abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118799629
Praktisch onmogelijk te vinden :{ Wij hebben van die geperste houtkorrels in de kattenbak

en scheppen dagelijks poep, eens per week gaat de hele bak maar daarmee verdwijnen een heleboel nog niet gebruikte korrels en dat vinden we zo zonde. We hebben nu een bak met een soort zeef er tussenin (2 bakken) maar die gaten zijn te groot waardoor de goede korrels er ook doorheen vallen. We zoeken dus een bak met een soort zeef met kleinere gaatjes waardoor de uit elkaar gevallen korrels (poeder geworden) doorheen vallen zodat de goeie overblijven en we niet meer zoveel weg hoeven gooien.
We zijn hier (we wonen in Zweden) al een aantal dierenwinkels langsgeweest maar helaas niks gevonden en ook zooplus.com heeft niks geloof ik ;(
En ohja, er moet nog een kap op ook :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 10:43:41 ]
  zondag 4 november 2012 @ 10:43:30 #2
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_118799660
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_118799695
Eh nee, we zijn erg tevreden met de houtkorrels maar zoeken een bak met zeef met kleinere gaatjes dus.
pi_118799706
Maar dat ze nog niet tot pulp zijn gemaakt maakt ze toch niet ongebruikt?
Ik vind het nogal onhygienisch klinken...
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_118799737
Nou, we hebben nu een schepje met gaatjes erin en daarmee zeef ik wel eens en die korrels die nog niet uit elkaar gevallen zijn ruiken nergens naar. Bovendien kost een zak van die korrels hier ¤17,- dus ik vind het nogal zonde om het weg te gooien. Graag tips over bakken en niet over ander grit of hoe onhygienisch het wel niet zou zijn en al niet meer.
pi_118800078
Ik heb geen ervaring met katten (allergie en geen tijd), maar ik zou zeggen: : Litter Robot

Die laat de kleine korrels door, maar de grotere dingen blijven er op liggen en gaan de afvalzak/bak in.

Maar wel erg duur.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 4 november 2012 @ 11:25:56 #7
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_118800487
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 10:49 schreef heaven7 het volgende:
Nou, we hebben nu een schepje met gaatjes erin en daarmee zeef ik wel eens en die korrels die nog niet uit elkaar gevallen zijn ruiken nergens naar. Bovendien kost een zak van die korrels hier ¤17,- dus ik vind het nogal zonde om het weg te gooien. Graag tips over bakken en niet over ander grit of hoe onhygienisch het wel niet zou zijn en al niet meer.
Zo, spinnig. Het is toch normaal dat mensen daar op reageren?
Als zo'n zeef niet te vinden is en je wilt het perse op die manier doen dan is een logische stap ander grit.

Daarnaast vind ik dat Rhubarbje een goed punt heeft. Die houtkorrels die je zeeft daarin kunnen zich schimmelsporen ontwikkelen en die zijn slecht voor de gezondheid van je katten.

Maar succes met je zoektocht in Zweden. ^O^ .
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_118802583
We verschonen zo vaak dat dat heus wel mee zal vallen. En ja, ik vind het nogal vervelend als ik een vraag stel en mensen daar eigenlijk helemaal niet op reageren en met hele andere antwoorden komen :@ We hebben jaren lopen kloten met allerlei soorten grit en dit bevalt het beste maar daar gaat het topic niet over dus ik weet niet waarom ik dat dan moet toelichten.

@Resistor, thanks voor de enige zinnige reactie! Zal er eens naar gaan kijken. Edit, helaas is dat alleen voor klontvormend grit.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 12:47:39 ]
pi_118802654
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:44 schreef heaven7 het volgende:
We verschonen zo vaak dat dat heus wel mee zal vallen. En ja, ik vind het nogal vervelend als ik een vraag stel en mensen daar eigenlijk helemaal niet op reageren en met hele andere antwoorden komen :@ We hebben jaren lopen kloten met allerlei soorten grit en dit bevalt het beste maar daar gaat het topic niet over dus ik weet niet waarom ik dat dan moet toelichten.

@Resistor, thanks voor de enige zinnige reactie! Zal er eens naar gaan kijken.
kom op zeg :') dat jij ze niet zinnig vind zegt vooral wat over jou want het is gewoon niet hygiënisch

als ik vraag: waarom is 2+2=5 en mensen zeggen nee dat is 4 dan is dat zinniger dan mee denken over waarom het 5 is

dat jij dat niet vind is prima, maar zo snarky hoeft nou ook weer allemaal niet
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118802681
Jeeez, ik vraag gewoon een bak met een zeef er tussen! Wat maakt mij het nou uit wat jij of de rest van de wereld daarvan vindt :?
pi_118802683
Litter robot heb je niets aan met houtkorrels als grit daar moet klontvormende korrels in net als in een bak met een zeef optie.
  zondag 4 november 2012 @ 12:48:41 #12
42366 Staal
pi_118802692
quote:

@Resistor, thanks voor de enige zinnige reactie! Zal er eens naar gaan kijken. Edit, helaas is dat alleen voor klontvormend grit.
Tjonge zeg. Kennelijk ben je nogal traag van begrip want voor iemand die al vanaf 2001 post snap je maar weinig van een forum.
Un certain jeune homme
pi_118802695
quote:
We verschonen zo vaak dat dat heus wel mee zal vallen. En ja, ik vind het nogal vervelend als ik een vraag stel en mensen daar eigenlijk helemaal niet op reageren en met hele andere antwoorden komen :@

@Resistor, thanks voor de enige zinnige reactie! Zal er eens naar gaan kijken.
Werkt zo'n robot niet juist andersom, dat het de poep en grotere klonten (dus de nog goede houtkorrels) allemaal bij elkaar in een zakje gooit om weg te gooien? Het fijne poeder zou dan in de bak blijven, en dat is juist vies/gebruikt toch?

Wij gebruiken ook houtkorrels en ik kan alleen bedenken dat een gewone grote zeef zoals je ook gebruikt in de keuken misschien zou helpen. Dan zou je eerst zelf de poep moeten scheppen, en vervolgens het grit zeven boven een vuilniszak. Het vieze stof valt dan in de zak en de goede korrels kun je hergebruiken voor de volgende keer. Dat is toch wat je ongeveer bedoelt..?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_118802710
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Sorella het volgende:
Litter robot heb je niets aan met houtkorrels als grit daar moet klontvormende korrels in net als in een bak met een zeef optie.
Nee hoor, als je een zeef vindt met iets kleinere gaatjes dan onze huidige bak dan valt het gruis er toch doorheen en hou je 'schone' korrels over?
pi_118802712
quote:
9s.gif Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Tjonge zeg. Kennelijk ben je nogal traag van begrip want voor iemand die al vanaf 2001 post snap je maar weinig van een forum.
Wel knap om zelfs online op een forum als wereldvreemd over te komen.
pi_118802723
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Werkt zo'n robot niet juist andersom, dat het de poep en grotere klonten (dus de nog goede houtkorrels) allemaal bij elkaar in een zakje gooit om weg te gooien? Het fijne poeder zou dan in de bak blijven, en dat is juist vies/gebruikt toch?

Wij gebruiken ook houtkorrels en ik kan alleen bedenken dat een gewone grote zeef zoals je ook gebruikt in de keuken misschien zou helpen. Dan zou je eerst zelf de poep moeten scheppen, en vervolgens het grit zeven boven een vuilniszak. Het vieze stof valt dan in de zak en de goede korrels kun je hergebruiken voor de volgende keer. Dat is toch wat je ongeveer bedoelt..?
Jup, helemaal :)
pi_118802745
quote:
9s.gif Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef Staal het volgende:

[..]

Of ik wel of niet snap hoe het 'werkt' wil toch niet zeggen dat ik het niet vervelend mag vinden? Ik hoef geen kritiek op wat ik doe met mijn katten en hun bak :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 12:51:15 ]
pi_118802775
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:48 schreef heaven7 het volgende:
Jeeez, ik vraag gewoon een bak met een zeef er tussen! Wat maakt mij het nou uit wat jij of de rest van de wereld daarvan vindt :?
niets waarschijnlijk, maar als je op een forum er naar vraagt krijg je wel gratis de mening van de rest van de wereld er bij
daar is toch niks mis mee? zeker geen aanleiding om meteen kattig (haha :D ) te gaan doen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118802811
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

niets waarschijnlijk, maar als je op een forum er naar vraagt krijg je wel gratis de mening van de rest van de wereld er bij
daar is toch niks mis mee? zeker geen aanleiding om meteen kattig (haha :D ) te gaan doen
Misschien niet ware het niet dat dit topic nummer godmagwetenhoeveel (al 11 jaar op fok! he ;() is waarin eigenlijk helemaal geen antwoord wordt gegeven op de gestelde vraag ;(
  zondag 4 november 2012 @ 12:53:04 #20
42366 Staal
pi_118802821
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:51 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Hee nu begin jij het te snappen *O* Ik zoek simpelweg een bak met zeef met kleine gaatjes O+
In Zweden he? Dat moeten de mensen ook weten want stel dat ze per ongeluk zouden zeggen dat je die in Appelscha kunt kopen dan krijgen ze weer een snauw van je.

[ Bericht % gewijzigd door senesta op 04-11-2012 16:36:07 ]
Un certain jeune homme
pi_118802831
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:53 schreef Staal het volgende:

[..]

In Zweden he? Dat moeten de mensen ook weten want stel dat ze per ongeluk zouden zeggen dat je die in Appelscha kunt kopen dan krijgen ze weer een snauw van je.
Nee hoor aangezien ik gewoon ouders en schoonouders in Nederland heb dus als er geen webwinkeloptie is komen we er wel via hen aan O+
pi_118802889
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:49 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Jup, helemaal :)
Hmm, ik weet niet of je zoiets kant-en-klaar kan vinden. Ik denk dat ik er zelf eentje zou knutselen, misschien met grof horgaas of fijnmazig kippengaas dat iets overlapt o.i.d. Of met de hand en dan een gewone keukenzeef gebruiken. Dat is fijn genoeg om het stof door te laten als je een beetje schud en dan blijven de goede korrels achter. Misschien een idee als je niets geschikts kan vinden :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_118802901
De litter robot schept als het ware de klonten op en gooit het in een bak, al het andere grit valt door de gaatjes heen terug in de kattenbak.
Houtkorrels vormt geen klont dus dan valt alles gewoon weer terug.

Is een groentenzeef geen idee als je het met een losse zeef wilt doen ? o miss isis heeft dat ook al getyped :)
pi_118802931
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:55 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Hmm, ik weet niet of je zoiets kant-en-klaar kan vinden. Ik denk dat ik er zelf eentje zou knutselen, misschien met grof horgaas of fijnmazig kippengaas dat iets overlapt o.i.d. Of met de hand en dan een gewone keukenzeef gebruiken. Dat is fijn genoeg om het stof door te laten als je een beetje schud en dan blijven de goede korrels achter. Misschien een idee als je niets geschikts kan vinden :)
Ja zaten we ookal aan te denken inderdaad. Dankje voor het meedenken :)
  zondag 4 november 2012 @ 12:58:44 #25
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_118802995
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2012 11:25 schreef Staal het volgende:

[..]

Zo, spinnig.
Dat doet ze ook al 11 jaar :D

Gewoon fijnmazig kippengaas ertussen doen. Klaar.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_118803025
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:58 schreef heaven7 het volgende:
Schande dat ik het onszelf wat makkelijker wil maken in het leven :D
nee hoor, maar je kat op schimmelkorels laten zitten vind ik wel een schande
neem dan geen kat
een huisdier is nou eenmaal niet makkelijk en sit back and enjoy

maar goed, ik hou het voor gezien hier
succes met je onderneming
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_118803048
http://www.specialcats.nl/nl/home kijk hier even of er iets voor je bij zit.

http://www.litter-robot.com/
  zondag 4 november 2012 @ 13:01:34 #28
42366 Staal
pi_118803080
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:58 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Dat doet ze ook al 11 jaar :D

Gewoon fijnmazig kippengaas ertussen doen. Klaar.
Oh, dus dat is toch wel bekend dan. Ik vond het wel heel erg snibbig.

Zo TS: zie hier meteen de oplossing trouwens!
Un certain jeune homme
pi_118803304
Maarre, dan schep je de poep toch met de schone korrels mee? :X
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_118803376
Ff OP lezen tombo ;)

Peeweesysteem it is zo te zien *O* (komt nog uit Zweden ook :')) En als dat zo vreselijk onhygienisch zou zijn zou daar toch geen speciale bak voor bestaan -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-11-2012 13:11:47 ]
pi_118805096
Fijn dat je een oplossing hebt gevonden :) In hoeverre het onhygienisch is weet ik niet, maar weet wel dat sommige katten niet op bv. van die omdraai-is-schoon-bakken gaan omdat wij het misschien niet ruiken, maar voor hun dat "schone" grit dus wel vies ruikt. Dat staat dan weer niet op de gebruiksaanwijzing, maar daar kom je snel genoeg achter lijkt me.
pi_118809785
http://www.dierenkeus.nl/(...)warenhuis-p-155.html
Is dit niet wat je zoekt? Kattenbak met zeef.
pi_118809836
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:48 schreef Charlie_Brown het volgende:
http://www.dierenkeus.nl/(...)warenhuis-p-155.html
Is dit niet wat je zoekt? Kattenbak met zeef.
Hier nog een: http://www.fretten.nl/ind(...)c064o23bnt3lr2015au2
pi_118810234
Thanks voor het meedenken maar die eerste heeft geen kap en de 2e hebben we nu, de zeef heeft te grote gaatjes ;(
  zondag 4 november 2012 @ 16:09:47 #35
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_118810852
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:10 schreef heaven7 het volgende:
Ff OP lezen tombo ;)

Peeweesysteem it is zo te zien *O* (komt nog uit Zweden ook :')) En als dat zo vreselijk onhygienisch zou zijn zou daar toch geen speciale bak voor bestaan -O-
Heb je wel PeeWee korrels dan? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_118811096
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:09 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Heb je wel PeeWee korrels dan? :)
Nee (we hebben ze wel geprobeerd maar vonden ze erg slecht) maar ze zijn ongeveer even groot en hetzelfde van vorm als die houtkorrels :)
pi_118811101
Dunnere laag gebruiken zodat je makkelijker de natte plekken eruit kunt scheppen en dan maar wat vaker de plekken eruit scheppen en weer de lege plekken bijvullen. Zo gebruik je minder en je gebruikt het efficienter.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118811128
Natte plekken eruit scheppen gaat niet echt omdat het verpulverd :)
pi_118811295
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:16 schreef heaven7 het volgende:
Natte plekken eruit scheppen gaat niet echt omdat het verpulverd :)
Je moet dan ook een dichte schep hebben zodat je de plek in één keer kunt oppakken. Schepjes uit van die kinderstrandsetjes zijn er uitermate geschikt voor (echte dichte kattenscheppen zijn zelden te vinden alhoewel ik er wel ooit eentje hebt gevonden en die werkt perfect met die houtkorrel. ^O^ )
Optimist tot in de kist
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 16:41:40 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118812165
Ik heb overigens het één en ander aan offtopic gedoe verwijderd. Als daar vragen over zijn graag in ons feedbacktopic ;)

