abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5491236
Na een hele berg groepsrondreisbrochures doorgeploegd te hebben kwamen we er achter dat er in onze vakantie-periode (begin maart 2003) slechts 2 interessante reizen te boeken zijn.

En wel:
- 15 dagen met Djoser naar Thailand
of
- 15 dagen met Fox Reizen naar Vietnam ("Good Morning Vietnam")

Heeft iemand ervaringen met (een van) beide reizen? Aanbevelingen, tips?

pi_5491418
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:38 schreef stefimke het volgende:
Na een hele berg groepsrondreisbrochures doorgeploegd te hebben kwamen we er achter dat er in onze vakantie-periode (begin maart 2003) slechts 2 interessante reizen te boeken zijn.

En wel:
of

Qua houding tov reizen lijken me het wel verschillende organisaties - al heb ik geen ervaring met Fox. Tis maar wat je het meeste aanspreekt.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 14:50:52 #3
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_5491425
Thailand heb ik ook gedaan (niet via genoemde org.) maar vond het eigelek een beetje té... Zou liever naar vietnam gegaan zijn, maar daar heb je weer een communistisch bewind etc...

ga naar china

WHY NOT?????????????????????????????????????
pi_5491505
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:50 schreef k_man het volgende:

[..]
Qua houding tov reizen lijken me het wel verschillende organisaties - al heb ik geen ervaring met Fox. Tis maar wat je het meeste aanspreekt.

Ben dit jaar met Fox naar Costa Rica geweest.. super-reis, leuke gemaleerde groep, prima organisatie, maar ik heb dan ook geen ervaring met andere organisaties, dit was onze eerste "verre" reis.
pi_5491530
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:50 schreef El_Jefe het volgende:
Thailand heb ik ook gedaan (niet via genoemde org.) maar vond het eigelek een beetje té...
té wat dan?
In space, no one can hear your teddy bear scream!
pi_5491545
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:56 schreef stefimke het volgende:

[..]

Ben dit jaar met Fox naar Costa Rica geweest.. super-reis, leuke gemaleerde groep, prima organisatie, maar ik heb dan ook geen ervaring met andere organisaties, dit was onze eerste "verre" reis.

Ik denk dat je bij Djoser over het algemeen meer vrijheid (verantwoordelijkheid) hebt om het programma volgens je eigen wensen in te vullen. De groepen zijn ook kleiner dan bij Fox, wat me een groot voordeel lijkt.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 14:59:50 #7
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_5491549
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:57 schreef Febris het volgende:

[..]

té wat dan?

Te schreeuwerig, toeristisch, verwesterd denk ik...?
Explore the World
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 14:29:40 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5505177
Ik ben net terug (vanmorgen geland) van de 15 daagse thailand reis van Djoser. Ik ben hardstikke tevreden. Prima reisbergeleiding, goed programma en alle vrijheid te doen wat je zelf wilt. Het enige nadeel is dat 15 dagen echt veeeel en veeeel te kort is om alles te zien in thailand en daarom is het ook echt de ene dag hier en de volgende dag weer daar, wat neme in Bangkok en rond Chiangmai veel te weinig tijd is alles te zien, ook van het meer ongerepte noordoosten zie je niets. Het gedeelte aan de birmese grens bij het stuwmeer is qua natuur echt schitterend, ook een mooie tocht op de olifanten ... (niet de rondjes rond de kerk in chiangmai....) je moet echt keuzes maken en strak plannen. De accomodaties en vervoer waren echt top en ik denk dat de reis binnen de beperking van die 15 dagen niet veel beter had kunnen zijn. Thailand is overigens weliswaar toeristisch maar zeker NIET verpest door het toerisme, mensen zijn bijzonder aardig, het is goedkoop en superveilig... ik plaats zo wel een paar foto's die ik met mijn didicam heb genomen daar, wacht..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 14:52:14 #9
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5505502
Een kleine impressie...

(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 24 augustus 2002 @ 15:36:26 #10
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5517762
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 14:38 schreef stefimke het volgende:

En wel:
of

en heb je al besloten? ik zou wel proberen een weekje extra te plannen 15 dagen is echt veel te kort, de 24/27 daagse baobab reis naar Thailand en de 23 daagse naar vietnam lijken mij een stuk uitgebreider en interessanter bijvoorbeeld, de enige reden voor mij om slechts 15 dagen djoser te boeken was omdat ik echt geen dag extra KON opnemen... maar als 15 dagen echt de limit is, dan is de djoser reis zeker een prima keus om kennis te maken met thailand... Van Fox weet ik niet zo veel, maar het lijkt me dat op die reizen een wat ander publiek op af komt... maar je kan het altijd treffen of juist niet met een groep natuurlijk...
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5525905
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 15:36 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]
en heb je al besloten? ik zou wel proberen een weekje extra te plannen 15 dagen is echt veel te kort, de 24/27 daagse baobab reis naar Thailand en de 23 daagse naar vietnam lijken mij een stuk uitgebreider en interessanter bijvoorbeeld, de enige reden voor mij om slechts 15 dagen djoser te boeken was omdat ik echt geen dag extra KON opnemen... maar als 15 dagen echt de limit is, dan is de djoser reis zeker een prima keus om kennis te maken met thailand... Van Fox weet ik niet zo veel, maar het lijkt me dat op die reizen een wat ander publiek op af komt... maar je kan het altijd treffen of juist niet met een groep natuurlijk...

Tjonge bedankt voor al je postings BhFH!!!

We kunnen echt -maximaal- maar zo'n 15 dagen gaan, m'n vriendin werkt namelijk in het onderwijs: ze heeft eigenlijk maar 1 week "carnavalsvakantie" begin maart, en kan er via haar verlofdagenspaarsysteem net 1 weekje aan plakken. En die limit van 2 weken hebben we zo'n beetje in elke vakantie, behalve de grote zomervakantie dan, maar ja dan heeft iedereen vakantie, overal drukker, alles duurder enz.

Erg mooie impressie die foto's ! Je hebt toevallig niet ergens je hele reportage publiek online staan toevallig?
Wat me opvalt aan je reportage is dat je in de reis veel onder de mensen komt. Dat hadden we met Fox@CostaRica (ook 15 dagen) dus echt helemaal niet, die vakantie was schitterend, maar echt heel anders denk ik, voornamelijk aandacht voor de schitterende flora en fauna daarginds, minder voor cultuur. (maar dat is er daar ook minder, aardbevingen en vulkanen hebben veel "oud spul" weggevaagd)

Fox op zich is ons prima bevallen. We hadden een groep van 20 personen (dat was ook het maximum), lokale nederlands-sprekende gids. De groep was erg gemaleerd (even denken hoor, ik geloof 4 "stelletjes" zoals wij (eind 20), een begin 40 gezin met 3 kids (11,12,15), vader (~50) en zoon van 15, vrijgezellin van ~45, en 2 stellen van 50+. Met name de "ouderen" van het gezelschap leken vrij "vermogend": tandarts, schooldirecteur, eigen bedrijfje. Wat ook opviel is dat zon 50% van de reizigers in het onderwijs werkte. Ik heb een idee of dat representatief is voor elke organisatie, of dat je bij Djoser alleen <35 mensen hebt? Op zich hadden we geen problemen met de oudere mensen, behalve wat opviel was dat wij samen(!) iets van 20kg bagage bij ons hadden in rugzakken (we waren de enige met rugzakken), en dat de rest van het reisgezelschap een ware Samsonite invasie vertegenwoordigde (jaja.. elke avond voor het diner weer een frisse outfit aan met bijpassende muiltjes en sierraden)
Het programma de eerste 10 dagen vrij strak en een eigen invulling was niet mogelijk. We zaten meerdere malen in hotels in de middle of nowhere, zodat je ook niks meer kon gaan doen 's avonds, er was gewoon niks . De laatste paar dagen van de vakantie konden we volledig zelf invullen, voor de CR-kenners, dat was in Manuel Antonio .

Hoewel we qua land misschien iets meer naar Vietnam trekken (nog iets "puurder", minder toeristisch) trekken we tegelijkertijd ook naar Djoser (dus Thailand) om eens een andere reisorganisatie te proberen.

Dus... de 15-dagen limit is er nog steeds, begin maart 2003 is het nog steeds.. en nog steeds de vraagtekens bij beide reizen. (nee dus, we hebben nog niet besloten )

PS. Wat was dat daar in de "Cowboy bar"?

pi_5527082
Ga ook eens kijken bij een infodag van Djoser. Dat geeft wel een indruk van de reis, maar ws ook van het publiek dat er op af komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')