Help! Ik wil weer transport tycoonen!!!
quote:Kan niet meer op XP hè??
Op donderdag 22 augustus 2002 16:20 schreef Reintje het volgende:
Wekenlang, nachtenlang, alleen een grote fles drinken, een pak goedkope koekjes en het geluid van treintjes; een happy deuntje en zo nu en dan annual report. Op de achtergrond een vervagend ventilatorgeluidje, en als iedereen thuis sliep Veronica FM of Radkio 3...Help! Ik wil weer transport tycoonen!!!
* WebForce mist het ook...
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 16:22 schreef Jordy-B het volgende:
wat let je?
quote:Dat let me, weet iemand iets van een patch of een versie die wel werkt?
Op donderdag 22 augustus 2002 16:22 schreef WebForce het volgende:Kan niet meer op XP hè??
quote:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/394154/
Op donderdag 22 augustus 2002 16:25 schreef Reintje het volgende:[..]
[..]Dat let me, weet iemand iets van een patch of een versie die wel werkt?
Hier staat hoe je TTD voor Windows onder XP kunt draaien
Of anders Industrial Giant 2 kopen dan heb je allebei de kanten van het spel transport tycoon te pakken. Dus je kan zowel voor trein machinst spelen en je kan de fabrieken bouwen met de grondstoffen. SUPER !!!!
quote:Ik kon eindeloos blijven luisteren naar de muziek die erbij zat
Op donderdag 22 augustus 2002 16:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Heb ik ook vaak gedaan, en dan 3FM op de achtergrond, Manu Chao had in die tijd een hitje, en Ruud de Wild had 's middags zijn programma... ah nostalgie
Maar nu moet ik em via DOS opstarten enzo, vind ik wat omslachtig, daarom heb ik er nooit zin meer in
Je installeert TT onder Xp als alles is geinstalleerd mot je met je rechtmuis knop op de opstart logo van TT drukken en dan naar geavanceerde optie's toegaan. Hierzo kan je kiezen voor de win98 optie. Voila 9 van de tien games werken dan weer.
Laterzzzzz
quote:Niet met Transport Tycoon.
Op donderdag 22 augustus 2002 16:44 schreef HeavyD het volgende:
Kleine uitleg:Je installeert TT onder Xp als alles is geinstalleerd mot je met je rechtmuis knop op de opstart logo van TT drukken en dan naar geavanceerde optie's toegaan. Hierzo kan je kiezen voor de win98 optie. Voila 9 van de tien games werken dan weer.
Laterzzzzz
quote:inderdaad...
Op donderdag 22 augustus 2002 16:53 schreef Raven het volgende:[..]
Niet met Transport Tycoon.
In dat topic op tweakers.net staat hoe je het WEL werkend kunt krijgen, maar je hebt dus de Windows versie nodig van Transport Tycoon Deluxe nodig.
Kreeg wel een foutmelding bij één van de stappen, maar het werkt gewoon...
Die muziek! *herinneringen*
Weer een verslaving erbij...
quote:Dat je geen smaak en gevoel voor nostalgie hebt neemt niemand je kwalijk.... maar kom nog eens lullen als je over 10 jaar uitgelachen word als je voor de lol SOF 2 nog eens opzet....
Op donderdag 22 augustus 2002 17:55 schreef 007men het volgende:
SUX
TTDX 0wns! ik speel het inmiddels ook alweer enkele maanden
Ik had wel zo'n 24-uur-per-dag-manie met Sim City 2000/3000 en Rollercoaster Tycoon.
quote:Ik wel even, maar daarna werd al die jazz irritant
Op donderdag 22 augustus 2002 16:40 schreef hp22 het volgende:[..]
Ik kon eindeloos blijven luisteren naar de muziek die erbij zat
welke "tycoon" is het beste?
Ikzelf was totaal verslingerd aan Rollercoaster... is transport net zoiets? ik heb railroad ná rollercoaster geprobeert maar dat vond ik 100x nix...
Welke is nou het leukste?
- veel grotere velden
- hogere resolutie
- grotere bushaltjes
- Iets diepgaander
Wel gewoon 2D met redelijk simpele ipv die troep als Railroad Tycoon 2...
quote:Ik ben het helemaal met je eens. Met een hogere resolutie heb je ook een stuk beter overzicht over je speelveld.
Op donderdag 22 augustus 2002 23:29 schreef RAiDEN het volgende:
Transport Tycoon (Deluxe) is absoluut de beste. Zou wel een update willen zien:- veel grotere velden
- hogere resolutie
- grotere bushaltjes
- Iets diepgaander
En wat je ook met die cheat kunt doen mag ook wel in de normale versie: meer stations en vehicles toestaan, anders ben je wel snel uitgespeeld.
Bij de weg, de maker "kondigt aan" dat er wel een update komt, ooit: http://www.chrissawyer.com/faq2.htm
ALT-TAB is ook geen probleem, dus gewoon perfect zo!
ontzettend verslaafd, niet normaal. Mijn moeder is nog
steeds boos om de overuren die ik moest draaien om mijn
bedrijf staande te houden ik heb het spel aan iemand
uitgeleend, en die is hem kort daarna kwijtgeraakt, toen
kreeg ik rollercoaster tycoon, maar dat is duizend keer
niks. Ach en dan die muziek, geweldig, ik was altijd
chairman, en begon altijd bij het begin, ik was zo blij
met het spel. Ik ga denk ik dat deluxe ding maar eens
kopen, hoe duur is ie?
Ik had nooit verwacht dat hier ooit een topic over geopend zou worden!
quote:Ik dacht dat jij weg was!
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:47 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Ach Transport Tycoon, 2 jaar geleden, Sweet14 ik was zoontzettend verslaafd, niet normaal. Mijn moeder is nog
steeds boos om de overuren die ik moest draaien om mijn
bedrijf staande te houden ik heb het spel aan iemand
uitgeleend, en die is hem kort daarna kwijtgeraakt, toen
kreeg ik rollercoaster tycoon, maar dat is duizend keer
niks. Ach en dan die muziek, geweldig, ik was altijd
chairman, en begon altijd bij het begin, ik was zo blij
met het spel. Ik ga denk ik dat deluxe ding maar eens
kopen, hoe duur is ie?
Ik had nooit verwacht dat hier ooit een topic over geopend zou worden!
Ik
geloof
niet
dat
het
spel
nog
in de winkel
te koop is.....
maar misschien kunnen
ze hem bestellen!!!
Of anders net als iedereen gewoon KazAa gebruiken
quote:Ik geloof dat ik transport tycoon van alle tycoon spellen toch het leukst vond... verder heb ik ook tijden lang pizza tycoon gespeeld, was ook wel heel erg leuk
Op donderdag 22 augustus 2002 23:08 schreef D_Who het volgende:
..nu ik jullie zo hoor babbelen over transport tycoon wil ik effe het volgende vragen...welke "tycoon" is het beste?
Ikzelf was totaal verslingerd aan Rollercoaster... is transport net zoiets? ik heb railroad ná rollercoaster geprobeert maar dat vond ik 100x nix...Welke is nou het leukste?
quote:*heel erg fluisterd*
Op vrijdag 23 augustus 2002 14:23 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Hij is dus nergens meer verkrijgbaar, kan ik hem dan gewoon via kazaa downloaden en wat moet ik er dan voor 1 hebben? Er staat alleen wondows 95/98 bij, dan kan het toch niet? Echt kut want het is een leuk spel!
quote:Hij doet het niet?
Op vrijdag 23 augustus 2002 14:49 schreef nietzman het volgende:[..]
*heel erg fluisterd*
zoeken op 'transport tycoon deluxe windows'
De goeie result is over de 10 MB groot, de DOS versie is veel kleiner.
quote:bij mij werkt het nu fantastich op XP in fullscreen
Op vrijdag 23 augustus 2002 14:51 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
Hij doet het niet?
quote:Hij is 13,5 mb
Op vrijdag 23 augustus 2002 14:49 schreef nietzman het volgende:[..]
*heel erg fluisterd*
zoeken op 'transport tycoon deluxe windows'
De goeie result is over de 10 MB groot, de DOS versie is veel kleiner.
quote:Kkan je wel *kuch* wat tips e-mailen
Op vrijdag 23 augustus 2002 14:51 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
Hij doet het niet?
quote:Instaleren, deze patch uitpakken, in de install dir gooien en runnen....
Op vrijdag 23 augustus 2002 14:51 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
Hij doet het niet?
kijk anders op www.ttdpatch.com
De patch is trouwens gewoon een trainer en volledig legaal, even voor de lurkende mods
ben nu bijna met een rondje "easy" klaar (even uitzoeken hoe dat met die signs en stations ook al weer zat allemaal)... maar ben nu wel klaar voor een "mediocre" rondje denk ik
quote:het hele spel is dus wel te vinden op KaZaA...
Op vrijdag 23 augustus 2002 18:58 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Dus ik kan niet heel het spel downloaden, is dat verboden zeker? jammer hoor!
quote:Kan iemand me er dan alsjeblieft een beetje mee helpen, weet niet zo goed hoe het moet?
Op vrijdag 23 augustus 2002 19:32 schreef nietzman het volgende:[..]
het hele spel is dus wel te vinden op KaZaA...
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 23-08-2002 23:32]
quote:En ik mag het kloontje die net doet alsof ze het niet snapt helpen zeker?
Op vrijdag 23 augustus 2002 19:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
Kan iemand me er dan alsjeblieft een beetje mee helpen, weet niet zo goed hoe het moet?
maargoed...
kazaa> zoekscherm> invullen "transport tycoon deluxe"> wachten op de results> eentje van 10MB+ uitzoeken> dubbelklikken> naar het downloadvenster gaan> wachten tot hij klaar is> naar je 'my shared folder' gaan en de .exe runnen.
sim-pel
quote:Gisteren heb ik 'm weer gedownload. Hier moet je zijn, en deze heeft gelijk de patch erbij.
Op vrijdag 23 augustus 2002 19:39 schreef Sweetsixteen16 het volgende:[..]
Kan iemand me er dan alsjeblieft een beetje mee helpen, weet niet zo goed hoe het moet?
-edit- warez link
Rechts onderaan staat "bonusfiles" dan moet je de bovenste hebben. Voor meer informatie over het instellen van de patch moet je kijken op http://www.ttdpatch.com/
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 23-08-2002 23:34]
Verder zat die windows versie een tijdje geleden bij een of andere tycoon pack, een collectie van een aantal tycoon games. Kijk of je die kan vinden anders.
quote:Draait o.a. daarom nog steeds ME
Op donderdag 22 augustus 2002 16:22 schreef WebForce het volgende:[..]
Kan niet meer op XP hè??
* WebForce mist het ook...
Maar tis meestal 2 loopbanen achter elkaar leuk, en daarna staatie weer een maand of 2 a 3 te verstoffen in een hoekje van de harde schijf .
Maar dan heb'kt wel over DeLuxe
quote:Ik doe 2 of 3 hoofdactiviteiten, zoals: Passagiers, Ore -> Staal -> Goods (deze 2 altijd) ennn Hout -> Goods.
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:09 schreef existenz het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wie op dezelfde manier speelt als ik. Ik speel namelijk altijd met geld cheat en probeer dan een sommige groot en goedwerkend mogelijk spoornet te bouwen waarbij alle treinen over maar een paar stukken rails gaan. Hier wat screenshotjes van mijn laatste game:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dan bouw ik voor de industriele lijnen 1 grote treinboom van links naar rechts, dus zeg maar 4 lijnen waarvan er 2 heen en 2 terug gaan, met bij de Factory een station van 7*5 enneuhm, daar leef ik van, en aan die grote boom worden wat kleine lijntjes aan gebreit. Enneuhm, de Passagiers-tak zijn meestal gewoon wat trein-lijnen tussen de steden in. Tussen grote steden vliegen veeeeeel concordes heen en weer, en in de steden rijden bussen.
Das ongeveer mijn taktiek. Maar ik kap meestal op het punt dat ik Mag-Lev krijg, want het is mega kut om een heel netwerk handmatig op mag-lev over te stappen.
Oh en zo rond 1990 begin ik met Olie-lijnen want dan komen er opeens boorplatformen met ram veel olie derop.
Das ongeveer mijn taktiek
quote:Ja inderdaad, zo doe ik het soms ook wel eens. 1 lijn voor passagiers, 1 voor industrie (dus 4 breed). Deze keer speelde ik alleen met maglev, omdat ik aan het spelen was met de nieuwe patch. Normaal zet ik gewoon de tijd terug als ik voel dat ik nog niet klaar ben
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:18 schreef blieblie het volgende:[..]
Ik doe 2 of 3 hoofdactiviteiten, zoals: Passagiers, Ore -> Staal -> Goods (deze 2 altijd) ennn Hout -> Goods.
Dan bouw ik voor de industriele lijnen 1 grote treinboom van links naar rechts, dus zeg maar 4 lijnen waarvan er 2 heen en 2 terug gaan, met bij de Factory een station van 7*5 enneuhm, daar leef ik van, en aan die grote boom worden wat kleine lijntjes aan gebreit. Enneuhm, de Passagiers-tak zijn meestal gewoon wat trein-lijnen tussen de steden in. Tussen grote steden vliegen veeeeeel concordes heen en weer, en in de steden rijden bussen.
Das ongeveer mijn taktiek. Maar ik kap meestal op het punt dat ik Mag-Lev krijg, want het is mega kut om een heel netwerk handmatig op mag-lev over te stappen.
Oh en zo rond 1990 begin ik met Olie-lijnen want dan komen er opeens boorplatformen met ram veel olie derop.
Das ongeveer mijn taktiek
quote:Dat werkt toch wel het beste
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:34 schreef existenz het volgende:[..]
Ja inderdaad, zo doe ik het soms ook wel eens. 1 lijn voor passagiers, 1 voor industrie (dus 4 breed). Deze keer speelde ik alleen met maglev, omdat ik aan het spelen was met de nieuwe patch. Normaal zet ik gewoon de tijd terug als ik voel dat ik nog niet klaar ben
Ik zat op 4,heel veel miljard, en toen sprongie in de min
(zat ik ook in 2100 )
quote:ik speel met alleen maar treinen en gebruik de constructie waarbij onderhoud wordt afgedwongen (voorbeeld op ttdpatch). Meestal hoef ik maar 1 keer een geld cheat te gebruiken (lukt ook wel zonder). Passagiers leveren te weinig op, ik vervoer meestal kolen en erts
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:09 schreef existenz het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wie op dezelfde manier speelt als ik. Ik speel namelijk altijd met geld cheat en probeer dan een sommige groot en goedwerkend mogelijk spoornet te bouwen waarbij alle treinen over maar een paar stukken rails gaan. Hier wat screenshotjes van mijn laatste game:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
btw: is het nou gelukt, Sweet ?
[Dit bericht is gewijzigd door chello_rules_heftig op 24-08-2002 11:23]
het werkt wel onder XP als je een win 98 install draait onder VM Ware. zo heb ik ook nog een tijdje gedraaid.
Iemand misschien een oplossing voor dit probleem?
(Heb de 13,5Mb versie van Kazaa, ik draai Win2000)
quote:ja, moet je even dit topic doorlezen, en dan zul je zien dat er al meer dan eens is aangegeven dat je een patch moet downloaden.
Op zaterdag 24 augustus 2002 12:49 schreef Draaitafeltje het volgende:
Ik krijg een 'error reading registry' meldingIemand misschien een oplossing voor dit probleem?
(Heb de 13,5Mb versie van Kazaa, ik draai Win2000)
quote:wh00ps
Op zaterdag 24 augustus 2002 12:50 schreef Raven het volgende:[..]
ja, moet je even dit topic doorlezen, en dan zul je zien dat er al meer dan eens is aangegeven dat je een patch moet downloaden.
Net gelezen jah, ik dacht dat alleen voor xp-ers was.
Iig bedankt
quote:En dus ook als je de patch draait.
Op zaterdag 24 augustus 2002 12:45 schreef smvs het volgende:
het werkt wel onder XP als je een win 98 install draait onder VM Ware. zo heb ik ook nog een tijdje gedraaid.
in het vervolg eerst even het hele topic doorlezen
En idd die patch is prima, ook niet die belemmering dat je op een gegeven moment niet meer treinen kan bouwen
* Henk_Westbroek heeft het een maandje geleden echt voor zijn leven weer gespeeld
Alleen werd dat vervangen werd ik een beetje zat en de kaart was helemaal vol en overal lagen al netwerken alleen die treinen rijden soms echt dom... gaat 1 ding vaut loopt alles vast
Ook erg leuk voor tussenuren in de mediatheek, tis van die server binnen 10 seconden binnen op school
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 24-08-2002 16:30]
quote:jaw dat is echt zo'n simpel level!! daar is geen kunst aan he, eenmaal dat station in bristel dumpen en je hebt oneindig passagiers. Random maps, veel bergen en in 1940 oid beginnen, dan word het een stuk leuker .
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:09 schreef existenz het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
waarom leg je niet dat station in bristel aan de andere kant onder de ijzertssmelterij??
En apart lijnen voor passagiers en vracht maken is wattig, gewoon een goed systeem aanleggen is de kunst. Met van die goeie klaverbladen
[Dit bericht is gewijzigd door Henk_Westbroek op 24-08-2002 17:57]
quote:UHmz jaw maar dit is een legale link vanaf de site van de makers
Op zaterdag 24 augustus 2002 16:33 schreef Raven het volgende:
Ik heb nu al in meerdere post een link naar een site weg gehaald waarop Transport Tycoon is te downloaden.
Het blijft onder het kopje warez vallen. Ook abandonwarez vallen hier dus onder. Dit staat duidelijk aangegeven in de FAQ.
Over dit onderwerp zijn al talloze discussies gehouden in FB, dus daar kun je gaan zoeken en terug lezen. Punt is, we willen het niet hier op Fok!.
[Dit bericht is gewijzigd door Henk_Westbroek op 24-08-2002 18:00]
quote:Omdat er 3 stations bij bristol liggen
Op zaterdag 24 augustus 2002 15:55 schreef Henk_Westbroek het volgende:[..]
jaw dat is echt zo'n simpel level!! daar is geen kunst aan he, eenmaal dat station in bristel dumpen en je hebt oneindig passagiers. Random maps, veel bergen en in 1940 oid beginnen, dan word het een stuk leuker .
waarom leg je niet dat station in bristel aan de andere kant onder de ijzertssmelterij??
En apart lijnen voor passagiers en vracht maken is wattig, gewoon een goed systeem aanleggen is de kunst. Met van die goeie klaverbladen
kga 'm snel helemaal doorlezen
TTD rulez!
quote:De makers van het spel zijn nog steeds de mensen bij microprose en op die site kan ik er niks over terug vinden.
Op zaterdag 24 augustus 2002 17:58 schreef Henk_Westbroek het volgende:[..]
UHmz jaw maar dit is een legale link vanaf de site van de makers
ik kan die pics van die maglev banen van me ff niet vinden maar dat vond ik ook altijd fantastisch
quote:ik speel op dezelfde manier als jij denk ik.
Op zaterdag 24 augustus 2002 01:09 schreef existenz het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wie op dezelfde manier speelt als ik. Ik speel namelijk altijd met geld cheat en probeer dan een sommige groot en goedwerkend mogelijk spoornet te bouwen waarbij alle treinen over maar een paar stukken rails gaan. Hier wat screenshotjes van mijn laatste game:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Hoe krijg jij hem in vredesnaam in zo'n resolutie?
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:15 schreef glasbak het volgende:
Ik ben wel gek op het bouwen van overvolle stations[afbeelding]
klikbaar
Maar hier mijn game waar ik echt weken aan heb zitten zwoegen, kan iemand fftjes een screenshot nemen??
http://www.xs4all.nl/~nubreed/TRP22.SV1
Merci
Mijn record is een dubbele lijn (2 heen 2 terug) met in totaal 37 treinen die allemaal reden en dus geen moment moesten wachten voor een andere trein (totdat er 1 een depot in ging )
[Dit bericht is gewijzigd door blieblie op 24-08-2002 19:35]
quote:ik had 'm al gesaved, maar hoe heet je transport company? kan 'm niet vinden.
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:44 schreef Henk_Westbroek het volgende:
nouw ik kan geen screenshot nemen dan crasht dieMaar hier mijn game waar ik echt weken aan heb zitten zwoegen, kan iemand fftjes een screenshot nemen??
http://www.xs4all.nl/~nubreed/TRP22.SV1
Merci
quote:dat is top ja, ikzelf vond 't 't leukste met de MagLev treinen, die gingen lekker keihard
Op zaterdag 24 augustus 2002 19:31 schreef blieblie het volgende:
De truuk is ook om alles zo te plannen dat de boel zo min mogelijk stil staat , want glasbak heeft 10 lijnen met op elke lijn een trein wachtende.Mijn record is een dubbele lijn (2 heen 2 terug) met in totaal 37 treinen die allemaal reden en dus geen moment moesten wachten voor een andere trein (totdat er 1 een depot in ging )
quote:Trindham transport, 30 maart 2044
Op zaterdag 24 augustus 2002 19:34 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
ik had 'm al gesaved, maar hoe heet je transport company? kan 'm niet vinden.
quote:oki
Op zaterdag 24 augustus 2002 19:45 schreef Henk_Westbroek het volgende:[..]
Trindham transport, 30 maart 2044
quote:d'r is een patch voor, die moet je installeren, ik heb dit topic nog niet helemaal doorgelezen, maar volgens mij heeft iemand vast wel een link gegeven
Op zaterdag 24 augustus 2002 19:53 schreef Together-Alone het volgende:
Iemand welles geldcheat ontdekt? Kging een keer een tunnel maken en had niet goed opgelet of de uitgang van de tunnel wel goed uit zou komen. Resultaat: ik kreeg een tunnel van de ene kant naar de andere kant van de map. En ik had inene een paar miljoen gulden! Daarna nog een keer geprobeerd en weer lukte het.
WDV
[Dit bericht is gewijzigd door Tristitia_Ante op 24-08-2002 19:59]
quote:Klopt
Op zaterdag 24 augustus 2002 19:53 schreef Together-Alone het volgende:
Iemand welles geldcheat ontdekt? Kging een keer een tunnel maken en had niet goed opgelet of de uitgang van de tunnel wel goed uit zou komen. Resultaat: ik kreeg een tunnel van de ene kant naar de andere kant van de map. En ik had inene een paar miljoen gulden! Daarna nog een keer geprobeerd en weer lukte het.
quote:Echt? Ow wat gaav!
Op zaterdag 24 augustus 2002 00:39 schreef Vava het volgende:
Heeej Sweetsixteen! Is het al gelukt? Ik heb dat spel geloof ik wel. Geef hem wel ff binnenkort
ik had TTDX op m'n pc staan, die speelde ik vroeger echt vaak.
Maar toen ben ik een tijdje wezen kloten met windows '98 en XP, probeerde ik 'm net weer ff te spelen, doet ie ut niet@!#%@#^%^%$#
zwaar klote dit
n.b. game not properly installed zegt ie
in 2000 heb ik altijd zo om en nabij de 200 miljoen Pond
Tis toch geen hond aan als je gelijk begint met 1 miljoen??
maar wat ik 't aller fijnst vind, is zonder tegenspeler te spelen, dus helemaal alleen, want die tegenstanders zijn zo onwijs dom! dat maakt 't echt niet leuk.
dus gewoon lekker in m'n eentje 't veld volbouwen
quote:Wat een rotzooi. Niet over nagedacht.
Op zaterdag 24 augustus 2002 18:24 schreef DaafAzuil het volgende:
Bouw een vliegveld/station bij een stad. Daar bouw je een busstation tegenaan (zelfde station dus) daar weer een vrachtstation tegenaan, blaas busstation op. Bouw busstation aan andere kant van vrachtstation en werk zo om en om verder totdat je station te groot is en voila. Je vliegveld/station heeft een groter bereik over een stad en dus meer passagiers/post
quote:je zal versteld staan van de efficiëncy van het geheel.
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:41 schreef Trammelant het volgende:[..]
Wat een rotzooi. Niet over nagedacht.
maar laat jouw kunstwerk eens zien als je 't zo goed weet?
quote:Ik kon het nie vinden
Op zondag 25 augustus 2002 00:00 schreef Henk_Westbroek het volgende:
dat presignal heb ik nooit begrepen
quote:jaw soms al plaatste je een signal, dan stond er zo'n puntje bij oid, en dan stond die vaak op rood, hij was dan gekoppeld aan een andere.
Op zondag 25 augustus 2002 00:06 schreef blieblie het volgende:[..]
Ik kon het nie vinden
quote:heb je mijn kunstwerk al bekeken
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:46 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
je zal versteld staan van de efficiëncy van het geheel.
maar laat jouw kunstwerk eens zien als je 't zo goed weet?
quote:Ik liet nooooit spoorwegen "crossen" want das weer een punt waar zo'n kreng stil gaat staan, en dat kost gewoon tijd.
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:55 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb trouwens inmiddels al dingen gebouwd met MagLev, dat waren super efficiënte stations, waarbij alles over dezelfde sporen reden, mbv pre-signalling etc.
Ergens moeten de originele diskettes nog liggen. Transport Tycoon (niks deluxe) en Scenario... de dozen heb ik al bovenwater, nu die floppen nog.
quote:'t Was geloof ik mijn eerste legale CD-Rom spel (op 4 speed jaja)
Op zondag 25 augustus 2002 02:13 schreef EvilPlatypus het volgende:
...originele diskettes...
Niet zo gek veel gespeeld als ik erover nadenk. Was best wel een tweaker, toen al... Was meer bezig met het aan de praat krijgen van mijn geluidskaart met dat spel (we hebben het hier nog over de DOS tijd ) dan met het spelen van het spel zelf... Zonde eigenlijk, en tegelijkertijd ook weer een opluchting (want hoeveel uren van mijn leven zou ik dan nog meer hebben verspild? ).
Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!
Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.
quote:Ziet er grappig uit, maar toch zou je tegenwoordig wel wat betere graphics verwachten gezien alle Geforce kaarten enzo.
Op zondag 25 augustus 2002 02:39 schreef motown het volgende:
Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.
quote:nee want ik heb nu alleen TT en geen TTDX
Op zondag 25 augustus 2002 00:41 schreef Henk_Westbroek het volgende:[..]
heb je mijn kunstwerk al bekeken
Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...
Oh ja, als ik bij die grafiekjes kijk staat er ook dat ik geen goederen aflever en dat ik ook geen winst maak. M'n tegenstanders maken wel winst, maar volgens mij doen ze niet veel anders dan wat ik doe...
[Dit bericht is gewijzigd door Dwergje op 25-08-2002 11:26]
quote:Game load failed.
Op zondag 25 augustus 2002 00:41 schreef Henk_Westbroek het volgende:heb je mijn kunstwerk al bekeken
Is het niet stiekum Transport Tycoon ipv de deluxe uitvoering ?
quote:Om met de woorden van Johan Cruyff te spreken: slechte graphics, slecht geluid, slechte gameplay .....
Op zondag 25 augustus 2002 02:39 schreef motown het volgende:
..Overigens is voor alle liefhebbers van dit spel het (nog niet voltooide) Simutrans project ook zeker een interessant iets om in de gaten te houden!
Dat is een freeware Transport Tycoon clone die zowel onder Windows, Linux als BeOS draait.
quote:Je station accepteerd dan die goederen niet. Oplossing: zet het station dichter bij een plaatst die die goederen nodig heeft. Een station heeft een marge van 4 hokskes rondom wat tot zijn verzorgingsgebied is.
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:Er staat dan: "En-route from blablabla".
Wat doe ik fout? :s
quote:Bij het station zelf staat wel dat het iron ore en coal accepteert. Het station ligt zelfs tégen de fabriek aan.
Op zondag 25 augustus 2002 11:28 schreef Trammelant het volgende:[..]
Je station accepteerd dan die goederen niet. Oplossing: zet het station dichter bij een plaatst die die goederen nodig heeft. Een station heeft een marge van 4 hokskes rondom wat tot zijn verzorgingsgebied is.
quote:je moet zorgen dat je je iron ore aflevert op een station, dat iron ore accepteert
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:
Hm, ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje...Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...Oh ja, als ik bij die grafiekjes kijk staat er ook dat ik geen goederen aflever en dat ik ook geen winst maak. M'n tegenstanders maken wel winst, maar volgens mij doen ze niet veel anders dan wat ik doe...
quote:Zie vorige post.
Op zondag 25 augustus 2002 11:34 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
je moet zorgen dat je je iron ore aflevert op een station, dat iron ore accepteert
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 10:51 schreef Raven het volgende:[..]
Ziet er grappig uit, maar toch zou je tegenwoordig wel wat betere graphics verwachten gezien alle Geforce kaarten enzo.
TTD heb ik nog op een Trident Vesa Local Bus 1MB kaart gedaan
quote:Tja, bedenk wel dat het project nog lang niet af is, dus volledige en correcte functionaliteit hoef je er natuurlijk nog niet van te verwachten.
Op zondag 25 augustus 2002 11:25 schreef chello_rules_heftig het volgende:[..]
Om met de woorden van Johan Cruyff te spreken: slechte graphics, slecht geluid, slechte gameplay .....
Ik volg dit project al ongeveer 2 jaar, maar het schiet niet echt op. Het zit nog vol met fouten, er zijn geen vliegtuigen en het is imo te makkelijk, voertuigen verouderen niet en dingen liggen te dicht bij elkaar.
Wat wel beter is dan TT(D), passagiers hebben een vaste bestemming, evt met overstap en passagierhaltes liggen gewoon aan de weg net als in het echt.
Wat wel jammer is dat het geen open-source project is. Waarom releasen ze de sources onder GPL om het project vervolgens op sourceforge.net te plaatsen? Dan wordt er volgens mij nog veel actiever aan geknutseld door veel meer mensen, en dan zullen de ontwikkelingen volgens mij veel sneller gaan. Maar ach, dat is aan de huidige ontwikkelaars om te bepalen.
quote:Heb je de unload en full load buttons beetje weird aanstaan oid? verder gewoon ff nieuw stationnetje bouwen en alle routegegevens controleren. En-route krijg je als je zooi dumpt met de unload button, maar het station het niet accepteert.
Op zondag 25 augustus 2002 11:30 schreef Dwergje het volgende:[..]
Bij het station zelf staat wel dat het iron ore en coal accepteert. Het station ligt zelfs tégen de fabriek aan.
Zelfs als ik een nieuwe game begin is dat het geval...
up anders ff een savegame..
quote:Ze zijn ook bezig met een 16 bits versie die er veel beter uitziet...
Op zondag 25 augustus 2002 11:51 schreef motown het volgende:
Tja, bedenk wel dat het project nog lang niet af is, dus volledige en correcte functionaliteit hoef je er natuurlijk nog niet van te verwachten.
En dan moet je natuurlijk wel bedenken dat dit door enthausiastelingen word gedaan, en niet door professionele gamedeveloppers
* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.
quote:das gewoon een giant screenshot die je onder het knopje helemaal rechts kan vinden....
Op zondag 25 augustus 2002 12:35 schreef nietzman het volgende:[..]
Ze zijn ook bezig met een 16 bits versie die er veel beter uitziet...
En dan moet je natuurlijk wel bedenken dat dit door enthausiastelingen word gedaan, en niet door professionele gamedeveloppers
* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.
quote:Dat heb ik, voor zover mijn geheugen mij weet te vertellen, gedaan met een "big schreenshot" Het spel zelf draait op 640x480 ofzo.. Ik heb de DOS versie draaiende hier
Op zondag 25 augustus 2002 12:35 schreef nietzman het volgende:[..]
* nietzman wil trouwens nog wel weten hoe glasbak TTDX op zo'n hoge resolutie draaiende heeft.
heeft iemand hier trouwens de TTDX uitvoering voor windows?
Ik had die vroeger, maar ben 'm nu kwijt, of speelt iedereen hier júíst met de dos versie?
-edit- Windows versie herken je oa aan een filename die heet: GameGFX.exe
quote:Heuj
Op zondag 25 augustus 2002 11:24 schreef Trammelant het volgende:[..]
Game load failed.
Is het niet stiekum Transport Tycoon ipv de deluxe uitvoering ?
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:52]
quote:Volgens mij kan je signalen aan andere singalen koppelen, zodat warneer ze op rood staan, degene die er aan gekoppeld zijn ook op rood staan. Maar ik heb het zelf nooit effectief kunnen gebruiken.
Op zondag 25 augustus 2002 12:56 schreef Trammelant het volgende:
Maar wat is dat pre-signalling nou
Hier stond ook weer een verzoek tot het ontvangen van het spel.
Over het spel praten is prima, maar als deze (verkapte) pogingen tot het linken van het spel & er om lopen zeuren doorgaan gaat er een slot op.
Jullie kennen de regels, hou je er dan ook aan!
[Dit bericht is gewijzigd door Raven op 25-08-2002 17:53]
quote:Jupzz, die gebruik ik.....
Op zondag 25 augustus 2002 16:47 schreef DaafAzuil het volgende:
pre-signaling houdt volgens mij in dat je signalen zó kan neerzetten dat treinen optimaal gebruik kunnen maken van de stations, dus dat ze niet een peron nemen wat net in gebruik is door een andere trein. ikzelf ben er ook nog niet helemaal uit
heeft iemand hier trouwens de TTDX uitvoering voor windows?
Ik had die vroeger, maar ben 'm nu kwijt, of speelt iedereen hier júíst met de dos versie?
-edit- Windows versie herken je oa aan een filename die heet: GameGFX.exe
quote:Ziet er wel aardig uit moet ik zeggen
Op maandag 26 augustus 2002 20:51 schreef chello_rules_heftig het volgende:
Behalve Simultrans is er nog een ander gratis spel
(ja, is echt gratis, het is promotiemateriaal van Daimler en een aantal duitse vervoerbedrijven)
Het heet Mobility, is hier te vinden en het is een combinatie van Simcity en Traffic Giant.
Simcity omdat je een stad moet bouwen net als in Simcity Classic. Verder moet je in deze stad het verkeer goed loopt. Niet alleen door bus- en tramhaltes te plaatsen, maar je moet zelf ook nog de lijnen ontwerpen, parkeergarages bouwen, belastingen heffen en subsidies geven.
[afbeelding]
(helaas gaat ook bij dit spel de ontwikkeling zeer traag. ik kwam het dit weekend bij toeval tegen op een cd maar er is nog geen nieuwere versie)
Check deze ook ff: Tycoon spellen
Over TTDPatch:
die ken ik al heel lang.
Ik ben TTDPatch "bugjager" (maw: ik test de alpha versies, samen met een paar anderen en geef de resultaten door aan de maker van de patch). Als je ook steeds de nieuwste versie wilt, moet je hier kijken: www.ttpatch.com/src
Pre Signals
Mensen die nog weinig gebruik maken van de "presignalling" optie, zouden deze savegame ff moeten downloaden en helemaal analyseren:
http://members.home.nl/terabyte/stuff/megarail.rar
In de savegame zit ook de laatste versie van TTDPatch, een TTDpatch Config File die ik gebruikt heb (maak eerst een backup van je eigen .cfg!) en een gepatchte game-exe file (hogere snelheid voor Maglev treinen op bruggen!!!)
met Presignals is het mogelijk om een soort 'load-balancing' systeem te bouwen, zodat je veel treinen op weinig spoor kunt laten rijden zonder vertraging...
In de bovenstaande savegame rijden 145!!! treinen op 1 groot spoornetwerk. De meeste sporen waren eerst dubbelspoor 2x1 (1 heen + 1 terug), maar door de drukte is het op sommige plaatsen 2x2 sporen en soms wel 2x4 sporen geworden!!!
De 145 treinen zorgen voor een winst van $100 miljoen per jaar. Binnenkort begin ik met het uibreiden van de Passenger service, waarschijnlijk heb ik daarna 200+ treinen op 1 netwerk... en tot nu toe 'verdwalen' de meeste treinen niet!
[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 27-08-2002 22:45]
quote:Dit is inmiddels achterhaald... in de nieuwste alpha versie zit de 'feeder' optie.
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:44 schreef Trammelant het volgende:
Klein trucje :Bouw een vliegveld/station bij een stad. Daar bouw je een busstation tegenaan (zelfde station dus) daar weer een vrachtstation tegenaan, blaas busstation op. Bouw busstation aan andere kant van vrachtstation en werk zo om en om verder totdat je station te groot is en voila. Je vliegveld/station heeft een groter bereik over een stad en dus meer passagiers/post
Wat je ermee kan:
bijv:
je bouwt een vliegveld ver buiten de stad (Een soort Schiphol).
Je bouwt een grote station tegen dit vliegveld aan.
Je zet een service op met een vliegverbinding naar de andere kant van je map. (Een soort Schiphol Plaza Station)
Je bouwt een station midden in de stad
Je zet een service op, waarbij je de trein van stad naar vliegveld laat rijden. Zorg dat de eindbestemming "UNLOAD" is.
De trein en vliegtuig worden nu als 1 uitgebreide service gezien en delen de winst.
Opmerkingen:
quote:Probeer eens W95 compatibiliteit uit te schakelen.
Op woensdag 28 augustus 2002 12:02 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb de meest recente TTDX (win) patch (v 181) gedownload en nu werkt het spel niet meer... Ik krijg een DOS venster te zien (1 seconde ofzo) en dan ben ik weer terug in XP...
Met de oude patch werkte het gewoon...Opmerkingen:
win2k on is toegevoegd in ttdpatch.cfg Windows 95 compatibiliteitsmodus staat aan
Als het dan nog niet lukt: Download de savegame die ik heb geupload, daar zit een werkende versie van TTDPatch bij en een goede CFG bestand. Pak het uit in je TTD directory, bestaande bestanden overschrijven (behalve de .SV1 file!!!).
weet iemand waar ik Transport Tycoon Deluxe voor Windows kan kopen??????
ben hopeloos op zoek naar de goede versie, dan maar kopen
quote:Geen verschil...
Op woensdag 28 augustus 2002 12:14 schreef terabyte het volgende:
Probeer eens W95 compatibiliteit uit te schakelen.
quote:Het werkt! Bedankt!
Als het dan nog niet lukt: Download de savegame die ik heb geupload, daar zit een werkende versie van TTDPatch bij en een goede CFG bestand. Pak het uit in je TTD directory, bestaande bestanden overschrijven (behalve de .SV1 file!!!).
quote:TTDX @ Amazon.com
Op woensdag 28 augustus 2002 12:54 schreef DaafAzuil het volgende:
ok, dan ga ik 't maar eens via een andere weg bewandelen...weet iemand waar ik Transport Tycoon Deluxe voor Windows kan kopen??????
ben hopeloos op zoek naar de goede versie, dan maar kopen
quote:dat is 'm niet, dat is de DOS versie, ik zoek win versie
Op woensdag 28 augustus 2002 15:08 schreef Tackleberry het volgende:[..]
quote:Oh
Op dinsdag 27 augustus 2002 23:05 schreef terabyte het volgende:Dit is inmiddels achterhaald... in de nieuwste alpha versie zit de 'feeder' optie.
quote:Dit kon al met de dos versie die ik heb. Het voordeel dat ik heb is dat ik geen externe aanvoer heb en dus sneller vervoer wat een hogere winst geeft. Het is aantal hokjes vervoert/tijd wat de winst genereert.
Wat je ermee kan:bijv:
je bouwt een vliegveld ver buiten de stad (Een soort Schiphol).
Je bouwt een grote station tegen dit vliegveld aan.
Je zet een service op met een vliegverbinding naar de andere kant van je map. (Een soort Schiphol Plaza Station)
Je bouwt een station midden in de stad
Je zet een service op, waarbij je de trein van stad naar vliegveld laat rijden. Zorg dat de eindbestemming "UNLOAD" is.
De trein en vliegtuig worden nu als 1 uitgebreide service gezien en delen de winst.
Jouw manier werkt wel als je van 6 steden naar 1 vliegveld vervoerd maar ik opteer dan voor meerdere vliegvelden ipv 2 zodat ik ook meer vliegtuigen kan verwerken tegelijk.
Maar wat houd dat presignalling nou exact in Hoe moet je signals koppelen
balen zeg
quote:Ja, maar verplicht unload zonder "Feeder" optie zorgt ervoor dat de trein die voor de aanvoer zorgt alleen maar verlies draait.
Op woensdag 28 augustus 2002 16:44 schreef Trammelant het volgende:[..]
Oh
[..]Dit kon al met de dos versie die ik heb. Het voordeel dat ik heb is dat ik geen externe aanvoer heb en dus sneller vervoer wat een hogere winst geeft. Het is aantal hokjes vervoert/tijd wat de winst genereert.
Met Feeder maken trein + vliegtuig winst.
Als TTDPatch 1.8.2 uitkomt moet je het maar zelf proberen, dan snap je wat ik bedoel en dat het dan meer voordelen heeft dan nadelen.
quote:Zie de manual. Als je een sein plaats, kun je met de ctrl toets er een presignal (klein geel bordje) of exitsignal (grote witte bord) of pre+exit signal van maken (grote gele bord).
Maar wat houd dat presignalling nou exact in Hoe moet je signals koppelen
Het is veel te ingewikkeld om het zo allemaal uit te leggen, daarom moet je de savegame maar checken die ik heb geupped, en goed analyseren. Dan wordt het vroeg of laat wel duidelijk hoe het zit.
quote:Dit had ik ook. Toen ik Unload uitzette, lukte het wel. Is toch ook niet echt nodig, dat je bij een factory unload selecteerd?
Op zondag 25 augustus 2002 12:28 schreef Dwergje het volgende:
Nope, full load en unload staat goed. Ook als ik een nieuw station aanleg aan de andere kant van de fabriek en de trein daar laat unloaden blijft het er liggen.Zelfs als ik een nieuwe game begin is dat het geval...
quote:Je kunt 2 dingen doen:
Op zondag 25 augustus 2002 11:21 schreef Dwergje het volgende:
Hm, ik heb het ook maar weer eens geïnstalleerd + patch. Het draait allemaal wel, maar wanneer ik bijvoorbeeld iron ore of coal van een mine naar zo'n power central of naar een steel production ding vervoer blijft het coal en iron ore op het station liggen. Er staat dan: "En-route from blablabla". Er komen ook geen groene cijfers boven waaraan je kunt zien hoeveel de trein verdiende om dit ritje...Wat doe ik fout? :s
Als ik bij trains kijk staat er wel dat ze winst maken...
- het forceren van "Unload" uit zetten
- de "feeder" optie in de config file uitzetten. Zie Manual.
Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp
quote:Ik, speel het bijna nooit tegen de pc, wel es tegen m'n zusje over 't netwerk, das wel lollig.
Op donderdag 05 september 2002 19:46 schreef DaafAzuil het volgende:
Ik vroeg mij trouwens nog iets af.Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp
quote:Ik
Op donderdag 05 september 2002 19:46 schreef DaafAzuil het volgende:
Ik vroeg mij trouwens nog iets af.Wie speelt TTDX net als ik in z'n eentje? Zonder tegenspeler(computer)?
quote:Idem
Ikzelf vind het dan 't tofst om gewoon m'n eigen ding te doen, zonder lastig te worden gevallen door de comp
de PC spelers verpesten het landschap met hun vage acties.
quote:jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Op donderdag 05 september 2002 20:24 schreef WebForce het volgende:
[afbeelding]Zoiets heb ik ook wel eens gezien in mijn spel
Maar over het netwerk is wel leuk, vooral omdat het ook op de wat oudere computers draait.
quote:En ze verdienen ook nog dik geld! Terwijl dat miljoenen kost!
Op donderdag 05 september 2002 21:56 schreef SuperSiem het volgende:
Ja, en erg irritant dat die pc-spelers altijd het halve landschap verbouwen, 14 onzinnige bruggen, 5 tunnels en 17 seinpalen bouwen en dan tóch maar besluiten om er geen trein op te laten rijden.Maar over het netwerk is wel leuk, vooral omdat het ook op de wat oudere computers draait.
quote:Maar zij mogen voor niks het landschap aanpassen .
Op donderdag 05 september 2002 22:24 schreef WebForce het volgende:[..]
En ze verdienen ook nog dik geld! Terwijl dat miljoenen kost!
quote:Tja, dat kenmerkt games van enkele jaren geleden: daar mocht de A.I. gebruik maken van dit soort cheats om het gebrek aan echte computerintelligentie op te vangen. Bij bijvoorbeeld Civilization (nog ouder dan TT ) werden ook dit soort truukjes gebruikt: de computer deed er daar in de gemakkelijkere niveaus's veel langer over om bijv. units te bouwen. Op de moeilijker niveau's werd juist de menselijke speler benadeeld.
Op vrijdag 06 september 2002 19:43 schreef Lexie het volgende:[..]
Maar zij mogen voor niks het landschap aanpassen .
quote:Leuk dat hij ook de backtracking meteen toepast, hij probeert alle mogelijkheden uit, en pakt dan "de beste".
Op vrijdag 06 september 2002 20:49 schreef SuperSiem het volgende:[..]
Tja, dat kenmerkt games van enkele jaren geleden: daar mocht de A.I. gebruik maken van dit soort cheats om het gebrek aan echte computerintelligentie op te vangen. Bij bijvoorbeeld Civilization (nog ouder dan TT ) werden ook dit soort truukjes gebruikt: de computer deed er daar in de gemakkelijkere niveaus's veel langer over om bijv. units te bouwen. Op de moeilijker niveau's werd juist de menselijke speler benadeeld.
maar een geweldig spel, ik speel het altijd met mn broertje over het netwerk, echt wel handig dat je een netwerkspel daar gewoon kan opslaan zodat je er de volgende dag mee verder kunt gaan
quote:Als je een hogere stations-rating hebt dan je tegenstander, dan komt alle coal op jouw station.
Op zaterdag 07 september 2002 14:29 schreef ToXiCitY het volgende:
die tegenstanders maken echt kilometers lange omwegen als zij een stukkie spoor aanleggen, maar ze jatten wel altijd bij mij stations vandaan, dan haal ik Coal uit een Coal mine, dan bouwt hij bij die Coal Mine ook een station en komt alle Coal bij hem en maak ik weer verlies
Als jouw tegenstander al een superhoge stationsrating hebt, dan moet je hardere methodes toepassen...
quote:Op www.chrissawyer.com staat een uitleg waarom dit gedaan is: Als ze de pc van te voren de beste route laten uitrekenen en jij verandert ergens op die route iets aan het landschap, zou de pc beginnen te flippen en moest ie weer opnieuwe beginnen. Door de pc stukje voor stukje de route te laten bepalen kan dit worden voorkomen.
Op zaterdag 07 september 2002 14:25 schreef Lexie het volgende:[..]
Leuk dat hij ook de backtracking meteen toepast, hij probeert alle mogelijkheden uit, en pakt dan "de beste".
Niet dat de programmeurs de tegenstanders van tevoren even de beste route laten uitrekenen. Nee, gooi het maar meteen op de map .
Zegt wel weer genoeg over hoe 'geavanceerd' de A.I. in die dagen was.
quote:jah omdat de tegenstander altijd met meerdere kleine treintjes rijdt is zijn rating meestal hoger
Op zaterdag 07 september 2002 15:07 schreef terabyte het volgende:[..]
Als je een hogere stations-rating hebt dan je tegenstander, dan komt alle coal op jouw station.
Als jouw tegenstander al een superhoge stationsrating hebt, dan moet je hardere methodes toepassen...
maar ik heb zelf ook het een en ander aan trucjes om hem weg te krijgen
voor 14.20 Pond.
kan niet wachten
quote:Je bent een voorbeeld (aan 't worden) voor de rest.
Op zaterdag 07 september 2002 17:42 schreef DaafAzuil het volgende:
De Modjes zullen trots op mij zijn
Ik heb zojuist Transport Tycoon Deluxe voor windows gekocht op amazon.co.ukvoor 14.20 Pond.
kan niet wachten
als je nou maar niet denkt dat ik ophoud met leechen
quote:Als ik had kúnnen leechen had ik 'm geleeched, ik kon 'm gewoon ech neeeeeeeeeeergens vinden
Op zaterdag 07 september 2002 17:43 schreef Raven het volgende:[..]
Je bent een voorbeeld (aan 't worden) voor de rest.
als je nou maar niet denkt dat ik ophoud met leechen
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 17:45 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
Als ik had kúnnen leechen had ik 'm geleeched, ik kon 'm gewoon ech neeeeeeeeeeergens vinden
geeneen winkel had 'm meer, en ze konden 'm ook niet bestellen.
Liep ik een winkel binnen, vroeg ik: "kunnen jullie TTDX bestellen?" Zeiden ze telkens binnen 1 sec. NEE.
Ik snapte nooit hoe ze dat zo snel konden zeggen
Ik heb de win95 versie wel gratis kunnen vinden, hehehe...
Google Rulez.
Maar als TTD 2 ooit uitkomt, dan ga ik die wel gewoon kopen. Dat verdient die Chris Sawyer wel.
* oude save-games niet meer kan opstarten
quote:Non-stop aanzetten in route tabel.
Op dinsdag 10 september 2002 15:34 schreef DaafAzuil het volgende:
weet iemand ook al weer hoe je een trein langs een klein mini-station laat leiden, zonder dat ie daar stopt, maar dat ie door dat station wel de weg vind?
quote:non-stop bij de naam van dat kleine stationnetje? of non-stop bij de eindbestemming?
Op dinsdag 10 september 2002 16:23 schreef terabyte het volgende:[..]
Non-stop aanzetten in route tabel.
quote:Ja.
Op dinsdag 10 september 2002 17:18 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
non-stop bij de naam van dat kleine stationnetje?
quote:non-stop bij het endstation en dat stationnetje waar ie niet moet stoppen ook niet in zn routeprogrammering zetten
Op dinsdag 10 september 2002 17:18 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
non-stop bij de naam van dat kleine stationnetje? of non-stop bij de eindbestemming?
had ik nl al geprobeerd.
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 18:19 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
non-stop bij het endstation en dat stationnetje waar ie niet moet stoppen ook niet in zn routeprogrammering zetten
Heb jij wel de TTDPatch handleiding gelezen?
kijk, bij dat kleine stationnetje stopt ie dus wel
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
quote:Ja...
Op woensdag 11 september 2002 19:21 schreef DaafAzuil het volgende:
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
nouja ff wachten dan maar tot amazon.co.uk m'n lieffie komt bezorgen
quote:nou je hebt dat kleine stationnetje in je routeprogrammering staan, even schrappen dus
Op woensdag 11 september 2002 19:21 schreef DaafAzuil het volgende:
[afbeelding]kijk, bij dat kleine stationnetje stopt ie dus wel
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
maarjah je zei dat je hem nodig had om de richting aan te geven, dan wordt het wat ingewikkelder omdat je trein dan de verkeerde kant op kan gaan
quote:jah, I give up, als ik straks weer deluxe voor windows heb, komt 't wel goed
Op woensdag 11 september 2002 19:36 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
nou je hebt dat kleine stationnetje in je routeprogrammering staan, even schrappen dus
maarjah je zei dat je hem nodig had om de richting aan te geven, dan wordt het wat ingewikkelder omdat je trein dan de verkeerde kant op kan gaan
quote:ach een beetje tweaken met de sporen dan komt het meestal wel goed, ik bouw altijd gigantische knooppunten voor mn treinen
Op woensdag 11 september 2002 19:40 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
jah, I give up, als ik straks weer deluxe voor windows heb, komt 't wel goed
maar je trein stopt dus op elk station in mn routebeschrijving, dat non-stop is er dus voor als er tussen de 2 stations in je routebeschrijving nog andere stations staan waar je niet wil dat ie stopt
dus die kleine schrappen uit de routebeschrijving en dan stopt ie er niet meer
misschien een oplossing, als je nou vanaf dat grote station direct wat sporen naar beneden aanlegt ipv dat ie bovenlangs moet dan gaat ie misschien wel goed (dan moet je bij difficulty settings wel 'train reverse at end of line and at stations' aanzetten anders werkt het niet)
suc6
quote:Er is ook TTDX patch voor de dos versie hoor (www.ttdxpatch.com).
Op woensdag 11 september 2002 19:21 schreef DaafAzuil het volgende:
...
ik heb hier geen TTDX patch aan staan, omdat 't de dos versie is, maakt dat uit?
quote:Met TTDPatch werkt dat dus NIET zo.
Op woensdag 11 september 2002 19:43 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
maar je trein stopt dus op elk station in mn routebeschrijving, dat non-stop is er dus voor als er tussen de 2 stations in je routebeschrijving nog andere stations staan waar je niet wil dat ie stopt
Dat probeer ik de hele tijd duidelijk te maken, maar je snapt de volgende woorden niet helemaal:
quote:
Op dinsdag 10 september 2002 18:50 schreef terabyte het volgende:[..]
Heb jij wel de TTDPatch handleiding gelezen?
Wat ik ook wel aardig zou vinden is een nieuw soort van signaal wat een default route aangeeft.. Stel ik gebruik een spoor layout als deze:
presignal example
Dan zouden m'n treinen vaak vanuit het station via het combi signaal het andere deel van het kruispunt opgaan en daar de "way out" pakken, terwijl als ze niet via dat combi signaal waren gegaan een andere (betere) "way out" hadden gehad.. Zo'n "way out" zou dan een default signaal krijgen die dus de voorkeur boven een combi signaal krijgt, maar alleen als die de trein niet verder wegvoert van zijn bestemming bijvoorbeeld. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, maar er valt vast wel iets voor te verzinnen.. (en al helemaal door iemand die meer ervaring met presignals heeft.. )
Wat ik verder ook aardig zou vinden (maar dat is denk ik iets voor de meer ervaren onder ons) is een optie in de .cfg om treinen achteruit te laten rijden als ze te lang moeten wachten of als ze bijv. van een terminus station vandaan komen.. Dat geeft het geheel een iets realistischer effect.. (ik heb nog nooit een trein zien omkeren zonder daarbij een rondje te rijden, jij wel? )
Verder speelt het al jaren in m'n hoofd dat er eigenlijk een mogelijkheid zou moeten zijn om stations ondergronds te kunnen maken.. Zodat je een station onder een stad kunt bouwen en je dus niets hoeft te slopen om je station midden in de stad te krijgen. En dat je bovendien met redelijk groot gemak een "through" station kunt maken wat weer extra mogelijkheden geeft.. Echter ben ik bang dat hiervoor het halve (zoniet het hele) spel compleet getrained moet worden en dat het dan handiger/makkelijker is om het hele spel vanaf de grond opnieuw te maken..
Just a few ideas..
quote:Alle graphics van TTD kun je aanpassen met de GRF editor.
Op woensdag 11 september 2002 22:19 schreef Timmy2001 het volgende:
Hey terabyte.. Als jij een ttdpatch Alpha tester bent, heb je waarscheinlijk veel meer contact met de developers dan ik. Ik gebruik het al een klein tijdje en ben heel tevreden over de extra mogelijkheden die de patch bied. Er is echter qua signalen een klein detail. Namelijk dat ik het verschil in layout tussen de exit-signals en de combi-signals niet erg duidelijk vind.. Wit voor exit en licht geel voor combi vind ik niet echt een vrij duidelijk verschil.. Misschien dat je dat door kunt geven zodat dat aangepast kan worden.?
quote:Probeer dit maar eens na te bouwen:
Wat ik ook wel aardig zou vinden is een nieuw soort van signaal wat een default route aangeeft.. Stel ik gebruik een spoor layout als deze:
presignal example
Dan zouden m'n treinen vaak vanuit het station via het combi signaal het andere deel van het kruispunt opgaan en daar de "way out" pakken, terwijl als ze niet via dat combi signaal waren gegaan een andere (betere) "way out" hadden gehad.. Zo'n "way out" zou dan een default signaal krijgen die dus de voorkeur boven een combi signaal krijgt, maar alleen als die de trein niet verder wegvoert van zijn bestemming bijvoorbeeld. Ik heb het nog niet helemaal uitgedacht, maar er valt vast wel iets voor te verzinnen.. (en al helemaal door iemand die meer ervaring met presignals heeft.. )
(check de link naar de savegame een paar blz terug in dit topic voor meer geavanceerde RoRo stations)
quote:Dat doen ze toch al? als ze in een file staan...
Wat ik verder ook aardig zou vinden (maar dat is denk ik iets voor de meer ervaren onder ons) is een optie in de .cfg om treinen achteruit te laten rijden als ze te lang
moeten wachten
quote:
of als ze bijv. van een terminus station vandaan komen.. Dat geeft het geheel een iets realistischer effect..
quote:Koploper, Sprinter, een 'Hondekop' trein, etc... die hoeven geen rondje te rijden als ze de andere kant op willen
(ik heb nog nooit een trein zien omkeren zonder daarbij een rondje te rijden, jij wel? )
En de InterCity's waar ik elke dag inzit hebben tegenwoordig aan beide kanten een locomotief.
quote:Juist.
[ondergrondse station]Echter ben ik bang dat hiervoor het halve (zoniet het hele) spel compleet getrained moet worden en dat het dan handiger/makkelijker is om het hele spel vanaf de grond opnieuw te maken..
ik zit dus nu met het probleem dat ik in een netwerk spel geen presignals enz kan bouwen, wel grotere stations, maar niet die seinen dus
terwijl ik die wel aan heb staan in de config, want met single player doet ie het wel
kan je die dingen niet gebruiken bij een netwerk spel ofzo
quote:Gebruik je wel de CTRL toets om presignals te maken?
Op zondag 15 september 2002 18:53 schreef Mukh het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd waarom ik niet die bordjes op de seinen zie. Of het een pre signal is of niet etc. Ik zie dus alleen de zogenaamde 'plain signals'. Dit zijn de instellingen in de cfg file:
// `presignals' (-w) maakt gebruik van 'voorseinen' waarmee stations efficiënter gemaakt kunnen worden.
presignals on
// Met `extpresignals' (-Xw) kun je verschillende soorten (voor)seinen instellen: normaal, voorsein, uitgangssein of gecombineerd sein. Je stelt deze in met 'Ctrl'.
extpresignals on
hoe kan ik dit oplossen?
quote:Nope. Volgens mij niet. Heeft te maken met de CTRL toets, die doet het niet altijd in netwerk games, ivm crashes...
Op maandag 16 september 2002 09:47 schreef ToXiCitY het volgende:
kan je die dingen niet gebruiken bij een netwerk spel ofzo
quote:1. yep
Op maandag 16 september 2002 14:22 schreef terabyte het volgende:[..]
1. Gebruik je wel de CTRL toets om presignals te maken?
2. Heb je de nieuwste TTDPatch?
3. Heb je de TTDPATCH GRF file wel in je TTD directory staan?
Als ik op die seinen klik met control ingedrukt dan gaan ze wel op rood staan, maar die grijze of gele balken om aan te geven wat voor sein het is zie ik nooit verschijnen
quote:Hmmz.
Op maandag 16 september 2002 15:36 schreef Mukha het volgende:[..]
1. yep
2. yep
3. yepAls ik op die seinen klik met control ingedrukt dan gaan ze wel op rood staan, maar die grijze of gele balken om aan te geven wat voor sein het is zie ik nooit verschijnen
Probeer het eens met die savegame die ik een paar blz terug heb gepost, daar zit een aangepaste grf file, een andere cfg file en een andere versie van gamegfx.exe en een andere versie van ttdpatchw.exe, waarvan ik weet dat ze het gewoon doen.
(Backup je oude bestanden)
quote:Vreemd. Je hebt treinen van 7 lang terwijl je tussenstukken tussen signals minder dan 7 zijn.
Op donderdag 12 september 2002 16:07 schreef terabyte het volgende:Probeer dit maar eens na te bouwen:
O.K.
Hier:
Veel simpeler en doeltreffender dan jouw gebras. Let op de remise voor het station. Ik kan daar onbeperkt treinen opvangen als er al 4 op het station staan terwijl het bij jou vastloopt. Bijkomend voordeel is dat ze meteen geserviced worden.
Ik zeg erbij dat ik dit soort stations sowieso nooit gebruik. Voor alleen laden bij 1 bron gebruik ik enkelbaans stations.
quote:Dat maakt niks uit, want het zijn presignals... als het moet dan kun je die seinen zelfs direct achterelkaar zetten.
Op maandag 16 september 2002 17:35 schreef Trammelant het volgende:[..]
Vreemd. Je hebt treinen van 7 lang terwijl je tussenstukken tussen signals minder dan 7 zijn.
quote:Je hebt mijn 'gebras' duidelijk niet begrepen.
O.K.Hier:
Veel simpeler en doeltreffender dan jouw gebras.
Bij jouw station kan er hoe dan ook maar 1 trein tegelijk binnenrijden en 1 tegelijk naar buiten.. als je een station hebt met 7 perronnen (ipv 4) dan ga je wel merken dat het 1 grote vertragingszooi wordt.
quote:Bij jou ook. Daarom begon ik ook over je tussenruimte. Je hebt 1 spoor dat je naar 4 sporen brengt. Jij zal hoe dan ook toch maar 1 trein tegelijk binnenkrijgen. Het meerdere treinen tegelijk eruit is bij mij makkelijk op te vangen door eerst een stuk van 5 extra achter het station te leggen bij elk spoor en dan pas samenvoegen naar 1 spoor.
Op maandag 16 september 2002 17:48 schreef terabyte het volgende:Bij jouw station kan er hoe dan ook maar 1 trein tegelijk binnenrijden en 1 tegelijk naar buiten...
quote:maar ik kan wel stations van 7 breed maken met CTRL in een netwerkspel
Op maandag 16 september 2002 14:23 schreef terabyte het volgende:[..]
Nope. Volgens mij niet. Heeft te maken met de CTRL toets, die doet het niet altijd in netwerk games, ivm crashes...
het lukt me trouwens alleen om de stations 7 breed te maken, ook nog 7 lang lukt me op een of andere manier niet
quote:Het station op het plaatje is dan ook een _voorbeeld_ van een basisstation. En toevallig heb ik maar 1 aanvoerspoor gebruikt, maar in praktijk gebruik ik er meer.
Op maandag 16 september 2002 18:37 schreef Trammelant het volgende:[..]
Bij jou ook. Daarom begon ik ook over je tussenruimte. Je hebt 1 spoor dat je naar 4 sporen brengt. Jij zal hoe dan ook toch maar 1 trein tegelijk binnenkrijgen.
Als je die savegame checked, dan zie je dat het al veel verder is uitegewerkt, met veel uitgebreidere emplacementen en dat al je argumenten tegen mijn oplossing allang zijn opgelost/uitgewerkt in werkende modellen etc.
quote:Zie savegame, daar heb ik dat wel gedaan (maar dan 7 blokjes ipv 5)
Het meerdere treinen tegelijk eruit is bij mij makkelijk op te vangen door eerst een stuk van 5 extra achter het station te leggen bij elk spoor en dan pas samenvoegen naar 1 spoor.
quote:ik heb geen ideel welke versie van ttdpatch je gebruikt, maar in de changelog staat over de ctrl-key het volgende:
Op maandag 16 september 2002 18:41 schreef ToXiCitY het volgende:[..]
maar ik kan wel stations van 7 breed maken met CTRL in een netwerkspel
het lukt me trouwens alleen om de stations 7 breed te maken, ook nog 7 lang lukt me op een of andere manier niet
In 1.8.2 alpha 3 (August 4, 2002):
In multiplayer games with extpresignals turned on, signals will cycle through all possible states even without the Ctrl key
gewoon proberen 'door' te klikken
quote:hmm dat zal ik eens een keer proberen
Op maandag 16 september 2002 19:07 schreef terabyte het volgende:[..]
ik heb geen ideel welke versie van ttdpatch je gebruikt, maar in de changelog staat over de ctrl-key het volgende:
In 1.8.2 alpha 3 (August 4, 2002):
In multiplayer games with extpresignals turned on, signals will cycle through all possible states even without the Ctrl key
gewoon proberen 'door' te klikken
maar stations van 7x7 lukt me ook in single player niet, ik krijg ze altijd van 7 sporen en maar van 5 lang
quote:Het is een beetje tricky, gewoon een beetje spelen met de ctrl-toets en de cijfertjes... dan komt het vanzelf wel goed.. ooit..
Op maandag 16 september 2002 19:10 schreef ToXiCitY het volgende:maar stations van 7x7 lukt me ook in single player niet, ik krijg ze altijd van 7 sporen en maar van 5 lang
quote:Ik heb heel ttdx gewist, opnieuw geinstalleerd met de files uit die savegame. Wederom kan ik niet aan de seinen zien wat voor seinen het zijn. Zeer vaag aangezien dezelfde files wel bij jou werken!
Op maandag 16 september 2002 17:29 schreef terabyte het volgende:[..]
Hmmz.
Probeer het eens met die savegame die ik een paar blz terug heb gepost, daar zit een aangepaste grf file, een andere cfg file en een andere versie van gamegfx.exe en een andere versie van ttdpatchw.exe, waarvan ik weet dat ze het gewoon doen.
(Backup je oude bestanden)
quote:Probeer eens met de Info tool op een sein te klikken, en dan kijken wat er bij de omschrijving staat.
Op dinsdag 17 september 2002 08:15 schreef Mukha het volgende:[..]
Ik heb heel ttdx gewist, opnieuw geinstalleerd met de files uit die savegame. Wederom kan ik niet aan de seinen zien wat voor seinen het zijn. Zeer vaag aangezien dezelfde files wel bij jou werken!
Ik denk dat ik het maar opgeef
quote:de custom graphics worden opgeslagen in de ttdpatch grf file, dus dan zou het daaraan moeten liggen.
Op dinsdag 17 september 2002 20:08 schreef Mukha het volgende:
Als ik op een signal klik met de infotool dan krijg ik wel te zien dat het een pre signal is! Als ik latin rail save van jou open dan rijden die treinen ook perfect, dus de pre signals werken blijkbaar wel. Alleen zie ik niet die balkjes ervoor die aangeven wat voor een signaal het is...
Laatse ding wat je zou kunnen doen:
dit downloaden http://www.ttdpatch.com/src/latestw.zip
en uitpakken in je ttd-dir... de bestaande bestanden ttdpatchw.exe en ttdpatchw.grf overschrijven.
Als dat niet werkt dan heb ik ook geen idee waar het aan zou kunnen liggen.
hij's binnen!!! na 2 weken wachten is m'n ttdx binnengekomen met boekje en al!
kga 'm straks lekker installeren
even later zag ik toch pre- en exitsignals bij een eindstation staan
toen heb ik nog een station gebouwd ergens anders, met gewone signals, trein komt aankakken en hop er stond in een keer 1 presignal bij het aankomstspoor en 1 exitsignal bij elk spoor van het station
kijk das nou nog eens handig
maar ik kan weer niet meerdere locs bij een trein zetten in een netwerkspel, dat kon ik eerst nog wel en nu in een keer niet meer ik kan nog wel gewoon 7x7 stations bouwen voorlopig...
ik snap echt geen ruk meer van wat ik nou wel en niet kan in een netwerkspel, single player werkt ie wel normaal
er is een nieuwe versie van TTDPatch: 1.9
het is een beta versie
Hier te downloaden:
En lees aub eerst de manual... dat voorkomt een hoop frustraties...
Verder:
eerst ttdpatch(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD directory, daarna pas newships(w).zip downloaden en uitpakken in je TTD dir.
NEE!
Wat Über TOF!
Ik ga gelijk men ceedee uit de mottenballen trekken, ik weet niet meer of ik win of dos versie had gekocht (jahaa, met die mooie doos, die mijn moeder eruit heeft gedonderd
Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden
Lijkt me best über gaaf om eens te spelen met fokkers, de kunst afkijken zogezegd, en ik moet dan ook die patch eens downen
zo te zien zijn er een hoop nieuwe gadgets
*heel blij is*
quote:met TTD online spelen kan niet... alleen gewoon via het netwerk en zelfs dat gaat niet altijd zo soepeltjes....
Op woensdag 2 oktober 2002 21:07 schreef Piro het volgende:Wat is de max. aan internet/netwerkspelers die er zijn?
De grote Fok! TTDX online gathering, en anders gaan we een TTDX meet houden
quote:heb ik ook gedaan van die site, en daarna heb ik ook van een andere site een tycoon manager erbij geinstalleerd
Op dinsdag 29 oktober 2002 17:05 schreef terabyte het volgende:
Vandaag is TTDPatch 1.9 gereleased.
te downloaden van
Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:
Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??
-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..
quote:verzorg een wissel
Op zaterdag 9 november 2002 14:31 schreef Marvin het volgende:
Hallo mensen,Ik ben naar aanleiding van de Top 20 Aller Tijden ook maar eens dit spel gaan spelen.. en ik moet zeggen het is inderdaad zeeer verslavend.. ik ben nu alleen een beetje aan t kloten met die presignals.. ik kan onderhand wel een trein een leeg perron laten kiezen. Maar dit werkt nog niet echt bij mij:
Er komen 2 treinen aan van elke kant 1... hoe kan ik er nou voor zorgen dat ze allebei een ander spoor kiezen??
-edit- mijn briljante plaatje wordt vernaggeld als ik m post..
zoiets (crummy ascii art ahead)
legenda : _ spoor
/ schuin spoor
\ schuin spoor
++++ station
___/++++++++\_____
\++++++++/
als je zo'n opstelling bedoelt moeten ze nu gewoon beiden een spoor kiezen, en niet opelkaar stampen
edit : nah, de art wordt verneukt, maar de bedoeling is dat de slashes zegmaar lijnrecht onder elkaar zijn, dus dat het spoor toegang biedt aan bijde perrons en aan bijde kanten weer samenkomen (vooropgesteld dat je zo'n opstelling bedoelt)
maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes
quote:Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Op zaterdag 9 november 2002 14:53 schreef Piro het volgende:
trek die rails door, iedereen 'n aparte lijn, altijd gedaan, nooit geklier met signals, alleen op gigantische "mainframes" zoals ik megastations pleeg te noemen, moet je signals gebruiken.maar je probleem is dus dat je ze niet op dezelfde spoorlijn wil, gewoon doortrekken die handel dus, en delete de schuine spoortjes
quote:dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?
Op zaterdag 9 november 2002 14:58 schreef Marvin het volgende:[..]
Nou ik ben dus even alles aan t uitproberen..
Dus ik heb 2 mainframes tegenover elkaar staan die allebei in 1 spoor samenkomen... maar nu wil ik dus dat ze op een bepaald punt langs elkaar rijden ipv dat ze op mekaar gaan staan wachten.. snappie?
Oftewel aan allebei de kanten van dit plaatje een mainframe
[afbeelding]
(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil )
quote:Inderdaad!! Maar in het middenstuk is het de hele tijd 1 rails totdat die wissel ontstaat nu wil ik die wissel dus vloeiend laten verlopen zonder dat ze op elkaar staan te wachten...
Op zaterdag 9 november 2002 15:05 schreef Piro het volgende:[..]
dus zo +++++++----------+++++++ en nou wil je dat die treinen dus langs elkaar gaan ipv op elkaar wachten ofzo?
(ben dom, en hysterisch omdat mijn TTDLX niet wil )
ongeveer in het midden van die afstand pak je een diagonaaltje en rag je die van boven naar onderen, alle rails toegang gevend tot die diagonaal.
nou doe je nog eens hetzelfde van onderen naar boven, zodoende kun je vanaf elk gewenst spoor naar een ander spoor switchen en heb je zo ruimte zat voor een trein of 5-6 zonder oponthoud, wel even signalen plaatsen voor die diagonale lijnen aan beide kanten van het spoor, anders krijg je rampen.
quote:Stuur een kopie van je Savegame naar het adres in mijn profiel en ik zal wel ff wat voor doen.
Op zaterdag 9 november 2002 15:27 schreef Marvin het volgende:
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Dual tracks is simpel. 2 tracks langs elkaar leggen met enkelvoudig signals die de trein maar 1 kant op doorlaten. Dan wel allebei de andere kant op doorlaten natuurlijk.
edit : muziek en geluid zijn alive and kicking, nu alleen nog weten of de standaard .exe genoeg is of dat je echt iets anders moet runnen
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 09-11-2002 15:53]
quote:Je moet het patchbestand runnen om gebruik te kunnen maken van de extra opties, deze moet je instellen in je .cfg file...
Op zaterdag 9 november 2002 15:50 schreef Piro het volgende:
okay, bijstelling, hij is aan de praat, door via dosprompt op te starten, maar dat zijn dan de standaard install instructies, moet ik specifiek de patch ding runnen ipv het normale, of staat het dan allemaal al aan?en mijn muziek en geluid zijn dood, weet iemand den endlosung?
quote:hoe zegt u?
Op zaterdag 9 november 2002 15:52 schreef Marvin het volgende:[..]
Je moet het patchbestand runnen om gebruik te kunnen maken van de extra opties, deze moet je instellen in je .cfg file...
mag ik stap voor stap, eerste keer dat ik dat hele patchgedoe doe
quote:Kijk eerst maar eens op http://www.ttdpatch.com
Op zaterdag 9 november 2002 15:54 schreef Piro het volgende:[..]
hoe zegt u?
mag ik stap voor stap, eerste keer dat ik dat hele patchgedoe doe
quote:Ik heb 3 dingen gedaan:
Op zaterdag 9 november 2002 15:27 schreef Marvin het volgende:
Nouja laat maar t wordt niet echt begrepen... Het gaat mij puur om die passing loop, hoe ik die kan laten werken, maar ik lees net dat die super onefficient zijn.. maar t ging me alleen ff om het idee..
Ander vraagje... hoe leg ik dual tracks aan? Ik heb tot nu toe alleen maar enkele sporen gezien....
Wanneer je de game opent zie je direct de inhaalspoor. Let op de opstelling van de seinen!
Inhaalspoor in ASCII:
code:Hier staat je Game:=====-------\---<-----------<-------/----------====
\---->----------->----/=== = enkelspoor station
--- = enkelspoor
-<- = sein rechterspoor
->- = sein linkerspoor/---
-/---- = wissel--\
---\-- = wissel
quote:Yes thanks ik heb het inhaalspoor nu door!! Is trouwens niet mijn game hoor, maar de jouwe
Op zaterdag 9 november 2002 18:03 schreef terabyte het volgende:[..]
Inhaalspoor in ASCII:code:Hier staat je Game:=====-------\---<-----------<-------/----------====
\---->----------->----/=== = enkelspoor station
--- = enkelspoor
-<- = sein rechterspoor
->- = sein linkerspoor/---
-/---- = wissel--\
---\-- = wissel
http://members.home.nl/terabyte/stuff/TRP02.SV1
quote:Zie het maar zo: ik heb het speciaal gemaakt om het je een beetje uit te leggen.
Op zaterdag 9 november 2002 18:26 schreef Marvin het volgende:[..]
Yes thanks ik heb het inhaalspoor nu door!! Is trouwens niet mijn game hoor, maar de jouwe
quote:Je hebt 3 variaties:
Kan iemand mij als laatste nog uitleggen wat de presignals betekenen??
Een heel simpel voorbeeldje
Stel, je hebt dit:
code:Dit is een kruising van sporen tussen Station A en B en Station C en D.A ----\
\
\
C --------------\-------------------- D
\
A \-------\/-----============= B
\ /\-----=============
\---------------/----- = enkelspoor
===== = station\
--\-- = kruising van 2 enkelsporen
\---\----- = wissel
\----
Nu is het zo dat er InterCities rijden van C naar D en stoptreinen van A naar B.
En verder is het zo dat het vlak voor station B erg druk is.
Nu is er een probleem, dat stoptreinen van A naar B vlak voor B erg langzaam rijden, en daarbij de kruising blokkeren... daardoor moeten de InterCities van C naar D ook stoppen en komen ze zwaar vertraagd aan op D en zijn de reizigers boos, etc.
Als de stoptrein laat aankomt op Station B is dat niet zo erg, want B is toch maar een klein kutdorp.
Omdat je te weinig geld of ruimte hebt om flyovers te maken, kun je gebruik maken van Pre en PreExit seinen:
In het plaatje is de 'bovenste' A een spoor van A naar B en de onderste A een spoor van B naar A.
code:(Bovenstaande voorbeeld is een deel van de gespiegelde versie van Geldermalsen, waarbij A = Tiel, B = Geldermalsen, C = Den Bosch en D = Utrecht)A --->|----\
\
C --------->----\--->----------------- D
\
A \--->0|----\/---0<>0---============= B
\ /\---0<>0---=============
\---<-----------<--/
----- = enkelspoor===== = station
\
--\-- = kruising van 2 enkelsporen
\ (in praktijk is dit een 'Engelse Wissel'
maar om het simpel te houden houden we
het op een simpele kruising)
---\----- = wissel
\-------->------ = normale sein (1 richting)
----->|---- = Presignal 1 richting
--->0------ = exit signal 1 richting
---0<>0---- = exit signal 2 richtingen
--->0|----- = Pre-exit signal 1 richting
quote:je hebt de DOS versie?!
Op zaterdag 9 november 2002 22:58 schreef Piro het volgende:
AAAAARH!
ik heb nog steeds die rotpatch niet aan de praat gehad....
jesus christ, die guide biedt ook geen uitkomst.
wat is er zo moeilijk aan:
- ttdpatch downloaden http://www.ttdpatch.com/ttdpt19.zip
- ttdpatch uitpakken in je ttd directory
- ttdpatch ship file downloaden http://www.ttdpatch.com/newships.zip
- ttdpatch ship file uitpakken in je ttd directory
- in pure MS-DOS modus ttdpatch.exe starten?
de .cfg file zou ie zelf moeten genereren.
quote:Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....
Op zondag 10 november 2002 14:26 schreef dekkered het volgende:
ik ken het niet maar het lijkt mij wel leuk ^O^^O^^O^^O^^O^^O^^O^
quote:
Op zaterdag 7 september 2002 17:42 schreef DaafAzuil het volgende:
De Modjes zullen trots op mij zijn
Ik heb zojuist Transport Tycoon Deluxe voor windows gekocht op amazon.co.ukvoor 14.20 Pond.
kan niet wachten
:
9~
~
quote:daar gaat het helemaal niet om
Op zondag 10 november 2002 14:30 schreef Marvin het volgende:[..]
Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....
je moet je mond houden
en ik ben geen newbie ik ben mischien wel jong maar daar heeft het niet mee te maken newbie
[Dit bericht is gewijzigd door dekkered op 10-11-2002 14:47]
quote:verder gaat 't nog? damn
Op zondag 10 november 2002 14:42 schreef dekkered het volgende:[..]
je kan hem ook doewnlouden bij kazaa bijvoorbeeld daar ben ik nu mee bezig:
9~
~
quote:Dat is niet helemaal correct Maar die Dekkered is wel een irri ventje zeg, is dit de eerste keer dat je emoticons ziet ofzo?? Damn....
Op zondag 10 november 2002 14:45 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
verder gaat 't nog? damn
degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows
LE-ZEN
-edit- geen newbie??
dekkered
Geregistreerd op 07 november 2002
Geboortedatum 21 maart 1990
[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 10-11-2002 14:51]
quote:ook niet die deluxe
Op zondag 10 november 2002 14:45 schreef DaafAzuil het volgende:[..]
verder gaat 't nog? damn
degene die je op kazaa download is voor dos, niet voor windows
LE-ZEN
quote:marvin jij moet helemaal je mond houden
Op zondag 10 november 2002 14:48 schreef Marvin het volgende:[..]
Dat is niet helemaal correct Maar die Dekkered is wel een irri ventje zeg, is dit de eerste keer dat je emoticons ziet ofzo?? Damn....
quote:ik heb hem gedouwnlouwd en hij is voor windows 95/98 dus het is voor windows jullie met het gezuur van dat het voor dos was
Op zondag 10 november 2002 14:54 schreef Marvin het volgende:
Maar goed laten we het even ontopic houden, als je dat spel voor Windows wilt moet je hem eerlijk bestellen bij Amazon.com net zoals DaafAzuil
En mijn vraag: Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals??
quote:Ik ga 't nu niet voor je uitzoeken sorry.
Op zondag 10 november 2002 21:47 schreef Marvin het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaah daar waren we weer... weet iemand ondertussen al wat nou het nut is van presignals? Als je met gewone signals werkt, is degene die het eerste bij de signal is degene die voorrang krijgt... verandert dit als je presignals gebruikt ofzo..??
En dan meteen nog maar een vraag: Hoe kan je een trein instellen dat hij een bepaald perron oprijdt.. hem verplichten zeg maar.. ik heb nl een station met 5 perrons, waarvan 2 die doorgaan naar een volgend gehucht.. nu rijdt mijn treintje dus heel leuk één van die andere 3 perrons op en moet hij bij een andere stad gaan draaien voordat hij eindelijk weer de goede richting opgaat..
quote:Deze helemaal.
Op zondag 10 november 2002 14:30 schreef Marvin het volgende:[..]
Je krijgt hier geen punten door je posts ofzo hoor, dus als je niks zinnigs te melden hebt doe het dan niet!!!! Zo vernaggel je de layout van het topic alleen maar......... Domme newbie.... is deze week wel heel errug zeg....
quote:wtf heeft de fp ermee te maken?
Op zondag 10 november 2002 21:51 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Deze helemaal.
Stomme FPers allemaal.
-edit- misschien ergens een manual te vinden voor die presignals??
-edit2- Manual gevonden, misschien ook handig voor andere mensen....
http://www.ttdpatch.com/manual/Pre-signals--detailed-.html#Pre-signals%20(detailed)
[Dit bericht is gewijzigd door Marvin op 11-11-2002 16:01]
quote:met die Bordjes kun je zien of een sein een presignal is, en zoja, wat voor type presignal het is... ...
Op zondag 10 november 2002 14:11 schreef Marvin het volgende:
Oke ik heb dat hele signal gedoe nou onder de knie, alleen vraag ik me af wat is nou het nut van die bordjes eronder... die presignals zeg maar??
quote:Ja.
Als je een kruising hebt en je zet er gewone signals neer heeft gewoon de eerste die bij zo'n signal is, voorrang... verandert dat door die presignals??
Zie 'InterCity/stoptrein' voorbeeld die ik gepost heb. Daar heeft de InterCity bijna altijd voorrang.
En nog iets kan je ook praten in het spel.
Ik heb het hier over TTDeluxe wat draait onder dos.
Alvast bedankt
quote:je moet een station bouwen midden in een stad, vlak voordat je 'm bouwt, zie je of het station passengers/mail accepteert.
Op dinsdag 12 november 2002 18:45 schreef trance_fan het volgende:
Hallo luitjes ik heb een probleem ik ben zover mijn tycoon goed loopt maar nu zit ik met een goods overschot wie weet waar ik die naar toe met vliegen, varen, rijden of wat dan ook.En nog iets kan je ook praten in het spel.
Ik heb het hier over TTDeluxe wat draait onder dos.
Alvast bedankt
quote:Een goods overschot bij een fabriek?
Op dinsdag 12 november 2002 18:45 schreef trance_fan het volgende:
Hallo luitjes ik heb een probleem ik ben zover mijn tycoon goed loopt maar nu zit ik met een goods overschot wie weet waar ik die naar toe met vliegen, varen, rijden of wat dan ook.
Zoja, leg een spoor aan naar een grote stad en dump daar je goods.
Als er in het geel 'en-route' achterstaat, dan accepteert de plaats van bestemming geen goods meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |