quote:Met TTDPatch werkt dat dus NIET zo.
Op woensdag 11 september 2002 19:43 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
maar je trein stopt dus op elk station in mn routebeschrijving, dat non-stop is er dus voor als er tussen de 2 stations in je routebeschrijving nog andere stations staan waar je niet wil dat ie stopt
Dat probeer ik de hele tijd duidelijk te maken, maar je snapt de volgende woorden niet helemaal:
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 18:50 schreef terabyte het volgende:[..]
Heb jij wel de TTDPatch handleiding gelezen?
Wat ik ook wel aardig zou vinden is een nieuw soort van signaal wat een default route aangeeft.. Stel ik gebruik een spoor layout als deze:
presignal example
Dan zouden m'n treinen vaak vanuit het station via het combi signaal het andere deel van het kruispunt opgaan en daar de "way out" pakken, terwijl als ze niet via dat combi signaal waren gegaan een andere (betere) "way out" hadden gehad.. Zo'n "way out" zou dan een default signaal krijgen die dus de voorkeur boven een combi signaal krijgt, maar alleen als die de trein niet verder wegvoert van zijn bestemming bijvoorbeeld. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, maar er valt vast wel iets voor te verzinnen.. (en al helemaal door iemand die meer ervaring met presignals heeft.. )
Wat ik verder ook aardig zou vinden (maar dat is denk ik iets voor de meer ervaren onder ons) is een optie in de .cfg om treinen achteruit te laten rijden als ze te lang moeten wachten of als ze bijv. van een terminus station vandaan komen.. Dat geeft het geheel een iets realistischer effect.. (ik heb nog nooit een trein zien omkeren zonder daarbij een rondje te rijden, jij wel? )
Verder speelt het al jaren in m'n hoofd dat er eigenlijk een mogelijkheid zou moeten zijn om stations ondergronds te kunnen maken.. Zodat je een station onder een stad kunt bouwen en je dus niets hoeft te slopen om je station midden in de stad te krijgen. En dat je bovendien met redelijk groot gemak een "through" station kunt maken wat weer extra mogelijkheden geeft.. Echter ben ik bang dat hiervoor het halve (zoniet het hele) spel compleet getrained moet worden en dat het dan handiger/makkelijker is om het hele spel vanaf de grond opnieuw te maken..
Just a few ideas..
quote:Alle graphics van TTD kun je aanpassen met de GRF editor.
Op woensdag 11 september 2002 22:19 schreef Timmy2001 het volgende:
Hey terabyte.. Als jij een ttdpatch Alpha tester bent, heb je waarscheinlijk veel meer contact met de developers dan ik. Ik gebruik het al een klein tijdje en ben heel tevreden over de extra mogelijkheden die de patch bied. Er is echter qua signalen een klein detail. Namelijk dat ik het verschil in layout tussen de exit-signals en de combi-signals niet erg duidelijk vind.. Wit voor exit en licht geel voor combi vind ik niet echt een vrij duidelijk verschil.. Misschien dat je dat door kunt geven zodat dat aangepast kan worden.?
quote:Probeer dit maar eens na te bouwen:
Wat ik ook wel aardig zou vinden is een nieuw soort van signaal wat een default route aangeeft.. Stel ik gebruik een spoor layout als deze:
presignal example
Dan zouden m'n treinen vaak vanuit het station via het combi signaal het andere deel van het kruispunt opgaan en daar de "way out" pakken, terwijl als ze niet via dat combi signaal waren gegaan een andere (betere) "way out" hadden gehad.. Zo'n "way out" zou dan een default signaal krijgen die dus de voorkeur boven een combi signaal krijgt, maar alleen als die de trein niet verder wegvoert van zijn bestemming bijvoorbeeld. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, maar er valt vast wel iets voor te verzinnen.. (en al helemaal door iemand die meer ervaring met presignals heeft.. )
(check de link naar de savegame een paar blz terug in dit topic voor meer geavanceerde RoRo stations)
quote:Dat doen ze toch al? als ze in een file staan...
Wat ik verder ook aardig zou vinden (maar dat is denk ik iets voor de meer ervaren onder ons) is een optie in de .cfg om treinen achteruit te laten rijden als ze te lang
moeten wachten
quote:
of als ze bijv. van een terminus station vandaan komen.. Dat geeft het geheel een iets realistischer effect..
quote:Koploper, Sprinter, een 'Hondekop' trein, etc... die hoeven geen rondje te rijden als ze de andere kant op willen
(ik heb nog nooit een trein zien omkeren zonder daarbij een rondje te rijden, jij wel? )
En de InterCity's waar ik elke dag inzit hebben tegenwoordig aan beide kanten een locomotief.
quote:Juist.
[ondergrondse station]Echter ben ik bang dat hiervoor het halve (zoniet het hele) spel compleet getrained moet worden en dat het dan handiger/makkelijker is om het hele spel vanaf de grond opnieuw te maken..
ik zit dus nu met het probleem dat ik in een netwerk spel geen presignals enz kan bouwen, wel grotere stations, maar niet die seinen dus
terwijl ik die wel aan heb staan in de config, want met single player doet ie het wel
kan je die dingen niet gebruiken bij een netwerk spel ofzo
quote:Gebruik je wel de CTRL toets om presignals te maken?
Op zondag 15 september 2002 18:53 schreef Mukh het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd waarom ik niet die bordjes op de seinen zie. Of het een pre signal is of niet etc. Ik zie dus alleen de zogenaamde 'plain signals'. Dit zijn de instellingen in de cfg file:
// `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiënter gemaakt kunnen worden.
presignals on
// Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'.
extpresignals on
hoe kan ik dit oplossen?
quote:Nope. Volgens mij niet. Heeft te maken met de CTRL toets, die doet het niet altijd in netwerk games, ivm crashes...
Op maandag 16 september 2002 09:47 schreef ToXiCitY het volgende:
kan je die dingen niet gebruiken bij een netwerk spel ofzo
quote:1. yep
Op maandag 16 september 2002 14:22 schreef terabyte het volgende:[..]
1. Gebruik je wel de CTRL toets om presignals te maken?
2. Heb je de nieuwste TTDPatch?
3. Heb je de TTDPATCH GRF file wel in je TTD directory staan?
Als ik op die seinen klik met control ingedrukt dan gaan ze wel op rood staan, maar die grijze of gele balken om aan te geven wat voor sein het is zie ik nooit verschijnen
quote:Hmmz.
Op maandag 16 september 2002 15:36 schreef Mukha het volgende:[..]
1. yep
2. yep
3. yepAls ik op die seinen klik met control ingedrukt dan gaan ze wel op rood staan, maar die grijze of gele balken om aan te geven wat voor sein het is zie ik nooit verschijnen
Probeer het eens met die savegame die ik een paar blz terug heb gepost, daar zit een aangepaste grf file, een andere cfg file en een andere versie van gamegfx.exe en een andere versie van ttdpatchw.exe, waarvan ik weet dat ze het gewoon doen.
(Backup je oude bestanden)
quote:Vreemd. Je hebt treinen van 7 lang terwijl je tussenstukken tussen signals minder dan 7 zijn.
Op donderdag 12 september 2002 16:07 schreef terabyte het volgende:Probeer dit maar eens na te bouwen:
O.K.
Hier:
Veel simpeler en doeltreffender dan jouw gebras. Let op de remise voor het station. Ik kan daar onbeperkt treinen opvangen als er al 4 op het station staan terwijl het bij jou vastloopt. Bijkomend voordeel is dat ze meteen geserviced worden.
Ik zeg erbij dat ik dit soort stations sowieso nooit gebruik. Voor alleen laden bij 1 bron gebruik ik enkelbaans stations.
quote:Dat maakt niks uit, want het zijn presignals... als het moet dan kun je die seinen zelfs direct achterelkaar zetten.
Op maandag 16 september 2002 17:35 schreef Trammelant het volgende:[..]
Vreemd. Je hebt treinen van 7 lang terwijl je tussenstukken tussen signals minder dan 7 zijn.
quote:Je hebt mijn 'gebras' duidelijk niet begrepen.
O.K.Hier:
Veel simpeler en doeltreffender dan jouw gebras.
Bij jouw station kan er hoe dan ook maar 1 trein tegelijk binnenrijden en 1 tegelijk naar buiten.. als je een station hebt met 7 perronnen (ipv 4) dan ga je wel merken dat het 1 grote vertragingszooi wordt.
quote:Bij jou ook. Daarom begon ik ook over je tussenruimte. Je hebt 1 spoor dat je naar 4 sporen brengt. Jij zal hoe dan ook toch maar 1 trein tegelijk binnenkrijgen. Het meerdere treinen tegelijk eruit is bij mij makkelijk op te vangen door eerst een stuk van 5 extra achter het station te leggen bij elk spoor en dan pas samenvoegen naar 1 spoor.
Op maandag 16 september 2002 17:48 schreef terabyte het volgende:Bij jouw station kan er hoe dan ook maar 1 trein tegelijk binnenrijden en 1 tegelijk naar buiten...
quote:maar ik kan wel stations van 7 breed maken met CTRL in een netwerkspel
Op maandag 16 september 2002 14:23 schreef terabyte het volgende:[..]
Nope. Volgens mij niet. Heeft te maken met de CTRL toets, die doet het niet altijd in netwerk games, ivm crashes...
het lukt me trouwens alleen om de stations 7 breed te maken, ook nog 7 lang lukt me op een of andere manier niet
quote:Het station op het plaatje is dan ook een _voorbeeld_ van een basisstation. En toevallig heb ik maar 1 aanvoerspoor gebruikt, maar in praktijk gebruik ik er meer.
Op maandag 16 september 2002 18:37 schreef Trammelant het volgende:[..]
Bij jou ook. Daarom begon ik ook over je tussenruimte. Je hebt 1 spoor dat je naar 4 sporen brengt. Jij zal hoe dan ook toch maar 1 trein tegelijk binnenkrijgen.
Als je die savegame checked, dan zie je dat het al veel verder is uitegewerkt, met veel uitgebreidere emplacementen en dat al je argumenten tegen mijn oplossing allang zijn opgelost/uitgewerkt in werkende modellen etc.
quote:Zie savegame, daar heb ik dat wel gedaan (maar dan 7 blokjes ipv 5)
Het meerdere treinen tegelijk eruit is bij mij makkelijk op te vangen door eerst een stuk van 5 extra achter het station te leggen bij elk spoor en dan pas samenvoegen naar 1 spoor.
quote:ik heb geen ideel welke versie van ttdpatch je gebruikt, maar in de changelog staat over de ctrl-key het volgende:
Op maandag 16 september 2002 18:41 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
maar ik kan wel stations van 7 breed maken met CTRL in een netwerkspel
het lukt me trouwens alleen om de stations 7 breed te maken, ook nog 7 lang lukt me op een of andere manier niet
In 1.8.2 alpha 3 (August 4, 2002):
In multiplayer games with extpresignals turned on, signals will cycle through all possible states even without the Ctrl key
gewoon proberen 'door' te klikken
quote:hmm dat zal ik eens een keer proberen
Op maandag 16 september 2002 19:07 schreef terabyte het volgende:[..]
ik heb geen ideel welke versie van ttdpatch je gebruikt, maar in de changelog staat over de ctrl-key het volgende:
In 1.8.2 alpha 3 (August 4, 2002):
In multiplayer games with extpresignals turned on, signals will cycle through all possible states even without the Ctrl key
gewoon proberen 'door' te klikken
maar stations van 7x7 lukt me ook in single player niet, ik krijg ze altijd van 7 sporen en maar van 5 lang
quote:Het is een beetje tricky, gewoon een beetje spelen met de ctrl-toets en de cijfertjes... dan komt het vanzelf wel goed.. ooit..
Op maandag 16 september 2002 19:10 schreef ToXiCitY het volgende:maar stations van 7x7 lukt me ook in single player niet, ik krijg ze altijd van 7 sporen en maar van 5 lang
quote:Ik heb heel ttdx gewist, opnieuw geinstalleerd met de files uit die savegame. Wederom kan ik niet aan de seinen zien wat voor seinen het zijn. Zeer vaag aangezien dezelfde files wel bij jou werken!
Op maandag 16 september 2002 17:29 schreef terabyte het volgende:[..]
Hmmz.
Probeer het eens met die savegame die ik een paar blz terug heb gepost, daar zit een aangepaste grf file, een andere cfg file en een andere versie van gamegfx.exe en een andere versie van ttdpatchw.exe, waarvan ik weet dat ze het gewoon doen.
(Backup je oude bestanden)
quote:Probeer eens met de Info tool op een sein te klikken, en dan kijken wat er bij de omschrijving staat.
Op dinsdag 17 september 2002 08:15 schreef Mukha het volgende:[..]
Ik heb heel ttdx gewist, opnieuw geinstalleerd met de files uit die savegame. Wederom kan ik niet aan de seinen zien wat voor seinen het zijn. Zeer vaag aangezien dezelfde files wel bij jou werken!
Ik denk dat ik het maar opgeef
quote:de custom graphics worden opgeslagen in de ttdpatch grf file, dus dan zou het daaraan moeten liggen.
Op dinsdag 17 september 2002 20:08 schreef Mukha het volgende:
Als ik op een signal klik met de infotool dan krijg ik wel te zien dat het een pre signal is! Als ik latin rail save van jou open dan rijden die treinen ook perfect, dus de pre signals werken blijkbaar wel. Alleen zie ik niet die balkjes ervoor die aangeven wat voor een signaal het is...
Laatse ding wat je zou kunnen doen:
dit downloaden http://www.ttdpatch.com/src/latestw.zip
en uitpakken in je ttd-dir... de bestaande bestanden ttdpatchw.exe en ttdpatchw.grf overschrijven.
Als dat niet werkt dan heb ik ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |