quote:Ik liet nooooit spoorwegen "crossen" want das weer een punt waar zo'n kreng stil gaat staan, en dat kost gewoon tijd.
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:55 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb trouwens inmiddels al dingen gebouwd met MagLev, dat waren super efficiënte stations, waarbij alles over dezelfde sporen reden, mbv pre-signalling etc.
Ergens moeten de originele diskettes nog liggen. Transport Tycoon (niks deluxe) en Scenario... de dozen heb ik al bovenwater, nu die floppen nog.
quote:'t Was geloof ik mijn eerste legale CD-Rom spel (op 4 speed jaja)
Op zondag 25 augustus 2002 02:13 schreef EvilPlatypus het volgende:
...originele diskettes...
Niet zo gek veel gespeeld als ik erover nadenk. Was best wel een tweaker, toen al... Was meer bezig met het aan de praat krijgen van mijn geluidskaart met dat spel (we hebben het hier nog over de DOS tijd ) dan met het spelen van het spel zelf... Zonde eigenlijk, en tegelijkertijd ook weer een opluchting (want hoeveel uren van mijn leven zou ik dan nog meer hebben verspild? ).
Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!
Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.
quote:Ziet er grappig uit, maar toch zou je tegenwoordig wel wat betere graphics verwachten gezien alle Geforce kaarten enzo.
Op zondag 25 augustus 2002 02:39 schreef motown het volgende:
Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.
quote:nee want ik heb nu alleen TT en geen TTDX
Op zondag 25 augustus 2002 00:41 schreef Henk_Westbroek het volgende:[..]
heb je mijn kunstwerk al bekeken
Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...
Oh ja, als ik bij die grafiekjes kijk staat er ook dat ik geen goederen aflever en dat ik ook geen winst maak. M'n tegenstanders maken wel winst, maar volgens mij doen ze niet veel anders dan wat ik doe...
[Dit bericht is gewijzigd door Dwergje op 25-08-2002 11:26]
quote:Game load failed.
Op zondag 25 augustus 2002 00:41 schreef Henk_Westbroek het volgende:heb je mijn kunstwerk al bekeken
Is het niet stiekum Transport Tycoon ipv de deluxe uitvoering ?
quote:Om met de woorden van Johan Cruyff te spreken: slechte graphics, slecht geluid, slechte gameplay .....
Op zondag 25 augustus 2002 02:39 schreef motown het volgende:
..Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!
Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.
quote:Je station accepteerd dan die goederen niet. Oplossing: zet het station dichter bij een plaatst die die goederen nodig heeft. Een station heeft een marge van 4 hokskes rondom wat tot zijn verzorgingsgebied is.
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:Er staat dan: "En-route from blablabla".
Wat doe ik fout? :s
quote:Bij het station zelf staat wel dat het iron ore en coal accepteert. Het station ligt zelfs tégen de fabriek aan.
Op zondag 25 augustus 2002 11:28 schreef Trammelant het volgende:[..]
Je station accepteerd dan die goederen niet. Oplossing: zet het station dichter bij een plaatst die die goederen nodig heeft. Een station heeft een marge van 4 hokskes rondom wat tot zijn verzorgingsgebied is.
quote:je moet zorgen dat je je iron ore aflevert op een station, dat iron ore accepteert
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:
Hm, ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje...Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...Oh ja, als ik bij die grafiekjes kijk staat er ook dat ik geen goederen aflever en dat ik ook geen winst maak. M'n tegenstanders maken wel winst, maar volgens mij doen ze niet veel anders dan wat ik doe...
quote:Zie vorige post.
Op zondag 25 augustus 2002 11:34 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
je moet zorgen dat je je iron ore aflevert op een station, dat iron ore accepteert
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 10:51 schreef Raven het volgende:[..]
Ziet er grappig uit, maar toch zou je tegenwoordig wel wat betere graphics verwachten gezien alle Geforce kaarten enzo.
TTD heb ik nog op een Trident Vesa Local Bus 1MB kaart gedaan
quote:Tja, bedenk wel dat het project nog lang niet af is, dus volledige en correcte functionaliteit hoef je er natuurlijk nog niet van te verwachten.
Op zondag 25 augustus 2002 11:25 schreef chello_rules_heftig het volgende:[..]
Om met de woorden van Johan Cruyff te spreken: slechte graphics, slecht geluid, slechte gameplay .....
Ik volg dit project al ongeveer 2 jaar, maar het schiet niet echt op. Het zit nog vol met fouten, er zijn geen vliegtuigen en het is imo te makkelijk, voertuigen verouderen niet en dingen liggen te dicht bij elkaar.
Wat wel beter is dan TT(D), passagiers hebben een vaste bestemming, evt met overstap en passagierhaltes liggen gewoon aan de weg net als in het echt.
Wat wel jammer is dat het geen open-source project is. Waarom releasen ze de sources onder GPL om het project vervolgens op sourceforge.net te plaatsen? Dan wordt er volgens mij nog veel actiever aan geknutseld door veel meer mensen, en dan zullen de ontwikkelingen volgens mij veel sneller gaan. Maar ach, dat is aan de huidige ontwikkelaars om te bepalen.
quote:Heb je de unload en full load buttons beetje weird aanstaan oid? verder gewoon ff nieuw stationnetje bouwen en alle routegegevens controleren. En-route krijg je als je zooi dumpt met de unload button, maar het station het niet accepteert.
Op zondag 25 augustus 2002 11:30 schreef Dwergje het volgende:[..]
Bij het station zelf staat wel dat het iron ore en coal accepteert. Het station ligt zelfs tégen de fabriek aan.
Zelfs als ik een nieuwe game begin is dat het geval...
up anders ff een savegame..
quote:Ze zijn ook bezig met een 16 bits versie die er veel beter uitziet...
Op zondag 25 augustus 2002 11:51 schreef motown het volgende:
Tja, bedenk wel dat het project nog lang niet af is, dus volledige en correcte functionaliteit hoef je er natuurlijk nog niet van te verwachten.
En dan moet je natuurlijk wel bedenken dat dit door enthausiastelingen word gedaan, en niet door professionele gamedeveloppers
* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.
quote:das gewoon een giant screenshot die je onder het knopje helemaal rechts kan vinden....
Op zondag 25 augustus 2002 12:35 schreef nietzman het volgende:[..]
Ze zijn ook bezig met een 16 bits versie die er veel beter uitziet...
En dan moet je natuurlijk wel bedenken dat dit door enthausiastelingen word gedaan, en niet door professionele gamedeveloppers
* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.
quote:Dat heb ik, voor zover mijn geheugen mij weet te vertellen, gedaan met een "big schreenshot" Het spel zelf draait op 640x480 ofzo.. Ik heb de DOS versie draaiende hier
Op zondag 25 augustus 2002 12:35 schreef nietzman het volgende:[..]
* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.
heeft iemand hier trouwens de TTDX uitvoering voor windows?
Ik had die vroeger, maar ben 'm nu kwijt, of speelt iedereen hier júíst met de dos versie?
-edit- Windows versie herken je oa aan een filename die heet: GameGFX.exe
quote:Heuj
Op zondag 25 augustus 2002 11:24 schreef Trammelant het volgende:[..]
Game load failed.
Is het niet stiekum Transport Tycoon ipv de deluxe uitvoering ?
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:52]
quote:Volgens mij kan je signalen aan andere singalen koppelen, zodat warneer ze op rood staan, degene die er aan gekoppeld zijn ook op rood staan. Maar ik heb het zelf nooit effectief kunnen gebruiken.
Op zondag 25 augustus 2002 12:56 schreef Trammelant het volgende:
Maar wat is dat pre-signalling nou
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |