abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 januari 2003 @ 12:26:10 #26
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8024345
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de Japanse versie incl. subs gedownload. Welke versie is beter?
Japanse versie is beter imo
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:19:15 #27
16049 BJB
cluods in the haed
pi_8034983
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 09:26 schreef SunChaser het volgende:
Ik heb de Japanse versie incl. subs gedownload. Welke versie is beter?
Beide films zijn precies, maar dan ook PRECIES hetzelfde. Schandalig... Kijk dus maar gewoon het orgineel en laat je geen geld uit de zak kloppen door naar de remake het kopie te kijken.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:23:06 #28
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8035068
Ik heb me goed geamuseerd tijdens de Sneak waar ik The Ring gezien heb. Lekkere film, en ik ben nu heel benieuwd naar het Japanse origineel.. Moet ik dus ergens vandaan zien te toveren.
  dinsdag 21 januari 2003 @ 21:39:17 #29
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8035478
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 21:19 schreef BJB het volgende:

[..]

Beide films zijn precies, maar dan ook PRECIES hetzelfde. Schandalig... Kijk dus maar gewoon het orgineel en laat je geen geld uit de zak kloppen door naar de remake het kopie te kijken.

precies hetzelfde???? ik kan me geen paarden herinneren in de japanse versie....
pi_8035901
Ik vond de Japanse versie dus echt zwaar tegenvallen!!

Ik heb met enkele jongeren uit Azie gesproken en gelezen wat hun van Ringu vonden, en allemaal lof, en engste film ooit. Ik moest deze film zien!
En ik telkens vragen bij onze videotheek of ze hem eindelijk hadden, want ze hadden hem maar niet. Na maandje of 2 hadden ze hem eindelijk, misschien hadden ze deze film wel door mij uiteindelijk besteld.

Maar wat een teleurstellende film vond ik het zeg. Ik vond de hoes nog enger dan de film zelf. Ik keek hem snachts, en dacht dat het dus echt eng zou worden. Maar er zat 1 scene in die indruk op me maakte, ik denk dat degene die Ringu gezien hebben weten op welke scene ik doel.

Maar ik denk dat het komt omdat wij hier in Europa ons niet echt kunnen identificeren met Sadako, die meer als een soort van geest voorkomt in de Japanse folklore of hoe je t wilt noemen.

pi_8038515
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 21:55 schreef Smeich het volgende:
Maar ik denk dat het komt omdat wij hier in Europa ons niet echt kunnen identificeren met Sadako, die meer als een soort van geest voorkomt in de Japanse folklore of hoe je t wilt noemen.
misschien ligt het aan jezelf (of aan mij, natuurlijk)...

want 'k heb 'm net gezien, en vond 'm echt wel eng

was Japanse versie uit '98... (en de subs waren witte letters zonder randje, dus in de lichte scènes vielen wat woorden weg )

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 21-01-2003 23:48]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8038613
DEZE POST BEVAT EEN SPOILER! NIET KIJKEN, DUS ALS JE DE FILM NIET KENT!!!

SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!SPOILER!

quote:
Op vrijdag 3 januari 2003 23:03 schreef dapluiz het volgende:
Maar wat ik goed begrijp is dat ze een kopie moeten maken en deze doorgeven ? (zodat die dus bijna altijd dood gaat wat aan haar gezicht wel af was te lezen dat ze dat realiseerde...)

Dit is de titelverklaring... doordat er steeds een kopie gemaakt moet worden om te kunnen overleven, zal het oneindig doorlopen... (verklaart misschien ook 'n beetje de extreem brakke kwaliteit van de video)... Oneindig, zoals een ring...

KIJK MAAR WEER

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8039079
net gekeken.. wel rockent... w8 nu op een telefoontje op et einde zat ik toch wel effe stil voor me uit te staren
pi_8042233
quote:
Op vrijdag 25 oktober 2002 14:11 schreef Duiveltja het volgende:
kan iemand wat meer over deze film vertellen

me eerste indruk is dat het een hele vage film, maar ik kan het mis hebben

Ik heb de "westerse" versie al gezien. Hij is best wel goed, alleen soms een beetje vaag (je snapt het pas goed aan het einde). Maar wel een goed en eng einde!
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  woensdag 22 januari 2003 @ 10:24:07 #35
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_8042740
Ik vond de japanze versie erg goed, niet zo eng als gedacht maar toch een aantal verassende scenes. Op de dvd kan je sadako's video trouwens apart kijken. Me vriendin schrok dus ook toen na afloop de telefoon over ging
pi_8054979
Goed, mijn zusje zit dus in Barcelona en heeft deze film gekeken. Vervolgens werd ik om 4.30 uur 's nachts wakker gebelddoor haar omdat ze zo bang was dat ze niet kon slapen
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8055071
Ik ga m vanavond wel ff kijken.

En dan zeg ik jullie morgen of vannacht wel of het een goede film is!

En het lijkt me een enge film, ik hoor tenminste van mensen die m al gezien hebben dat ie echt SCARY/CREEPY is!

Iemand dood maken met een blije mus.
pi_8056404
Ik heb deze film vorige week in de sneak gezien en vond hem echt top. De sfeer van de film is erg goed. ook het gebruik van het geluid is top.
't Sjunste óp de welt, wat der Herjod had jemaad, dat is ós Kirchroa, went 't zingt en laacht.
  woensdag 22 januari 2003 @ 23:28:40 #39
16049 BJB
cluods in the haed
pi_8058420
quote:
Op dinsdag 21 januari 2003 21:39 schreef AntiChrist het volgende:
precies hetzelfde???? ik kan me geen paarden herinneren in de japanse versie....
Sja... goed... oké...

Op de paarden na, was deze versie bijna precies hetzelfde

(wat voegden die beesten aan deze film toe trouwens? vergeleken met het orgineel...)

donderdag 23 januari 2003 @ 00:26:08 #40
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8059660
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:28 schreef BJB het volgende:

[..]

Sja... goed... oké...

Op de paarden na, was deze versie bijna precies hetzelfde

(wat voegden die beesten aan deze film toe trouwens? vergeleken met het orgineel...)

Geen ENE REET!!! al vind ik zoiezo deze film niet geschikt om uhm op een westerse manier te remaken. maar ja er zijn van die mensen.....
pi_8061034
De Japanse versie ging het verhaal meer om de bovennatuurlijke elementen, de moeder van de 'enge vrouw' was dan ook waarzegster oid. Ik denk dat Amerikanen sneller afhaken als het gaat om onverklaarbare zaken, omdat de film dan teveel van hun beleefwereld af gaat staan.

We zij nu een paar dagen (voor mij) na het zien van the Ring, maar daar heb ik nu al het gevoel van 'just another American horror' , terwijl het kijken naar Ringu al langer terug was, en DE scene staat nog steeds op mijn netvlies. Japanse versie beklijft en is (dus) beter!

pi_8062449
Ik heb hem gisteren in de sneak gezien en ik vond het een prima film. Zou het publiek niet zo hebben gegiegelt, dan was de totale indruk waarschijnlijk nog beter.

Vooral het einde maakte van een semi horror een echte horror.

Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
  donderdag 23 januari 2003 @ 11:26:50 #43
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_8063739
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 02:11 schreef marsterretje het volgende:
en DE scene staat nog steeds op mijn netvlies. Japanse versie beklijft en is (dus) beter!
Ja die scene komt ook steeds terug in mijn gedachten, wat voor mij dus ook de reden is dat ik de film erg goed vind.
pi_8064781
DE scene ? welke dan precies ?
Kan dat misschien in een **spoiler** iets verpakt worden zodat ik het ook weer weet ?
pi_8070639
Ik heb gisteren "The ring" in de sneak preview gezien.
Ik kan me niet herrineren wanneer ik voor het laatst zo'n enge film gezien heb. De rillingen liepen in meerdere scènes over mijn lijf.

In het begin denk je heel even. "oh, alweer zo'n Scream/I know what you did last summer/Urban Legend film"
Maar wat deze film dus wel heeft en de bovengenoemde films niet, is het heerlijke vage karakter van de film. Geen overdreven moorden, moordenaars in regenpakken met messen of haken in de hand. Niks van die onzin. En dat maakt de film heel beklemmend tot in de laatste scène.

Een zeer geslaagde horror/thriller die zeker een bioscoopkaartje waard is. Dikke aanrader 7.5/10

"When you have insomnia, you're never really asleep, and you're never really awake."
pi_8070677
Ik heb deze film in de sneak preview gezien.
Ik hou zelf niet van horror. Je ziet niet heel veel, maar een paar enge stukjes, maar toch is de film eng en ontzettend spannend.
Bij mij stroomde de adrenaline echt door me lijf en na de film liep ik niet echt gemakkelijk meer over straat.
  donderdag 23 januari 2003 @ 20:58:47 #47
16049 BJB
cluods in the haed
pi_8074937
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 12:23 schreef dapluiz het volgende:
DE scene ? welke dan precies ?
Kan dat misschien in een **spoiler** iets verpakt worden zodat ik het ook weer weet ?
SPOILER!!!

Ik neem aan dat met DE scène het moment wordt bedoeld waarop dat enge mens uit de tv kruipt... Ze hadden die scène imo trouwens nóg creepier (is dat een woord?) kunnen maken door voor de kijker te suggereren dat dat mens op het punt staat om ook het bioscoopscherm uit te komen stappen.. en dan: the end......... tis maar een idee

EINDE SPOILER

donderdag 23 januari 2003 @ 22:49:01 #48
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_8077203
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 20:58 schreef BJB het volgende:

[..]

SPOILER!!!

Ik neem aan dat met DE scène het moment wordt bedoeld waarop dat enge mens uit de tv kruipt... Ze hadden die scène imo trouwens nóg creepier (is dat een woord?) kunnen maken door voor de kijker te suggereren dat dat mens op het punt staat om ook het bioscoopscherm uit te komen stappen.. en dan: the end......... tis maar een idee

EINDE SPOILER

SPOILER!!!
.
.
.
.
Ik denk eerder dat het, het moment is dat sadoko uit de waterput komt zetten?? dat vond ik best wel creepy eigenlijk dat dat wijf haar zo tegen zich aanhoudt en je ziet dat ze als ze over de kop aait ze stukken vel met haren meeneemt.
.
Einde Spoiler
pi_8077472
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 20:58 schreef BJB het volgende:

[..]

SPOILER!!!

EINDE SPOILER

Die bedoelde ik dus ook!

En ik denk de reden dat ik hem vond tegenvallen, was dat ik zo werd 'warm gemaakt' om deze film te zien, dat die misschien alleen nog maar kon tegenvallen.

pi_8078514
Net ding 2 gekeken, en ik vond m een beetje tegenvallen, meer hetzelfde eigenlijk, en sadako (meisje in de put) is gemaakt van rubber
Vond ik der in deel 1 beter gemaakt, simpeler, maar wel effectiever.
De film had wel leuk verzonnen effecten, maar die ene seconde op het eind met dat rubber verpestte alles

**spoiler?**

Goh, in de allerlaatste scene heeft sadako der enge make-up niet op, en dan ziet ze er gewoon normaal uit

**spoiler?**

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')