Johquote:Op vrijdag 25 januari 2013 05:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Uhm, dat is altijd zo? De nieuwste (lees: snelste) spullen zitten nooit in een console. Of Sony de eerste generatie gebruikt is natuurlijk gissen.
Dude!quote:
Ik ben dan ook ICT-erquote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dude!
Je lulde als een gek met die post
AQ snapt weer niets. Google kapotquote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dude!
Je lulde als een gek met die post
Hij kletste gewoon onzin :pquote:
Bulldozer is gewoon een amd-chippie hoorquote:
Shar dit is wel een topiec van een next gen console, en niet van een last gen met een gek ding erbij dat weet je hè?quote:
Aquila dit is wel een topic van een next gen console, en niet het SC-ik-troll-maar-raak-topic dat weet je hè?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Shar dit is wel een topiec van een next gen console, en niet van een last gen met een gek ding erbij dat weet je hè?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:35 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Shar dit is wel een topiec van een next gen console, en niet van een last gen met een gek ding erbij dat weet je hè?
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 06:23 schreef Pheno het volgende:
Daar gaan we dan
PlayStation-aankondiging op 20 feb
Klinkt allemaal OK qua specs, jammer van die release-datum. Ben benieuwd.quote:Development sources with working knowledge of both next generation consoles have told us that PlayStation 4 will be more powerful than the next Xbox, will ship with a redesigned controller and launch by the end of the year in Japan and the US. PlayStation 4’s European launch will follow in early 2014.
Sony is set to reveal its next PlayStation on Wednesday February 20th at an event dubbed ‘see the future’. Sony Computer Entertainment released a teaser video last night to announce the event. Below, our sources revealed what to expect from PlayStation 4.
The controller
Sources close to the hardware have revealed to us that PS4 will ship with a redesigned controller which is the same size as an existing DualShock but features a small touchpad in place of the existing Select, Start and PS buttons. The tech is based on Vita’s rear touchpad, and is similarly responsive in use.
A new Share button on the controller will, when pressed, launch a new feature that will allow screenshots and video to be distributed online. The PS4 hardware will continually record the most recent 15 minutes of onscreen action (with no processing penalty, claims our source), which users will then be able to edit and broadcast via the Internet.
The launch
We’re told that PlayStation 4 will launch in Japan and the US by Christmas, with a Euro rollout following in early 2014, the delay attributed to the complexities involved in European distribution. Alongside the console, Sony will also introduce a new, improved iteration of its PlayStation Eye peripheral, which remains compatible with the PlayStation Move controller. Move will be available at launch, but it’s not clear yet whether it will be bundled with the hardware.
The specification
Sony has already earned an enormous amount of goodwill among studios working with PS4 development hardware. Privately, Sony representatives have conceded that the company made a mistake in creating such esoteric architecture for PS3, and its strategy for PS4 gives developers more opportunities this time around, notably because the hardware is much more PC-like in its makeup than PS3.
We have confirmed with sources that recently leaked tech specs are accurate. Though Durango devkits offer 8GB of DDR3 RAM, compared to Orbis’s 4GB, Sony’s GDDR5 solution is capable of moving data at 176 gigabytes per second, which should eliminate the sort of bottlenecks that hampered PS3 game performance. Importantly, we’ve learned that Sony has told developers that it is pushing for the final PS4 RAM to match up to Microsoft’s 8GB.
Both platforms are driven by eight-core AMD CPUs clocked at 1.6GHz, with Microsoft opting for a D3D11.x GPU from an unknown source and Sony utilising a more capable solution in AMD’s ‘R10XX’ architecture, alongside the so-called ‘Liverpool’ system-on-chip.
It’s clear Sony has designed a system that, on paper, outperforms Microsoft’s next Xbox. One source familiar with both platforms tells us that in real terms Sony’s console is “slightly more powerful” and “very simple to work with”.
Ultimately, the performance differences between the two consoles will have as much bearing on multiplatform releases as the differences between PS3 and 360 – very little – but Sony will be expecting big-budget firstparty releases such as the PS4 Uncharted sequel to demonstrate its console’s superiority.
Dan wel een '360' zonder al die Kinect-onzin, zonder al die waardeloze dashboard-apps, zonder al die ads, zonder dat irritante 'DLC-exclusives' gejank steeds, en zonder een Gold-abo dat 40-50 euro kost per jaar terwijl Sony een veel betere deal heeft met dat PSN-PLUS.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:32 schreef AQuila360 het volgende:
Het gaat beginnen![]()
Ben benieuwd wat het gaat worden zowel bij Sony als MS maar ik hoop wel dat het gewoon feitelijk een PS3 / Xbox360 is maar dan beter. Ik wil niet echt een soort PC met gekke besturingsdingen en 1001 mogelijkheden hebben.
Kinect / Move hoop ik idd dat dat gewoon zoals nu blijft en niet verder op de voorgrond gaat tredenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dan wel een '360' zonder al die Kinect-onzin, zonder al die waardeloze dashboard-apps, zonder al die ads, zonder dat irritante 'DLC-exclusives' gejank steeds, en zonder een Gold-abo dat 40-50 euro kost per jaar terwijl Sony een veel betere deal heeft met dat PSN-PLUS.
De laatste 3 jaar hebben toch wel aangetoond dat MS vergeten is waarom mensen een spelcomputer kopen, en ik vermoed dat ze bij de aankondiging van de nieuwe Xbox ook gewoon weer heerlijk staan te wapperen en springen en klappen op het podium bij een matige kut-game voor het revolutionaire 'Kinect 2'....quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:38 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Kinect / Move hoop ik idd dat dat gewoon zoals nu blijft en niet verder op de voorgrond gaat treden
Die aps boeien me tot op heden nog niet en die ads heb ik geen problemen mee zolang het niet voor een nieuwe deo van axe wordt. Betalen voor gold maakt me niet uit en de geruchten gaan dat sony dat ook krijgt?? Soort van Xbox Plus zie ik wel zitten daar wil ik goed voor betalen. Liefste wel dat je verschillende veries kunt krijgen t/m alles spelen ofzo.
Maar hoop gewoon dat het wel consoles blijven met een controller zoals we hem kennen.
We gaan het zien Yi in elk geval is het de hoogste tijd voor nieuwe console's en zoals ik al zei ben ik naar zowel Sony als MS erg benieuwd.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
De laatste 3 jaar hebben toch wel aangetoond dat MS vergeten is waarom mensen een spelcomputer kopen, en ik vermoed dat ze bij de aankondiging van de nieuwe Xbox ook gewoon weer heerlijk staan te wapperen en springen en klappen op het podium bij een matige kut-game voor het revolutionaire 'Kinect 2'....
Sony daarentegen had een zeer zwakke start waar ze vrijwel alles verkeerd deden deze generatie, maar de laatste 2 jaar waren grotendeels prima, waar ze bleven komen met nieuwe IP's, de focus grotendeels echt op de games hielden, prima scoorden met PSN-Plus, en ook regelmatig uitstekende aanbiedingen op PSN ...
Ik begon deze generatie als grote Xbox fan, en ik vind het nog steeds een geweldige console waar ik veel plezier aan beleef, maar dat is dan nu voornamelijk door XBLA en 3rd party games.
Ik eindig deze generatie dus als Sony-fan. Geen perfecte console (kut-controller, slechte laadtijden, vaak ondermaatse 3rd party releases vergeleken met de 360 versie, etc), maar het gaat bij Sony wel nog gewoon op de eerste plaats om GAMING.
En dat is wat ik wil in een console.
Ik ben sowieso altijd benieuwdquote:Op vrijdag 1 februari 2013 22:11 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
We gaan het zien Yi in elk geval is het de hoogste tijd voor nieuwe console's en zoals ik al zei ben ik naar zowel Sony als MS erg benieuwd.
Toch jammer dat ze bij AMD zitten, waarom niet Intel/nVidia? Lijkt mij veel krachtiger namelijk. Sowieso is de PS4 een veel mooier apparaat en dat zonder ook maar iets gezien te hebben. Sonyquote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:26 schreef Yi-Long het volgende:
Volgens EDGE komt de PS4 dit najaar uit in Japan en de USA, en pas in het voorjaar 2014 in Europa
http://www.edge-online.com/news/playstation-4-revealed/
Daarnaast probeert Sony er 8GB RAM in te mikken en wil het perse een krachtigere console uitbrengen dan Microsoft.
[..]
Klinkt allemaal OK qua specs, jammer van die release-datum. Ben benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |