abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_5524232
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:55 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb trouwens inmiddels al dingen gebouwd met MagLev, dat waren super efficiënte stations, waarbij alles over dezelfde sporen reden, mbv pre-signalling etc.
Ik liet nooooit spoorwegen "crossen" want das weer een punt waar zo'n kreng stil gaat staan, en dat kost gewoon tijd.
pi_5524463
Lekker nostalgie ja
Ik heb hem indertijd gekocht (TTDLX) en heb de doos nog steeds Ben alleen te lui om hem onder XP aan de praat te krijgen (en te bang, want het kostte me toen ook al teveel nachtelijke uurtjes).
123
pi_5524532
* EvilPlatypus begint panisch te graven in de diskettebak...

Ergens moeten de originele diskettes nog liggen. Transport Tycoon (niks deluxe) en Scenario... de dozen heb ik al bovenwater, nu die floppen nog.

pi_5524571
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 02:13 schreef EvilPlatypus het volgende:
...originele diskettes...
't Was geloof ik mijn eerste legale CD-Rom spel (op 4 speed jaja)
123
pi_5524640
Transport Tycoon... Zeker een mooi spel... En de achtergrondmuziek, gewoonweg meesterlijk!

Niet zo gek veel gespeeld als ik erover nadenk. Was best wel een tweaker, toen al... Was meer bezig met het aan de praat krijgen van mijn geluidskaart met dat spel (we hebben het hier nog over de DOS tijd ) dan met het spelen van het spel zelf... Zonde eigenlijk, en tegelijkertijd ook weer een opluchting (want hoeveel uren van mijn leven zou ik dan nog meer hebben verspild? ).

Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!

Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.

Ars longa, vita brevis
pi_5525611
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 02:39 schreef motown het volgende:
Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!

Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.


Ziet er grappig uit, maar toch zou je tegenwoordig wel wat betere graphics verwachten gezien alle Geforce kaarten enzo.
TTD heb ik nog op een Trident Vesa Local Bus 1MB kaart gedaan
  zondag 25 augustus 2002 @ 11:07:20 #107
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_5525689
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 00:41 schreef Henk_Westbroek het volgende:

[..]

heb je mijn kunstwerk al bekeken


nee want ik heb nu alleen TT en geen TTDX
dus kon 'm niet vinden
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_5525772
Hm, ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje...

Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...

Oh ja, als ik bij die grafiekjes kijk staat er ook dat ik geen goederen aflever en dat ik ook geen winst maak. M'n tegenstanders maken wel winst, maar volgens mij doen ze niet veel anders dan wat ik doe...

[Dit bericht is gewijzigd door Dwergje op 25-08-2002 11:26]

pi_5525799
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 00:41 schreef Henk_Westbroek het volgende:

heb je mijn kunstwerk al bekeken


Game load failed.

Is het niet stiekum Transport Tycoon ipv de deluxe uitvoering ?

[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
pi_5525809
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 02:39 schreef motown het volgende:
..

Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!

Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.


Om met de woorden van Johan Cruyff te spreken: slechte graphics, slecht geluid, slechte gameplay .....
Ik volg dit project al ongeveer 2 jaar, maar het schiet niet echt op. Het zit nog vol met fouten, er zijn geen vliegtuigen en het is imo te makkelijk, voertuigen verouderen niet en dingen liggen te dicht bij elkaar.
Wat wel beter is dan TT(D), passagiers hebben een vaste bestemming, evt met overstap en passagierhaltes liggen gewoon aan de weg net als in het echt.
psssst...tietjes kijken? klik [url=http://www.kleinetietjes.tk]hier[/url]
pi_5525832
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:

Er staat dan: "En-route from blablabla".

Wat doe ik fout? :s


Je station accepteerd dan die goederen niet. Oplossing: zet het station dichter bij een plaatst die die goederen nodig heeft. Een station heeft een marge van 4 hokskes rondom wat tot zijn verzorgingsgebied is.
[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
pi_5525843
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:28 schreef Trammelant het volgende:

[..]

Je station accepteerd dan die goederen niet. Oplossing: zet het station dichter bij een plaatst die die goederen nodig heeft. Een station heeft een marge van 4 hokskes rondom wat tot zijn verzorgingsgebied is.


Bij het station zelf staat wel dat het iron ore en coal accepteert. Het station ligt zelfs tégen de fabriek aan.
  zondag 25 augustus 2002 @ 11:34:07 #113
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_5525869
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:
Hm, ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje...

Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...

Oh ja, als ik bij die grafiekjes kijk staat er ook dat ik geen goederen aflever en dat ik ook geen winst maak. M'n tegenstanders maken wel winst, maar volgens mij doen ze niet veel anders dan wat ik doe...


je moet zorgen dat je je iron ore aflevert op een station, dat iron ore accepteert
...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_5525879
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:34 schreef DaafAzuil het volgende:

[..]

je moet zorgen dat je je iron ore aflevert op een station, dat iron ore accepteert


Zie vorige post.
pi_5525977
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 10:51 schreef Raven het volgende:

[..]

Ziet er grappig uit, maar toch zou je tegenwoordig wel wat betere graphics verwachten gezien alle Geforce kaarten enzo.
TTD heb ik nog op een Trident Vesa Local Bus 1MB kaart gedaan


quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:25 schreef chello_rules_heftig het volgende:

[..]

Om met de woorden van Johan Cruyff te spreken: slechte graphics, slecht geluid, slechte gameplay .....
Ik volg dit project al ongeveer 2 jaar, maar het schiet niet echt op. Het zit nog vol met fouten, er zijn geen vliegtuigen en het is imo te makkelijk, voertuigen verouderen niet en dingen liggen te dicht bij elkaar.
Wat wel beter is dan TT(D), passagiers hebben een vaste bestemming, evt met overstap en passagierhaltes liggen gewoon aan de weg net als in het echt.


Tja, bedenk wel dat het project nog lang niet af is, dus volledige en correcte functionaliteit hoef je er natuurlijk nog niet van te verwachten.

Wat wel jammer is dat het geen open-source project is. Waarom releasen ze de sources onder GPL om het project vervolgens op sourceforge.net te plaatsen? Dan wordt er volgens mij nog veel actiever aan geknutseld door veel meer mensen, en dan zullen de ontwikkelingen volgens mij veel sneller gaan. Maar ach, dat is aan de huidige ontwikkelaars om te bepalen.

Ars longa, vita brevis
pi_5526169
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:30 schreef Dwergje het volgende:

[..]

Bij het station zelf staat wel dat het iron ore en coal accepteert. Het station ligt zelfs tégen de fabriek aan.


Heb je de unload en full load buttons beetje weird aanstaan oid? verder gewoon ff nieuw stationnetje bouwen en alle routegegevens controleren. En-route krijg je als je zooi dumpt met de unload button, maar het station het niet accepteert.
zo kan die wel weer...
pi_5526281
Nope, full load en unload staat goed. Ook als ik een nieuw station aanleg aan de andere kant van de fabriek en de trein daar laat unloaden blijft het er liggen.

Zelfs als ik een nieuwe game begin is dat het geval...

pi_5526296
het is een fabriek, of een ijzerertsmelterij?
en je welke goederen wil je der heenbrengen??

up anders ff een savegame..

zo kan die wel weer...
  zondag 25 augustus 2002 @ 12:35:29 #119
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_5526339
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:51 schreef motown het volgende:
Tja, bedenk wel dat het project nog lang niet af is, dus volledige en correcte functionaliteit hoef je er natuurlijk nog niet van te verwachten.
Ze zijn ook bezig met een 16 bits versie die er veel beter uitziet...

En dan moet je natuurlijk wel bedenken dat dit door enthausiastelingen word gedaan, en niet door professionele gamedeveloppers

* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.

Ik ga naar huis.
pi_5526413
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 12:35 schreef nietzman het volgende:

[..]

Ze zijn ook bezig met een 16 bits versie die er veel beter uitziet...

[afbeelding]

En dan moet je natuurlijk wel bedenken dat dit door enthausiastelingen word gedaan, en niet door professionele gamedeveloppers

* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.


das gewoon een giant screenshot die je onder het knopje helemaal rechts kan vinden....
zo kan die wel weer...
  zondag 25 augustus 2002 @ 12:49:50 #121
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_5526483
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 12:35 schreef nietzman het volgende:

[..]

* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.


Dat heb ik, voor zover mijn geheugen mij weet te vertellen, gedaan met een "big schreenshot" Het spel zelf draait op 640x480 ofzo.. Ik heb de DOS versie draaiende hier
pi_5526561
Maar wat is dat pre-signalling nou
[b]Op donderdag 29 augustus 2002 11:14 schreef calvobbes het volgende:[/b][br]Is dit het nieuwe beleid van Fok? Alle herrieschoppers mod maken en hersenspoelen tot softy....
  zondag 25 augustus 2002 @ 16:47:38 #123
17228 DaafAzuil
Let's paint....
pi_5529208
pre-signaling houdt volgens mij in dat je signalen zó kan neerzetten dat treinen optimaal gebruik kunnen maken van de stations, dus dat ze niet een peron nemen wat net in gebruik is door een andere trein. ikzelf ben er ook nog niet helemaal uit


heeft iemand hier trouwens de TTDX uitvoering voor windows?
Ik had die vroeger, maar ben 'm nu kwijt, of speelt iedereen hier júíst met de dos versie?
-edit- Windows versie herken je oa aan een filename die heet: GameGFX.exe

...some more happy little trees!!
DaafAzuil=Bob.Ross maar die nick is stuk :{
pi_5529975
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 11:24 schreef Trammelant het volgende:

[..]

Game load failed.

Is het niet stiekum Transport Tycoon ipv de deluxe uitvoering ?


Heuj
tis gewoon tt deluxe van -warezlinkje uitgespeld- de windows versie van 13,5 mb. En met die patch idd.

[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:52]

zo kan die wel weer...
pi_5530011
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 12:56 schreef Trammelant het volgende:
Maar wat is dat pre-signalling nou
Volgens mij kan je signalen aan andere singalen koppelen, zodat warneer ze op rood staan, degene die er aan gekoppeld zijn ook op rood staan. Maar ik heb het zelf nooit effectief kunnen gebruiken.
zo kan die wel weer...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')