Zo, spinnig. Het is toch normaal dat mensen daar op reageren?quote:Op zondag 4 november 2012 10:49 schreef heaven7 het volgende:
Nou, we hebben nu een schepje met gaatjes erin en daarmee zeef ik wel eens en die korrels die nog niet uit elkaar gevallen zijn ruiken nergens naar. Bovendien kost een zak van die korrels hier ¤17,- dus ik vind het nogal zonde om het weg te gooien. Graag tips over bakken en niet over ander grit of hoe onhygienisch het wel niet zou zijn en al niet meer.
kom op zegquote:Op zondag 4 november 2012 12:44 schreef heaven7 het volgende:
We verschonen zo vaak dat dat heus wel mee zal vallen. En ja, ik vind het nogal vervelend als ik een vraag stel en mensen daar eigenlijk helemaal niet op reageren en met hele andere antwoorden komenWe hebben jaren lopen kloten met allerlei soorten grit en dit bevalt het beste maar daar gaat het topic niet over dus ik weet niet waarom ik dat dan moet toelichten.
@Resistor, thanks voor de enige zinnige reactie! Zal er eens naar gaan kijken.
Tjonge zeg. Kennelijk ben je nogal traag van begrip want voor iemand die al vanaf 2001 post snap je maar weinig van een forum.quote:Op zondag 4 november 2012 12:44 schreef heaven7 het volgende:
We verschonen zo vaak dat dat heus wel mee zal vallen. En ja, ik vind het nogal vervelend als ik een vraag stel en mensen daar eigenlijk helemaal niet op reageren en met hele andere antwoorden komenWe hebben jaren lopen kloten met allerlei soorten grit en dit bevalt het beste maar daar gaat het topic niet over dus ik weet niet waarom ik dat dan moet toelichten.
@Resistor, thanks voor de enige zinnige reactie! Zal er eens naar gaan kijken. Edit, helaas is dat alleen voor klontvormend grit.
Werkt zo'n robot niet juist andersom, dat het de poep en grotere klonten (dus de nog goede houtkorrels) allemaal bij elkaar in een zakje gooit om weg te gooien? Het fijne poeder zou dan in de bak blijven, en dat is juist vies/gebruikt toch?quote:Op zondag 4 november 2012 12:44 schreef heaven7 het volgende:
We verschonen zo vaak dat dat heus wel mee zal vallen. En ja, ik vind het nogal vervelend als ik een vraag stel en mensen daar eigenlijk helemaal niet op reageren en met hele andere antwoorden komen
@Resistor, thanks voor de enige zinnige reactie! Zal er eens naar gaan kijken.
Nee hoor, als je een zeef vindt met iets kleinere gaatjes dan onze huidige bak dan valt het gruis er toch doorheen en hou je 'schone' korrels over?quote:Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Sorella het volgende:
Litter robot heb je niets aan met houtkorrels als grit daar moet klontvormende korrels in net als in een bak met een zeef optie.
Wel knap om zelfs online op een forum als wereldvreemd over te komen.quote:Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Tjonge zeg. Kennelijk ben je nogal traag van begrip want voor iemand die al vanaf 2001 post snap je maar weinig van een forum.
Jup, helemaalquote:Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Werkt zo'n robot niet juist andersom, dat het de poep en grotere klonten (dus de nog goede houtkorrels) allemaal bij elkaar in een zakje gooit om weg te gooien? Het fijne poeder zou dan in de bak blijven, en dat is juist vies/gebruikt toch?
Wij gebruiken ook houtkorrels en ik kan alleen bedenken dat een gewone grote zeef zoals je ook gebruikt in de keuken misschien zou helpen. Dan zou je eerst zelf de poep moeten scheppen, en vervolgens het grit zeven boven een vuilniszak. Het vieze stof valt dan in de zak en de goede korrels kun je hergebruiken voor de volgende keer. Dat is toch wat je ongeveer bedoelt..?
Of ik wel of niet snap hoe het 'werkt' wil toch niet zeggen dat ik het niet vervelend mag vinden? Ik hoef geen kritiek op wat ik doe met mijn katten en hun bakquote:Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Staal het volgende:
[..]
Tjonge zeg. Kennelijk ben je nogal traag van begrip want voor iemand die al vanaf 2001 post snap je maar weinig van een forum.
niets waarschijnlijk, maar als je op een forum er naar vraagt krijg je wel gratis de mening van de rest van de wereld er bijquote:Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef heaven7 het volgende:
Jeeez, ik vraag gewoon een bak met een zeef er tussen! Wat maakt mij het nou uit wat jij of de rest van de wereld daarvan vindt
Misschien niet ware het niet dat dit topic nummer godmagwetenhoeveel (al 11 jaar op fok! hequote:Op zondag 4 november 2012 12:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
niets waarschijnlijk, maar als je op een forum er naar vraagt krijg je wel gratis de mening van de rest van de wereld er bij
daar is toch niks mis mee? zeker geen aanleiding om meteen kattig (haha) te gaan doen
In Zweden he? Dat moeten de mensen ook weten want stel dat ze per ongeluk zouden zeggen dat je die in Appelscha kunt kopen dan krijgen ze weer een snauw van je.quote:Op zondag 4 november 2012 12:51 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Hee nu begin jij het te snappenIk zoek simpelweg een bak met zeef met kleine gaatjes
Nee hoor aangezien ik gewoon ouders en schoonouders in Nederland heb dus als er geen webwinkeloptie is komen we er wel via hen aanquote:Op zondag 4 november 2012 12:53 schreef Staal het volgende:
[..]
In Zweden he? Dat moeten de mensen ook weten want stel dat ze per ongeluk zouden zeggen dat je die in Appelscha kunt kopen dan krijgen ze weer een snauw van je.
Hmm, ik weet niet of je zoiets kant-en-klaar kan vinden. Ik denk dat ik er zelf eentje zou knutselen, misschien met grof horgaas of fijnmazig kippengaas dat iets overlapt o.i.d. Of met de hand en dan een gewone keukenzeef gebruiken. Dat is fijn genoeg om het stof door te laten als je een beetje schud en dan blijven de goede korrels achter. Misschien een idee als je niets geschikts kan vindenquote:
Ja zaten we ookal aan te denken inderdaad. Dankje voor het meedenkenquote:Op zondag 4 november 2012 12:55 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Hmm, ik weet niet of je zoiets kant-en-klaar kan vinden. Ik denk dat ik er zelf eentje zou knutselen, misschien met grof horgaas of fijnmazig kippengaas dat iets overlapt o.i.d. Of met de hand en dan een gewone keukenzeef gebruiken. Dat is fijn genoeg om het stof door te laten als je een beetje schud en dan blijven de goede korrels achter. Misschien een idee als je niets geschikts kan vinden
Dat doet ze ook al 11 jaarquote:
nee hoor, maar je kat op schimmelkorels laten zitten vind ik wel een schandequote:Op zondag 4 november 2012 12:58 schreef heaven7 het volgende:
Schande dat ik het onszelf wat makkelijker wil maken in het leven
Oh, dus dat is toch wel bekend dan. Ik vond het wel heel erg snibbig.quote:Op zondag 4 november 2012 12:58 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat doet ze ook al 11 jaar
Gewoon fijnmazig kippengaas ertussen doen. Klaar.
Hier nog een: http://www.fretten.nl/ind(...)c064o23bnt3lr2015au2quote:Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Charlie_Brown het volgende:
http://www.dierenkeus.nl/(...)warenhuis-p-155.html
Is dit niet wat je zoekt? Kattenbak met zeef.
Heb je wel PeeWee korrels dan?quote:Op zondag 4 november 2012 13:10 schreef heaven7 het volgende:
Ff OP lezen tombo
Peeweesysteem it is zo te zien(komt nog uit Zweden ook
) En als dat zo vreselijk onhygienisch zou zijn zou daar toch geen speciale bak voor bestaan
Nee (we hebben ze wel geprobeerd maar vonden ze erg slecht) maar ze zijn ongeveer even groot en hetzelfde van vorm als die houtkorrelsquote:
Je moet dan ook een dichte schep hebben zodat je de plek in één keer kunt oppakken. Schepjes uit van die kinderstrandsetjes zijn er uitermate geschikt voor (echte dichte kattenscheppen zijn zelden te vinden alhoewel ik er wel ooit eentje hebt gevonden en die werkt perfect met die houtkorrel.quote:Op zondag 4 november 2012 16:16 schreef heaven7 het volgende:
Natte plekken eruit scheppen gaat niet echt omdat het verpulverd
Wat een klerebeesten dan, hier legen we de bak 1x per week compleet en dat vindt mevrouw poes primaquote:Op zondag 4 november 2012 17:49 schreef heaven7 het volgende:
Als ik geen poep schep heb ik na 2 dagen dat mn katten naast de bak gaan schijten omdat ze het te vies vinden.
Er was toch geen probleem, het ging vooral over meer gebruikersgemak als ik me niet vergisquote:Op maandag 5 november 2012 02:48 schreef Leonoire het volgende:
altijd 1 bak plus 1 per kat...
heb je 1 kat = 2 bakken
2 katten = 3 bakken
3 katten = 4 bakken
enz.
voeg een bak toe aan je huishouden en al de problemen zijn weg
Hoezo zou je in vredesnaam twee kattenbakken neerzetten als je maar 1 kat hebt?quote:Op maandag 5 november 2012 02:48 schreef Leonoire het volgende:
altijd 1 bak plus 1 per kat...
heb je 1 kat = 2 bakken
2 katten = 3 bakken
3 katten = 4 bakken
enz.
voeg een bak toe aan je huishouden en al de problemen zijn weg
Dan heb ik dat blijkbaar altijd verkeerd gedaan. 1 bak op twee katten en gewoon vaak verschonen.quote:Op maandag 5 november 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn katten die niet op dezelfde bak willen poepen en piesen.
Nee, dan heb je blijkbaar katten gehad die daar dus geen probleem mee hadden.quote:Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan heb ik dat blijkbaar altijd verkeerd gedaan. 1 bak op twee katten en gewoon vaak verschonen.
Nooit problemen gehad.
Hoe weet je eigenlijk of katten daar problemen mee hebben?quote:Op maandag 5 november 2012 11:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, dan heb je blijkbaar katten gehad die daar dus geen probleem mee hadden.
Als ze structureel naast de bak plassen bijvoorbeeldquote:Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Hoe weet je eigenlijk of katten daar problemen mee hebben?
Kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat zo'n regeltje door een fabrikant is bedacht.
Dan poept je kat overal behalve op de bak.quote:Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef Staal het volgende:
[..]
Kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat zo'n regeltje door een fabrikant is bedacht.
Ah op die manier. De aanloopkat die wij laatst een paar maanden opvingen die deed vrijwel niets op de bak maar deed alles in de tuin van de buren. Ik kon er ook niets aan doen.quote:Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als ze structureel naast de bak plassen bijvoorbeeld
Maar lees het topic dan eens.. er zíjn helemaal geen problemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 23:05 schreef Leonoire het volgende:
Mijn katten gaan allebei buiten. Maar ik ken 2 gezinnen waarin een extra kattenbak uitkomst bood.
Ja! Hier ookquote:Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef tombolafan het volgende:
Hier heb ik 2 katten en 2 bakken, gaat primaWel hebben ze kennelijk onderling afgesproken dat de ene bak voor poep is en de andere bak voor plas
Wij hebben 2 PeeWee bakken en ze bevallen heel goed! We hebben onze katten als kitten gekregen en zijn begonnen met de kleinste open bak maar hebben inmiddels ook een dichte bak.quote:Laat je nog even weten of de PeeWee bak aan al je verwachtingen voldoet, heaven7? Ik twijfel nog steeds of hij niet te klein zal zijn voor mijn Coon heren. Ik zal de bakken die ik nu heb eens opmeten.
Doe ik, hij ligt op het postkantoor, kan m morgen halenquote:Op woensdag 7 november 2012 08:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja! Hier ook![]()
Laat je nog even weten of de PeeWee bak aan al je verwachtingen voldoet, heaven7? Ik twijfel nog steeds of hij niet te klein zal zijn voor mijn Coon heren. Ik zal de bakken die ik nu heb eens opmeten.
Nou we hebben em net al gauw opgehaald maar wat een belachelijk sluitsysteem dan? 4 vage clipjes die je helemaal eraf moet slopen elke dag?quote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Brambeer69 het volgende:
[..]
Wij hebben 2 PeeWee bakken en ze bevallen heel goed! We hebben onze katten als kitten gekregen en zijn begonnen met de kleinste open bak maar hebben inmiddels ook een dichte bak.
De monsters gebruiken nu alleen nog maar die bak, blijkbaar houden ze van privacy :-)
Zolang de poep maar regelmatig geschept wordt hebben wij helemaal geen last van luchtjes, verschoon de bak ongeveer 1x per week en het is dus heel zuinig in het gebruik!
Op andere sites heb ik gelezen dat de bakken voor maine coons inderdaad te klein zijn, er schijnt echter in de toekomst een grotere versie van de PeeWee te komen.
Ik schep gewoon via de opening die de katten ook gebruikenquote:Op woensdag 7 november 2012 21:18 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nou we hebben em net al gauw opgehaald maar wat een belachelijk sluitsysteem dan? 4 vage clipjes die je helemaal eraf moet slopen elke dag?
Ja dit heb ik ook, heb dan wel geen zeef maar schep de poep ook door de opening eruit en dan pas bij echt verschonen de clipjes losquote:Op dinsdag 13 november 2012 17:03 schreef Brambeer69 het volgende:
[..]
Ik schep gewoon via de opening die de katten ook gebruikenClipjes zijn idd irritant maar die hoeven er bij ons maar 1x week af.
Je kat geeft het wel aan...als je één van de twee geproduceerde onderdelen naast de bak vindt.quote:Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef Staal het volgende:
[..]
los van het slappe plastic, waarom zou je elke dag de clippen eraf halen?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:53 schreef heaven7 het volgende:
Ja mij eigenlijk ook! Zeker omdat het zon dure bak is. Maar die clipjes vind ik bijzonder slecht bedacht (elke dag 5 clippen erop en eraf halen en makkelijk gaan ze niet), het deurtje viel er bij het optuigen alleen al 4 keer uit en het is slap plastic. Dikke no go wat mij betreft.
Euh om poep te scheppenquote:Op woensdag 14 november 2012 20:12 schreef tombolafan het volgende:
[..]
los van het slappe plastic, waarom zou je elke dag de clippen eraf halen?
9 kattenbakken 4 a 5 keer per dag verschonen?quote:Op woensdag 14 november 2012 19:27 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kat geeft het wel aan...als je één van de twee geproduceerde onderdelen naast de bak vindt.Hier hebben ze 3 grote bakken en 6 kleine bakjes (achter een loze ruimte achter de verwarming(zonder gaan ze er ook zitten
) maar nog zien de 2 heren en de dame kans om ernaat te zitten als er wat in de bak ligt maar de anderen nog schoon zijn en ik verschoon zo'n beetje 4-5 per dag
(uitscheppen) maar dat kan ook een beetje aan hun hoge leeftijd vinden....iets met dementie.
Omstandigheden buiten mij en de katten om dat het nu zo vaak gebeurtquote:Op woensdag 14 november 2012 20:21 schreef Staal het volgende:
[..]
9 kattenbakken 4 a 5 keer per dag verschonen?
Nu begrijp ik wel waarom kattenliefhebbers zich voornamer voelen dan hondenbezitters.
Ik hou van beide dieren maar die katten van nu zijn kennelijk ook niet meer wat ze geweest zijn.
9 kattenbakken. Pfffw.
Je schreef ook al oudjes te hebben en dement. Dat is ook wel extra zorg natuurlijk.quote:Op woensdag 14 november 2012 20:24 schreef trovey het volgende:
[..]
Omstandigheden buiten mij en de katten om dat het nu zo vaak gebeurtwant vaak is het alleen één plasje wat er op te ruimen is en zijn de andere bakken brandschoon
Nou ja zo logisch vind ik dat niet, er wordt buiten mij door nog iemand genoemd dat het zo gedaan wordt dus niet zo raar dat ik het nogmaals vraag lijkt me?quote:Op woensdag 14 november 2012 20:17 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Euh om poep te scheppenDoor het deurtje heen vind ik niet handig, die van ons graven goed en de bak is vrij diep.
PM.quote:Op woensdag 14 november 2012 21:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Je schreef ook al oudjes te hebben en dement. Dat is ook wel extra zorg natuurlijk.
Heb je foto's van ze? Ik vond het stiekem wel heel erg jammer dat we na een maand of twee de eigenaren hebben gevonden van onze aanloopkat. Maar ja, het is niet anders.
Ons hondje is de elfde november veertien jaar geworden. Heeft kanker en dus moeten we maar zien hoe lang ze nog vrolijk is. Maar vanwege de band die toch anders is met een hond (net een peuter) wil ik er geen meer. Daarna maar eens naar het asiel. Cru en hoop dat het nog lang duurt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |