Reintje | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:20 |
Wekenlang, nachtenlang, alleen een grote fles drinken, een pak goedkope koekjes en het geluid van treintjes; een happy deuntje en zo nu en dan annual report. Op de achtergrond een vervagend ventilatorgeluidje, en als iedereen thuis sliep Veronica FM of Radkio 3... Help! Ik wil weer transport tycoonen!!! | |
detulp050 | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:21 |
Gisteren nog gespeeld....maar doe het te vaak | |
hp22 | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:21 |
, daar heb ik ook menig uurtjes aan versleten! | |
Jordy-B | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:22 |
wat let je? | |
WebForce | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:22 |
quote:Kan niet meer op XP hè?? * WebForce mist het ook... | |
F1908 | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:23 |
suc6 | |
slakkie | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:23 |
Reintje | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:25 |
quote: quote:Dat let me, weet iemand iets van een patch of een versie die wel werkt? | |
Hou-m-Nat | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:26 |
draait ie niet op XP? | |
odinio | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:26 |
heerlijke game....net als bij sim city 2000 UREN achter gezeten...zulke goede spelen moesten er meer zijn | |
Tijn | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:27 |
quote:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/394154/ Hier staat hoe je TTD voor Windows onder XP kunt draaien | |
hp22 | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:27 |
Hij draait wel op xp hoor! | |
HeavyD | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:36 |
Gewoon transport tycoon deluxe te pakken zien te krijgen, works as a sharm op XP Of anders Industrial Giant 2 kopen dan heb je allebei de kanten van het spel transport tycoon te pakken. Dus je kan zowel voor trein machinst spelen en je kan de fabrieken bouwen met de grondstoffen. SUPER !!!! | |
Mini_rulez | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:39 |
Heb ik ook vaak gedaan, en dan 3FM op de achtergrond, Manu Chao had in die tijd een hitje, en Ruud de Wild had 's middags zijn programma... ah nostalgie Maar nu moet ik em via DOS opstarten enzo, vind ik wat omslachtig, daarom heb ik er nooit zin meer in | |
hp22 | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:40 |
quote:Ik kon eindeloos blijven luisteren naar de muziek die erbij zat | |
HeavyD | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:44 |
Kleine uitleg: Je installeert TT onder Xp als alles is geinstalleerd mot je met je rechtmuis knop op de opstart logo van TT drukken en dan naar geavanceerde optie's toegaan. Hierzo kan je kiezen voor de win98 optie. Voila 9 van de tien games werken dan weer. Laterzzzzz | |
Raven | donderdag 22 augustus 2002 @ 16:53 |
quote:Niet met Transport Tycoon. In dat topic op tweakers.net staat hoe je het WEL werkend kunt krijgen, maar je hebt dus de Windows versie nodig van Transport Tycoon Deluxe nodig. | |
Mr_Knoxville | donderdag 22 augustus 2002 @ 17:03 |
quote:inderdaad... | |
Tackleberry | donderdag 22 augustus 2002 @ 17:41 |
Het is me gelukt met dat topic op Tweakers... Kreeg wel een foutmelding bij één van de stappen, maar het werkt gewoon... Die muziek! *herinneringen* Weer een verslaving erbij... | |
007men | donderdag 22 augustus 2002 @ 17:55 |
SUX | |
nietzman | donderdag 22 augustus 2002 @ 18:04 |
quote:Dat je geen smaak en gevoel voor nostalgie hebt neemt niemand je kwalijk.... maar kom nog eens lullen als je over 10 jaar uitgelachen word als je voor de lol SOF 2 nog eens opzet.... TTDX 0wns! ik speel het inmiddels ook alweer enkele maanden | |
inkie1010 | donderdag 22 augustus 2002 @ 18:30 |
Transport Tycoon en dan vooral Deluxe is echt een heel gaaf spel! Hoeven ze ook geen nieuwe versie van uit te brengen want hij is leuk zoals ie is!! Speel het nog steeds wel eens en heb het al heel vaak gespeeld! echt gaaf | |
vexz | donderdag 22 augustus 2002 @ 18:36 |
zekers tijden mee versleten en ook met bv civ2, xcom2 | |
BrauN | donderdag 22 augustus 2002 @ 20:31 |
Transport Tycoon... VEEEL te veel gespeeld om het nog leuk te vinden. Ik had wel zo'n 24-uur-per-dag-manie met Sim City 2000/3000 en Rollercoaster Tycoon. | |
Mini_rulez | donderdag 22 augustus 2002 @ 20:39 |
quote:Ik wel even, maar daarna werd al die jazz irritant | |
lucrator | donderdag 22 augustus 2002 @ 21:32 |
En kun je het ook aan de praat krijgen op windows 2000? | |
lucrator | donderdag 22 augustus 2002 @ 22:54 |
Lama: http://www.ttdpatch.com/ | |
D_Who | donderdag 22 augustus 2002 @ 23:08 |
..nu ik jullie zo hoor babbelen over transport tycoon wil ik effe het volgende vragen... welke "tycoon" is het beste? Welke is nou het leukste? | |
RAiDEN | donderdag 22 augustus 2002 @ 23:29 |
Transport Tycoon (Deluxe) is absoluut de beste. Zou wel een update willen zien: - veel grotere velden Wel gewoon 2D met redelijk simpele ipv die troep als Railroad Tycoon 2... | |
lucrator | donderdag 22 augustus 2002 @ 23:37 |
quote:Ik ben het helemaal met je eens. Met een hogere resolutie heb je ook een stuk beter overzicht over je speelveld. En wat je ook met die cheat kunt doen mag ook wel in de normale versie: meer stations en vehicles toestaan, anders ben je wel snel uitgespeeld. Bij de weg, de maker "kondigt aan" dat er wel een update komt, ooit: http://www.chrissawyer.com/faq2.htm | |
Tackleberry | vrijdag 23 augustus 2002 @ 09:40 |
Het handige van TTDX voor Windows is dat je gewoon Winamp op de achtergrond kunt draaien... ALT-TAB is ook geen probleem, dus gewoon perfect zo! | |
Sweetsixteen16 | vrijdag 23 augustus 2002 @ 09:47 |
Ach Transport Tycoon, 2 jaar geleden, Sweet14 ik was zo ontzettend verslaafd, niet normaal. Mijn moeder is nog steeds boos om de overuren die ik moest draaien om mijn bedrijf staande te houden ik heb het spel aan iemand uitgeleend, en die is hem kort daarna kwijtgeraakt, toen kreeg ik rollercoaster tycoon, maar dat is duizend keer niks. Ach en dan die muziek, geweldig, ik was altijd chairman, en begon altijd bij het begin, ik was zo blij met het spel. Ik ga denk ik dat deluxe ding maar eens kopen, hoe duur is ie? Ik had nooit verwacht dat hier ooit een topic over geopend zou worden! | |
nietzman | vrijdag 23 augustus 2002 @ 11:04 |
quote:Ik dacht dat jij weg was! Ik
nog te koop is.....
ze hem bestellen!!!
| |
Mini_rulez | vrijdag 23 augustus 2002 @ 11:09 |
Ik heb het niet zo lang geleden nog bij Bart Smit gezien... 30 gulden was ie geloof ik toen... | |
Stranger | vrijdag 23 augustus 2002 @ 11:13 |
quote:Ik geloof dat ik transport tycoon van alle tycoon spellen toch het leukst vond... verder heb ik ook tijden lang pizza tycoon gespeeld, was ook wel heel erg leuk | |
Sweetsixteen16 | vrijdag 23 augustus 2002 @ 14:23 |
Hij is dus nergens meer verkrijgbaar, kan ik hem dan gewoon via kazaa downloaden en wat moet ik er dan voor 1 hebben? Er staat alleen wondows 95/98 bij, dan kan het toch niet? Echt kut want het is een leuk spel! | |
nietzman | vrijdag 23 augustus 2002 @ 14:49 |
quote:*heel erg fluisterd* zoeken op 'transport tycoon deluxe windows' De goeie result is over de 10 MB groot, de DOS versie is veel kleiner. | |
Sweetsixteen16 | vrijdag 23 augustus 2002 @ 14:51 |
quote:Hij doet het niet? | |
D-Devil | vrijdag 23 augustus 2002 @ 15:28 |
quote:bij mij werkt het nu fantastich op XP in fullscreen | |
ParanoidEv | vrijdag 23 augustus 2002 @ 15:49 |
quote:Hij is 13,5 mb | |
WebForce | vrijdag 23 augustus 2002 @ 15:51 |
quote:Kkan je wel *kuch* wat tips e-mailen | |
nietzman | vrijdag 23 augustus 2002 @ 15:54 |
quote:Instaleren, deze patch uitpakken, in de install dir gooien en runnen.... kijk anders op www.ttdpatch.com De patch is trouwens gewoon een trainer en volledig legaal, even voor de lurkende mods | |
Sweetsixteen16 | vrijdag 23 augustus 2002 @ 18:58 |
Dus ik kan niet heel het spel downloaden, is dat verboden zeker? jammer hoor! | |
El_Hijo_Del_Jefe | vrijdag 23 augustus 2002 @ 19:29 |
oei da's toevallig, ben eergisteren ook maar weer 's begonnen ben nu bijna met een rondje "easy" klaar (even uitzoeken hoe dat met die signs en stations ook al weer zat allemaal)... maar ben nu wel klaar voor een "mediocre" rondje denk ik | |
nietzman | vrijdag 23 augustus 2002 @ 19:32 |
quote:het hele spel is dus wel te vinden op KaZaA... | |
D-Devil | vrijdag 23 augustus 2002 @ 19:36 |
Ik heb wederom een VLAK scenario gemaakt maar had graag een kanaal erin gehad, krijg echter het water niet meer erin, het blijft aan de rand van de kaart staan | |
Sweetsixteen16 | vrijdag 23 augustus 2002 @ 19:39 |
quote:Kan iemand me er dan alsjeblieft een beetje mee helpen, weet niet zo goed hoe het moet? | |
chello_rules_heftig | vrijdag 23 augustus 2002 @ 20:51 |
-edit- warez. [Dit bericht is gewijzigd door Raven op 23-08-2002 23:32] | |
nietzman | vrijdag 23 augustus 2002 @ 22:18 |
quote:En ik mag het kloontje die net doet alsof ze het niet snapt helpen zeker? maargoed... kazaa> zoekscherm> invullen "transport tycoon deluxe"> wachten op de results> eentje van 10MB+ uitzoeken> dubbelklikken> naar het downloadvenster gaan> wachten tot hij klaar is> naar je 'my shared folder' gaan en de .exe runnen. sim-pel | |
lucrator | vrijdag 23 augustus 2002 @ 22:40 |
quote:Gisteren heb ik 'm weer gedownload. Hier moet je zijn, en deze heeft gelijk de patch erbij. -edit- warez link Rechts onderaan staat "bonusfiles" dan moet je de bovenste hebben. Voor meer informatie over het instellen van de patch moet je kijken op http://www.ttdpatch.com/ [Dit bericht is gewijzigd door Raven op 23-08-2002 23:34] | |
Vava | zaterdag 24 augustus 2002 @ 00:39 |
Heeej Sweetsixteen! Is het al gelukt? Ik heb dat spel geloof ik wel. Geef hem wel ff binnenkort | |
Tedkees | zaterdag 24 augustus 2002 @ 00:48 |
Er zijn ook zat sites over Transport Tycoon (Deluxe). Als je eventjes zoekt op Google naar "transport tycoon deluxe windows" dan kan je hem wel vinden denk ik (zo heb ik em ook eens gevonden). Verder zat die windows versie een tijdje geleden bij een of andere tycoon pack, een collectie van een aantal tycoon games. Kijk of je die kan vinden anders. | |
blieblie | zaterdag 24 augustus 2002 @ 00:54 |
quote:Draait o.a. daarom nog steeds ME Vooral de patch roelt Maar tis meestal 2 loopbanen achter elkaar leuk, en daarna staatie weer een maand of 2 a 3 te verstoffen in een hoekje van de harde schijf . Maar dan heb'kt wel over DeLuxe | |
existenz | zaterdag 24 augustus 2002 @ 01:09 |
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wie op dezelfde manier speelt als ik. Ik speel namelijk altijd met geld cheat en probeer dan een sommige groot en goedwerkend mogelijk spoornet te bouwen waarbij alle treinen over maar een paar stukken rails gaan. Hier wat screenshotjes van mijn laatste game: | |
blieblie | zaterdag 24 augustus 2002 @ 01:18 |
quote:Ik doe 2 of 3 hoofdactiviteiten, zoals: Passagiers, Ore -> Staal -> Goods (deze 2 altijd) ennn Hout -> Goods. Dan bouw ik voor de industriele lijnen 1 grote treinboom van links naar rechts, dus zeg maar 4 lijnen waarvan er 2 heen en 2 terug gaan, met bij de Factory een station van 7*5 enneuhm, daar leef ik van, en aan die grote boom worden wat kleine lijntjes aan gebreit. Enneuhm, de Passagiers-tak zijn meestal gewoon wat trein-lijnen tussen de steden in. Tussen grote steden vliegen veeeeeel concordes heen en weer, en in de steden rijden bussen. Das ongeveer mijn taktiek. Maar ik kap meestal op het punt dat ik Mag-Lev krijg, want het is mega kut om een heel netwerk handmatig op mag-lev over te stappen. Oh en zo rond 1990 begin ik met Olie-lijnen want dan komen er opeens boorplatformen met ram veel olie derop.
| |
existenz | zaterdag 24 augustus 2002 @ 01:34 |
quote:Ja inderdaad, zo doe ik het soms ook wel eens. 1 lijn voor passagiers, 1 voor industrie (dus 4 breed). Deze keer speelde ik alleen met maglev, omdat ik aan het spelen was met de nieuwe patch. Normaal zet ik gewoon de tijd terug als ik voel dat ik nog niet klaar ben | |
blieblie | zaterdag 24 augustus 2002 @ 09:28 |
quote:Dat werkt toch wel het beste Heb je al een keer het einde van de long integer bereikt qua saldo?? Ik zat op 4,heel veel miljard, en toen sprongie in de min | |
chello_rules_heftig | zaterdag 24 augustus 2002 @ 11:17 |
quote:ik speel met alleen maar treinen en gebruik de constructie waarbij onderhoud wordt afgedwongen (voorbeeld op ttdpatch). Meestal hoef ik maar 1 keer een geld cheat te gebruiken (lukt ook wel zonder). Passagiers leveren te weinig op, ik vervoer meestal kolen en erts btw: is het nou gelukt, Sweet ? [Dit bericht is gewijzigd door chello_rules_heftig op 24-08-2002 11:23] | |
smvs | zaterdag 24 augustus 2002 @ 12:45 |
Het is gewoon TE verslavend. ik heb het spel op een gegeven moment verwijderd van de pc. en daarna weer gedownload. het werkt wel onder XP als je een win 98 install draait onder VM Ware. zo heb ik ook nog een tijdje gedraaid. | |
Draaitafeltje | zaterdag 24 augustus 2002 @ 12:49 |
Ik krijg een 'error reading registry' melding Iemand misschien een oplossing voor dit probleem? | |
Raven | zaterdag 24 augustus 2002 @ 12:50 |
quote:ja, moet je even dit topic doorlezen, en dan zul je zien dat er al meer dan eens is aangegeven dat je een patch moet downloaden. | |
Draaitafeltje | zaterdag 24 augustus 2002 @ 12:52 |
quote:wh00ps Net gelezen jah, ik dacht dat alleen voor xp-ers was. | |
nietzman | zaterdag 24 augustus 2002 @ 13:40 |
quote:En dus ook als je de patch draait. in het vervolg eerst even het hele topic doorlezen | |
Henk_Westbroek | zaterdag 24 augustus 2002 @ 15:53 |
-edit- warez link weggehaald. En idd die patch is prima, ook niet die belemmering dat je op een gegeven moment niet meer treinen kan bouwen * Henk_Westbroek heeft het een maandje geleden echt voor zijn leven weer gespeeld Ook erg leuk voor tussenuren in de mediatheek, tis van die server binnen 10 seconden binnen op school [Dit bericht is gewijzigd door Raven op 24-08-2002 16:30] | |
Henk_Westbroek | zaterdag 24 augustus 2002 @ 15:55 |
quote:jaw dat is echt zo'n simpel level!! daar is geen kunst aan he, eenmaal dat station in bristel dumpen en je hebt oneindig passagiers. Random maps, veel bergen en in 1940 oid beginnen, dan word het een stuk leuker . waarom leg je niet dat station in bristel aan de andere kant onder de ijzertssmelterij?? En apart lijnen voor passagiers en vracht maken is wattig, gewoon een goed systeem aanleggen is de kunst. Met van die goeie klaverbladen [Dit bericht is gewijzigd door Henk_Westbroek op 24-08-2002 17:57] | |
Raven | zaterdag 24 augustus 2002 @ 16:33 |
Ik heb nu al in meerdere post een link naar een site weg gehaald waarop Transport Tycoon is te downloaden. Het blijft onder het kopje warez vallen. Ook abandonwarez vallen hier dus onder. Dit staat duidelijk aangegeven in de FAQ. Over dit onderwerp zijn al talloze discussies gehouden in FB, dus daar kun je gaan zoeken en terug lezen. Punt is, we willen het niet hier op Fok!. | |
Henk_Westbroek | zaterdag 24 augustus 2002 @ 17:58 |
quote:UHmz jaw maar dit is een legale link vanaf de site van de makers [Dit bericht is gewijzigd door Henk_Westbroek op 24-08-2002 18:00] | |
existenz | zaterdag 24 augustus 2002 @ 17:59 |
quote:Omdat er 3 stations bij bristol liggen | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 18:00 |
shittttttttttt is er een nieuwe TT topic!! kga 'm snel helemaal doorlezen TTD rulez! | |
glasbak | zaterdag 24 augustus 2002 @ 18:15 |
Ik ben wel gek op het bouwen van overvolle stations | |
Raven | zaterdag 24 augustus 2002 @ 18:22 |
quote:De makers van het spel zijn nog steeds de mensen bij microprose en op die site kan ik er niks over terug vinden. | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 18:24 |
ik kan die pics van die maglev banen van me ff niet vinden maar dat vond ik ook altijd fantastisch | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 18:28 |
quote:ik speel op dezelfde manier als jij denk ik. Mijn doel is altijd om de IRON ORE industrie (dus ook steel/goods) zo goed/efficiënt te laten lopen | |
nietzman | zaterdag 24 augustus 2002 @ 18:33 |
quote:Hoe krijg jij hem in vredesnaam in zo'n resolutie? | |
Henk_Westbroek | zaterdag 24 augustus 2002 @ 18:44 |
nouw ik kan geen screenshot nemen dan crasht die Maar hier mijn game waar ik echt weken aan heb zitten zwoegen, kan iemand fftjes een screenshot nemen?? http://www.xs4all.nl/~nubreed/TRP22.SV1 Merci | |
blieblie | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:31 |
De truuk is ook om alles zo te plannen dat de boel zo min mogelijk stil staat , want glasbak heeft 10 lijnen met op elke lijn een trein wachtende. Mijn record is een dubbele lijn (2 heen 2 terug) met in totaal 37 treinen die allemaal reden en dus geen moment moesten wachten voor een andere trein (totdat er 1 een depot in ging ) [Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 24-08-2002 19:35] | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:34 |
quote:ik had 'm al gesaved, maar hoe heet je transport company? kan 'm niet vinden. | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:44 |
quote:dat is top ja, ikzelf vond 't 't leukste met de MagLev treinen, die gingen lekker keihard | |
Henk_Westbroek | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:45 |
quote:Trindham transport, 30 maart 2044 | |
D-Devil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:50 |
Ja waar moet dan nou die screenshot van worden gemaakt ?? | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:50 |
quote:oki | |
Together-Alone | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:53 |
Iemand welles geldcheat ontdekt? Kging een keer een tunnel maken en had niet goed opgelet of de uitgang van de tunnel wel goed uit zou komen. Resultaat: ik kreeg een tunnel van de ene kant naar de andere kant van de map. En ik had inene een paar miljoen gulden! Daarna nog een keer geprobeerd en weer lukte het. | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:56 |
quote:d'r is een patch voor, die moet je installeren, ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij heeft iemand vast wel een link gegeven suc6 | |
Tristitia_Ante | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:59 |
Geweldig spel, jaren lang gespeeld! Dit soort spellen zijn niet alleen amusant, maar leren ook veel. Bovendien ontwikkelt het je inzicht. Denk ook aan Civilisation en SimCity... WDV [Dit bericht is gewijzigd door Tristitia_Ante op 24-08-2002 19:59] | |
nietzman | zaterdag 24 augustus 2002 @ 19:59 |
quote:Klopt cheat zit in de gewone TTDX, heeft niets met een patch te maken.... | |
Together-Alone | zaterdag 24 augustus 2002 @ 20:02 |
Neej, ik had er inderdaad geen patch voor nodig.. | |
Sweetsixteen16 | zaterdag 24 augustus 2002 @ 20:07 |
quote:Echt? Ow wat gaav! | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 20:30 |
ik baal als een stekker! ik had TTDX op m'n pc staan, die speelde ik vroeger echt vaak. Maar toen ben ik een tijdje wezen kloten met windows '98 en XP, probeerde ik 'm net weer ff te spelen, doet ie ut niet@!#%@#^%^%$#
| |
blieblie | zaterdag 24 augustus 2002 @ 20:36 |
Ik als niet frequente gamer vindt het zelfs makkelijk om TTD te doen zonder Cheats.... WAAARVOOR heb je een geldcheat nodig? in 2000 heb ik altijd zo om en nabij de 200 miljoen Pond | |
CStriker | zaterdag 24 augustus 2002 @ 21:17 |
Ik speel TTDX sinds een maand of 2 ook weer, en ik gebruik geen cheats aan het begin, snap ook niet waarvoor ze nodig zijn. Gewoon een paar lijntjes leggen, misschien wat geld lenen voor wat treinen, en dan wachten totdat je het terugverdiend. Daarna kom je toch niet meer in geldproblemen (ik niet althans). Maar dit blijft een erg verslavend spelletje | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 21:21 |
ik gebruik ook geen geld cheat maar wat ik 't aller fijnst vind, is zonder tegenspeler te spelen, dus helemaal alleen, want die tegenstanders zijn zo onwijs dom! dat maakt 't echt niet leuk. dus gewoon lekker in m'n eentje 't veld volbouwen | |
Trammelant | zaterdag 24 augustus 2002 @ 21:41 |
quote:Wat een rotzooi. Niet over nagedacht. | |
Trammelant | zaterdag 24 augustus 2002 @ 21:44 |
Klein trucje : Bouw een vliegveld/station bij een stad. Daar bouw je een busstation tegenaan (zelfde station dus) daar weer een vrachtstation tegenaan, blaas busstation op. Bouw busstation aan andere kant van vrachtstation en werk zo om en om verder totdat je station te groot is en voila. Je vliegveld/station heeft een groter bereik over een stad en dus meer passagiers/post | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 21:46 |
quote:je zal versteld staan van de efficiëncy van het geheel. maar laat jouw kunstwerk eens zien als je 't zo goed weet? | |
Trammelant | zaterdag 24 augustus 2002 @ 21:53 |
Ik was net bezig om de XP patch te downen. Al meer dan een jaar niet meer gespeeld. | |
DaafAzuil | zaterdag 24 augustus 2002 @ 21:55 |
ik heb trouwens inmiddels al dingen gebouwd met MagLev, dat waren super efficiënte stations, waarbij alles over dezelfde sporen reden, mbv pre-signalling etc. | |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 00:00 |
dat presignal heb ik nooit begrepen | |
blieblie | zondag 25 augustus 2002 @ 00:06 |
quote:Ik kon het nie vinden | |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 00:39 |
quote:jaw soms al plaatste je een signal, dan stond er zo'n puntje bij oid, en dan stond die vaak op rood, hij was dan gekoppeld aan een andere. beetje weird | |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 00:41 |
quote:heb je mijn kunstwerk al bekeken | |
blieblie | zondag 25 augustus 2002 @ 01:31 |
quote:Ik liet nooooit spoorwegen "crossen" want das weer een punt waar zo'n kreng stil gaat staan, en dat kost gewoon tijd. | |
K3 | zondag 25 augustus 2002 @ 01:58 |
Lekker nostalgie ja Ik heb hem indertijd gekocht (TTDLX) en heb de doos nog steeds Ben alleen te lui om hem onder XP aan de praat te krijgen (en te bang, want het kostte me toen ook al teveel nachtelijke uurtjes). | |
EvilPlatypus | zondag 25 augustus 2002 @ 02:13 |
* EvilPlatypus begint panisch te graven in de diskettebak... Ergens moeten de originele diskettes nog liggen. Transport Tycoon (niks deluxe) en Scenario... de dozen heb ik al bovenwater, nu die floppen nog. | |
K3 | zondag 25 augustus 2002 @ 02:21 |
quote:'t Was geloof ik mijn eerste legale CD-Rom spel (op 4 speed jaja) | |
motown | zondag 25 augustus 2002 @ 02:39 |
Transport Tycoon... Zeker een mooi spel... En de achtergrondmuziek, gewoonweg meesterlijk! Niet zo gek veel gespeeld als ik erover nadenk. Was best wel een tweaker, toen al... Was meer bezig met het aan de praat krijgen van mijn geluidskaart met dat spel (we hebben het hier nog over de DOS tijd ) dan met het spelen van het spel zelf... Zonde eigenlijk, en tegelijkertijd ook weer een opluchting (want hoeveel uren van mijn leven zou ik dan nog meer hebben verspild? ). Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden! Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait. | |
Raven | zondag 25 augustus 2002 @ 10:51 |
quote:Ziet er grappig uit, maar toch zou je tegenwoordig wel wat betere graphics verwachten gezien alle Geforce kaarten enzo. TTD heb ik nog op een Trident Vesa Local Bus 1MB kaart gedaan | |
DaafAzuil | zondag 25 augustus 2002 @ 11:07 |
quote:nee want ik heb nu alleen TT en geen TTDX dus kon 'm niet vinden | |
Dwergje | zondag 25 augustus 2002 @ 11:21 |
Hm, ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje... Wat doe ik fout? :s Oh ja, als ik bij die grafiekjes kijk staat er ook dat ik geen goederen aflever en dat ik ook geen winst maak. M'n tegenstanders maken wel winst, maar volgens mij doen ze niet veel anders dan wat ik doe... [Dit bericht is gewijzigd door Dwergje op 25-08-2002 11:26] | |
Trammelant | zondag 25 augustus 2002 @ 11:24 |
quote:Game load failed. Is het niet stiekum Transport Tycoon ipv de deluxe uitvoering ? | |
chello_rules_heftig | zondag 25 augustus 2002 @ 11:25 |
quote:Om met de woorden van Johan Cruyff te spreken: slechte graphics, slecht geluid, slechte gameplay ..... Ik volg dit project al ongeveer 2 jaar, maar het schiet niet echt op. Het zit nog vol met fouten, er zijn geen vliegtuigen en het is imo te makkelijk, voertuigen verouderen niet en dingen liggen te dicht bij elkaar. Wat wel beter is dan TT(D), passagiers hebben een vaste bestemming, evt met overstap en passagierhaltes liggen gewoon aan de weg net als in het echt. | |
Trammelant | zondag 25 augustus 2002 @ 11:28 |
quote:Je station accepteerd dan die goederen niet. Oplossing: zet het station dichter bij een plaatst die die goederen nodig heeft. Een station heeft een marge van 4 hokskes rondom wat tot zijn verzorgingsgebied is. | |
Dwergje | zondag 25 augustus 2002 @ 11:30 |
quote:Bij het station zelf staat wel dat het iron ore en coal accepteert. Het station ligt zelfs tégen de fabriek aan. | |
DaafAzuil | zondag 25 augustus 2002 @ 11:34 |
quote:je moet zorgen dat je je iron ore aflevert op een station, dat iron ore accepteert | |
Dwergje | zondag 25 augustus 2002 @ 11:35 |
quote:Zie vorige post. | |
motown | zondag 25 augustus 2002 @ 11:51 |
quote: quote:Tja, bedenk wel dat het project nog lang niet af is, dus volledige en correcte functionaliteit hoef je er natuurlijk nog niet van te verwachten. Wat wel jammer is dat het geen open-source project is. Waarom releasen ze de sources onder GPL om het project vervolgens op sourceforge.net te plaatsen? Dan wordt er volgens mij nog veel actiever aan geknutseld door veel meer mensen, en dan zullen de ontwikkelingen volgens mij veel sneller gaan. Maar ach, dat is aan de huidige ontwikkelaars om te bepalen. | |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 12:16 |
quote:Heb je de unload en full load buttons beetje weird aanstaan oid? verder gewoon ff nieuw stationnetje bouwen en alle routegegevens controleren. En-route krijg je als je zooi dumpt met de unload button, maar het station het niet accepteert. | |
Dwergje | zondag 25 augustus 2002 @ 12:28 |
Nope, full load en unload staat goed. Ook als ik een nieuw station aanleg aan de andere kant van de fabriek en de trein daar laat unloaden blijft het er liggen. Zelfs als ik een nieuwe game begin is dat het geval... | |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 12:30 |
het is een fabriek, of een ijzerertsmelterij? en je welke goederen wil je der heenbrengen?? up anders ff een savegame.. | |
nietzman | zondag 25 augustus 2002 @ 12:35 |
quote:Ze zijn ook bezig met een 16 bits versie die er veel beter uitziet... En dan moet je natuurlijk wel bedenken dat dit door enthausiastelingen word gedaan, en niet door professionele gamedeveloppers * nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft. | |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 12:42 |
quote:das gewoon een giant screenshot die je onder het knopje helemaal rechts kan vinden.... | |
glasbak | zondag 25 augustus 2002 @ 12:49 |
quote:Dat heb ik, voor zover mijn geheugen mij weet te vertellen, gedaan met een "big schreenshot" Het spel zelf draait op 640x480 ofzo.. Ik heb de DOS versie draaiende hier | |
Trammelant | zondag 25 augustus 2002 @ 12:56 |
Maar wat is dat pre-signalling nou | |
DaafAzuil | zondag 25 augustus 2002 @ 16:47 |
pre-signaling houdt volgens mij in dat je signalen zó kan neerzetten dat treinen optimaal gebruik kunnen maken van de stations, dus dat ze niet een peron nemen wat net in gebruik is door een andere trein. ikzelf ben er ook nog niet helemaal uit
| |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 17:46 |
quote:Heuj tis gewoon tt deluxe van -warezlinkje uitgespeld- de windows versie van 13,5 mb. En met die patch idd. [Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:52] | |
Henk_Westbroek | zondag 25 augustus 2002 @ 17:49 |
quote:Volgens mij kan je signalen aan andere singalen koppelen, zodat warneer ze op rood staan, degene die er aan gekoppeld zijn ook op rood staan. Maar ik heb het zelf nooit effectief kunnen gebruiken. | |
DaafAzuil | zondag 25 augustus 2002 @ 17:50 |
-edit- Hier stond ook weer een verzoek tot het ontvangen van het spel.
Jullie kennen de regels, hou je er dan ook aan! [Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:53] | |
chello_rules_heftig | maandag 26 augustus 2002 @ 20:51 |
Behalve Simultrans is er nog een ander gratis spel (ja, is echt gratis, het is promotiemateriaal van Daimler en een aantal duitse vervoerbedrijven) Het heet Mobility, is hier te vinden en het is een combinatie van Simcity en Traffic Giant. Simcity omdat je een stad moet bouwen net als in Simcity Classic. Verder moet je in deze stad het verkeer goed loopt. Niet alleen door bus- en tramhaltes te plaatsen, maar je moet zelf ook nog de lijnen ontwerpen, parkeergarages bouwen, belastingen heffen en subsidies geven. (helaas gaat ook bij dit spel de ontwikkeling zeer traag. ik kwam het dit weekend bij toeval tegen op een cd maar er is nog geen nieuwere versie) | |
blieblie | dinsdag 27 augustus 2002 @ 01:35 |
quote:Jupzz, die gebruik ik..... | |
blieblie | dinsdag 27 augustus 2002 @ 01:36 |
quote:Ziet er wel aardig uit moet ik zeggen | |
terabyte | dinsdag 27 augustus 2002 @ 22:40 |
Ha weer een TTD topic! Check deze ook ff: Tycoon spellen Over TTDPatch: Pre Signals Mensen die nog weinig gebruik maken van de "presignalling" optie, zouden deze savegame ff moeten downloaden en helemaal analyseren: http://members.home.nl/terabyte/stuff/megarail.rar In de savegame zit ook de laatste versie van TTDPatch, een TTDpatch Config File die ik gebruikt heb (maak eerst een backup van je eigen .cfg!) en een gepatchte game-exe file (hogere snelheid voor Maglev treinen op bruggen!!!) met Presignals is het mogelijk om een soort 'load-balancing' systeem te bouwen, zodat je veel treinen op weinig spoor kunt laten rijden zonder vertraging... In de bovenstaande savegame rijden 145!!! treinen op 1 groot spoornetwerk. De meeste sporen waren eerst dubbelspoor 2x1 (1 heen + 1 terug), maar door de drukte is het op sommige plaatsen 2x2 sporen en soms wel 2x4 sporen geworden!!! De 145 treinen zorgen voor een winst van $100 miljoen per jaar. Binnenkort begin ik met het uibreiden van de Passenger service, waarschijnlijk heb ik daarna 200+ treinen op 1 netwerk... en tot nu toe 'verdwalen' de meeste treinen niet! [Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 27-08-2002 22:45] | |
terabyte | dinsdag 27 augustus 2002 @ 23:05 |
quote:Dit is inmiddels achterhaald... in de nieuwste alpha versie zit de 'feeder' optie. Wat je ermee kan: bijv: je bouwt een vliegveld ver buiten de stad (Een soort Schiphol). | |
Tackleberry | woensdag 28 augustus 2002 @ 12:02 |
Ik heb de meest recente TTDX (win) patch (v 181) gedownload en nu werkt het spel niet meer... Ik krijg een DOS venster te zien (1 seconde ofzo) en dan ben ik weer terug in XP... Met de oude patch werkte het gewoon... Opmerkingen: | |
terabyte | woensdag 28 augustus 2002 @ 12:14 |
quote:Probeer eens W95 compatibiliteit uit te schakelen. Als het dan nog niet lukt: Download de savegame die ik heb geupload, daar zit een werkende versie van TTDPatch bij en een goede CFG bestand. Pak het uit in je TTD directory, bestaande bestanden overschrijven (behalve de .SV1 file!!!). | |
DaafAzuil | woensdag 28 augustus 2002 @ 12:54 |
ok, dan ga ik 't maar eens via een andere weg bewandelen... weet iemand waar ik Transport Tycoon Deluxe voor Windows kan kopen?????? | |
Tackleberry | woensdag 28 augustus 2002 @ 14:49 |
quote:Geen verschil... quote:Het werkt! Bedankt! | |
Tackleberry | woensdag 28 augustus 2002 @ 15:08 |
quote:TTDX @ Amazon.com | |
DaafAzuil | woensdag 28 augustus 2002 @ 15:59 |
quote:dat is 'm niet, dat is de DOS versie, ik zoek win versie | |
Trammelant | woensdag 28 augustus 2002 @ 16:44 |
quote:Oh quote:Dit kon al met de dos versie die ik heb. Het voordeel dat ik heb is dat ik geen externe aanvoer heb en dus sneller vervoer wat een hogere winst geeft. Het is aantal hokjes vervoert/tijd wat de winst genereert. Jouw manier werkt wel als je van 6 steden naar 1 vliegveld vervoerd maar ik opteer dan voor meerdere vliegvelden ipv 2 zodat ik ook meer vliegtuigen kan verwerken tegelijk. Maar wat houd dat presignalling nou exact in Hoe moet je signals koppelen | |
QyRoZ | woensdag 28 augustus 2002 @ 16:49 |
Ik leg altijd ring-lijnen om mijn grote steden aan van meestal monorails, dan groeien ze echt heel snel En ik maak verder ook één groot netwerk, echt geweldig Jammer dat ie het onder NT niet doet, heel misschien de Windows versie... toch maar es proberen | |
DaafAzuil | woensdag 28 augustus 2002 @ 17:31 |
ik ben net ff de stad in geweest. Alle computerzaakjes (dixons, v&d, E-Plaza etc) geweest, niemand had TTDX voor win. Ik heb ook gevraagd of iemand 'm kon bestellen, ook niemand kon 'm bestellen balen zeg | |
terabyte | donderdag 29 augustus 2002 @ 01:04 |
quote:Ja, maar verplicht unload zonder "Feeder" optie zorgt ervoor dat de trein die voor de aanvoer zorgt alleen maar verlies draait. Met Feeder maken trein + vliegtuig winst. Als TTDPatch 1.8.2 uitkomt moet je het maar zelf proberen, dan snap je wat ik bedoel en dat het dan meer voordelen heeft dan nadelen. quote:Zie de manual. Als je een sein plaats, kun je met de ctrl toets er een presignal (klein geel bordje) of exitsignal (grote witte bord) of pre+exit signal van maken (grote gele bord). Het is veel te ingewikkeld om het zo allemaal uit te leggen, daarom moet je de savegame maar checken die ik heb geupped, en goed analyseren. Dan wordt het vroeg of laat wel duidelijk hoe het zit. | |
Lexie | donderdag 29 augustus 2002 @ 20:56 |
quote:Dit had ik ook. Toen ik Unload uitzette, lukte het wel. Is toch ook niet echt nodig, dat je bij een factory unload selecteerd? | |
terabyte | donderdag 29 augustus 2002 @ 22:22 |
quote:Je kunt 2 dingen doen: - het forceren van "Unload" uit zetten | |
DaafAzuil | donderdag 5 september 2002 @ 19:46 |
Ik vroeg mij trouwens nog iets af. Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)? | |
Raven | donderdag 5 september 2002 @ 20:04 |
quote:Ik, speel het bijna nooit tegen de pc, wel es tegen m'n zusje over 't netwerk, das wel lollig. | |
terabyte | donderdag 5 september 2002 @ 20:20 |
quote:Ik quote:Idem de PC spelers verpesten het landschap met hun vage acties. | |
WebForce | donderdag 5 september 2002 @ 20:24 |
Zoiets heb ik ook wel eens gezien in mijn spel | |
DaafAzuil | donderdag 5 september 2002 @ 20:38 |
quote:jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat soort acties | |
SuperSiem | donderdag 5 september 2002 @ 21:56 |
Ja, en erg irritant dat die pc-spelers altijd het halve landschap verbouwen, 14 onzinnige bruggen, 5 tunnels en 17 seinpalen bouwen en dan tóch maar besluiten om er geen trein op te laten rijden. Maar over het netwerk is wel leuk, vooral omdat het ook op de wat oudere computers draait. | |
WebForce | donderdag 5 september 2002 @ 22:24 |
quote:En ze verdienen ook nog dik geld! Terwijl dat miljoenen kost! | |
Lexie | vrijdag 6 september 2002 @ 19:43 |
quote:Maar zij mogen voor niks het landschap aanpassen . | |
SuperSiem | vrijdag 6 september 2002 @ 20:49 |
quote:Tja, dat kenmerkt games van enkele jaren geleden: daar mocht de A.I. gebruik maken van dit soort cheats om het gebrek aan echte computerintelligentie op te vangen. Bij bijvoorbeeld Civilization (nog ouder dan TT ) werden ook dit soort truukjes gebruikt: de computer deed er daar in de gemakkelijkere niveaus's veel langer over om bijv. units te bouwen. Op de moeilijker niveau's werd juist de menselijke speler benadeeld. | |
Lexie | zaterdag 7 september 2002 @ 14:25 |
quote:Leuk dat hij ook de backtracking meteen toepast, hij probeert alle mogelijkheden uit, en pakt dan "de beste". Niet dat de programmeurs de tegenstanders van tevoren even de beste route laten uitrekenen. Nee, gooi het maar meteen op de map . | |
ToXiCitY | zaterdag 7 september 2002 @ 14:29 |
die tegenstanders maken echt kilometers lange omwegen als zij een stukkie spoor aanleggen, maar ze jatten wel altijd bij mij stations vandaan, dan haal ik Coal uit een Coal mine, dan bouwt hij bij die Coal Mine ook een station en komt alle Coal bij hem en maak ik weer verlies maar een geweldig spel, ik speel het altijd met mn broertje over het netwerk, echt wel handig dat je een netwerkspel daar gewoon kan opslaan zodat je er de volgende dag mee verder kunt gaan | |
terabyte | zaterdag 7 september 2002 @ 15:07 |
quote:Als je een hogere stations-rating hebt dan je tegenstander, dan komt alle coal op jouw station. Als jouw tegenstander al een superhoge stationsrating hebt, dan moet je hardere methodes toepassen... | |
SuperSiem | zaterdag 7 september 2002 @ 15:24 |
quote:Op www.chrissawyer.com staat een uitleg waarom dit gedaan is: Als ze de pc van te voren de beste route laten uitrekenen en jij verandert ergens op die route iets aan het landschap, zou de pc beginnen te flippen en moest ie weer opnieuwe beginnen. Door de pc stukje voor stukje de route te laten bepalen kan dit worden voorkomen. Zegt wel weer genoeg over hoe 'geavanceerd' de A.I. in die dagen was. | |
ToXiCitY | zaterdag 7 september 2002 @ 15:27 |
quote:jah omdat de tegenstander altijd met meerdere kleine treintjes rijdt is zijn rating meestal hoger maar ik heb zelf ook het een en ander aan trucjes om hem weg te krijgen | |
DaafAzuil | zaterdag 7 september 2002 @ 17:42 |
De Modjes zullen trots op mij zijn Ik heb zojuist Transport Tycoon Deluxe voor windows gekocht op amazon.co.uk voor 14.20 Pond. kan niet wachten | |
Raven | zaterdag 7 september 2002 @ 17:43 |
quote:Je bent een voorbeeld (aan 't worden) voor de rest. als je nou maar niet denkt dat ik ophoud met leechen | |
DaafAzuil | zaterdag 7 september 2002 @ 17:45 |
quote:Als ik had kúnnen leechen had ik 'm geleeched, ik kon 'm gewoon ech neeeeeeeeeeergens vinden geeneen winkel had 'm meer, en ze konden 'm ook niet bestellen. Liep ik een winkel binnen, vroeg ik: "kunnen jullie TTDX bestellen?" Zeiden ze telkens binnen 1 sec. NEE. Ik snapte nooit hoe ze dat zo snel konden zeggen | |
terabyte | zondag 8 september 2002 @ 00:41 |
quote: Ik heb de win95 versie wel gratis kunnen vinden, hehehe... Maar als TTD 2 ooit uitkomt, dan ga ik die wel gewoon kopen. Dat verdient die Chris Sawyer wel. | |
davako | zondag 8 september 2002 @ 11:28 |
kan je hem nog niet bij de Bruna bestellen. Want daar heb ik toen mijn versie ttdx gekocht. trouwens nooit geen spijt van gehad. want dat spel kicked aars | |
DaafAzuil | dinsdag 10 september 2002 @ 15:34 |
weet iemand ook al weer hoe je een trein langs een klein mini-station laat leiden, zonder dat ie daar stopt, maar dat ie door dat station wel de weg vind? * oude save-games niet meer kan opstarten | |
terabyte | dinsdag 10 september 2002 @ 16:23 |
quote:Non-stop aanzetten in route tabel. | |
DaafAzuil | dinsdag 10 september 2002 @ 17:18 |
quote:non-stop bij de naam van dat kleine stationnetje? of non-stop bij de eindbestemming? had ik nl al geprobeerd. | |
terabyte | dinsdag 10 september 2002 @ 18:14 |
quote:Ja. | |
ToXiCitY | dinsdag 10 september 2002 @ 18:19 |
quote:non-stop bij het endstation en dat stationnetje waar ie niet moet stoppen ook niet in zn routeprogrammering zetten | |
terabyte | dinsdag 10 september 2002 @ 18:50 |
quote: Heb jij wel de TTDPatch handleiding gelezen? | |
DaafAzuil | woensdag 11 september 2002 @ 19:21 |
kijk, bij dat kleine stationnetje stopt ie dus wel ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit? | |
terabyte | woensdag 11 september 2002 @ 19:30 |
quote:Ja... | |
DaafAzuil | woensdag 11 september 2002 @ 19:32 |
krakend... nouja ff wachten dan maar tot amazon.co.uk m'n lieffie komt bezorgen | |
ToXiCitY | woensdag 11 september 2002 @ 19:36 |
quote:nou je hebt dat kleine stationnetje in je routeprogrammering staan, even schrappen dus maarjah je zei dat je hem nodig had om de richting aan te geven, dan wordt het wat ingewikkelder omdat je trein dan de verkeerde kant op kan gaan | |
DaafAzuil | woensdag 11 september 2002 @ 19:40 |
quote:jah, I give up, als ik straks weer deluxe voor windows heb, komt 't wel goed | |
ToXiCitY | woensdag 11 september 2002 @ 19:43 |
quote:ach een beetje tweaken met de sporen dan komt het meestal wel goed, ik bouw altijd gigantische knooppunten voor mn treinen maar je trein stopt dus op elk station in mn routebeschrijving, dat non-stop is er dus voor als er tussen de 2 stations in je routebeschrijving nog andere stations staan waar je niet wil dat ie stopt dus die kleine schrappen uit de routebeschrijving en dan stopt ie er niet meer misschien een oplossing, als je nou vanaf dat grote station direct wat sporen naar beneden aanlegt ipv dat ie bovenlangs moet dan gaat ie misschien wel goed (dan moet je bij difficulty settings wel 'train reverse at end of line and at stations' aanzetten anders werkt het niet) suc6 | |
Tedkees | woensdag 11 september 2002 @ 19:48 |
quote:Er is ook TTDX patch voor de dos versie hoor (www.ttdxpatch.com). | |
terabyte | woensdag 11 september 2002 @ 20:32 |
quote:Met TTDPatch werkt dat dus NIET zo. Dat probeer ik de hele tijd duidelijk te maken, maar je snapt de volgende woorden niet helemaal: quote: | |
Timmy2001 | woensdag 11 september 2002 @ 22:19 |
Hey terabyte.. Als jij een ttdpatch Alpha tester bent, heb je waarscheinlijk veel meer contact met de developers dan ik. Ik gebruik het al een klein tijdje en ben heel tevreden over de extra mogelijkheden die de patch bied. Er is echter qua signalen een klein detail. Namelijk dat ik het verschil in layout tussen de exit-signals en de combi-signals niet erg duidelijk vind.. Wit voor exit en licht geel voor combi vind ik niet echt een vrij duidelijk verschil.. Misschien dat je dat door kunt geven zodat dat aangepast kan worden.? Wat ik ook wel aardig zou vinden is een nieuw soort van signaal wat een default route aangeeft.. Stel ik gebruik een spoor layout als deze: Wat ik verder ook aardig zou vinden (maar dat is denk ik iets voor de meer ervaren onder ons) is een optie in de .cfg om treinen achteruit te laten rijden als ze te lang moeten wachten of als ze bijv. van een terminus station vandaan komen.. Dat geeft het geheel een iets realistischer effect.. (ik heb nog nooit een trein zien omkeren zonder daarbij een rondje te rijden, jij wel? ) Verder speelt het al jaren in m'n hoofd dat er eigenlijk een mogelijkheid zou moeten zijn om stations ondergronds te kunnen maken.. Zodat je een station onder een stad kunt bouwen en je dus niets hoeft te slopen om je station midden in de stad te krijgen. En dat je bovendien met redelijk groot gemak een "through" station kunt maken wat weer extra mogelijkheden geeft.. Echter ben ik bang dat hiervoor het halve (zoniet het hele) spel compleet getrained moet worden en dat het dan handiger/makkelijker is om het hele spel vanaf de grond opnieuw te maken.. Just a few ideas.. | |
terabyte | donderdag 12 september 2002 @ 16:07 |
quote:Alle graphics van TTD kun je aanpassen met de GRF editor. Die staat als het goed is op www.ttdpatch.com (ik kan die site momenteel niet bereiken, dus ik kan je nu nog niet meer info geven). Maar met de GRF-editor moet het lukken wat je wilt doen. quote:Probeer dit maar eens na te bouwen: Een trein komt linksonder aan, en krijgt altijd een goede route naar een vrije spoor. Als ie klaar is met laden/lossen, dan keert ie niet om, maar rijdt ie verder. Je zou daar een keerlus oid kunnen maken (check de link naar de savegame een paar blz terug in dit topic voor meer geavanceerde RoRo stations) quote:Dat doen ze toch al? als ze in een file staan... quote: quote:Koploper, Sprinter, een 'Hondekop' trein, etc... die hoeven geen rondje te rijden als ze de andere kant op willen En de InterCity's waar ik elke dag inzit hebben tegenwoordig aan beide kanten een locomotief. quote:Juist. | |
Mukh | zondag 15 september 2002 @ 18:53 |
Ik ben heel erg benieuwd waarom ik niet die bordjes op de seinen zie. Of het een pre signal is of niet etc. Ik zie dus alleen de zogenaamde 'plain signals'. Dit zijn de instellingen in de cfg file: // `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiënter gemaakt kunnen worden. presignals on // Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'. extpresignals on hoe kan ik dit oplossen? | |
Erosjuhhh | zondag 15 september 2002 @ 20:00 |
super spel.. ik gaat hem ook weer uit de kast opzoeke | |
Mukha | maandag 16 september 2002 @ 09:46 |
Niemand die antwoord heeft? Ik wil het echt heeeeel graag weten! | |
ToXiCitY | maandag 16 september 2002 @ 09:47 |
hmm ik heb die patch nu geinstalleerd, ik snap nog geen ruk van dat seinensysteem maargoed ik zit dus nu met het probleem dat ik in een netwerk spel geen presignals enz kan bouwen, wel grotere stations, maar niet die seinen dus terwijl ik die wel aan heb staan in de config, want met single player doet ie het wel kan je die dingen niet gebruiken bij een netwerk spel ofzo | |
terabyte | maandag 16 september 2002 @ 14:22 |
quote:Gebruik je wel de CTRL toets om presignals te maken? Heb je de nieuwste TTDPatch? Heb je de TTDPATCH GRF file wel in je TTD directory staan? | |
terabyte | maandag 16 september 2002 @ 14:23 |
quote:Nope. Volgens mij niet. Heeft te maken met de CTRL toets, die doet het niet altijd in netwerk games, ivm crashes... | |
Mukha | maandag 16 september 2002 @ 15:36 |
quote:1. yep 2. yep 3. yep Als ik op die seinen klik met control ingedrukt dan gaan ze wel op rood staan, maar die grijze of gele balken om aan te geven wat voor sein het is zie ik nooit verschijnen | |
terabyte | maandag 16 september 2002 @ 17:29 |
quote:Hmmz. Probeer het eens met die savegame die ik een paar blz terug heb gepost, daar zit een aangepaste grf file, een andere cfg file en een andere versie van gamegfx.exe en een andere versie van ttdpatchw.exe, waarvan ik weet dat ze het gewoon doen. (Backup je oude bestanden) | |
Trammelant | maandag 16 september 2002 @ 17:35 |
quote:Vreemd. Je hebt treinen van 7 lang terwijl je tussenstukken tussen signals minder dan 7 zijn. O.K. Hier: Veel simpeler en doeltreffender dan jouw gebras. Let op de remise voor het station. Ik kan daar onbeperkt treinen opvangen als er al 4 op het station staan terwijl het bij jou vastloopt. Bijkomend voordeel is dat ze meteen geserviced worden. Ik zeg erbij dat ik dit soort stations sowieso nooit gebruik. Voor alleen laden bij 1 bron gebruik ik enkelbaans stations. | |
terabyte | maandag 16 september 2002 @ 17:48 |
quote:Dat maakt niks uit, want het zijn presignals... als het moet dan kun je die seinen zelfs direct achterelkaar zetten. quote:Je hebt mijn 'gebras' duidelijk niet begrepen. Bij jouw station kan er hoe dan ook maar 1 trein tegelijk binnenrijden en 1 tegelijk naar buiten.. als je een station hebt met 7 perronnen (ipv 4) dan ga je wel merken dat het 1 grote vertragingszooi wordt. | |
Trammelant | maandag 16 september 2002 @ 18:37 |
quote:Bij jou ook. Daarom begon ik ook over je tussenruimte. Je hebt 1 spoor dat je naar 4 sporen brengt. Jij zal hoe dan ook toch maar 1 trein tegelijk binnenkrijgen. Het meerdere treinen tegelijk eruit is bij mij makkelijk op te vangen door eerst een stuk van 5 extra achter het station te leggen bij elk spoor en dan pas samenvoegen naar 1 spoor. | |
ToXiCitY | maandag 16 september 2002 @ 18:41 |
quote:maar ik kan wel stations van 7 breed maken met CTRL in een netwerkspel het lukt me trouwens alleen om de stations 7 breed te maken, ook nog 7 lang lukt me op een of andere manier niet | |
terabyte | maandag 16 september 2002 @ 19:03 |
quote:Het station op het plaatje is dan ook een _voorbeeld_ van een basisstation. En toevallig heb ik maar 1 aanvoerspoor gebruikt, maar in praktijk gebruik ik er meer. Als je die savegame checked, dan zie je dat het al veel verder is uitegewerkt, met veel uitgebreidere emplacementen en dat al je argumenten tegen mijn oplossing allang zijn opgelost/uitgewerkt in werkende modellen etc. quote:Zie savegame, daar heb ik dat wel gedaan (maar dan 7 blokjes ipv 5) | |
terabyte | maandag 16 september 2002 @ 19:07 |
quote:ik heb geen ideel welke versie van ttdpatch je gebruikt, maar in de changelog staat over de ctrl-key het volgende: In 1.8.2 alpha 3 (August 4, 2002):
| |
ToXiCitY | maandag 16 september 2002 @ 19:10 |
quote:hmm dat zal ik eens een keer proberen maar stations van 7x7 lukt me ook in single player niet, ik krijg ze altijd van 7 sporen en maar van 5 lang | |
terabyte | maandag 16 september 2002 @ 19:13 |
quote:Het is een beetje tricky, gewoon een beetje spelen met de ctrl-toets en de cijfertjes... dan komt het vanzelf wel goed.. ooit.. | |
Verfokker | maandag 16 september 2002 @ 19:25 |
Je moet gewoon een lang station maken, en dan ervoor en/of erachter de verlenging neerzetten, net alsof het een extra perron is, maar dan, hè.... ((....), ik ben slecht in uitleggen) | |
ToXiCitY | maandag 16 september 2002 @ 21:52 |
hmm ok stations van 7x7 kan ik nu maken idd, maar in een netwerkspel krijg ik nog steeds die nieuwe seinen niet, doorklikken helpt niet, CTRL werkt niet (met stations weer wel, en met meerdere locs enz.) en ik heb de functie wel aangezet in de config want met single player doet ie het weer op beide computers apart wel | |
Mukha | dinsdag 17 september 2002 @ 08:15 |
quote:Ik heb heel ttdx gewist, opnieuw geinstalleerd met de files uit die savegame. Wederom kan ik niet aan de seinen zien wat voor seinen het zijn. Zeer vaag aangezien dezelfde files wel bij jou werken! Ik denk dat ik het maar opgeef | |
terabyte | dinsdag 17 september 2002 @ 19:48 |
quote:Probeer eens met de Info tool op een sein te klikken, en dan kijken wat er bij de omschrijving staat. Als er helemaal niet bij staat dat het een pre- of exitsignal is, dan is er iets niet zo goed... | |
Mukha | dinsdag 17 september 2002 @ 20:08 |
Als ik op een signal klik met de infotool dan krijg ik wel te zien dat het een pre signal is! Als ik latin rail save van jou open dan rijden die treinen ook perfect, dus de pre signals werken blijkbaar wel. Alleen zie ik niet die balkjes ervoor die aangeven wat voor een signaal het is... | |
terabyte | dinsdag 17 september 2002 @ 21:19 |
quote:de custom graphics worden opgeslagen in de ttdpatch grf file, dus dan zou het daaraan moeten liggen. Laatse ding wat je zou kunnen doen: Als dat niet werkt dan heb ik ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen. | |
Mukha | woensdag 18 september 2002 @ 08:16 |
Mag ik je hartelijk danken voor deze suggestie, het werkt namelijk! Mijn dank is groot | |
DaafAzuil | woensdag 18 september 2002 @ 16:38 |
Thank you amazon.co.uk!!! hij's binnen!!! na 2 weken wachten is m'n ttdx binnengekomen met boekje en al! | |
ToXiCitY | woensdag 18 september 2002 @ 16:45 |
hmm ook wel vaag, ik zat ff een netwerkspelletje TT te doen met die patch, en die presignals kon ik niet zelf bouwen even later zag ik toch pre- en exitsignals bij een eindstation staan toen heb ik nog een station gebouwd ergens anders, met gewone signals, trein komt aankakken en hop er stond in een keer 1 presignal bij het aankomstspoor en 1 exitsignal bij elk spoor van het station kijk das nou nog eens handig maar ik kan weer niet meerdere locs bij een trein zetten in een netwerkspel, dat kon ik eerst nog wel en nu in een keer niet meer ik kan nog wel gewoon 7x7 stations bouwen voorlopig... ik snap echt geen ruk meer van wat ik nou wel en niet kan in een netwerkspel, single player werkt ie wel normaal | |
terabyte | woensdag 2 oktober 2002 @ 20:09 |
*kick*
het is een beta versie Hier te downloaden: En lees aub eerst de manual... dat voorkomt een hoop frustraties... Verder: eerst ttdpatch(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD directory, daarna pas newships(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD dir. | |
Piro | woensdag 2 oktober 2002 @ 21:07 |
AAH! TTDX! NEE! Wat Über TOF! Ik ga gelijk men ceedee uit de mottenballen trekken, ik weet niet meer of ik win of dos versie had gekocht (jahaa, met die mooie doos, die mijn moeder eruit heeft gedonderd Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn? Lijkt me best über gaaf om eens te spelen met fokkers, de kunst afkijken zogezegd, en ik moet dan ook die patch eens downen *heel blij is* | |
terabyte | vrijdag 4 oktober 2002 @ 21:48 |
quote:met TTD online spelen kan niet... alleen gewoon via het netwerk en zelfs dat gaat niet altijd zo soepeltjes.... | |
-Mk- | zaterdag 12 oktober 2002 @ 17:18 |
Bij mij doet het geluid het niet | |
G1Ace | zaterdag 12 oktober 2002 @ 19:12 |
bij mij doet ie het niet omdat ie ene com 3 niet kan vinden na patch win 2k | |
QyRoZ | dinsdag 15 oktober 2002 @ 22:33 |
Ik heb het net weer gespeeld en raakte er weer direct verslaafd aan. Vooral mijn mega-grote velden met 250 treinen oid zijn geweldig. Gewoon alles draaiende proberen te houden | |
terabyte | dinsdag 29 oktober 2002 @ 17:05 |
Vandaag is TTDPatch 1.9 gereleased. te downloaden van | |
Jantje171282 | zondag 3 november 2002 @ 19:26 |
quote:heb ik ook gedaan van die site, en daarna heb ik ook van een andere site een tycoon manager erbij geinstalleerd superrelaxed, nu kan je zelf eht aantal vooertuigen instellen (eerst was 80 treinen, 80 auto's etc het maximum, nu tot een maximum van 33000!!!) ik ga dus weer even de lekkerste game allertijden gemaakt spelen | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 14:31 |
Hallo mensen, Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij: Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen?? -edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post.. | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 14:41 |
dit is kuhuttttt, TTDLX start niet meer na het aanbrengen van die petsj, mag ik een step by step guide hoe het moet? ik heb trouwens de dos versie, ik moet onder dosprompt installen en opstarten | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 14:44 |
quote:verzorg een wissel zoiets (crummy ascii art ahead) legenda : _ spoor
als je zo'n opstelling bedoelt moeten ze nu gewoon beiden een spoor kiezen, en niet opelkaar stampen edit : nah, de art wordt verneukt, maar de bedoeling is dat de slashes zegmaar lijnrecht onder elkaar zijn, dus dat het spoor toegang biedt aan bijde perrons en aan bijde kanten weer samenkomen (vooropgesteld dat je zo'n opstelling bedoelt) | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 14:51 |
Dit bedoel ik: Dit zijn wel dual tracks (ik weet al helemaal niet hoe ik die kan krijgen...) en ik gebruik dus gewone.... dus hoe kan ik ze nou langs elkaar laten rijden?? dus zonder oponthoud..!! Ik zie op het plaatje alleen maar gewone signals staan, dus zonder CTRL in te drukken... -edit- hier nog een iets geavanceerdere.. | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 14:53 |
trek die rails door, iedereen 'n aparte lijn, altijd gedaan, nooit geklier met signals, alleen op gigantische "mainframes" zoals ik megastations pleeg te noemen, moet je signals gebruiken. maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 14:58 |
quote:Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen.. Dus ik heb 2 mainframes tegenover elkaar staan die allebei in 1 spoor samenkomen... maar nu wil ik dus dat ze op een bepaald punt langs elkaar rijden ipv dat ze op mekaar gaan staan wachten.. snappie? Oftewel aan allebei de kanten van dit plaatje een mainframe | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 15:05 |
quote:dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo? (ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil ) | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 15:10 |
quote:Inderdaad!! Maar in het middenstuk is het de hele tijd 1 rails totdat die wissel ontstaat nu wil ik die wissel dus vloeiend laten verlopen zonder dat ze op elkaar staan te wachten... | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 15:15 |
ervanuitgaande dat je een maximaal aantal sporen hebt trek je tussen die mainframes alle sporen door (spoor 1 naar spoor 1, spoor 2 naar spoor 2 etc) ongeveer in het midden van die afstand pak je een diagonaaltje en rag je die van boven naar onderen, alle rails toegang gevend tot die diagonaal. | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 15:27 |
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee.. Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien.... | |
terabyte | zaterdag 9 november 2002 @ 15:30 |
quote:Stuur een kopie van je Savegame naar het adres in mijn profiel en ik zal wel ff wat voor doen. | |
Dr.Demento | zaterdag 9 november 2002 @ 15:35 |
Jij hebt 4 treinen op 4 baanvakken. Je moet minimaal 5 baanvakken hebben omdat er dan altijd 1 baanvak leeg is waarop dan 1 v/d 4 treinen kan oprijden. De crossover moet je dus aan beide zijden 3 baanvakken dubbel maken met 4 treinen. Dual tracks is simpel. 2 tracks langs elkaar leggen met enkelvoudig signals die de trein maar 1 kant op doorlaten. Dan wel allebei de andere kant op doorlaten natuurlijk. | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 15:36 |
weet iemand nou wrom mijn TTDLX niet aan de praat komt? | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 15:50 |
okay, bijstelling, hij is aan de praat, door via dosprompt op te starten, maar dat zijn dan de standaard install instructies, moet ik specifiek de patch ding runnen ipv het normale, of staat het dan allemaal al aan? edit : muziek en geluid zijn alive and kicking, nu alleen nog weten of de standaard .exe genoeg is of dat je echt iets anders moet runnen [Dit bericht is gewijzigd door Piro op 09-11-2002 15:53] | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 15:52 |
quote:Je moet het patchbestand runnen om gebruik te kunnen maken van de extra opties, deze moet je instellen in je .cfg file... | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 15:54 |
quote:hoe zegt u? mag ik stap voor stap, eerste keer dat ik dat hele patchgedoe doe | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 16:02 |
quote:Kijk eerst maar eens op http://www.ttdpatch.com Daar staat het uitgelegd..... stap voor stap | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 16:37 |
w00h00 | |
terabyte | zaterdag 9 november 2002 @ 18:03 |
quote:Ik heb 3 dingen gedaan: Dit demonsteert hoe je Presignals moet gebruiken: er rijden Veel treinen over een groot emplacement met wissels, maar toch hebben ze geen 'last' van elkaar Dit demonsteert hoe je dubbelspoor moet gebruiken, hoe je een opstelemplacement kan bouwen voor een station (zodat treinen tegelijkertijd een station in en uit kunnen rijden van 1 kant) Dit demonsteert hoe je een inhaalspoor kan maken, voor 2 richtingen enkelspoor. (dit is wat je passing loop noemde) Wanneer je de game opent zie je direct de inhaalspoor. Let op de opstelling van de seinen! code:Hier staat je Game: http://members.home.nl/terabyte/stuff/TRP02.SV1 | |
Marvin | zaterdag 9 november 2002 @ 18:26 |
quote:Yes thanks ik heb het inhaalspoor nu door!! Is trouwens niet mijn game hoor, maar de jouwe Kan iemand mij als laatste nog uitleggen wat de presignals betekenen?? Je hebt 3 variaties: 1. Een verticaal wit bord 2. Een verticaal geel bord 3 .Een horizontaal geel bord | |
terabyte | zaterdag 9 november 2002 @ 18:57 |
quote:Zie het maar zo: ik heb het speciaal gemaakt om het je een beetje uit te leggen. Heb 'm zelfs al weer verwijderd... :- quote:Je hebt 3 variaties: 1. Een verticaal wit bord PreExitSignal, komt na een PreSignal (voorsein) en voor een ExitSignal. Je gebruikt dit bij meerdere kruisingen achterelkaar 2. Een verticaal geel bord ExitSignal, komt na een PreSignal (voorsein) 3 .Een horizontaal geel bord Voorsein, na een voorsein komt meestal een kruising van sporen en daarna komt een Exit Signal (Verticaal Wit) of een PreExit Signal (Verticaal Geel)
code:Dit is een kruising van sporen tussen Station A en B en Station C en D. Deze kruising staat vlak voor Station B Nu is het zo dat er InterCities rijden van C naar D en stoptreinen van A naar B. Nu is er een probleem, dat stoptreinen van A naar B vlak voor B erg langzaam rijden, en daarbij de kruising blokkeren... daardoor moeten de InterCities van C naar D ook stoppen en komen ze zwaar vertraagd aan op D en zijn de reizigers boos, etc. In het plaatje is de 'bovenste' A een spoor van A naar B en de onderste A een spoor van B naar A. code:(Bovenstaande voorbeeld is een deel van de gespiegelde versie van Geldermalsen, waarbij A = Tiel, B = Geldermalsen, C = Den Bosch en D = Utrecht) | |
Piro | zaterdag 9 november 2002 @ 22:58 |
AAAAARH! ik heb nog steeds die rotpatch niet aan de praat gehad.... jesus christ, die guide biedt ook geen uitkomst. | |
terabyte | zondag 10 november 2002 @ 01:05 |
quote:je hebt de DOS versie?! wat is er zo moeilijk aan: de .cfg file zou ie zelf moeten genereren. | |
Piro | zondag 10 november 2002 @ 03:29 |
hmkay, ik zie het morgen wel, hopen dat het dan WEL werkt | |
Marvin | zondag 10 november 2002 @ 14:11 |
Oke ik heb dat hele signal gedoe nou onder de knie, alleen vraag ik me af wat is nou het nut van die bordjes eronder... die presignals zeg maar?? Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals?? | |
dekkered | zondag 10 november 2002 @ 14:26 |
ik ken het niet maar het lijkt mij wel leuk ^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^ | |
Marvin | zondag 10 november 2002 @ 14:30 |
quote:Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg.... | |
dekkered | zondag 10 november 2002 @ 14:42 |
quote: je kan hem ook doewnlouden bij kazaa bijvoorbeeld daar ben ik nu mee bezig : | |
dekkered | zondag 10 november 2002 @ 14:44 |
quote:daar gaat het helemaal niet om je moet je mond houden en ik ben geen newbie ik ben mischien wel jong maar daar heeft het niet mee te maken newbie [Dit bericht is gewijzigd door dekkered op 10-11-2002 14:47] | |
DaafAzuil | zondag 10 november 2002 @ 14:45 |
quote:verder gaat 't nog? damn degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows LE-ZEN | |
Marvin | zondag 10 november 2002 @ 14:48 |
quote:Dat is niet helemaal correct Maar die Dekkered is wel een irri ventje zeg, is dit de eerste keer dat je emoticons ziet ofzo?? Damn.... -edit- geen newbie?? [Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 10-11-2002 14:51] | |
dekkered | zondag 10 november 2002 @ 14:48 |
quote:ook niet die deluxe | |
dekkered | zondag 10 november 2002 @ 14:51 |
quote:marvin jij moet helemaal je mond houden | |
Marvin | zondag 10 november 2002 @ 14:54 |
Maar goed laten we het even ontopic houden, als je dat spel voor Windows wilt moet je hem eerlijk bestellen bij Amazon.com net zoals DaafAzuil En mijn vraag: Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals?? | |
dekkered | zondag 10 november 2002 @ 15:33 |
quote:ik heb hem gedouwnlouwd en hij is voor windows 95/98 dus het is voor windows jullie met het gezuur van dat het voor dos was | |
Marvin | zondag 10 november 2002 @ 21:47 |
Jaaaaaaaaaaaaah daar waren we weer... weet iemand ondertussen al wat nou het nut is van presignals? Als je met gewone signals werkt, is degene die het eerste bij de signal is degene die voorrang krijgt... verandert dit als je presignals gebruikt ofzo..?? En dan meteen nog maar een vraag: Hoe kan je een trein instellen dat hij een bepaald perron oprijdt.. hem verplichten zeg maar.. ik heb nl een station met 5 perrons, waarvan 2 die doorgaan naar een volgend gehucht.. nu rijdt mijn treintje dus heel leuk één van die andere 3 perrons op en moet hij bij een andere stad gaan draaien voordat hij eindelijk weer de goede richting opgaat.. | |
DaafAzuil | zondag 10 november 2002 @ 21:50 |
quote:Ik ga 't nu niet voor je uitzoeken sorry. Tijdje terug was ik mega verslaafd aan TTDX, maar nu zit ik alleen nog maar aan m'n Roller coaster Tycoon 2 park te werken Mischien ga ik over een tijdje weer TTDX spelen | |
QyRoZ | zondag 10 november 2002 @ 21:51 |
quote:Deze helemaal. Stomme FPers allemaal. | |
Joene | zondag 10 november 2002 @ 21:52 |
* Joene is vandaag weer opnieuw begonnen Oh wat is dit spelletje cool | |
DaafAzuil | zondag 10 november 2002 @ 21:53 |
quote:wtf heeft de fp ermee te maken? | |
Marvin | maandag 11 november 2002 @ 15:51 |
Weet iemand wat die presignals precies inhouden?? Ik weet hoe ze er uitzien, ik weet wat ze betekenen maar wat doen ze nou precies? Wat is de functie van die dingen? Oftewel wat is het verschil tussen de presignals, wat gebeurt er als ik de ene neerzet ipv de ander... -edit- misschien ergens een manual te vinden voor die presignals?? [Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 11-11-2002 16:01] | |
terabyte | maandag 11 november 2002 @ 16:14 |
quote:met die Bordjes kun je zien of een sein een presignal is, en zoja, wat voor type presignal het is... ... quote:Ja. Zie 'InterCity/stoptrein' voorbeeld die ik gepost heb. Daar heeft de InterCity bijna altijd voorrang. | |
Marvin | maandag 11 november 2002 @ 17:30 |
Dankzij de uitgebreide uitleg van iedereen hier en natuurlijk de manual snap ik t voor 100% Kan ik ook ergens scenario's vandaan halen? Ik zag in een eerdere post b.v. Spanje als scenario... iemand een site waar ik die vandaan kan halen of zijn dat w*rez..? | |
trance_fan | dinsdag 12 november 2002 @ 18:45 |
Hallo luitjes ik heb een probleem ik ben zover mijn tycoon goed loopt maar nu zit ik met een goods overschot wie weet waar ik die naar toe met vliegen, varen, rijden of wat dan ook. En nog iets kan je ook praten in het spel. Ik heb het hier over TTDeluxe wat draait onder dos. Alvast bedankt | |
DaafAzuil | dinsdag 12 november 2002 @ 18:47 |
quote:je moet een station bouwen midden in een stad, vlak voordat je 'm bouwt, zie je of het station passengers/mail accepteert. Maar als je dat in een gróte stad doet, komt er ook "goods" bij te staan. Nou daar moet je dus een station bouwen |