Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?quote:Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die vier stellen zijn nog niet voorzien van een TBL1+-ontvanger. TBL1+ is een relatief nieuw systeem dat de Belgen aan het invoeren zijn om de veiligheid van hun treinverkeer te verbeteren. Het systeem was al in ontwikkeling, maar na de ramp bij Buizingen is de invoering ervan versneld.
Echter, TBL1+ is in Nederland onbekend en IL&T wil eerst dat de treinen getest worden omdat men bang is voor mogelijk negatieve invloeden van de TBL1+-installaties in de trein op de Nederlandse baaninfrastructuur.
Ja, bij de overweg voor station Essen:quote:Op maandag 5 november 2012 16:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederland
Er zijn momenteel 3 stellen defect. In plaats van dat de NMBS met één treinstel Roosendaal<->Essen pendelt en daar overstapt op het andere stelletje, vertrekt nu de Benelux 3 minuten later uit Roosendaal, stopt in Essen, en daar stap je dan over op het boemeltje. Je moet dan wel in 2 minuten de tunnel door, maar goed... Als je 'm mist en je naar een stoptreinstation moet: +60, anders neem je de IC en dus +30 oidquote:Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden?![]()
Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
mja, dat wisselen van spanning gebeurt een eindje op Nederlands grondgebied. Dan ben je al zo ongeveer in Roosendaal zelfquote:Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, bij de overweg voor station Essen:
[ afbeelding ]
De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
dat wel, maar het gebeurt dus al ver op Nederlands grondgebied en niet bij de grensquote:Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef greavy het volgende:
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
Dit is vooral wat ik erin zie.quote:De overgang van een ministersportefeuille naar een staatssecretarisportefeuille is als zodanig als een degradatie op te vatten, en mogelijk ook als indicatie van het belang dat het kabinet aan het OV hecht.
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?quote:Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef DriekOplopers het volgende:
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?
http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Daar zijn vast wel boeken over.quote:Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:
[..]
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?
Ik ben te jong om dat te weten
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Door een kleine portefeuille heb je kans (niks is zeker natuurlijkquote:Op maandag 5 november 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, veel slechter kan het niet meer worden, zou je denken. Aan de andere kant voelt het wel een beetje van "Hier, nog wat kruimels. Voor jou. Ik heb er maar last van".
Sowieso, aandacht is leuk, maar wie neemt de beslissingen?
Trek je conclusies...ik denk dat de minister zich komende tijd niet zoveel met het OV gaat bemoeien.quote:Artikel 46
1. Bij Koninklijk Besluit kunnen staatssecretarissen worden benoemd en ontslagen.
2. Een staatssecretaris treedt in de gevallen waarin de minister het nodig acht en met inachtneming van diens aanwijzingen, in zijn plaats als minister op. De staatssecretaris is uit dien hoofde verantwoordelijk, onverminderd de verantwoordelijkheid van de minister.
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/quote:Meer treinen tussen Groningen en Assen
Vanaf 2016 gaan er tussen en Groningen en Assen zes treinen tijdens de spits rijden, twee meer dan nu. NS heeft dat met de provincies Groningen en Drenthe en de gemeenten Groningen en Assen afgesproken. Ook komt er een onderzoek naar meer stations.
NS heeft hierover maandag een overeenkomst getekend met de noordelijke regio. Voorlopig gaan de extra treinen van het type Sprinter in de ochtend rijden tussen 06.30 en 09.00 uur en ‘s middags tussen 15.30 en 18.30 uur. In een later stadium zullen de extra treinen ook buiten de spitsuren rijden.
De overheden hebben ook afgesproken om de bus- en treinverbindingen beter op elkaar af te stemnmen en komt er een onderzoek naar meer stations.
Knettergek daar..quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
Provincie Groningen en Drenthe betaalt dat dus.quote:Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen
[..]
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar...quote:Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef Viezze het volgende:
[..]Alleen tussen Groningen en Assen?
Als het druk is in de trein van Groningen naar Zwolle of andersom stapt er praktisch niemand uit in dat stadje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |