heb een betrouwbare bron dat die beesten vrij vlot aan kunnen vallen, ervaring.
Het is gewoon algemeen bekend, laat ze met rust en ze laten jou met rust, maar zodra er gevoerd wordt e.d. wordt het gevaarlijk omdat dier en mens elkaar niet meer met rust laten.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je beroepen op ervaring.![]()
Drogredeneringen !
Als het waar is wat hier geschreven wordt...quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:25 schreef Alentejana het volgende:
Ik ben ook vaak genoeg met varkens in contact geweest, heb er nog nooit problemen mee gehad.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is gewoon algemeen bekend, laat ze met rust en ze laten jou met rust, maar zodra er gevoerd wordt e.d. wordt het gevaarlijk omdat dier en mens elkaar niet meer met rust laten.
En je kan het een drogredenering noemen, maar ik heb in mijn leven heel wat met varkens gewerkt, ook wat met wilde zwijnen, meer dan genoeg om te weten dat een gezond respect op zijn plaats is.
Ik zie het al gebeuren dat mensen in Ouwehand hun peuter van de loopbrug in het berenbos gooien, zo over het hek heenquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Als het waar is wat hier geschreven wordt...
[ afbeelding ]
The above simulation graphic by ABC News shows how Maddox stood on the railing before he fell
Dan vraag ik mezelf af of er geen opzet in het spel was.
Als je als moeder, je kind van 2 jaar zó op een hek boven een kuil met een stel wilde honden zet
dan wéét je bijna dat het kind gaat vallen, of je bent héél héél héél erg dom.
http://sandrarose.com/201(...)ling-into-enclosure/
Er staat ook dat die moeder van 20 jaar en haar viendje van 16 jaar de ouders van dat kind waren/zijn.
De leeftijden van de ouders staan er niet bij in dit bericht maar dat heb ik in andere berichten gelezen
die hier geplaatst zijn.
http://hollywoodlife.com/(...)tm_campaign=referral
Dan zou die moeder als 17 jarige dus sex moeten gehad hebben met een 13 jarig jochie?
Wat jij wil ok, ik heb geen zin in onzin.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben ook vaak genoeg met varkens in contact geweest, heb er nog nooit problemen mee gehad.
Drogredeneringen !
Leer eerst eens te discussiëren zonder drogredeneringen te gebruiken.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat jij wil ok, ik heb geen zin in onzin.
Jij kan écht geen groep wilde honden aan in je eentje Mop, vergeet het maarquote:Op dinsdag 17 september 2013 11:25 schreef Alentejana het volgende:
[quote]Als het je kind is dan spring je het toch achterna? Er is ook nog een gaas onder, kind viel niet meteen over het hek bij de honden...
Hij was niet dood, zelfs niet bewuseloos.quote:Los daarvan was dat kind waarschijnlijk wel dood of minstens bewusteloos.
Leer eens discuzeuren zonder dat gedoe over drogredeneringen als het gaat om zaken die algemeen bekend zijn.quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Leer eerst eens te discussiëren zonder drogredeneringen te gebruiken.
Zo moeilijk is dat niet.
quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Leer eens discuzeuren zonder dat gedoe over drogredeneringen als het gaat om zaken die algemeen bekend zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |