Ik heb wat advies/meningen nodig.
Toen ik 14 was leerde ik C kennen, hij werd mijn beste vriend en iets later mijn vriend. We waren vrijwel altijd samen, en hadden het enorm leuk samen. Helaas ging het na 11 maanden uit, geen idee meer waarom.. ik kreeg een nieuw vriendje maar dit liep na 2 weken al stuk. C had ik al zo'n 1,5 jaar niet gesproken maar daar was het contact opeens weer. We trokken ineens weer veel met elkaar op gewoon als vrienden. We kregen zelfs een enorme ruzie, we negeerde elkaar vrijwel compleet maar waren toch samen iets leuks aan het doen. Wegens omstandigheden is C toen zo'n 6 maanden buiten bereik gevallen. We hadden contact met elkaar dmv geschreven brieven, die ik nog steeds heb. Ik miste hem enorm en dacht elke avond, als ik wakker word is hij toch maar helaas. Toen hij na 6 maanden weer terug was, kregen we weer een relatie maar deze liep na 8 maanden stuk omdat we geen tijd voor elkaar wilde maken (net op een nieuweschool enz enz) Uiteindelijk hebben we elkaar ongeveer 1,5 jaar niet gezien en vrijwel niet gesproken. In die tijd hebben we beide verschillende relaties gehad maar die liepen stuk.
Uiteindelijk vonden we elkaar weer en hebben we zo'n 3 maanden gedate (haha) en toen kregen we weer een relatie. Deze duurde 3 jaar maar liep stuk omdat C behoorlijk egoïstisch was, mij mee uit eten nemen en na het eten de rekening delen ;') als voorbeeld. Zijn moeder mij terroriseerde en hij dat niet zag, zelfs niet als hij er met zijn neus bovenop stond. Hij te makkelijk in het leven stond mama doet alles, moederskindje. Zo mocht hij zijn eigen geld niet eens beheren, en wist hij niet eens hoe internet bankieren werkt. Uiteindelijk heb ik hem erop aangedrongen om dit te gaan leren, omdat ik het nogal beu was als we bv weer eens bij een tankstation stonden zonder geld en hij weer eerst moeders moest bellen om geld van zijn spaarrekening over te schrijven naar zijn gewone rekening... Ondertussen weer C hoe internet bankieren werkt, maar of hij zijn eigen geld beheert weet ik niet.
In die 3 jaar tijd ben ik ook opmezelf gaan wonen, C wilde nog niet uit huis want daar was hij nog niet aan toe. Schoonmams was bang dat C toch bij me in zou trekken, en verwende hem dus nog meer dan voorheen.
Ondertussen zijn we weer 1,5 jaar verder heb ik diverse dates gehad, die op niets uitliepen. Maar in die 1,5 jaar tijd miste ik hem enorm. Ik had C 1 jaar niet gezien of gesproken. Sinds 5 maanden spreken we elkaar weer via whatsapp Niet echt met regelmaat, dan whatappen we de hele avond of een week en dan is het weer 3 weken stil enz. In die tijd heeft hij me oa ook verteld dat hij naar me had moeten luisteren wat betreft zijn moeder. Want andere mensen (zijn vrienden + neefjes ed) hadden wel gezien dat zijn moeder mij terroriseerde. Ook vertelde hij me dat hij spijt heeft van hoe alles is gelopen en dat hij beter naar me had kunnen luisteren. Heb diverse malen een pauze voorgesteld maar dat wilde hij niet hij wilde elke dag bij mij zijn, met resultaat dat het stuk liep. Maar sinds 2-3 weken spreken we elkaar nu weer dagelijks, we vertellen echt alles aan elkaar. Hij heeft me oa verteld dat hij niemand anders dan mij wil en zelfs tot zijn 40ste op mij wil blijven wachten, maar ik ben hier niet op in gegaan. Ik had dit graag gewild maar mijn gevoel zegt JAA, maar mijn verstand zegt NEE/TWIJFEL want waarom zou het voor de 4e keer wel lukken ? en heb ik wel weer zin in een terroriserende schoonmoeder.
Kortom in die 10 jaar tijd hebben we elkaar voor de lelijkste dingen uitgemaakt, en elkaar wel kunnen vermoorden. We hebben elkaar nooit echt los kunnen laten, en we komen toch elke keer weer bij elkaar terug. We hebben een typische liefde/haat relatie, en in al die jaren ben ik toch van hem blijven houden (ookal was ik met iemand anders, C was toch nog in mijn gedachte)
Moet ik toch weer met hem gaan date, en mijn gevoel volgen of mijn verstand volgen en hopen dat 'dat ik hem mis' nog ooit overgaat ? Ik ben ondertussen bijna 25 en wil me toch wel eens gaan settelen
(sorry voor de rare zinsopbouw her en der, en het vrij ingewikkelde verhaal. Mja het is nou eenmaal ook een erg vreemde en ingewikkelde 'relatie. En ik zal vast en zeker wel wat belangrijke punten zijn vergeten)