Hier stond ook weer een verzoek tot het ontvangen van het spel.
Over het spel praten is prima, maar als deze (verkapte) pogingen tot het linken van het spel & er om lopen zeuren doorgaan gaat er een slot op.
Jullie kennen de regels, hou je er dan ook aan!
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:53]
quote:Jupzz, die gebruik ik.....
Op zondag 25 augustus 2002 16:47 schreef DaafAzuil het volgende:
pre-signaling houdt volgens mij in dat je signalen zó kan neerzetten dat treinen optimaal gebruik kunnen maken van de stations, dus dat ze niet een peron nemen wat net in gebruik is door een andere trein. ikzelf ben er ook nog niet helemaal uit
heeft iemand hier trouwens de TTDX uitvoering voor windows?
Ik had die vroeger, maar ben 'm nu kwijt, of speelt iedereen hier jśķst met de dos versie?
-edit- Windows versie herken je oa aan een filename die heet: GameGFX.exe
quote:Ziet er wel aardig uit moet ik zeggen
Op maandag 26 augustus 2002 20:51 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Behalve Simultrans is er nog een ander gratis spel
(ja, is echt gratis, het is promotiemateriaal van Daimler en een aantal duitse vervoerbedrijven)
Het heet Mobility, is hier te vinden en het is een combinatie van Simcity en Traffic Giant.
Simcity omdat je een stad moet bouwen net als in Simcity Classic. Verder moet je in deze stad het verkeer goed loopt. Niet alleen door bus- en tramhaltes te plaatsen, maar je moet zelf ook nog de lijnen ontwerpen, parkeergarages bouwen, belastingen heffen en subsidies geven.
[afbeelding]
(helaas gaat ook bij dit spel de ontwikkeling zeer traag. ik kwam het dit weekend bij toeval tegen op een cd maar er is nog geen nieuwere versie)
Check deze ook ff: Tycoon spellen
Over TTDPatch:
die ken ik al heel lang.
Ik ben TTDPatch "bugjager" (maw: ik test de alpha versies, samen met een paar anderen en geef de resultaten door aan de maker van de patch). Als je ook steeds de nieuwste versie wilt, moet je hier kijken: www.ttpatch.com/src
Pre Signals
Mensen die nog weinig gebruik maken van de "presignalling" optie, zouden deze savegame ff moeten downloaden en helemaal analyseren:
http://members.home.nl/terabyte/stuff/megarail.rar
In de savegame zit ook de laatste versie van TTDPatch, een TTDpatch Config File die ik gebruikt heb (maak eerst een backup van je eigen .cfg!) en een gepatchte game-exe file (hogere snelheid voor Maglev treinen op bruggen!!!)
met Presignals is het mogelijk om een soort 'load-balancing' systeem te bouwen, zodat je veel treinen op weinig spoor kunt laten rijden zonder vertraging...
In de bovenstaande savegame rijden 145!!! treinen op 1 groot spoornetwerk. De meeste sporen waren eerst dubbelspoor 2x1 (1 heen + 1 terug), maar door de drukte is het op sommige plaatsen 2x2 sporen en soms wel 2x4 sporen geworden!!!
De 145 treinen zorgen voor een winst van $100 miljoen per jaar. Binnenkort begin ik met het uibreiden van de Passenger service, waarschijnlijk heb ik daarna 200+ treinen op 1 netwerk... en tot nu toe 'verdwalen' de meeste treinen niet!
[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 27-08-2002 22:45]
quote:Dit is inmiddels achterhaald... in de nieuwste alpha versie zit de 'feeder' optie.
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:44 schreef Trammelant het volgende:
Klein trucje :Bouw een vliegveld/station bij een stad. Daar bouw je een busstation tegenaan (zelfde station dus) daar weer een vrachtstation tegenaan, blaas busstation op. Bouw busstation aan andere kant van vrachtstation en werk zo om en om verder totdat je station te groot is en voila. Je vliegveld/station heeft een groter bereik over een stad en dus meer passagiers/post
Wat je ermee kan:
bijv:
je bouwt een vliegveld ver buiten de stad (Een soort Schiphol).
Je bouwt een grote station tegen dit vliegveld aan.
Je zet een service op met een vliegverbinding naar de andere kant van je map. (Een soort Schiphol Plaza Station)
Je bouwt een station midden in de stad
Je zet een service op, waarbij je de trein van stad naar vliegveld laat rijden. Zorg dat de eindbestemming "UNLOAD" is.
De trein en vliegtuig worden nu als 1 uitgebreide service gezien en delen de winst.
Opmerkingen:
quote:Probeer eens W95 compatibiliteit uit te schakelen.
Op woensdag 28 augustus 2002 12:02 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb de meest recente TTDX (win) patch (v 181) gedownload en nu werkt het spel niet meer... Ik krijg een DOS venster te zien (1 seconde ofzo) en dan ben ik weer terug in XP...
Met de oude patch werkte het gewoon...Opmerkingen:
win2k on is toegevoegd in ttdpatch.cfg Windows 95 compatibiliteitsmodus staat aan
Als het dan nog niet lukt: Download de savegame die ik heb geupload, daar zit een werkende versie van TTDPatch bij en een goede CFG bestand. Pak het uit in je TTD directory, bestaande bestanden overschrijven (behalve de .SV1 file!!!).
weet iemand waar ik Transport Tycoon Deluxe voor Windows kan kopen??????
ben hopeloos op zoek naar de goede versie, dan maar kopen
quote:Geen verschil...
Op woensdag 28 augustus 2002 12:14 schreef terabyte het volgende:
Probeer eens W95 compatibiliteit uit te schakelen.
quote:Het werkt! Bedankt!
Als het dan nog niet lukt: Download de savegame die ik heb geupload, daar zit een werkende versie van TTDPatch bij en een goede CFG bestand. Pak het uit in je TTD directory, bestaande bestanden overschrijven (behalve de .SV1 file!!!).
quote:TTDX @ Amazon.com
Op woensdag 28 augustus 2002 12:54 schreef DaafAzuil het volgende:
ok, dan ga ik 't maar eens via een andere weg bewandelen...weet iemand waar ik Transport Tycoon Deluxe voor Windows kan kopen??????
ben hopeloos op zoek naar de goede versie, dan maar kopen
quote:dat is 'm niet, dat is de DOS versie, ik zoek win versie
Op woensdag 28 augustus 2002 15:08 schreef Tackleberry het volgende:[..]
quote:Oh
Op dinsdag 27 augustus 2002 23:05 schreef terabyte het volgende:Dit is inmiddels achterhaald... in de nieuwste alpha versie zit de 'feeder' optie.
quote:Dit kon al met de dos versie die ik heb. Het voordeel dat ik heb is dat ik geen externe aanvoer heb en dus sneller vervoer wat een hogere winst geeft. Het is aantal hokjes vervoert/tijd wat de winst genereert.
Wat je ermee kan:bijv:
je bouwt een vliegveld ver buiten de stad (Een soort Schiphol).
Je bouwt een grote station tegen dit vliegveld aan.
Je zet een service op met een vliegverbinding naar de andere kant van je map. (Een soort Schiphol Plaza Station)
Je bouwt een station midden in de stad
Je zet een service op, waarbij je de trein van stad naar vliegveld laat rijden. Zorg dat de eindbestemming "UNLOAD" is.
De trein en vliegtuig worden nu als 1 uitgebreide service gezien en delen de winst.
Jouw manier werkt wel als je van 6 steden naar 1 vliegveld vervoerd maar ik opteer dan voor meerdere vliegvelden ipv 2 zodat ik ook meer vliegtuigen kan verwerken tegelijk.
Maar wat houd dat presignalling nou exact in Hoe moet je signals koppelen
balen zeg
quote:Ja, maar verplicht unload zonder "Feeder" optie zorgt ervoor dat de trein die voor de aanvoer zorgt alleen maar verlies draait.
Op woensdag 28 augustus 2002 16:44 schreef Trammelant het volgende:[..]
Oh
[..]Dit kon al met de dos versie die ik heb. Het voordeel dat ik heb is dat ik geen externe aanvoer heb en dus sneller vervoer wat een hogere winst geeft. Het is aantal hokjes vervoert/tijd wat de winst genereert.
Met Feeder maken trein + vliegtuig winst.
Als TTDPatch 1.8.2 uitkomt moet je het maar zelf proberen, dan snap je wat ik bedoel en dat het dan meer voordelen heeft dan nadelen.
quote:Zie de manual. Als je een sein plaats, kun je met de ctrl toets er een presignal (klein geel bordje) of exitsignal (grote witte bord) of pre+exit signal van maken (grote gele bord).
Maar wat houd dat presignalling nou exact in Hoe moet je signals koppelen
Het is veel te ingewikkeld om het zo allemaal uit te leggen, daarom moet je de savegame maar checken die ik heb geupped, en goed analyseren. Dan wordt het vroeg of laat wel duidelijk hoe het zit.
quote:Dit had ik ook. Toen ik Unload uitzette, lukte het wel. Is toch ook niet echt nodig, dat je bij een factory unload selecteerd?
Op zondag 25 augustus 2002 12:28 schreef Dwergje het volgende:
Nope, full load en unload staat goed. Ook als ik een nieuw station aanleg aan de andere kant van de fabriek en de trein daar laat unloaden blijft het er liggen.Zelfs als ik een nieuwe game begin is dat het geval...
quote:Je kunt 2 dingen doen:
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:
Hm, ik heb het ook maar weer eens geļnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje...Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...
- het forceren van "Unload" uit zetten
- de "feeder" optie in de config file uitzetten. Zie Manual.
Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp
quote:Ik, speel het bijna nooit tegen de pc, wel es tegen m'n zusje over 't netwerk, das wel lollig.
Op donderdag 05 september 2002 19:46 schreef DaafAzuil het volgende:
Ik vroeg mij trouwens nog iets af.Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp
quote:Ik
Op donderdag 05 september 2002 19:46 schreef DaafAzuil het volgende:
Ik vroeg mij trouwens nog iets af.Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
quote:Idem
Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp
de PC spelers verpesten het landschap met hun vage acties.
quote:jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Op donderdag 05 september 2002 20:24 schreef WebForce het volgende:
[afbeelding]Zoiets heb ik ook wel eens gezien in mijn spel
Maar over het netwerk is wel leuk, vooral omdat het ook op de wat oudere computers draait.
quote:En ze verdienen ook nog dik geld! Terwijl dat miljoenen kost!
Op donderdag 05 september 2002 21:56 schreef SuperSiem het volgende:
Ja, en erg irritant dat die pc-spelers altijd het halve landschap verbouwen, 14 onzinnige bruggen, 5 tunnels en 17 seinpalen bouwen en dan tóch maar besluiten om er geen trein op te laten rijden.Maar over het netwerk is wel leuk, vooral omdat het ook op de wat oudere computers draait.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |