abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 augustus 2002 @ 17:50:54 #126
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_5530032
-edit-

Hier stond ook weer een verzoek tot het ontvangen van het spel.


Over het spel praten is prima, maar als deze (verkapte) pogingen tot het linken van het spel & er om lopen zeuren doorgaan gaat er een slot op.

Jullie kennen de regels, hou je er dan ook aan!

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:53]

...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_5546677
Behalve Simultrans is er nog een ander gratis spel
(ja, is echt gratis, het is promotiemateriaal van Daimler en een aantal duitse vervoerbedrijven)
Het heet Mobility, is hier te vinden en het is een combinatie van Simcity en Traffic Giant.
Simcity omdat je een stad moet bouwen net als in Simcity Classic. Verder moet je in deze stad het verkeer goed loopt. Niet alleen door bus- en tramhaltes te plaatsen, maar je moet zelf ook nog de lijnen ontwerpen, parkeergarages bouwen, belastingen heffen en subsidies geven.

(helaas gaat ook bij dit spel de ontwikkeling zeer traag. ik kwam het dit weekend bij toeval tegen op een cd maar er is nog geen nieuwere versie)
psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
pi_5551049
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 16:47 schreef DaafAzuil het volgende:
pre-signaling houdt volgens mij in dat je signalen zó kan neerzetten dat treinen optimaal gebruik kunnen maken van de stations, dus dat ze niet een peron nemen wat net in gebruik is door een andere trein. ikzelf ben er ook nog niet helemaal uit


heeft iemand hier trouwens de TTDX uitvoering voor windows?
Ik had die vroeger, maar ben 'm nu kwijt, of speelt iedereen hier jśķst met de dos versie?
-edit- Windows versie herken je oa aan een filename die heet: GameGFX.exe


Jupzz, die gebruik ik.....
pi_5551065
quote:
Op maandag 26 augustus 2002 20:51 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Behalve Simultrans is er nog een ander gratis spel
(ja, is echt gratis, het is promotiemateriaal van Daimler en een aantal duitse vervoerbedrijven)
Het heet Mobility, is hier te vinden en het is een combinatie van Simcity en Traffic Giant.
Simcity omdat je een stad moet bouwen net als in Simcity Classic. Verder moet je in deze stad het verkeer goed loopt. Niet alleen door bus- en tramhaltes te plaatsen, maar je moet zelf ook nog de lijnen ontwerpen, parkeergarages bouwen, belastingen heffen en subsidies geven.
[afbeelding]
(helaas gaat ook bij dit spel de ontwikkeling zeer traag. ik kwam het dit weekend bij toeval tegen op een cd maar er is nog geen nieuwere versie)
Ziet er wel aardig uit moet ik zeggen
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 22:40:27 #130
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5562957
Ha weer een TTD topic!

Check deze ook ff: Tycoon spellen

Over TTDPatch:
die ken ik al heel lang.
Ik ben TTDPatch "bugjager" (maw: ik test de alpha versies, samen met een paar anderen en geef de resultaten door aan de maker van de patch). Als je ook steeds de nieuwste versie wilt, moet je hier kijken: www.ttpatch.com/src

Pre Signals

Mensen die nog weinig gebruik maken van de "presignalling" optie, zouden deze savegame ff moeten downloaden en helemaal analyseren:

http://members.home.nl/terabyte/stuff/megarail.rar

In de savegame zit ook de laatste versie van TTDPatch, een TTDpatch Config File die ik gebruikt heb (maak eerst een backup van je eigen .cfg!) en een gepatchte game-exe file (hogere snelheid voor Maglev treinen op bruggen!!!)

met Presignals is het mogelijk om een soort 'load-balancing' systeem te bouwen, zodat je veel treinen op weinig spoor kunt laten rijden zonder vertraging...

In de bovenstaande savegame rijden 145!!! treinen op 1 groot spoornetwerk. De meeste sporen waren eerst dubbelspoor 2x1 (1 heen + 1 terug), maar door de drukte is het op sommige plaatsen 2x2 sporen en soms wel 2x4 sporen geworden!!!

De 145 treinen zorgen voor een winst van $100 miljoen per jaar. Binnenkort begin ik met het uibreiden van de Passenger service, waarschijnlijk heb ik daarna 200+ treinen op 1 netwerk... en tot nu toe 'verdwalen' de meeste treinen niet!

[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 27-08-2002 22:45]

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  dinsdag 27 augustus 2002 @ 23:05:45 #131
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_5563378
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:44 schreef Trammelant het volgende:
Klein trucje :

Bouw een vliegveld/station bij een stad. Daar bouw je een busstation tegenaan (zelfde station dus) daar weer een vrachtstation tegenaan, blaas busstation op. Bouw busstation aan andere kant van vrachtstation en werk zo om en om verder totdat je station te groot is en voila. Je vliegveld/station heeft een groter bereik over een stad en dus meer passagiers/post


Dit is inmiddels achterhaald... in de nieuwste alpha versie zit de 'feeder' optie.

Wat je ermee kan:

bijv:

je bouwt een vliegveld ver buiten de stad (Een soort Schiphol).
Je bouwt een grote station tegen dit vliegveld aan.
Je zet een service op met een vliegverbinding naar de andere kant van je map. (Een soort Schiphol Plaza Station)
Je bouwt een station midden in de stad
Je zet een service op, waarbij je de trein van stad naar vliegveld laat rijden. Zorg dat de eindbestemming "UNLOAD" is.
De trein en vliegtuig worden nu als 1 uitgebreide service gezien en delen de winst.

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
pi_5568522
Ik heb de meest recente TTDX (win) patch (v 181) gedownload en nu werkt het spel niet meer... Ik krijg een DOS venster te zien (1 seconde ofzo) en dan ben ik weer terug in XP...
Met de oude patch werkte het gewoon...

Opmerkingen:

  • win2k on is toegevoegd in ttdpatch.cfg
  • Windows 95 compatibiliteitsmodus staat aan
  • .
      woensdag 28 augustus 2002 @ 12:14:27 #133
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_5568674
    quote:
    Op woensdag 28 augustus 2002 12:02 schreef Tackleberry het volgende:
    Ik heb de meest recente TTDX (win) patch (v 181) gedownload en nu werkt het spel niet meer... Ik krijg een DOS venster te zien (1 seconde ofzo) en dan ben ik weer terug in XP...
    Met de oude patch werkte het gewoon...

    Opmerkingen:

  • win2k on is toegevoegd in ttdpatch.cfg
  • Windows 95 compatibiliteitsmodus staat aan

  • Probeer eens W95 compatibiliteit uit te schakelen.

    Als het dan nog niet lukt: Download de savegame die ik heb geupload, daar zit een werkende versie van TTDPatch bij en een goede CFG bestand. Pak het uit in je TTD directory, bestaande bestanden overschrijven (behalve de .SV1 file!!!).

    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      woensdag 28 augustus 2002 @ 12:54:07 #134
    17228 DaafAzuil
    Let's paint....
    pi_5569192
    ok, dan ga ik 't maar eens via een andere weg bewandelen...

    weet iemand waar ik Transport Tycoon Deluxe voor Windows kan kopen??????
    ben hopeloos op zoek naar de goede versie, dan maar kopen

    ...some more happy little trees!!
    DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
    pi_5570946
    quote:
    Op woensdag 28 augustus 2002 12:14 schreef terabyte het volgende:
    Probeer eens W95 compatibiliteit uit te schakelen.
    Geen verschil...
    quote:
    Als het dan nog niet lukt: Download de savegame die ik heb geupload, daar zit een werkende versie van TTDPatch bij en een goede CFG bestand. Pak het uit in je TTD directory, bestaande bestanden overschrijven (behalve de .SV1 file!!!).
    Het werkt! Bedankt!
    .
    pi_5571235
    quote:
    Op woensdag 28 augustus 2002 12:54 schreef DaafAzuil het volgende:
    ok, dan ga ik 't maar eens via een andere weg bewandelen...

    weet iemand waar ik Transport Tycoon Deluxe voor Windows kan kopen??????
    ben hopeloos op zoek naar de goede versie, dan maar kopen


    TTDX @ Amazon.com
    .
      woensdag 28 augustus 2002 @ 15:59:23 #137
    17228 DaafAzuil
    Let's paint....
    pi_5571991
    quote:
    Op woensdag 28 augustus 2002 15:08 schreef Tackleberry het volgende:

    [..]

    TTDX @ Amazon.com


    dat is 'm niet, dat is de DOS versie, ik zoek win versie
    ...some more happy little trees!!
    DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
    pi_5572710
    quote:
    Op dinsdag 27 augustus 2002 23:05 schreef terabyte het volgende:

    Dit is inmiddels achterhaald... in de nieuwste alpha versie zit de 'feeder' optie.


    Oh
    quote:
    Wat je ermee kan:

    bijv:

    je bouwt een vliegveld ver buiten de stad (Een soort Schiphol).
    Je bouwt een grote station tegen dit vliegveld aan.
    Je zet een service op met een vliegverbinding naar de andere kant van je map. (Een soort Schiphol Plaza Station)
    Je bouwt een station midden in de stad
    Je zet een service op, waarbij je de trein van stad naar vliegveld laat rijden. Zorg dat de eindbestemming "UNLOAD" is.
    De trein en vliegtuig worden nu als 1 uitgebreide service gezien en delen de winst.


    Dit kon al met de dos versie die ik heb. Het voordeel dat ik heb is dat ik geen externe aanvoer heb en dus sneller vervoer wat een hogere winst geeft. Het is aantal hokjes vervoert/tijd wat de winst genereert.

    Jouw manier werkt wel als je van 6 steden naar 1 vliegveld vervoerd maar ik opteer dan voor meerdere vliegvelden ipv 2 zodat ik ook meer vliegtuigen kan verwerken tegelijk.

    Maar wat houd dat presignalling nou exact in Hoe moet je signals koppelen

    [b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
    pi_5572829
    Ik leg altijd ring-lijnen om mijn grote steden aan van meestal monorails, dan groeien ze echt heel snel En ik maak verder ook één groot netwerk, echt geweldig Jammer dat ie het onder NT niet doet, heel misschien de Windows versie... toch maar es proberen
    For great justice!
      woensdag 28 augustus 2002 @ 17:31:55 #140
    17228 DaafAzuil
    Let's paint....
    pi_5573582
    ik ben net ff de stad in geweest.
    Alle computerzaakjes (dixons, v&d, E-Plaza etc) geweest, niemand had TTDX voor win. Ik heb ook gevraagd of iemand 'm kon bestellen, ook niemand kon 'm bestellen

    balen zeg

    ...some more happy little trees!!
    DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
      donderdag 29 augustus 2002 @ 01:04:13 #141
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_5580403
    quote:
    Op woensdag 28 augustus 2002 16:44 schreef Trammelant het volgende:

    [..]

    Oh
    [..]

    Dit kon al met de dos versie die ik heb. Het voordeel dat ik heb is dat ik geen externe aanvoer heb en dus sneller vervoer wat een hogere winst geeft. Het is aantal hokjes vervoert/tijd wat de winst genereert.


    Ja, maar verplicht unload zonder "Feeder" optie zorgt ervoor dat de trein die voor de aanvoer zorgt alleen maar verlies draait.

    Met Feeder maken trein + vliegtuig winst.

    Als TTDPatch 1.8.2 uitkomt moet je het maar zelf proberen, dan snap je wat ik bedoel en dat het dan meer voordelen heeft dan nadelen.

    quote:
    Maar wat houd dat presignalling nou exact in Hoe moet je signals koppelen
    Zie de manual. Als je een sein plaats, kun je met de ctrl toets er een presignal (klein geel bordje) of exitsignal (grote witte bord) of pre+exit signal van maken (grote gele bord).

    Het is veel te ingewikkeld om het zo allemaal uit te leggen, daarom moet je de savegame maar checken die ik heb geupped, en goed analyseren. Dan wordt het vroeg of laat wel duidelijk hoe het zit.

    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
    pi_5592313
    quote:
    Op zondag 25 augustus 2002 12:28 schreef Dwergje het volgende:
    Nope, full load en unload staat goed. Ook als ik een nieuw station aanleg aan de andere kant van de fabriek en de trein daar laat unloaden blijft het er liggen.

    Zelfs als ik een nieuwe game begin is dat het geval...


    Dit had ik ook. Toen ik Unload uitzette, lukte het wel. Is toch ook niet echt nodig, dat je bij een factory unload selecteerd?
      donderdag 29 augustus 2002 @ 22:22:22 #143
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_5593857
    quote:
    Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:
    Hm, ik heb het ook maar weer eens geļnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje...

    Wat doe ik fout? :s
    Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...


    Je kunt 2 dingen doen:

    - het forceren van "Unload" uit zetten
    - de "feeder" optie in de config file uitzetten. Zie Manual.

    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      donderdag 5 september 2002 @ 19:46:11 #144
    17228 DaafAzuil
    Let's paint....
    pi_5673898
    Ik vroeg mij trouwens nog iets af.

    Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
    Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp

    ...some more happy little trees!!
    DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
    pi_5674308
    quote:
    Op donderdag 05 september 2002 19:46 schreef DaafAzuil het volgende:
    Ik vroeg mij trouwens nog iets af.

    Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
    Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp


    Ik, speel het bijna nooit tegen de pc, wel es tegen m'n zusje over 't netwerk, das wel lollig.
      donderdag 5 september 2002 @ 20:20:59 #146
    12572 terabyte
    ongelooflijke nerd
    pi_5674608
    quote:
    Op donderdag 05 september 2002 19:46 schreef DaafAzuil het volgende:
    Ik vroeg mij trouwens nog iets af.

    Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?


    Ik
    quote:
    Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp
    Idem

    de PC spelers verpesten het landschap met hun vage acties.

    Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
      donderdag 5 september 2002 @ 20:24:41 #147
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_5674684

    Zoiets heb ik ook wel eens gezien in mijn spel

      donderdag 5 september 2002 @ 20:38:18 #148
    17228 DaafAzuil
    Let's paint....
    pi_5674934
    quote:
    Op donderdag 05 september 2002 20:24 schreef WebForce het volgende:
    [afbeelding]

    Zoiets heb ik ook wel eens gezien in mijn spel


    jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
    dat soort acties
    ...some more happy little trees!!
    DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
    pi_5676532
    Ja, en erg irritant dat die pc-spelers altijd het halve landschap verbouwen, 14 onzinnige bruggen, 5 tunnels en 17 seinpalen bouwen en dan tóch maar besluiten om er geen trein op te laten rijden.

    Maar over het netwerk is wel leuk, vooral omdat het ook op de wat oudere computers draait.

    And there was much rejoicing.
      donderdag 5 september 2002 @ 22:24:19 #150
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_5677131
    quote:
    Op donderdag 05 september 2002 21:56 schreef SuperSiem het volgende:
    Ja, en erg irritant dat die pc-spelers altijd het halve landschap verbouwen, 14 onzinnige bruggen, 5 tunnels en 17 seinpalen bouwen en dan tóch maar besluiten om er geen trein op te laten rijden.

    Maar over het netwerk is wel leuk, vooral omdat het ook op de wat oudere computers draait.


    En ze verdienen ook nog dik geld! Terwijl dat miljoenen kost!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')