PeeWee systeem leek mij ook wel wat maar de bakken zijn te klein voor mijn katten ;(

JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_118813652
Ja die hebben we ook in de winkel gezien maar vind em zo raar hoog, en hij is idd kleiner. Nu heb ik deze besteld:

Die is ook wat groter, 52x38x42 (lbh)

Maar die Peeweekorrels zijn vreselijk hoor :X No way dat ze naar hout blijven ruiken, vreselijk onaangename geur na een hele korte tijd!
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 17:34:20 #42
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118814041
Oh die is wel mooi, die is ook van PeeWee? Niet in Nederland besteld zeker? :@
pi_118814169
Ja ook van Peewee :) NL heeft em ook! Ik heb em idd in Zweden besteld nu :)

http://www.peeweenederland.nl/producten.php
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 17:48:23 #45
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_118814460
Hoezo poep scheppen eigenlijk? Gewoon elke week die hele inhoud in de groene bak sodemieteren en nieuwe er in.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_118814501
:') Als ik geen poep schep heb ik na 2 dagen dat mn katten naast de bak gaan schijten omdat ze het te vies vinden.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:01:28 #47
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_118814869
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 17:49 schreef heaven7 het volgende:
:') Als ik geen poep schep heb ik na 2 dagen dat mn katten naast de bak gaan schijten omdat ze het te vies vinden.
Wat een klerebeesten dan, hier legen we de bak 1x per week compleet en dat vindt mevrouw poes prima :P
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 18:02:14 #48
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118814881
Mijn katten zouden daar ook echt geen genoegen mee nemen hoor :@
pi_118815011
Tja, koning en koningin die 2 monsters O+
pi_118835827
altijd 1 bak plus 1 per kat...
heb je 1 kat = 2 bakken
2 katten = 3 bakken
3 katten = 4 bakken
enz.

voeg een bak toe aan je huishouden en al de problemen zijn weg :)
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_118836225
Wut? Welke problemen :')
  Moderator maandag 5 november 2012 @ 08:48:57 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118837192
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:48 schreef Leonoire het volgende:
heb je 1 kat = 2 bakken
2 katten = 3 bakken
3 katten = 4 bakken
enz.

Er was toch geen probleem, het ging vooral over meer gebruikersgemak als ik me niet vergis ;) Ik heb dit overigens ook altijd wel wat veel gevonden hoor, ik ken de regel wel. Ik heb drie katten en twee XXL bakken en dat gaat ook prima :)
  maandag 5 november 2012 @ 11:19:43 #53
42366 Staal
pi_118841004
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 02:48 schreef Leonoire het volgende:
heb je 1 kat = 2 bakken
2 katten = 3 bakken
3 katten = 4 bakken
enz.

Hoezo zou je in vredesnaam twee kattenbakken neerzetten als je maar 1 kat hebt?
Un certain jeune homme
  maandag 5 november 2012 @ 11:20:21 #54
42366 Staal
pi_118841022
Excuus, dat ik reageer in je topic, TS. Maar dit vraag ik me zoeven af.
Un certain jeune homme
  maandag 5 november 2012 @ 11:20:45 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118841028
Er zijn katten die niet op dezelfde bak willen poepen en piesen.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 5 november 2012 @ 11:22:29 #56
42366 Staal
pi_118841085
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:20 schreef Lienekien het volgende:
Er zijn katten die niet op dezelfde bak willen poepen en piesen.
Dan heb ik dat blijkbaar altijd verkeerd gedaan. 1 bak op twee katten en gewoon vaak verschonen.
Nooit problemen gehad.
Un certain jeune homme
  maandag 5 november 2012 @ 11:23:14 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118841112
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:22 schreef Staal het volgende:

[..]

Dan heb ik dat blijkbaar altijd verkeerd gedaan. 1 bak op twee katten en gewoon vaak verschonen.
Nooit problemen gehad.
Nee, dan heb je blijkbaar katten gehad die daar dus geen probleem mee hadden.
  maandag 5 november 2012 @ 11:25:04 #58
42366 Staal
pi_118841178
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 11:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dan heb je blijkbaar katten gehad die daar dus geen probleem mee hadden.
Hoe weet je eigenlijk of katten daar problemen mee hebben?

Kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat zo'n regeltje door een fabrikant is bedacht.
Un certain jeune homme
pi_118841181
Hier heb ik 2 katten en 2 bakken, gaat prima :Y Wel hebben ze kennelijk onderling afgesproken dat de ene bak voor poep is en de andere bak voor plas :D
pi_118841191
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef Staal het volgende:

[..]

Kan me toch niet helemaal aan de indruk onttrekken dat zo'n regeltje door een fabrikant is bedacht.
Als ze structureel naast de bak plassen bijvoorbeeld :+
  maandag 5 november 2012 @ 11:26:02 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118841204
quote:

[..]

Dan poept je kat overal behalve op de bak.
  maandag 5 november 2012 @ 11:27:35 #62
42366 Staal
pi_118841243
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Als ze structureel naast de bak plassen bijvoorbeeld :+
Ah op die manier. De aanloopkat die wij laatst een paar maanden opvingen die deed vrijwel niets op de bak maar deed alles in de tuin van de buren. Ik kon er ook niets aan doen.
Un certain jeune homme
pi_118915782
Mijn katten gaan allebei buiten. Maar ik ken 2 gezinnen waarin een extra kattenbak uitkomst bood.
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
~Douglas Adams~
pi_118924446
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 23:05 schreef Leonoire het volgende:
Mijn katten gaan allebei buiten. Maar ik ken 2 gezinnen waarin een extra kattenbak uitkomst bood.
Maar lees het topic dan eens.. er zíjn helemaal geen problemen.
  Moderator woensdag 7 november 2012 @ 08:56:33 #65
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_118925151
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:25 schreef tombolafan het volgende:
Hier heb ik 2 katten en 2 bakken, gaat prima :Y Wel hebben ze kennelijk onderling afgesproken dat de ene bak voor poep is en de andere bak voor plas :D
Ja! Hier ook :D

Laat je nog even weten of de PeeWee bak aan al je verwachtingen voldoet, heaven7? Ik twijfel nog steeds of hij niet te klein zal zijn voor mijn Coon heren. Ik zal de bakken die ik nu heb eens opmeten.
pi_118943094
quote:
Laat je nog even weten of de PeeWee bak aan al je verwachtingen voldoet, heaven7? Ik twijfel nog steeds of hij niet te klein zal zijn voor mijn Coon heren. Ik zal de bakken die ik nu heb eens opmeten.
Wij hebben 2 PeeWee bakken en ze bevallen heel goed! We hebben onze katten als kitten gekregen en zijn begonnen met de kleinste open bak maar hebben inmiddels ook een dichte bak.
De monsters gebruiken nu alleen nog maar die bak, blijkbaar houden ze van privacy :-)

Zolang de poep maar regelmatig geschept wordt hebben wij helemaal geen last van luchtjes, verschoon de bak ongeveer 1x per week en het is dus heel zuinig in het gebruik!

Op andere sites heb ik gelezen dat de bakken voor maine coons inderdaad te klein zijn, er schijnt echter in de toekomst een grotere versie van de PeeWee te komen.
pi_118950863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:56 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja! Hier ook :D

Doe ik, hij ligt op het postkantoor, kan m morgen halen :)
pi_118954342
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef Brambeer69 het volgende:

[..]

Wij hebben 2 PeeWee bakken en ze bevallen heel goed! We hebben onze katten als kitten gekregen en zijn begonnen met de kleinste open bak maar hebben inmiddels ook een dichte bak.
De monsters gebruiken nu alleen nog maar die bak, blijkbaar houden ze van privacy :-)

Zolang de poep maar regelmatig geschept wordt hebben wij helemaal geen last van luchtjes, verschoon de bak ongeveer 1x per week en het is dus heel zuinig in het gebruik!

Op andere sites heb ik gelezen dat de bakken voor maine coons inderdaad te klein zijn, er schijnt echter in de toekomst een grotere versie van de PeeWee te komen.
Nou we hebben em net al gauw opgehaald maar wat een belachelijk sluitsysteem dan? 4 vage clipjes die je helemaal eraf moet slopen elke dag?
pi_119169961
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:18 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Nou we hebben em net al gauw opgehaald maar wat een belachelijk sluitsysteem dan? 4 vage clipjes die je helemaal eraf moet slopen elke dag?
Ik schep gewoon via de opening die de katten ook gebruiken :) Clipjes zijn idd irritant maar die hoeven er bij ons maar 1x week af.
pi_119170527
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 17:03 schreef Brambeer69 het volgende:

[..]

Ik schep gewoon via de opening die de katten ook gebruiken :) Clipjes zijn idd irritant maar die hoeven er bij ons maar 1x week af.
Ja dit heb ik ook, heb dan wel geen zeef maar schep de poep ook door de opening eruit en dan pas bij echt verschonen de clipjes los :Y
pi_119181191
Ik vind het een prutbak, hele slechte kwaliteit, onze huidige Ferplast is vele malen steviger dus we sturen em terug en hebben inmiddels een bak van 5 euro gekocht waar mijn vriend een miljoen gaatjes in geboord heeft die nu prima als losse zeef fungeert *O*
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 15:28:56 #72
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119202349
Oh, mooi dat er een goede oplossing is maar het verbaast me wel om dit te horen van de PeeWee bak zeg :o
pi_119205202
Ja mij eigenlijk ook! Zeker omdat het zon dure bak is. Maar die clipjes vind ik bijzonder slecht bedacht (elke dag 5 clippen erop en eraf halen en makkelijk gaan ze niet), het deurtje viel er bij het optuigen alleen al 4 keer uit en het is slap plastic. Dikke no go wat mij betreft.
pi_119210383
quote:

[..]

Je kat geeft het wel aan...als je één van de twee geproduceerde onderdelen naast de bak vindt. :') Hier hebben ze 3 grote bakken en 6 kleine bakjes (achter een loze ruimte achter de verwarming(zonder gaan ze er ook zitten :X ) maar nog zien de 2 heren en de dame kans om ernaat te zitten als er wat in de bak ligt maar de anderen nog schoon zijn en ik verschoon zo'n beetje 4-5 per dag _O- (uitscheppen) maar dat kan ook een beetje aan hun hoge leeftijd vinden....iets met dementie. :P
Optimist tot in de kist
pi_119212366
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 16:53 schreef heaven7 het volgende:
Ja mij eigenlijk ook! Zeker omdat het zon dure bak is. Maar die clipjes vind ik bijzonder slecht bedacht (elke dag 5 clippen erop en eraf halen en makkelijk gaan ze niet), het deurtje viel er bij het optuigen alleen al 4 keer uit en het is slap plastic. Dikke no go wat mij betreft.
los van het slappe plastic, waarom zou je elke dag de clippen eraf halen? :?
pi_119212637
quote:
1s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:12 schreef tombolafan het volgende:

[..]

los van het slappe plastic, waarom zou je elke dag de clippen eraf halen? :?
Euh om poep te scheppen :? Door het deurtje heen vind ik niet handig, die van ons graven goed en de bak is vrij diep.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2012 20:18:27 ]
  woensdag 14 november 2012 @ 20:21:29 #77
42366 Staal
pi_119212824
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 19:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Je kat geeft het wel aan...als je één van de twee geproduceerde onderdelen naast de bak vindt. :') Hier hebben ze 3 grote bakken en 6 kleine bakjes (achter een loze ruimte achter de verwarming(zonder gaan ze er ook zitten :X ) maar nog zien de 2 heren en de dame kans om ernaat te zitten als er wat in de bak ligt maar de anderen nog schoon zijn en ik verschoon zo'n beetje 4-5 per dag _O- (uitscheppen) maar dat kan ook een beetje aan hun hoge leeftijd vinden....iets met dementie. :P
9 kattenbakken 4 a 5 keer per dag verschonen?

Nu begrijp ik wel waarom kattenliefhebbers zich voornamer voelen dan hondenbezitters.
Ik hou van beide dieren maar die katten van nu zijn kennelijk ook niet meer wat ze geweest zijn.
9 kattenbakken. Pfffw.
Un certain jeune homme
pi_119212985
quote:
11s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:21 schreef Staal het volgende:

[..]

9 kattenbakken 4 a 5 keer per dag verschonen?

Nu begrijp ik wel waarom kattenliefhebbers zich voornamer voelen dan hondenbezitters.
Ik hou van beide dieren maar die katten van nu zijn kennelijk ook niet meer wat ze geweest zijn.
9 kattenbakken. Pfffw.

Omstandigheden buiten mij en de katten om dat het nu zo vaak gebeurt ;) want vaak is het alleen één plasje wat er op te ruimen is en zijn de andere bakken brandschoon :')
Optimist tot in de kist
  woensdag 14 november 2012 @ 21:14:14 #79
42366 Staal
pi_119215527
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:24 schreef trovey het volgende:

[..]

Omstandigheden buiten mij en de katten om dat het nu zo vaak gebeurt ;) want vaak is het alleen één plasje wat er op te ruimen is en zijn de andere bakken brandschoon :')
Je schreef ook al oudjes te hebben en dement. Dat is ook wel extra zorg natuurlijk.
Heb je foto's van ze? Ik vond het stiekem wel heel erg jammer dat we na een maand of twee de eigenaren hebben gevonden van onze aanloopkat. Maar ja, het is niet anders.

Ons hondje is de elfde november veertien jaar geworden. Heeft kanker en dus moeten we maar zien hoe lang ze nog vrolijk is. Maar vanwege de band die toch anders is met een hond (net een peuter) wil ik er geen meer. Daarna maar eens naar het asiel. Cru en hoop dat het nog lang duurt.
Un certain jeune homme
pi_119219045
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 20:17 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Euh om poep te scheppen :? Door het deurtje heen vind ik niet handig, die van ons graven goed en de bak is vrij diep.
Nou ja zo logisch vind ik dat niet, er wordt buiten mij door nog iemand genoemd dat het zo gedaan wordt dus niet zo raar dat ik het nogmaals vraag lijkt me? :) Succes met je geboorde bak iig ^O^
  Moderator woensdag 14 november 2012 @ 22:20:02 #81
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_119219545
Ik haal ook altijd de kap van de bak hoor :o Mijn bakken zijn veel te diep om dat door de opening te doen.
pi_119254451
Mijne ook, en ik vind het niet fris op met mn hoofd half in die bak door het deurtje te moeten om erbij te kunnen :P
pi_119258740
quote:
0s.gif Op woensdag 14 november 2012 21:14 schreef Staal het volgende:

[..]

Je schreef ook al oudjes te hebben en dement. Dat is ook wel extra zorg natuurlijk.
Heb je foto's van ze? Ik vond het stiekem wel heel erg jammer dat we na een maand of twee de eigenaren hebben gevonden van onze aanloopkat. Maar ja, het is niet anders.

Ons hondje is de elfde november veertien jaar geworden. Heeft kanker en dus moeten we maar zien hoe lang ze nog vrolijk is. Maar vanwege de band die toch anders is met een hond (net een peuter) wil ik er geen meer. Daarna maar eens naar het asiel. Cru en hoop dat het nog lang duurt.
PM. :P Photobucket bokt. :{
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')