abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118853335
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:31 schreef James1988 het volgende:
Die vier stellen zijn nog niet voorzien van een TBL1+-ontvanger. TBL1+ is een relatief nieuw systeem dat de Belgen aan het invoeren zijn om de veiligheid van hun treinverkeer te verbeteren. Het systeem was al in ontwikkeling, maar na de ramp bij Buizingen is de invoering ervan versneld.

Echter, TBL1+ is in Nederland onbekend en IL&T wil eerst dat de treinen getest worden omdat men bang is voor mogelijk negatieve invloeden van de TBL1+-installaties in de trein op de Nederlandse baaninfrastructuur.
Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden? :?

Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 november 2012 @ 16:43:33 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118853425
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Dat moet ook wel op ProRail-grond gebeuren: de grens ligt direct ten noorden van station Essen, het uithaalspoor van het emplacement ligt zelfs al in Nederland :P
Ja, bij de overweg voor station Essen:

De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
  maandag 5 november 2012 @ 16:45:20 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118853513
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja dat gaat natuurlijk nog jaren duren. Maar wat is er mis met die 4 toegelaten treinstellen gewoon Essen - Antwerpen te laten rijden? :?

Of is het de bedoeling dat wij reizigers voor Brussel ook lekker laten barsten omdat we de Fyra's zelf nodig hebben voor Zwolle-Groningen of zo?
Er zijn momenteel 3 stellen defect. In plaats van dat de NMBS met één treinstel Roosendaal<->Essen pendelt en daar overstapt op het andere stelletje, vertrekt nu de Benelux 3 minuten later uit Roosendaal, stopt in Essen, en daar stap je dan over op het boemeltje. Je moet dan wel in 2 minuten de tunnel door, maar goed... Als je 'm mist en je naar een stoptreinstation moet: +60, anders neem je de IC en dus +30 oid
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 16:45:44 #54
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118853533
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:43 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, bij de overweg voor station Essen:
[ afbeelding ]

De spanningwissel is wel bij de geografische grens (of ergens in die hoek). Kan je met de Varkensneus goed merken, de motoren gaan over op half vermogen / de motoren kunnen weer op vol vermogen.
mja, dat wisselen van spanning gebeurt een eindje op Nederlands grondgebied. Dan ben je al zo ongeveer in Roosendaal zelf
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 november 2012 @ 16:50:47 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118853758
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 16:54:06 #56
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118853898
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 16:50 schreef greavy het volgende:
Je hebt toch een kilometer of 2-3 af te leggen hoor.
dat wel, maar het gebeurt dus al ver op Nederlands grondgebied en niet bij de grens
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 5 november 2012 @ 17:07:10 #57
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118854474
Ja, ik zat het net even na te zoeken.
pi_118856806
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?

http://www.voorbeterov.nl/page8.php
pi_118857092
quote:
De overgang van een ministersportefeuille naar een staatssecretarisportefeuille is als zodanig als een degradatie op te vatten, en mogelijk ook als indicatie van het belang dat het kabinet aan het OV hecht.
Dit is vooral wat ik erin zie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 5 november 2012 @ 18:10:59 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118857224
Aan de andere kant: mischien kan een staats meer aandacht geven aan het onderwerp dan een minister.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_118857280
Tsja, veel slechter kan het niet meer worden, zou je denken. Aan de andere kant voelt het wel een beetje van "Hier, nog wat kruimels. Voor jou. Ik heb er maar last van".

Sowieso, aandacht is leuk, maar wie neemt de beslissingen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_118857624
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:01 schreef DriekOplopers het volgende:
OV, en dus ook trein, voortaan onder staatssecretaris i.p.v. minister. Degradatie?

http://www.voorbeterov.nl/page8.php
Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?
Ik ben te jong om dat te weten :(
  maandag 5 november 2012 @ 18:23:32 #63
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_118857724
Jorritsma? Maij-Weggen?

Overigens is Schultz ooit al staatssecretaris van V&W geweest en heeft ze toen veel geld uitgetrokken voor het inhalen van onderhoudsachterstanden en het bouwen van inhaalsporen op capaciteitskritische plekken. Dat laatste is door getreuzel bij Prorail nog altijd niet van de grond gekomen.
  maandag 5 november 2012 @ 18:25:35 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_118857806
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:21 schreef b2py het volgende:

[..]

Wie was er verantwoordelijk voor de splitsing en hoe ging het toen?
Ik ben te jong om dat te weten :(
Daar zijn vast wel boeken over.

http://www.pm.nl/artikel/602/het-experiment-is-mislukt
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 5 november 2012 @ 18:35:12 #65
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_118858173
Dat gaat lekker vlot

  maandag 5 november 2012 @ 18:36:52 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118858256
In België was ergens een Desiro gestrand met een gebroken onderstel. Exacte lokatie weet ik ff niet....
Aldus een TB NMBS Antw-Noord
pi_118858569
Dat is niet al te goed nieuws denk ik zo.. :(
pi_118859752
quote:
14s.gif Op maandag 5 november 2012 18:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, veel slechter kan het niet meer worden, zou je denken. Aan de andere kant voelt het wel een beetje van "Hier, nog wat kruimels. Voor jou. Ik heb er maar last van".

Sowieso, aandacht is leuk, maar wie neemt de beslissingen?
Ik denk dat je het niet zo moet zien. Door een kleine portefeuille heb je kans (niks is zeker natuurlijk :P) dat er meer aandacht naar het OV gaat. De vorige minister moest zich vooral met het wegennet bezighouden (tenminste daar leek het op) en dan worden de OV beslissingen heel snel genomen, tenminste ik vermoed dat het zo gaat.

Als ik het goed heb neemt een staatssecretaris zelf besluiten. Zo gaat de staatssecretaris van Financiën over de belastingdienst en ik heb de Jager eens horen zeggen dat hij daar niet over ging (en dat ging dus over de belastingdienst).

Kijk, op Wikipedia zelfs een stukje grondwet:

quote:
Artikel 46
1. Bij Koninklijk Besluit kunnen staatssecretarissen worden benoemd en ontslagen.
2. Een staatssecretaris treedt in de gevallen waarin de minister het nodig acht en met inachtneming van diens aanwijzingen, in zijn plaats als minister op. De staatssecretaris is uit dien hoofde verantwoordelijk, onverminderd de verantwoordelijkheid van de minister.
Trek je conclusies...ik denk dat de minister zich komende tijd niet zoveel met het OV gaat bemoeien.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2012 @ 19:33:03 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_118860737
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen _O-

quote:
Meer treinen tussen Groningen en Assen

Vanaf 2016 gaan er tussen en Groningen en Assen zes treinen tijdens de spits rijden, twee meer dan nu. NS heeft dat met de provincies Groningen en Drenthe en de gemeenten Groningen en Assen afgesproken. Ook komt er een onderzoek naar meer stations.

NS heeft hierover maandag een overeenkomst getekend met de noordelijke regio. Voorlopig gaan de extra treinen van het type Sprinter in de ochtend rijden tussen 06.30 en 09.00 uur en ‘s middags tussen 15.30 en 18.30 uur. In een later stadium zullen de extra treinen ook buiten de spitsuren rijden.

De overheden hebben ook afgesproken om de bus- en treinverbindingen beter op elkaar af te stemnmen en komt er een onderzoek naar meer stations.
bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_118860801
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen _O-

[..]

bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
Knettergek daar..
pi_118860834
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen _O-

[..]

bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
:') Alleen tussen Groningen en Assen?

Als het druk is in de trein van Groningen naar Zwolle of andersom stapt er praktisch niemand uit in dat stadje :P
  maandag 5 november 2012 @ 19:36:21 #72
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118860931
quote:
10s.gif Op maandag 5 november 2012 19:33 schreef Peterselieman het volgende:
ze zijn knettergek geworden hier in het noorden. Vanaf 2016 is het in de spits ETMET tussen Groningen en Assen _O-

[..]

bron: http://www.oogtv.nl/2012/(...)-groningen-en-assen/
Provincie Groningen en Drenthe betaalt dat dus.
pi_118863898
Over Provincie Drenthe gesproken:



dus..

sorry voor de schijtkwaliteit, donker en telefoon enzo
  maandag 5 november 2012 @ 20:27:01 #74
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_118864124
Die's verdwaald...
  PR/Manusje van alles maandag 5 november 2012 @ 20:27:03 #75
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_118864126
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:34 schreef Viezze het volgende:

[..]

:') Alleen tussen Groningen en Assen?

Als het druk is in de trein van Groningen naar Zwolle of andersom stapt er praktisch niemand uit in dat stadje :P
praat geen poep jonguh probeer jij maar eens te gaaan zitten met al die studenten in de treinen daar... :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')