abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 februari 2003 @ 23:02:22 #126
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8547702
Henkmanz:

dat die dingen niet duidelijk zijn in de film vind ik des te mooier. Tegenwoordig verwacht de doorsnee filmkijker dat alles lekker voorgekouwd wordt. Bij deze film kan je dus je eigen conclusies gaan trekken, en leuke discussies theorieen kunnen ontstaan.

Zo zal ik de mijne morgen posten

pi_8547778
Heb je ook zeker gelijk in.

Ik vind het altijd wel fijn om zelf die dingen te kunnen bedenken, maar voor een amerikaanse (toch wel) box office film vind ik dat eigenlijk best vreemd.
Als je bijvoorbeeld naar the Sixth Sense en Unbreakable kijkt (films die je op het verkeerde been zetten), in die films laten ze je een hele tijd je eigen conclusies trekken, maar aan het eind krijg je dus de hele lading en de clou voorgekauwd.
Misschien hoor ik het niet te missen, maar ik miste het hier toch
Ik dacht een kwartiertje voor het eind dat dat het einde al was (typisch amerikaans, alles weer goed enzo), maar gelukkig ging Noah nog snel ff dood

maandag 17 februari 2003 @ 23:08:45 #128
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8547855
http://us.imdb.com/Title?0298130

onderaan zie je een stel threads met leuke theorieen e.d.

Misschien wordt het zo wat duidelijker.

Tegenwoordig worden mindfuck films (open eind, nadenken) steeds populairder.

pi_8547916
ik had de reviews op IMDB al gelezen ja ; stonden leuke dingetjes bij
ik wil de andere japanse films ook wel zien nu.. Ring 0, en Rasen enzo... lijkt me best okay om allemaal te zien.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 00:53:13 #130
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_8550171
Hehe, en toch in de sneak gezien vanavond. Toevoegend aan bovenstaande posts wil ik het volgende kwijt:

******SPOILERS*********

-Ik vind niet dat het "te makkelijk" zou zijn om ietsjes meer uit te leggen over Samara. Je krijgt dan ook geen enkele hint over het hoe en waarom van haar moorden. Ben het ermee eens dat tegenwoordig te veel uitgelegd moet worden, en de charme van mind-fuckfilms is dat je zelf gaat denken. Maar extra info had mij blij gemaakt. Qua motief kom ik nu niet verder dan wraak (is ze zo gruwelijk van haar biologische ouders/moeder weggehaald???)

-Beetje teveel gebruik gemaakt van 'waarschuwingsmuziekjes" of onverwachte schrik-muziek. Iedereen zat recht overeind bij de duizendpoot die tussen de papieren zat (dankzij MEGA harde muziek), maar later toen je nog even een flashback kreeg naar dode nicht en (voor het eerst goed in beeld gebrachte) dode vriend was er geen schrikeffect (want geen enge muziek)

-is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen? ik dacht er 1 te zien net na de paard-door-schroefscene op de boot. Heb ik trouwens mijn mede sneakers tijdens de pauze lekker mee gek gemaakt (joh, ik wil niet te creepy doen, maarre...zagen jullie dat ook )

-leuke vewijzingen naar japan (o.a. schilderijtje bij pa thuis, schrift in dossier ma e.a.)

Kan iemand zo vriendelijk zijn mij meer te vertellen over waarom Samara nou zo pissig is? (n.a.v. de originele versies wellicht? ben best nieuwsgierig en JA ik beloof dat ik de originele versie ook ga bekijken )

pi_8551622
Dat was precies wat mij ook irriteerde. Samarra is in een inrichting gepropt. Waarom, weet niemand. Samara vermoord mensen door middel van bovennatuurlijke krachten. Dit dient als wraak omdat ze in een gesticht is gedropt. Althans dat had ik er toen uit op gemaakt. In ieder geval weet je niet waarom ze in het gesticht zit.

Mindfuck films zijn inderdaad okee, maar bij mindfuckers heb je genoeg clues waartussen je verbanden moet zien te leggen. Bij deze film heb je hoogstens een paar vahge opmerkingen, waar je totaal geen link tussen kunt leggen.

Voor de rest was de film toppie.

"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:29:01 #132
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8553378
Met wat denkwerk kom je aardig ver hooor. Ik denk dat je gewoon wat lui bent (wat heus niet kwalijk is te nemen) als je meer voorgekouwd wilt worden. Je kan het vervelend vinden maar imo kan je niet zeggen dat dat een slecht aspect is van de film, maar eentje van de kijker De film is nou eenmsaal zoals die is en door de geschiedenis heen kan iedereen weten dat verhalen nou eenmaal een open einde kunnen hebben. Ik ben niet van mening dat ze meer hadden moeten vertellen in de film.

* spoilers *

Samara heeft haar hele leven al een gave, waardoor ze mensen verschrikkelijke beelden kan laten zien en op allerlei manieren kan projecteren.

Haar ouders werden hier gek van, en zelfs alle bewoners van het eiland vonden het verschrikkelijk (a cold here is everybdy's cold)
In mijn ogen is ze gewoon plane old evil. Ze wilt iedereen pijn doen, omdat er niet van haar gehouden werd.

Nou goed, ze werd dus vermoord door haar moeder en dat trok ze niet bepaald dus ze wilt gewoon door blijven moorden omdat ze eeh evil is

Waarom die vrouw en kind gespaard bleef, en noah niet? Omdat zij de band hadden gekopieerd (en dus andere mensen 'vermoord' konden worden)

pi_8553938
*MORE SPOILERS*

Aan het eind van de film kwam ik ook tot de conclusie dat Samara gewoonweg plain evil is Ze is 2 keer gedumpt door haar ouders (er werd gezegd dat ze geadopteerd was, dus haar biologische ouders hebben haar achtergelaten, en haar '2e ouders' vermoordden haar), dus dat zal inderdaad de reden zijn dat ze gewoon wil moorden. Ze wil aandacht, en door te moorden komt ze in het nieuws en breidt de "Urban Legend" (de videoband) zich verder uit.
Ze speelt dus gewoon een spelletje met de mensen.

Maar wat ik daar dus jammer aan vind, je merkt dat Samara ook nog wat goeds in zich had, dat had de maker niet moeten doen.
Bij iemand die alleen maar wil moorden stel ik me niet een meisje voor die wil dat mensen van haar houden, maar een vuil kreng dat alleen maar schijt heeft aan liefde e.d.
Samara was naar mijn mening dus niet evil genoeg voor deze moorden..

quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:29 schreef Flaman het volgende:
Waarom die vrouw en kind gespaard bleef, en noah niet? Omdat zij de band hadden gekopieerd (en dus andere mensen 'vermoord' konden worden)
Dat snapte ik, maar ik snapte niet waarom Noah (die minstens even veel moeite gedaan had als die anderen) wel moest sterven. Het was leuk voor de film, als ie in leven was gebleven was het eind wel errug amerikaans geweest, maar toch vind ik het jammer.
  dinsdag 18 februari 2003 @ 10:57:47 #134
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8554062
het is zeg maar een soort sleutel om de vloek op te heffen. Rare jongens die japanners ;P
  Redactie Frontpage dinsdag 18 februari 2003 @ 11:03:53 #135
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8554215
.
.
.
.
.
.
.
..
.
In deel 1 van de Japanse versie zag je niet dat het kind werd gespaard, daarom gingen ze naar de vader met de video, om een copy te maken.I
  dinsdag 18 februari 2003 @ 15:48:52 #136
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_8561321
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 10:29 schreef Flaman het volgende:
Met wat denkwerk kom je aardig ver hooor. Ik denk dat je gewoon wat lui bent (wat heus niet kwalijk is te nemen) als je meer voorgekouwd wilt worden. Je kan het vervelend vinden maar imo kan je niet zeggen dat dat een slecht aspect is van de film, maar eentje van de kijker De film is nou eenmsaal zoals die is en door de geschiedenis heen kan iedereen weten dat verhalen nou eenmaal een open einde kunnen hebben. Ik ben niet van mening dat ze meer hadden moeten vertellen in de film.
Zonder een wellus-nietus-wellusNIETUS!!!-discussie uit te lokken, denk ik dat het verhaal erbij zou baten als er meer over Samara werd verteld: dit had ook in hele vage mind-fuck-achtige clues of flitsen gekund. Voor mijn gevoel miste er gewoon iets aan haar verhaal, terwijl bv. dat van de moeder en vader beter uitgewerkt werden. Had niet persé ook zo specifiek gehoeven, maar ietsiepietse meer was wel.......ach laat maar! Punt is wel duidelijk!
pi_8561661
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 15:48 schreef Taigurrr het volgende:

[..]

Zonder een wellus-nietus-wellusNIETUS!!!-discussie uit te lokken, denk ik dat het verhaal erbij zou baten als er meer over Samara werd verteld: dit had ook in hele vage mind-fuck-achtige clues of flitsen gekund. Voor mijn gevoel miste er gewoon iets aan haar verhaal, terwijl bv. dat van de moeder en vader beter uitgewerkt werden. Had niet persé ook zo specifiek gehoeven, maar ietsiepietse meer was wel.......ach laat maar! Punt is wel duidelijk!

* Henkmanz sluit zich hierbij compleet aan
pi_8562482
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 00:53 schreef Taigurrr het volgende:
-is iemand anders ook een mini-flash van de ring opgevallen?
pi_8571959
Ik heb The Ring zojuist gezien in de sneak preview.
Errug vaag moet ik zeggen.
Aan de ene kant wel leuk want je houd er toch een raar gevoel aan over.
En dat is nou net de bedoeling van de film.

Maar aan de andere kant had een en ander wel iets duidelijker mogen zijn.
Om nou te zeggen dat het de beste horror film van het jaar is.....
Ik hoop het niet...

btw die flash van 'de ring' is mij ook opgevallen....

woensdag 19 februari 2003 @ 19:28:13 #140
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8590375
quote:
Op dinsdag 18 februari 2003 22:53 schreef ox2 het volgende: Om nou te zeggen dat het de beste horror film van het jaar is.....
Ik hoop het niet...
Ik vind zoiets sowieso een loze kreet. De ene persoon vindt een horrorfilm van het type Scream geweldig, een volgende als het van het Braindead soort is en weer een volgende zoiets als The Ring etc ...

Voor mijzelf was het tot nu toe wel de beste film van het jaar ... maar het jaar is nog lang en ik heb geen idee wat er nog gaat komen ...

[Dit bericht is gewijzigd door Weakling op 19-02-2003 19:33]

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 februari 2003 @ 15:40:53 #141
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_8609584
Strax ff de japanse versie kijken op dvd. Was nog niet eens 4 euro bij de Media Markt
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  donderdag 20 februari 2003 @ 15:45:27 #142
35189 Troel
scherp en bot
pi_8609716
Ik heb deze film in de sneak preview gezien en vond hem veel te eng. Was er ook niet heen gegaan als ik geweten had dat deze film gedraaid werd...

SPOILER

Wat mij betreft had de film wel af mogen lopen als Rachel onder de douche staat...

Het feit dat ie daarna nog doorging gaf mij een beangstigend gevoel (en al helemaal omdat de persoon die samen met me naar de film was nogal de neiging heeft om mij dan dus 7 dagen later op te bellen)

einde SPOILER

[Dit bericht is gewijzigd door Troel op 20-02-2003 17:05]

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 20 februari 2003 @ 16:41:53 #143
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_8611294
nog meer lovende woorden:
http://nu.nl/news.jsp?n=111751&c=71
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_8612112
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 15:45 schreef Troel het volgende:
Ik heb deze film in de sneak preview gezien en vond hem veel te eng. Was er ook niet heen gegaan als ik geweten had dat deze film gedraaid werd...
Té eng? ik vond het juist een stuk minder eng dan dat ik verwacht had. ik had meer kippenvel bij the Sixth sense.
quote:
Het feit dat ie daarna nog doorging gaf mij een beangstigend gevoel (en al helemaal omdat de persoon die samen met me naar de film was nogal de neiging heeft om mij dan dus 7 dagen later op te bellen)
je wordt meteen ná de film gebeld, 7 dagen later komt Samara om je te laten schrikken
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:15:11 #145
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_8619243
totale bout film, some old bs begin was veelbelovend, maartja dat vergin als sneeuw voor de zon..... en het einde wel leuk dat er uberhaupt nog iets gebeurde .... kbedoel dat bange telefoontjes krijgen hebben we nou wel in scream gezien,,, en dat over dat andere visoenen krijgen van dooie en aan de hand daarvan iets pproberen op te lossen ook ,,, dus sja had wat kunnen zijn maar is het dus niet in mijn optiek latooooorrrrrrrrrrrrrr
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_8619340
oe het lijkt me een te brute film, ik ga hier niks lezen in het topic, want dan weet ik al wat er gaat gebeuren ben ik bang.
Het maakt me niks uit of de film goed is...als het maar een beetje vette horror is!!
Billie Holiday is Lady Day!
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:25:57 #147
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8619474
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:15 schreef DAMH het volgende:
totale bout film, some old bs begin was veelbelovend, maartja dat vergin als sneeuw voor de zon..... en het einde wel leuk dat er uberhaupt nog iets gebeurde .... kbedoel dat bange telefoontjes krijgen hebben we nou wel in scream gezien,,, en dat over dat andere visoenen krijgen van dooie en aan de hand daarvan iets pproberen op te lossen ook ,,, dus sja had wat kunnen zijn maar is het dus niet in mijn optiek latooooorrrrrrrrrrrrrr
Ieder zijn mening ... overigens dateert het oorspronkelijke verhaal van Ring al van voor Scream ... maar goed ... wellicht dat nog verder terug in het verleden ook al soortgelijke ideeen op het doek of in een boek zijn vastgelegd ...

Ik denk dat als je een verhaal op deze manier gaat ontleden op originaliteit dat je dan elke film wel "some old bs" kunt noemen ... alles is al wel een keer gedaan ... het gaat erom hoe iets gebracht wordt ...

The Ring vond ik wel een goede film, maar zoals gezegd: smaken verschillen ... zo te horen ben jij als het om horror gaat meer van het Scream en I know what you did last summer soort films een fan ... dan is inderdaad The Ring niet aan je besteed ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 20 februari 2003 @ 23:26:54 #148
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8619490
quote:
Op donderdag 20 februari 2003 23:19 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
oe het lijkt me een te brute film, ik ga hier niks lezen in het topic, want dan weet ik al wat er gaat gebeuren ben ik bang.
Het maakt me niks uit of de film goed is...als het maar een beetje vette horror is!!
Het ligt er maar helemaal aan wat jij onder vette horror verstaat ...
pi_8619520
Ow, ik heb hier nog niet gepost..
Nouw, ik vond hem denk ik van hetzelfde niveau als Ringu, misschien toch net wat lager...
En zo eng vond ik beide films niet, en het einde vind ik nog altijd maar zwakjes...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_8619537
hoorde van een paar gasten dat ie heel vet was, hebben hem een jaar geleden gezien en ze zijn er nog steeds para van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')