abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 november 2012 @ 16:10:08 #26
388816 Haantje_pappie
toradora is lekker
pi_119314560
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Op E3 2013 weten we meer :P
Ze moeten wel man hun concurrent(wii u) kan een succes worden net als de wii ,dus er moet hier snel vaart in komen anders zit ik met mijn ps3 tot 2015/2016 en dat wil je ook niet.
ik ben haar vriend
pi_119314701
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 16:10 schreef Haantje_pappie het volgende:

[..]

Ze moeten wel man hun concurrent(wii u) kan een succes worden net als de wii ,dus er moet hier snel vaart in komen anders zit ik met mijn ps3 tot 2015/2016 en dat wil je ook niet.
PS3 kan nog lang mee gaan(PS2 meer dan 12! jaar)
pi_120300285
quote:
De site SemiAccurate heeft een blik vol geruchten op het internet losgelaten over de next-gen consoles van Microsoft en Sony. De codenamen en processoren vliegen ons weer om de oren.

Volgens de site heet de nieuwe console intern bij Microsoft 'Kryptos' en niet 'Durango' zoals eerder gedacht werd. Via interne bronnen bij Microsoft hebben zij gehoord dat de next-gen op een AMD-chip genaamd Oban moet gaan draaien. Deze Oban-chip zou eind 2012 in productie moeten gaan maar volgens de site zijn er problemen met de kwaliteit van de chip. Hierdoor zijn er vertragingen.

De interne naam voor PlayStation 4 is 'Thebes' volgens de site en AMD levert hiervoor ook de processor. De processor moet rekenkracht en grafische dingen afhandelen. Met 8 of 16 Gigabyte aan werkgeheugen moet het toestel de volgende generatie spellen moeiteloos in Full HD en natuurlijk in 3D draaien. De AMD-chip van 'Thebes' wordt waarschijnlijk gemaakt bij Global Foundries of IBM en gaan in productie na de Obanchip van Microsoft. Volgens de site komt de nieuwe PlayStation in de lente of herfst van 2014.

Geruchten zat dus. Het is afwachten of deze interne bronnen gelijk hadden of dat de oom van die zus van die vage Facebookvriendin, die wel eens bij de bakker op de hoek van die Microsoft-medewerker komt, gelijk heeft.
pi_120307459
quote:
If you talk to people about the next-gen games at, oh, I don't know, a major gaming trade show or a major gaming awards show, the persistent impression given is that these new systems will be powerful. The old comparison I heard—and saw backed up by a solid report on IGN—was that the new Xbox would be eight times more powerful than the 360. That's old reporting, from earlier in the year. We've also heard that Durango is roughly as graphically capable as the second-most powerful PC on the market today, which, yes, is quite the indirect statement. The chatter we hear is that Durango and Orbis are close in power to each other or at least both in the same league past the current gen. Much may have changed since then and, as any Wii U owner can tell you, it's damn hard to assess how powerful a system is even when playing the first batch of games a developer made for it. (Or don't ask a Wii U user... ask an Xbox 360 user to compare 2005 360 launch games Kameo: Elements of Power or Perfect Dark Zero to 2012's Halo 4).

The vibe I get when I hear about Durango is that Microsoft is on the mark. Sony appears to inspire less confidence, though I've had a hard time nailing down why and discerning how much lost confidence is due to the on-and-off troubles of the PlayStation 3 and the struggles of the Vita vs. how much lost confidence is due to any problems looming for PS4. What I do know is that confidence is high that the next Xbox will be out in time for next Christmas. Confidence is less high that Sony will pull off the same feat, though they want to.
http://kotaku.com/5968211(...)-720-a-year-from-now
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_121301176
quote:
Playstation 4 wellicht eind februari onthuld
Next Gen • Geplaatst door Redactie op 07-01-2013 @ 19:04

De onthulling van de PlayStation 4 zou eind februari kunnen plaatsvinden. Dat schrijven diverse Amerikaanse techweblogs maandag. Sony organiseert op 25 februari het Destination PlayStation-evenement. Tijdens dit besloten evenement onthult het gamebedrijf jaarlijks diverse nieuwigheden voor zijn spelcomputers.

De nieuwe PlayStation-spelcomputer zou volgend jaar op de markt moeten komen. Geruchten rond de PlayStation 4 doen al enige tijd de ronde. Hetzelfde geldt voor de volgende generatie Xbox van concurrent Microsoft. De verwachting is dat beide bedrijven dit jaar hun kaarten op tafel leggen.

De PlayStation 3 werd in 2006 op de markt gebracht. De Japanse gamegigant beloofde toen dat de PlayStation 3 zeker tien jaar mee zou gaan. De PlayStation 2, waarvan de productie eind vorig jaar werd stilgelegd, heeft twaalf jaar meegedraaid.
Playstation 4 wellicht eind februari onthuld
  woensdag 9 januari 2013 @ 20:12:47 #31
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_121366316
We zullen zien. Ik ben benieuwd naar de PS3. Ik wil niet dat het al te gimmicky wordt. Het moet een game-console blijven.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_121768082
quote:
Sony stopt met Playstation-controller'

De Playstation 4 maakt geen gebruik van de welbekende Playstation Dualshock-controller. De nieuwe controller zou beschikken over een aanraakscherm en panelen die bijvoorbeeld de hartslag van de speler meten. Dat schrijft het Britse gametijdschrift Computer and Video Games op basis van anonieme bronnen.

Om de hartslag van een speler te meten, zijn biometrische technieken nodig. Via sensoren kunnen onder meer de lichaamstemperatuur, hartslag en zweterigheid gemeten worden. Niet alleen Sony is met deze techniek bezig, ook gamebedrijf Valve experimenteert met deze technologie.

De Dualshock-controller werd zestien jaar geleden geïntroduceerd bij de eerste Playstation-spelcomputer. Het tijdschrift suggereert dat de klassieke Playstation 3-controllers nog wel gebruikt kunnen worden om Playstation 3-spellen op de nieuwe spelcomputer te spelen.
pi_121772462
Ik las ook dat de PS4 een APU kreeg dat was dan blijkbaar een CPU en GPU ineen ofzo?

Weet iemand hoe dat zit en wat het voordeel daarvan is?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_121876846
quote:
PlayStation 4 komt uit na volgende Xbox'

Kaz Hirai heeft vandaag in de krant een hint gegeven dat de PlayStation 4 niet voor de volgende Xbox-console zal uitkomen. Hirai vroeg namelijk waarom je als eerste zou uitkomen met de apparatuur als de concurrent dan alles kan afkijken en kan verbeteren.

De grote vraag is natuurlijk wat de tijd tussen beide consoles zal worden want als Sony veel wil aanpassen zullen ze meer tijd nodig hebben en misschien wel grond verliezen in de eeuwig durende console-oorlog.

"Why go first, when your competitors can look at your specifications and come up with something better?", aldus Hirai.
pi_121877307
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:35 schreef AQuila360 het volgende:
Ik las ook dat de PS4 een APU kreeg dat was dan blijkbaar een CPU en GPU ineen ofzo?

Weet iemand hoe dat zit en wat het voordeel daarvan is?
Zoals AMD werkt dus? Wss is het ook een AMD dat erin komt. Cell was gewoonweg lastiger onder de knie te krijgen, en als je voor een al bestaande oplossing kiest is het porten va/naar pc ook eenvoudiger.

Technisch leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Fusion
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  dinsdag 22 januari 2013 @ 09:10:59 #36
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_121877416
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:04 schreef Pheno het volgende:

[..]

Zoals AMD werkt dus? Wss is het ook een AMD dat erin komt. Cell was gewoonweg lastiger onder de knie te krijgen, en als je voor een al bestaande oplossing kiest is het porten va/naar pc ook eenvoudiger.

Technisch leesvoer: http://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Fusion
Ik bedoel niet zo zeer dat ze voor iets van AMD kiezen maar echt die 2 dingen gecombineerd dus? Microsoft gaat wel voor een aparte CPU en GPU toch?

Ze worden wel allebei bruut :9
pi_121877435
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik bedoel niet zo zeer dat ze voor iets van AMD kiezen maar echt die 2 dingen gecombineerd dus? Microsoft gaat wel voor een aparte CPU en GPU toch?

Ze worden wel allebei bruut :9
AMD heeft van die gecombineerde dingen al werkend (zitten gewoon in tablets bv). Voordeel is al het geheugen voor beide dingen te gebruiken, geen aparte chips, dus goedkoper te maken, wel weer complexere chips, dus 1 zo'n gecombineerd ding is wel duurder dan 1 CPU of 1 GPU. Yields (goede chips in het bakproces) kunnen ook tegenvallen, maar goed, dat wordt continue verbeterd.

Wat Microsoft gaat doen? geen idee, las iets over een AMD. Maar of dat een APU gaat worden: beats me. Geruchtenmolens, ze draaien altijd.

Of ze bruut worden, we weten niets van de prestaties. En dan nog, de games maken een console.
pi_121989241
quote:
De PlayStation 4 is grofweg vier keer zo krachtig als de PlayStation 3. Gameweblog Kotaku beschikt uit anonieme bron over specificaties van de nieuwe spelcomputer van Sony. De PlayStation 4 zou beschikken over acht rekenprocessoren, acht gigabyte werkgeheugen en 2,2 gigabyte geheugen voor grafische berekeningen. Sony heeft de spelcomputer nog niet aangekondigd.

Meerdere gamers kunnen tegelijk inloggen op een Playstation 4. Inloggegevens van een gebruiker zouden tijdelijk gekoppeld worden aan een controller in plaats van aan een spelcomputer, waardoor meerdere spelers gezamenlijk onder hun eigen naam kunnen spelen.

Analisten denken dat Sony zijn spelcomputer pas na concurrent Microsoft op de markt zal brengen. Aangezien de algemene verwachting is dat Microsoft dit najaar met een nieuwe spelcomputer komt, zou dat betekenen dat de PS4 op z'n vroegst in het begin van volgend jaar verkrijgbaar is.
pi_121990842
Sony gaat 1ste generatie Bulldozer gebruiken?Terwijl 2e en 3e generatie binnenkort uitkomen!! _O-

Hopelijk gaan ze nieuwe CPU en GPU inbouwen bij elke revisie,anders is het een drama net als de PS3(achterlopen met technologie) O-)
pi_121991100
Ze zullen het dan waarschijnlijk gewoon Playstation gaan noemen ipv Playstation 4.
  donderdag 24 januari 2013 @ 22:35:27 #42
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122008671
Hop.

Ik haal 'm overigens niet Day One. Sony-consoles hebben een slechte launch line-up en zijn zwaar overpriced.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_122010241
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 22:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hop.

Ik haal 'm overigens niet Day One. Sony-consoles hebben een slechte launch line-up en zijn zwaar overpriced.
Duur zijn ze idd, maar zwaar overpriced valt toch wel mee als ze verlies maken per verkochte console?
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:01:20 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122010289
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:00 schreef Tain het volgende:

[..]

Duur zijn ze idd, maar zwaar overpriced valt toch wel mee als ze verlies maken per verkochte console?
Ik kijk naar wat de console biedt qua games. :P
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
pi_122011479
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Sony gaat 1ste generatie Bulldozer gebruiken?Terwijl 2e en 3e generatie binnenkort uitkomen!! _O-

Hopelijk gaan ze nieuwe CPU en GPU inbouwen bij elke revisie,anders is het een drama net als de PS3(achterlopen met technologie) O-)
Je weet wat een console is ?
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:25:17 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_122011799
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Was er al een Xbox 3-topic?
pi_122011856
quote:
19s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:25 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Was er al een Xbox 3-topic?
Nog niet ben te lame om een mooie OP te maken en dat is wel nodig!
pi_122012058
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Troll much??
pi_122015778
: D Ik sta nog te tobben of ik er 1 aan ga schaffen. Eerst maar alle conventies en aankondigingen bekijken.
Nooit.
pi_122018156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:47 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Uhm, dat is altijd zo? De nieuwste (lees: snelste) spullen zitten nooit in een console. Of Sony de eerste generatie gebruikt is natuurlijk gissen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')