of het kan ook gereserveerd zijn voor ramptoeristen natuurlijkquote:Op zaterdag 3 november 2012 01:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik hoorde dat burgers die hun huis kwijt zijn en in hotels hun heil hebben gezocht, er weer worden uitgeflikkerd vanwege mensen die gereserveerd hebben om de Marathon te lopen... The fuck..
http://nos.nl/op3/artikel(...)gelast-na-ophef.htmlquote:Hotel dicht
Dat merken ook een aantal Nederlanders die vrijdagmiddag nog vol goede moed waren om de marathon gewoon te lopen. Paul Koote kwam op het vliegveld van New York al in de problemen: "Er stonden heel veel mensen te wachten op taxi's en bussen die niet eens gingen. Een groot drama eigenlijk. We hebben vier uur lang gewacht tot we uiteindelijk hoorden dat ons hotel gesloten was", vertelt hij. Een moeite die hij zich achteraf had kunnen besparen; er zal zondag niet gestart worden.
Als er al die tijd wordt geroepen dat het gewoon doorgaat, kan ik me voorstellen dat er mensen zijn die denken dat het allemaal wel meevalt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 11:23 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
of het kan ook gereserveerd zijn voor ramptoeristen natuurlijk
[..]
http://nos.nl/op3/artikel(...)gelast-na-ophef.html
ik vind het nogal idioot af te reizen naar zo'n gebied, het is nota bene door de president uitgeroepen tot rampgebied
Wat moeten ze dekken dan, als je net naar NY bent afgereisd?quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:09 schreef maturon het volgende:
Ik vraag me af als je nu net naar NY bent afgereist of je reisverzekering het 1 of andere dekt, Dit is natuurlijk te gek voor woorden dat het nu op het allerlaatste moment word afgeblazen. Alhoewel ik er wel begrip voor heb
Inschrijving voor marathon waarschijnlijk maar reis/verblijf mogelijk niet.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:09 schreef maturon het volgende:
Ik vraag me af als je nu net naar NY bent afgereist of je reisverzekering het 1 of andere dekt, Dit is natuurlijk te gek voor woorden dat het nu op het allerlaatste moment word afgeblazen. Alhoewel ik er wel begrip voor heb
quote:Nieuwe storm op weg naar de VS
Een nieuwe storm die richting de oostkust van de Verenigde Staten trekt kan tot evacuaties leiden. Dat liet de gouverneur van de staat New York, Andrew Cuomo, weten. "Mocht het noodzakelijk zijn te evacueren, dan beginnen we daar vroeg mee'', voegde Cuomo daaraan toe.
"Normaal gesproken is de nieuwe storm niet levensbedreigend, maar we verkeren niet in een normale situatie", aldus de gouverneur. Hij waarschuwt dat de storm het puin van superstorm Sandy in de lucht kan zuigen en met hoge snelheden rond kan slingeren, met alle gevolgen van dien.
Volgens meteorologen kan de nieuwe storm woensdag (plaatselijke tijd) aan land komen bij de staten New York en New Jersey.
Arme Eastcoasters, nog een storm te verduren. Ben wel benieuwd of er veel minder mensen gaan stemmen straks, of zou dat toch nog lukken.quote:
mensen die niet kunnen stemmen door Sandy mogen geloof ik of via e-mail stemmen of later... niet dat die staten al niet met landslides beslist zijn maar tochquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Arme Eastcoasters, nog een storm te verduren. Ben wel benieuwd of er veel minder mensen gaan stemmen straks, of zou dat toch nog lukken.
New York staat wel vast, meer weet ik niet. Stemmen via email is leuk, maar als je zonder stroom zit, moet je wel naar een plek toe waar internettoegang is. En met nog een storm op komst vraag ik me af of veel mensen die moeite nog gaan nemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:04 schreef Re het volgende:
[..]
mensen die niet kunnen stemmen door Sandy mogen geloof ik of via e-mail stemmen of later... niet dat die staten al niet met landslides beslist zijn maar toch
quote:20 doden door cholera na doortocht Sandy
In Haïti is het aantal doden door cholera na de doortocht van orkaan Sandy opnieuw gestegen. De Haïtiaanse zender Metropole berichtte onder aanhaling van de regering dat 20 mensen aan de epidemie zijn gestorven. In heel het land steeg door de overstromingen het aantal met cholera besmette mensen. Sinds de uitbraak van de epidemie in oktober 2010 stierven meer dan 7.600 mensen, meer dan 600.000 mensen hebben de symptomen.
In Haïti is het aantal doden door cholera na de doortocht van orkaan Sandy opnieuw gestegen. De Haïtiaanse zender Metropole berichtte onder aanhaling van de regering dat 20 mensen aan de epidemie zijn gestorven. In heel het land steeg door de overstromingen het aantal met cholera besmette mensen. Sinds de uitbraak van de epidemie in oktober 2010 stierven meer dan 7.600 mensen, meer dan 600.000 mensen hebben de symptomen.
Dreigende hongersnood
De Haïtiaanse regering probeert nu de gevolgen van de orkaan met het uitroepen van de noodtoestand te lenigen. Oogsten zijn verwoest en er dreigt opnieuw hongersnood. Regeringsleider Guy Lamothe vroeg de internationale gemeenschap om hulp, aldus radio Metropole.
quote:Nieuwe storm VS zwakker dan verwacht
Een nieuwe atlantische storm die het opruimwerk na de orkaan Sandy kon bedreigen, blijft verder uit de Amerikaanse oostkust dan verwacht. Dit betekent minder wind en regen op het land, zegt Jeff Masters van Weather Underground.
Wel moet woensdagmiddag en -avond in New York en New Jersey rekening worden gehouden met windstoten tot tachtig kilometer per uur. Ook wordt bij vloed een hogere waterstand verwacht dan normaal.
quote:Schade Sandy: 50 miljard dollar
Superstorm Sandy heeft een geschatte 50 miljard dollar (39 miljoen euro) aan schade en economische verliezen veroorzaakt in de Amerikaanse noordoostelijke regio. In de staat New York bedraagt de schade alleen al 33 miljard dollar (26 miljoen euro).
Dit maakte gouverneur van New York Andrew Cuomo vandaag bekend. "Dat is een duizelingwekkend bedrag. Zeker gezien de financiële situatie waarin we al zaten", zei Cuomo.
Dat zeg jij. Het warme water bij de noordoost kust van de VS heeft er wel een groot aandeel in gehad. En waarom was dat water nog zo warm in oktober?quote:Op donderdag 1 november 2012 17:50 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Deze storm heeft dan ook geen ene fuck met een eventuele climate change te maken.
Tuurlijk, het klimaat verandert continue, dus in die zin bestaat 'climate change' uiteraard.quote:Op vrijdag 9 november 2012 18:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat zeg jij. Het warme water bij de noordoost kust van de VS heeft er wel een groot aandeel in gehad. En waarom was dat water nog zo warm in oktober?
Sowieso climate change ontkennen is zoiets als ontkennen dat de aarde rond is.
Dit is een drogredenatie, want je suggereert een niet bestaande tegenstelling.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:17 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tuurlijk, het klimaat verandert continue, dus in die zin bestaat 'climate change' uiteraard.
Maar ik geloof er niet in dat alle recente klimaatsverschijnselen aan de activiteiten van de mens toegedicht kan worden.
Het zijn juist de mensen die denken van wel die niet snappen dat verandering inherent is aan het aardse klimaat, nog van voordat de mens ook maar bestond
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |