abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8719175
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:12 schreef Taigurrr het volgende:
"die andere versie dan"

¤ 4,99 bij de Freerecord

(en zo mogelijk is dat kind daar NOG enger, vind ik)

cool... die zal'k morgen even ophalen, dan

'k vond 't in de amerikaanse versie puur jammer dat 't jochie zei dat 't niet zo'n slim idee was om d'r vrij te laten. En dan meteen daar achteraan "de scène".

En waarom was die video zo uitgebreid?

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8720162
quote:
Op maandag 24 februari 2003 10:18 schreef Roosje01 het volgende:

Hoe je het ook wendt of keert, die japanners hebben meestal een tweede laag in de film zitten, die ik als niet-japanner niet begrijp. Die Sadako schijnt een geest te zijn die Japanners kennen uit de mythen en sagen in hun cultuur. Ik ken die cultuur niet, dus ik snap die laag niet. [knip]

Het is gewoon een min-of-meer standaard geest-verhaal uit de Japanse mythologie wat naar de toekomst is gesleurd... Je hoeft dus weinig te weten om hem te kunnen zien, omdat het hele verhaal gewoon verteld wordt. Als je hem ziet, zal je dan ook merken dat hij niet veel vager is dan de Amerikaanse versie.
En je moet er rekening mee houden dat ze in Japan een trilogie hebben gemaakt, ipv één film. In de Jp deel 1 wordt veel minder duidelijkheid gegeven dan in de US. Na deel 0 wordt alles een stuk duidelijker.

Maar niet 100%, dus je blijft een (on)aangenaam mysterieus gevoel houden

Als je het gaat vergelijken met het boek (wat op sommige sites al gebeurt, zie het linkje onderaan), zal je zien dat er bepaalde dingen best logisch zijn te verklaren.

Het spookverhaal waar de film losjes op gebaseerd is, is "Tohkaidoh Yotsuya Kaidan" (Ook wel "Tokaido Yotsuya Kaidan", of gewoon "Yotsuya Kaidan") (kaidan betekent spookverhaal) En daar vooral het karakter O'Iwa-san (of "Iwa", of "Oiwa") uit. Het verhaal gaat (héél kort door de bocht) over de wraaklustige geest van een vrouw.

Ring Faq: http://ringworld.somrux.com/faq.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 26-02-2003 00:17]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 26 februari 2003 @ 00:05:51 #228
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8720753
Gezien het succes van Ring USA zal er in het najaar van 2003 wel een vervolg komen, vermoed ik.
pi_8720850
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:05 schreef SunChaser het volgende:
Gezien het succes van Ring USA zal er in het najaar van 2003 wel een vervolg komen, vermoed ik.
'k weet 't niet. 't kan makkelijk, dus ze zullen het vast niet nalaten. (hoewel de 2 verhalen lang niet zo mooi op elkaar aan zullen sluiten als ringu 1 en 2. Ringu 1 had namelijk, hoewel er minder duidelijk werd gemaakt, een geslotener einde dan The Ring)
  woensdag 26 februari 2003 @ 00:12:40 #230
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8720900
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:10 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

'k weet 't niet.

Ik weet het wel. Als een film in de USA meer dan 50 miljoen dollar opbrengt wordt het zowiezo vervolgt. En Ring USA bracht 150 miljoen op. Remember Scream 1,2,3 en Nightmare On Elmstreet deel 1 t/m 42. Oja Final Destiny 2 is ook uit.
pi_8720951
nja...

'k heb m'n post wat uitgebreid, en 'k weet 't eigenlijk ook wel

woensdag 26 februari 2003 @ 00:18:40 #232
1150 SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8721007
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:15 schreef Jordy-B het volgende:
nja...

'k heb m'n post wat uitgebreid, en 'k weet 't eigenlijk ook wel

Bovendien, Ring 2 en Ring 0 waren ook hits in Japan, dus ook hier.
pi_8721929
Hij was vet cool
| Foto's |
pi_8724042
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:18 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Bovendien, Ring 2 en Ring 0 waren ook hits in Japan, dus ook hier.

Ehm, "dus ook hier" lijkt mij een beetje voorbarig.
Of ligt dat aan mij?
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_8725264
Heb net iets ontdekt wat eigenlijk best creepy is.
Waardoor Samara het overgrote deel van de samenleving al besmet heeft...

Ik zit nu achter mijn computer en had het idee om de achtergrond te veranderen, dus ik scroll langs de plaatjes van mooie stranden en pitoreske dorpjes totdat ik onderaan de lijst kwam... En daar was, onder een valse naam, DE RING
Onder de titel "zonsverduistering" beheerst Samara als jaren lang onze gedachtengang en handelingen...

Ben bang, heel erg bang...

~Leonard Cohen
  woensdag 26 februari 2003 @ 11:05:24 #236
38135 Roosje01
zo kan ie wel weer
pi_8725502
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 23:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Het is gewoon een min-of-meer standaard geest-verhaal uit de Japanse mythologie wat naar de toekomst is gesleurd... Je hoeft dus weinig te weten om hem te kunnen zien, omdat het hele verhaal gewoon verteld wordt. Als je hem ziet, zal je dan ook merken dat hij niet veel vager is dan de Amerikaanse versie.
En je moet er rekening mee houden dat ze in Japan een trilogie hebben gemaakt, ipv één film. In de Jp deel 1 wordt veel minder duidelijkheid gegeven dan in de US. Na deel 0 wordt alles een stuk duidelijker.

Maar niet 100%, dus je blijft een (on)aangenaam mysterieus gevoel houden

Als je het gaat vergelijken met het boek (wat op sommige sites al gebeurt, zie het linkje onderaan), zal je zien dat er bepaalde dingen best logisch zijn te verklaren.

Het spookverhaal waar de film losjes op gebaseerd is, is "Tohkaidoh Yotsuya Kaidan" (Ook wel "Tokaido Yotsuya Kaidan", of gewoon "Yotsuya Kaidan") (kaidan betekent spookverhaal) En daar vooral het karakter O'Iwa-san (of "Iwa", of "Oiwa") uit. Het verhaal gaat (héél kort door de bocht) over de wraaklustige geest van een vrouw.

Ring Faq: http://ringworld.somrux.com/faq.htm

Hee, dank je wel voor deze info, zal zometeen eens even gaan kijken! Door je berichtjes hier was ik erg benieuwd geworden (meer nog dan daarvoor) naar de japanse versie. Heb gisteren dus Ring 1 + 2 aangeschaft op DVD. Ik moet ze nog kijken, maar ik ben wel heel erg benieuwd. In de tilburgse FRS kostten ze trouwens 15 euro. Da's dan wel weer jammer dat ik er hier achter moet komen dat ze overal slachts 5 euro kosten.
pi_8725770
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 10:50 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Heb net iets ontdekt wat eigenlijk best creepy is.
Waardoor Samara het overgrote deel van de samenleving al besmet heeft...

Ik zit nu achter mijn computer en had het idee om de achtergrond te veranderen, dus ik scroll langs de plaatjes van mooie stranden en pitoreske dorpjes totdat ik onderaan de lijst kwam... En daar was, onder een valse naam, DE RING
Onder de titel "zonsverduistering" beheerst Samara als jaren lang onze gedachtengang en handelingen...

Ben bang, heel erg bang...

De titel komt eigenlijk van het geluid wat een telefoon maakt als 'ie afgaat.

De schrijver kende niet genoeg Engels om te weten dat een ring ook een kringloop/cirkel is, of dat 't überhaupt iets ronds is.

pi_8725830
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

De titel komt eigenlijk van het geluid wat een telefoon maakt als 'ie afgaat.

De schrijver kende niet genoeg Engels om te weten dat een ring ook een kringloop/cirkel is, of dat 't überhaupt iets ronds is.

Ehm, het orgineel heette toch ringu?
Ik heb mijn telefoon nog nooit ringu horen zeggen.

Trouwens, zou Samara ook aan SMS'jes doen als je alleen maar een mobiel hebt en je beltegoed is op?

~Leonard Cohen
pi_8726006
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Trouwens, zou Samara ook aan SMS'jes doen als je alleen maar een mobiel hebt en je beltegoed is op?

Ben ik het wel mee eens volgens mij betekent de titel the ring omdat het een steeds rond gaande cirkel is met die band. Dat het nooit ophoudt. En meer denk ik zoals al in de film gezegt wordt het is het laatste wat je zien voor je sterft en daar gaat over.

En als ze smst hoop da ze na 1 x ophoudt want hou niet zo van opdringeringen typetjes. En niet da zó'n sms bom gaat sturen da hij echt 100 x aan komt en dat jij ervoor betaalt ofzo

maar inderdaad ze staat zelfs standaard in windows verborgen

I am The Magic Master M.
pi_8726033
Kvond hem niet geweldig.
[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
pi_8726048
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 00:12 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik weet het wel. Als een film in de USA meer dan 50 miljoen dollar opbrengt wordt het zowiezo vervolgt. En Ring USA bracht 150 miljoen op. Remember Scream 1,2,3 en Nightmare On Elmstreet deel 1 t/m 42. Oja Final Destiny 2 is ook uit.

Waarom er dan inmiddels 9 vervolgen zijn op friday the 13th of nightmare on elm street is een raadsel...
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_8726204
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:31 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Waarom er dan inmiddels 9 vervolgen zijn op friday the 13th of nightmare on elm street is een raadsel...

Net zoals halloween 1 tot 100 die waren ook super flauw op een geven moment
I am The Magic Master M.
pi_8726499
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:20 schreef Forau_Diavolina het volgende:

[..]

Ringu is een vertaalfout.

Omdat de Japanners met klanken schrijven, en niet met letters. Ring klinkt in Japan als Ringu.

(zie ook de alternatieven die ik gaf bij het verhaal)

pi_8726532
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 11:29 schreef Master_M het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens volgens mij betekent de titel the ring omdat het een steeds rond gaande cirkel is met die band. Dat het nooit ophoudt. En meer denk ik zoals al in de film gezegt wordt het is het laatste wat je zien voor je sterft en daar gaat over.

lekker eigenwijs. De schrijver heeft zelf in een interview gezegd dat 'ie niet wist dat Ring ook iets ronds is.
Dat bleek later gewoon heel geinig samen te vallen.
  woensdag 26 februari 2003 @ 12:16:23 #245
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_8726765
wow 10 pagina's...
sorry geen zin om ze allemaal door te nemen.
Ik had nog steeds wat vragen mbt The Ring
Misschien zijn ze al beantwoord, misschien niet.

1. Wie heeft nu die videoband gemaakt?
2. Hoe komt die tape nu in dat kampeergebied terecht?
3. Waarom is Samara 'slecht'?

* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_8726854
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:16 schreef Patch het volgende:
wow 10 pagina's...
sorry geen zin om ze allemaal door te nemen.
Ik had nog steeds wat vragen mbt The Ring
Misschien zijn ze al beantwoord, misschien niet.

1. Wie heeft nu die videoband gemaakt?
2. Hoe komt die tape nu in dat kampeergebied terecht?
3. Waarom is Samara 'slecht'?

1. Samara/Sadako
2. Omdat Samara/Sadako hem daar gemaakt heeft? Ze zat immers in de put onder het huis.
3. Ze is voor de helft slecht. Samara/Sadako's moeder is vermoedelijk niet zwanger geraakt van haar man, maar van ies anders. En ze is wraakzuchtig. Jij vindt 't ook niet leuk als je in 'n put wordt gedumpt en pas na 7 dagen (of véél langer->Jp) sterft..

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 26-02-2003 12:24]

woensdag 26 februari 2003 @ 12:22:08 #247
44425 bluebellyfluff
Hi Greg Flores :)
pi_8726885
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:20 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
en pas na 7 (of langer->Jp) jaar sterft..

bedoel je niet dagen in plaats van jaar?
fluff for life
pi_8726910
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:22 schreef bluebellyfluff het volgende:

[..]

bedoel je niet dagen in plaats van jaar?

ja, sorry... In de war door de Jp versie.
pi_8726990
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er echt geen ruk aan vond. Wat een vreselijk slechte film is The Ring zeg! Slecht verhaal... slecht uitgewerkt... ging helemaal nergens over
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_8727012
quote:
Op woensdag 26 februari 2003 12:27 schreef MissMSX het volgende:
Ik geloof dat ik een van de weinigen ben die er echt geen ruk aan vond. Wat een vreselijk slechte film is The Ring zeg! Slecht verhaal... slecht uitgewerkt... ging helemaal nergens over
slecht uitgewerkt?

Dat ligt aan jou...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')