Ik bedoelde dus in de tijd dat je mocht eten op je vastendag, dus gaat het alleen om die uren niets eten of is in de tijd dat je mag eten je calorieinname ook beperkt. Dat laatste dus.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:36 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ben ik ook benieuwd naar.
[..]
Op niet-vastdagen eet ik wat ik wil, ja.
Dat is geen antwoord.quote:
Van wat ik van eatingwindows weet, bijv van 14.00-22.00 of van 10.00-18.00, is dat je dan niet onbeperkt eet maar dat je binnen die tijd jouw totale aantal kcals van die dag eet, of dat nou onderhoud is of eronder als je af wil vallen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 13:35 schreef -Buttercup het volgende:
Maar al die mensen hier met hun windows en alles, jullie eten in die tijd gewoon onbeperkt?
Dat is ook wat ikzelf doe en dat leek me ook logisch, maar ik kreeg het idee dat het meer ging om het in een bepaald tijdsbestek eten dan om de hoeveelheid.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Van wat ik van eatingwindows weet, bijv van 14.00-22.00 of van 10.00-18.00, is dat je dan niet onbeperkt eet maar dat je binnen die tijd jouw totale aantal kcals van die dag eet, of dat nou onderhoud is of eronder als je af wil vallen.
Misschien doelt ze op vet afkomstig van plantaardige olie (zoals zonnebloem) rijk in omega 6. Te veel aan omega 6 of zodanig dat de balans tussen omega 6 en 3 zoek is, vergroot risico's op kanker, aderverkalking etc.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:48 schreef Robuustheid het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat plantaardige vetten niet gezond en zelfs schadelijk kunnen zijn?
nouja ik heb studies gezien met muizen (dat is de reden ook dat ik vast).quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Er werd gesteld dat 600kcals in 1 keer beter is dan 600 gespreid en ik ben dan wel benieuwd naar de onderbouwing daarvan.
Als je naar de TT van het topic kijkt is dit topic bedoeld voor vele versies van IF en afhankelijk van je doel is het een mss iets beter dan het andere, maar het ligt er maar net aan wat je wil bereiken.
Waarschijnlijk wel verstandig je lijf antioxidanten, fytonutrienten en micronutrienten te geven.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:36 schreef 16meter het volgende:
Ik eet niet op een vastdag. Anders zou het geen vasten zijn.
In de docu en in het boek wordt ook duidelijk gezegd op je vastdag 600 caloriën te nemen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:07 schreef Florentius het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel verstandig je lijf antioxidanten, fytonutrienten en micronutrienten te geven.
Als is het alleen maar om schade te beperken door nog te bepalen potentieële tekorten, maar wellicht ook om alternatieve processen als de autofagie optimaler verloop te geven.
Geen directe glucose bron meer hebben is al een behoorlijke lichaam stressor.
Je lichaam nog 20 micronutrienten en antioxidanten en fytonutrienten ontzeggen,
dat kan bijna niet anders dan schadelijk zijn.
Je cellen uithongeren is niet persee wat goed is aan vasten, als dat zo was dan waren mensen met anorexia de gezondste mensen in de wereld. Vasten geeft een prikkel aan je cellen zich anders te gaan gedragen, anders met energie en hun grondstoffen om te gaan door uitschakelen en inschakelen van genen, genexpressie.
Wat ik uit de docu haal ( hierboven aangehaald) en uit het boek, is een van de kenmerken van die dieet/manier van leven, dat het zo mensvriendelijk is, geen strakke en strenge dogma's en regimes waardoor je veel meer kans loopt te vervallen in je oude patroon.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord.
Er werd gesteld dat 600kcals in 1 keer beter is dan 600 gespreid en ik ben dan wel benieuwd naar de onderbouwing daarvan.
Als je naar de TT van het topic kijkt is dit topic bedoeld voor vele versies van IF en afhankelijk van je doel is het een mss iets beter dan het andere, maar het ligt er maar net aan wat je wil bereiken.
Ja maar ik bedoel te zeggen eet die 600 of desnoods 300 in de vorm van low cal groente&fruit.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:11 schreef yvonne het volgende:
In de docu en in het boek wordt ook duidelijk gezegd op je vastdag 600 caloriën te nemen.
Ja nee, ik was het met je eensquote:Op maandag 25 augustus 2014 19:13 schreef Florentius het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel te zeggen eet die 600 of desnoods 300 in de vorm van low cal groente&fruit.
Niet in de vorm van aardappelen of brood, of wortel gewassen (ex radijs dat is niet echt zoet)
Wat is het nou? Ja of nee?quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja nee, ik was het met je eensIk was onduidelijk.
Eat, Fast & Live Longer.quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:12 schreef yvonne het volgende:
Wat ik uit de docu haal ( hierboven aangehaald) en uit het boek, is een van de kenmerken van die dieet/manier van leven, dat het zo mensvriendelijk is, geen strakke en strenge dogma's en regimes waardoor je veel meer kans loopt te vervallen in je oude patroon.
Die 600 caloriën mocht je in 1x nemen of verspreid over een dag, wat jezelf het prettigst vind.
Klinkt niet heel aannemelijk dat je zo snel tekorten opbouwt. bron?quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:07 schreef Florentius het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel verstandig je lijf antioxidanten, fytonutrienten en micronutrienten te geven.
Als is het alleen maar om schade te beperken door nog te bepalen potentieële tekorten, maar wellicht ook om alternatieve processen als de autofagie optimaler verloop te geven.
Geen directe glucose bron meer hebben is al een behoorlijke lichaam stressor.
Je lichaam nog 20 micronutrienten en antioxidanten en fytonutrienten ontzeggen,
dat kan bijna niet anders dan schadelijk zijn.
Levenslange interesse in biologie.quote:Op maandag 25 augustus 2014 20:48 schreef 16meter het volgende:
Klinkt niet heel aannemelijk dat je zo snel tekorten opbouwt. bron?
Van hoe laat tot hoe laat eet en vast je dan?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:36 schreef 16meter het volgende:
Ik eet niet op een vastdag. Anders zou het geen vasten zijn.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Het kan zijn dat ik onbedoeld allerlei processen verstoor die ik niet wil verstoren. Onderzoeksdata zijn er inderdaad nog nauwelijks m.u.v. voornamelijk wat dierproeven.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:03 schreef Florentius het volgende:
[..]
Levenslange interesse in biologie.
Leven haar chemie is een symphonie en jij vraagt naar 1 noot.
De totale wetenschap bij elkaar heeft er nog maar een zeer beperkt beeld van.
Alleen dat al is reden genoeg om niet al te rigoreus te gaan sleutelen aan een leven.
Zeker niet omdat je er gewoon maar 1 van hebt.
5/2 systeem is niet een tijdelijk tekortje maar een nieuw vast patroon.
Verder zet ik vraagtekens bij volledig vasten, dat kan je wel opmaken uit hoe ik schreef in je gequote stukje.
Als ik feiten had om het direct neer te schieten dan had ik het wel gedaan.
In het programma hebben ze maar een buitengewoon klein kader van fysiologische parameters die ze in de gaten houden. Dat wil ik er wel nog even bij vermelden, en dat geeft maar een zeer beperkt beeld van wat er allemaal gebeurd in een lichaam. Ja de dierenproeven suggereren langer leven aanvullend bij beperkte data, maar hebben dieren stress zoals wij dat ervaren om maar iets op te noemen.
We weten het nog niet wanneer het nou echt voordelen brengt en wanneer niet.
Als ik zou kiezen voor dat systeem dan zou ik kiezen de energie kraan die 2 dagen dicht te draaien, maar niet of zo min mogelijk de rest van de voedingsstoffen. Zou uitzoeken of laten testen of ik de beoogde effecten ermee realiseer en zo nee stoppen of aanpassen.
Ik zou denk ik een paar maanden gaan uit zoeken waar die 300 - 600 calorien uit te halen met cronometer of iets gelijks. Het zou me echt niet verbazen als je het vasten effect kan realiseren en toch borden vol kan eten.
Maar vasten interesseerd me niet genoeg om dat te gaan uitzoeken, teveel andere dingen zijn veel interessanter.
Maar jullie veel sterkte ermee.
Nou?quote:
foto!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |