abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 11 september 2002 @ 20:32:00 #176
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5759883
quote:
Op woensdag 11 september 2002 19:43 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

maar je trein stopt dus op elk station in mn routebeschrijving, dat non-stop is er dus voor als er tussen de 2 stations in je routebeschrijving nog andere stations staan waar je niet wil dat ie stopt


Met TTDPatch werkt dat dus NIET zo.

Dat probeer ik de hele tijd duidelijk te maken, maar je snapt de volgende woorden niet helemaal:

quote:
Op dinsdag 10 september 2002 18:50 schreef terabyte het volgende:

[..]

Heb jij wel de TTDPatch handleiding gelezen?


Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5761145
Hey terabyte.. Als jij een ttdpatch Alpha tester bent, heb je waarscheinlijk veel meer contact met de developers dan ik. Ik gebruik het al een klein tijdje en ben heel tevreden over de extra mogelijkheden die de patch bied. Er is echter qua signalen een klein detail. Namelijk dat ik het verschil in layout tussen de exit-signals en de combi-signals niet erg duidelijk vind.. Wit voor exit en licht geel voor combi vind ik niet echt een vrij duidelijk verschil.. Misschien dat je dat door kunt geven zodat dat aangepast kan worden.?

Wat ik ook wel aardig zou vinden is een nieuw soort van signaal wat een default route aangeeft.. Stel ik gebruik een spoor layout als deze:
presignal example
Dan zouden m'n treinen vaak vanuit het station via het combi signaal het andere deel van het kruispunt opgaan en daar de "way out" pakken, terwijl als ze niet via dat combi signaal waren gegaan een andere (betere) "way out" hadden gehad.. Zo'n "way out" zou dan een default signaal krijgen die dus de voorkeur boven een combi signaal krijgt, maar alleen als die de trein niet verder wegvoert van zijn bestemming bijvoorbeeld. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, maar er valt vast wel iets voor te verzinnen.. (en al helemaal door iemand die meer ervaring met presignals heeft.. )

Wat ik verder ook aardig zou vinden (maar dat is denk ik iets voor de meer ervaren onder ons) is een optie in de .cfg om treinen achteruit te laten rijden als ze te lang moeten wachten of als ze bijv. van een terminus station vandaan komen.. Dat geeft het geheel een iets realistischer effect.. (ik heb nog nooit een trein zien omkeren zonder daarbij een rondje te rijden, jij wel? )

Verder speelt het al jaren in m'n hoofd dat er eigenlijk een mogelijkheid zou moeten zijn om stations ondergronds te kunnen maken.. Zodat je een station onder een stad kunt bouwen en je dus niets hoeft te slopen om je station midden in de stad te krijgen. En dat je bovendien met redelijk groot gemak een "through" station kunt maken wat weer extra mogelijkheden geeft.. Echter ben ik bang dat hiervoor het halve (zoniet het hele) spel compleet getrained moet worden en dat het dan handiger/makkelijker is om het hele spel vanaf de grond opnieuw te maken..

Just a few ideas..

if (!self->isAlive) { delete self; self = new Person(me); }
  donderdag 12 september 2002 @ 16:07:13 #178
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5770810
quote:
Op woensdag 11 september 2002 22:19 schreef Timmy2001 het volgende:
Hey terabyte.. Als jij een ttdpatch Alpha tester bent, heb je waarscheinlijk veel meer contact met de developers dan ik. Ik gebruik het al een klein tijdje en ben heel tevreden over de extra mogelijkheden die de patch bied. Er is echter qua signalen een klein detail. Namelijk dat ik het verschil in layout tussen de exit-signals en de combi-signals niet erg duidelijk vind.. Wit voor exit en licht geel voor combi vind ik niet echt een vrij duidelijk verschil.. Misschien dat je dat door kunt geven zodat dat aangepast kan worden.?
Alle graphics van TTD kun je aanpassen met de GRF editor.
Die staat als het goed is op www.ttdpatch.com
(ik kan die site momenteel niet bereiken, dus ik kan je nu nog niet meer info geven).
Maar met de GRF-editor moet het lukken wat je wilt doen.
quote:
Wat ik ook wel aardig zou vinden is een nieuw soort van signaal wat een default route aangeeft.. Stel ik gebruik een spoor layout als deze:
presignal example
Dan zouden m'n treinen vaak vanuit het station via het combi signaal het andere deel van het kruispunt opgaan en daar de "way out" pakken, terwijl als ze niet via dat combi signaal waren gegaan een andere (betere) "way out" hadden gehad.. Zo'n "way out" zou dan een default signaal krijgen die dus de voorkeur boven een combi signaal krijgt, maar alleen als die de trein niet verder wegvoert van zijn bestemming bijvoorbeeld. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, maar er valt vast wel iets voor te verzinnen.. (en al helemaal door iemand die meer ervaring met presignals heeft.. )
Probeer dit maar eens na te bouwen:

Een trein komt linksonder aan, en krijgt altijd een goede route naar een vrije spoor.
Als ie klaar is met laden/lossen, dan keert ie niet om, maar rijdt ie verder. Je zou daar een keerlus oid kunnen maken

(check de link naar de savegame een paar blz terug in dit topic voor meer geavanceerde RoRo stations)

quote:
Wat ik verder ook aardig zou vinden (maar dat is denk ik iets voor de meer ervaren onder ons) is een optie in de .cfg om treinen achteruit te laten rijden als ze te lang
moeten wachten
Dat doen ze toch al? als ze in een file staan...
quote:
of als ze bijv. van een terminus station vandaan komen.. Dat geeft het geheel een iets realistischer effect..
quote:
(ik heb nog nooit een trein zien omkeren zonder daarbij een rondje te rijden, jij wel? )
Koploper, Sprinter, een 'Hondekop' trein, etc... die hoeven geen rondje te rijden als ze de andere kant op willen

En de InterCity's waar ik elke dag inzit hebben tegenwoordig aan beide kanten een locomotief.

quote:
[ondergrondse station]

Echter ben ik bang dat hiervoor het halve (zoniet het hele) spel compleet getrained moet worden en dat het dan handiger/makkelijker is om het hele spel vanaf de grond opnieuw te maken..


Juist.
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5814642
Ik ben heel erg benieuwd waarom ik niet die bordjes op de seinen zie. Of het een pre signal is of niet etc. Ik zie dus alleen de zogenaamde 'plain signals'. Dit zijn de instellingen in de cfg file:
// `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiënter gemaakt kunnen worden.
presignals on
// Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'.
extpresignals on
hoe kan ik dit oplossen?
  zondag 15 september 2002 @ 20:00:07 #180
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_5815687
super spel.. ik gaat hem ook weer uit de kast opzoeke
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_5822628
Niemand die antwoord heeft? Ik wil het echt heeeeel graag weten!
pi_5822633
hmm ik heb die patch nu geinstalleerd, ik snap nog geen ruk van dat seinensysteem maargoed

ik zit dus nu met het probleem dat ik in een netwerk spel geen presignals enz kan bouwen, wel grotere stations, maar niet die seinen dus

terwijl ik die wel aan heb staan in de config, want met single player doet ie het wel

kan je die dingen niet gebruiken bij een netwerk spel ofzo

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 16 september 2002 @ 14:22:29 #183
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5826934
quote:
Op zondag 15 september 2002 18:53 schreef Mukh het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd waarom ik niet die bordjes op de seinen zie. Of het een pre signal is of niet etc. Ik zie dus alleen de zogenaamde 'plain signals'. Dit zijn de instellingen in de cfg file:
// `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiënter gemaakt kunnen worden.
presignals on
// Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'.
extpresignals on
hoe kan ik dit oplossen?
Gebruik je wel de CTRL toets om presignals te maken?
Heb je de nieuwste TTDPatch?
Heb je de TTDPATCH GRF file wel in je TTD directory staan?
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  maandag 16 september 2002 @ 14:23:19 #184
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5826958
quote:
Op maandag 16 september 2002 09:47 schreef ToXiCitY het volgende:
kan je die dingen niet gebruiken bij een netwerk spel ofzo
Nope. Volgens mij niet. Heeft te maken met de CTRL toets, die doet het niet altijd in netwerk games, ivm crashes...
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5828256
quote:
Op maandag 16 september 2002 14:22 schreef terabyte het volgende:

[..]

1. Gebruik je wel de CTRL toets om presignals te maken?
2. Heb je de nieuwste TTDPatch?
3. Heb je de TTDPATCH GRF file wel in je TTD directory staan?


1. yep
2. yep
3. yep

Als ik op die seinen klik met control ingedrukt dan gaan ze wel op rood staan, maar die grijze of gele balken om aan te geven wat voor sein het is zie ik nooit verschijnen

  maandag 16 september 2002 @ 17:29:41 #186
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5830392
quote:
Op maandag 16 september 2002 15:36 schreef Mukha het volgende:

[..]

1. yep
2. yep
3. yep

Als ik op die seinen klik met control ingedrukt dan gaan ze wel op rood staan, maar die grijze of gele balken om aan te geven wat voor sein het is zie ik nooit verschijnen


Hmmz.

Probeer het eens met die savegame die ik een paar blz terug heb gepost, daar zit een aangepaste grf file, een andere cfg file en een andere versie van gamegfx.exe en een andere versie van ttdpatchw.exe, waarvan ik weet dat ze het gewoon doen.

(Backup je oude bestanden)

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5830490
quote:
Op donderdag 12 september 2002 16:07 schreef terabyte het volgende:

Probeer dit maar eens na te bouwen:


Vreemd. Je hebt treinen van 7 lang terwijl je tussenstukken tussen signals minder dan 7 zijn.

O.K.

Hier:

Veel simpeler en doeltreffender dan jouw gebras. Let op de remise voor het station. Ik kan daar onbeperkt treinen opvangen als er al 4 op het station staan terwijl het bij jou vastloopt. Bijkomend voordeel is dat ze meteen geserviced worden.

Ik zeg erbij dat ik dit soort stations sowieso nooit gebruik. Voor alleen laden bij 1 bron gebruik ik enkelbaans stations.

[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
  maandag 16 september 2002 @ 17:48:16 #188
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5830699
quote:
Op maandag 16 september 2002 17:35 schreef Trammelant het volgende:

[..]

Vreemd. Je hebt treinen van 7 lang terwijl je tussenstukken tussen signals minder dan 7 zijn.


Dat maakt niks uit, want het zijn presignals... als het moet dan kun je die seinen zelfs direct achterelkaar zetten.
quote:
O.K.

Hier:

[afbeelding]

Veel simpeler en doeltreffender dan jouw gebras.


Je hebt mijn 'gebras' duidelijk niet begrepen.

Bij jouw station kan er hoe dan ook maar 1 trein tegelijk binnenrijden en 1 tegelijk naar buiten.. als je een station hebt met 7 perronnen (ipv 4) dan ga je wel merken dat het 1 grote vertragingszooi wordt.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5831382
quote:
Op maandag 16 september 2002 17:48 schreef terabyte het volgende:

Bij jouw station kan er hoe dan ook maar 1 trein tegelijk binnenrijden en 1 tegelijk naar buiten...


Bij jou ook. Daarom begon ik ook over je tussenruimte. Je hebt 1 spoor dat je naar 4 sporen brengt. Jij zal hoe dan ook toch maar 1 trein tegelijk binnenkrijgen. Het meerdere treinen tegelijk eruit is bij mij makkelijk op te vangen door eerst een stuk van 5 extra achter het station te leggen bij elk spoor en dan pas samenvoegen naar 1 spoor.
[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
pi_5831439
quote:
Op maandag 16 september 2002 14:23 schreef terabyte het volgende:

[..]

Nope. Volgens mij niet. Heeft te maken met de CTRL toets, die doet het niet altijd in netwerk games, ivm crashes...


maar ik kan wel stations van 7 breed maken met CTRL in een netwerkspel

het lukt me trouwens alleen om de stations 7 breed te maken, ook nog 7 lang lukt me op een of andere manier niet

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 16 september 2002 @ 19:03:08 #191
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5831724
quote:
Op maandag 16 september 2002 18:37 schreef Trammelant het volgende:

[..]

Bij jou ook. Daarom begon ik ook over je tussenruimte. Je hebt 1 spoor dat je naar 4 sporen brengt. Jij zal hoe dan ook toch maar 1 trein tegelijk binnenkrijgen.


Het station op het plaatje is dan ook een _voorbeeld_ van een basisstation. En toevallig heb ik maar 1 aanvoerspoor gebruikt, maar in praktijk gebruik ik er meer.

Als je die savegame checked, dan zie je dat het al veel verder is uitegewerkt, met veel uitgebreidere emplacementen en dat al je argumenten tegen mijn oplossing allang zijn opgelost/uitgewerkt in werkende modellen etc.

quote:
Het meerdere treinen tegelijk eruit is bij mij makkelijk op te vangen door eerst een stuk van 5 extra achter het station te leggen bij elk spoor en dan pas samenvoegen naar 1 spoor.
Zie savegame, daar heb ik dat wel gedaan (maar dan 7 blokjes ipv 5)
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  maandag 16 september 2002 @ 19:07:30 #192
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5831797
quote:
Op maandag 16 september 2002 18:41 schreef ToXiCitY het volgende:

[..]

maar ik kan wel stations van 7 breed maken met CTRL in een netwerkspel

het lukt me trouwens alleen om de stations 7 breed te maken, ook nog 7 lang lukt me op een of andere manier niet


ik heb geen ideel welke versie van ttdpatch je gebruikt, maar in de changelog staat over de ctrl-key het volgende:

In 1.8.2 alpha 3 (August 4, 2002):
In multiplayer games with extpresignals turned on, signals will cycle through all possible states even without the Ctrl key


gewoon proberen 'door' te klikken

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5831848
quote:
Op maandag 16 september 2002 19:07 schreef terabyte het volgende:

[..]

ik heb geen ideel welke versie van ttdpatch je gebruikt, maar in de changelog staat over de ctrl-key het volgende:

In 1.8.2 alpha 3 (August 4, 2002):
In multiplayer games with extpresignals turned on, signals will cycle through all possible states even without the Ctrl key


gewoon proberen 'door' te klikken


hmm dat zal ik eens een keer proberen

maar stations van 7x7 lukt me ook in single player niet, ik krijg ze altijd van 7 sporen en maar van 5 lang

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
  maandag 16 september 2002 @ 19:13:28 #194
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5831897
quote:
Op maandag 16 september 2002 19:10 schreef ToXiCitY het volgende:

maar stations van 7x7 lukt me ook in single player niet, ik krijg ze altijd van 7 sporen en maar van 5 lang


Het is een beetje tricky, gewoon een beetje spelen met de ctrl-toets en de cijfertjes... dan komt het vanzelf wel goed.. ooit..
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5832094
Je moet gewoon een lang station maken, en dan ervoor en/of erachter de verlenging neerzetten, net alsof het een extra perron is, maar dan, hè.... ((....), ik ben slecht in uitleggen)
Alle gekheid op een stokje, want daar hoort gekheid thuis, nietwaar. Het zou toch gek zijn als we het in een doosje zouden stoppen, danwel theelepelsgewijs op zouden hangen aan een rekje... - G. de Vader
pi_5834601
hmm ok stations van 7x7 kan ik nu maken idd, maar in een netwerkspel krijg ik nog steeds die nieuwe seinen niet, doorklikken helpt niet, CTRL werkt niet (met stations weer wel, en met meerdere locs enz.) en ik heb de functie wel aangezet in de config want met single player doet ie het weer op beide computers apart wel
Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_5839270
quote:
Op maandag 16 september 2002 17:29 schreef terabyte het volgende:

[..]

Hmmz.

Probeer het eens met die savegame die ik een paar blz terug heb gepost, daar zit een aangepaste grf file, een andere cfg file en een andere versie van gamegfx.exe en een andere versie van ttdpatchw.exe, waarvan ik weet dat ze het gewoon doen.

(Backup je oude bestanden)


Ik heb heel ttdx gewist, opnieuw geinstalleerd met de files uit die savegame. Wederom kan ik niet aan de seinen zien wat voor seinen het zijn. Zeer vaag aangezien dezelfde files wel bij jou werken!
Ik denk dat ik het maar opgeef
  dinsdag 17 september 2002 @ 19:48:03 #198
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5848173
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 08:15 schreef Mukha het volgende:

[..]

Ik heb heel ttdx gewist, opnieuw geinstalleerd met de files uit die savegame. Wederom kan ik niet aan de seinen zien wat voor seinen het zijn. Zeer vaag aangezien dezelfde files wel bij jou werken!
Ik denk dat ik het maar opgeef


Probeer eens met de Info tool op een sein te klikken, en dan kijken wat er bij de omschrijving staat.
Als er helemaal niet bij staat dat het een pre- of exitsignal is, dan is er iets niet zo goed...
Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5848581
Als ik op een signal klik met de infotool dan krijg ik wel te zien dat het een pre signal is! Als ik latin rail save van jou open dan rijden die treinen ook perfect, dus de pre signals werken blijkbaar wel. Alleen zie ik niet die balkjes ervoor die aangeven wat voor een signaal het is...
  dinsdag 17 september 2002 @ 21:19:50 #200
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5850105
quote:
Op dinsdag 17 september 2002 20:08 schreef Mukha het volgende:
Als ik op een signal klik met de infotool dan krijg ik wel te zien dat het een pre signal is! Als ik latin rail save van jou open dan rijden die treinen ook perfect, dus de pre signals werken blijkbaar wel. Alleen zie ik niet die balkjes ervoor die aangeven wat voor een signaal het is...
de custom graphics worden opgeslagen in de ttdpatch grf file, dus dan zou het daaraan moeten liggen.

Laatse ding wat je zou kunnen doen:
dit downloaden http://www.ttdpatch.com/src/latestw.zip
en uitpakken in je ttd-dir... de bestaande bestanden ttdpatchw.exe en ttdpatchw.grf overschrijven.

Als dat niet werkt dan heb ik ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')