abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage dinsdag 19 september 2000 @ 10:42:42 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_348761
Ik vind de bus net zo leuk/debiel (*) als BB, wat ik dan niet snap is waarom het busforum is doodgebloed. Kijken jullie niet meer en alleen maar naar BB of hebben jullie geen zin meer om te posten over de bus. Dat het minder zou worden had ik wel verwacht, maar zo erg???

Ben benieuwd naar jullie beweegredenen.

pi_348825
De Bus blijft toch een beetje de 'camping' versie van BB.
Slechte regie en er gebeurt niets.
Let op de kijkcijfers en alles is duidelijk.
  Redactie Frontpage dinsdag 19 september 2000 @ 11:51:58 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_348830
(*) doorhalen wat niet van toepassing is.
  dinsdag 19 september 2000 @ 12:04:40 #4
4316 Arnof
Socioofzo.......
pi_348846
De BUS: Lelijke vrouwen
BB2: Mooie Dames

De Bus: gem. IQ = 0
BB2 gem IQ = 1

De Bus: Geen naakt
BB2: Functioneel naakt

De Bus: Mooiste vrouw Koen
BB2: KIM!!!!

Don't speak unless you can improve the silence. -Hunter
  dinsdag 19 september 2000 @ 12:24:20 #5
1529 DariusDFrolic
Where Frolic is symbolic
pi_348869
En daar hebben we een punt: hoe hoger de kijkcijfers, hoe interessanter het programma?

Kijk ze alletwee en vergelijk: het is allemaal een pot nat met als enige verschil het panorama uit het BUSraampje en de kosten van het studiodecor...

The early bird catches the worm, but the second mouse gets the cheese.
pi_349215
quote:
Op 19 september 2000 12:24 schreef DariusDFrolic het volgende:
En daar hebben we een punt: hoe hoger de kijkcijfers, hoe interessanter het programma?

Kijk ze alletwee en vergelijk: het is allemaal een pot nat met als enige verschil het panorama uit het BUSraampje en de kosten van het studiodecor...

m.a.w de makers van die programma's zijn zo gek nog niet

Vind de programma's trouwens de moeite niet om naar te kijken en er bekruipt mij een raar gevoel bij de mensen die het volgen.

Alsof je met een glas tegen de muur de hele dag aan het luisteren bent wat de buren doen.

Heb vorig jaar een aantal programma's bekeken en je voelt gewoon dat de deelnemers zich allemaal zeer bewust zijn van die camera's, af en toe vergeten zij het even, om vervolgens weer snel terug te kruipen in hun zelfverzonnen" O, wat ben ik toch leuk" rol.

Eigenlijk zijn alle vrijwel alle goedbekenen programma's van de laatste jaren hetzelfde:"leedvermaak, sensatie en meekijken".

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
  Redactie Frontpage dinsdag 19 september 2000 @ 20:22:48 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_349617
Ik vind zowel de Bus als BB 1 pot nat, wat ik me afvraag waarom BB zoveel populairder is, Fok! als graadmeter voor heel kijken Nederland nemend dan.
Ik zie dat niemand meer streams van de bus bekijkt en die van BB wordt 24/7 bekeken.

qua persoonlijkheden ontlopen die bewoners van de bus en bb elkaar niet zoveel vind ik.

Misschien omdat BB rust uitstraalt en de bus niet?

dinsdag 19 september 2000 @ 20:46:27 #8
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_349648
De Bus is een beetje een kloon, en daar houden we niet zo van
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_349663
Dat vind ik wat vreemd, Xamira. Er "bekruipt jou een raar gevoel" bij mensen die de programma's volgen. "Leedvermaak, sensatie en meekijken". So what? Je hebt vorig jaar wat programma's gezien. Waarop baseer je dan nu je oordeel, zowel over de programma's als over de kijkers? En wie ben jij om te oordelen over mij, die het programma volgt?
dat ik dit nog mag meemaken!
pi_349739
Ik beoordeel niemand Oudjong

De programmamakers voelen haarfijn aan wat het kijkerspubliek wil, en dat is dus kijken naar andere mensen, hopende (het verlangen hebben) dat er "iets" gaat gebeuren.(glijd er al iemand uit in de badkamer?wie gaat het met wie doen?wanneer krijgt *A met *B ruzie?)

Ik schreef dat MIJ een raar gevoel bekruipt bij programma's met DIE strekking (willibrord(?) en nog een paar van die creeps, kijkje bij de werkzaamheden van de politie/brandweer/andere hulpverlening )

Dat wil nog niet zeggen dat ik het nooit probeer, de nieuwsgierigheid om af en toe even te kijken waar men het over heeft is redelijk normaal Oudjong
(hou het kijken alleen nooit lang vol )

Ik schrijf dus niet over iets wat ik niet heb gezien, en de doorsnee Nederlander die wel graag kijkt, veroordeel ik dan ook niet Oudjong.
Ik reageerde alleen maar op dit topic omdat ik er iets over kwijt wilde.

"Yes I do know the difference between good and evil, I just chose to ignore it."
pi_349806
quote:
Op 19 september 2000 10:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind de bus net zo leuk/debiel (*) als BB, wat ik dan niet snap is waarom het busforum is doodgebloed.....
Ik denk dat de meesten BB toch leuker vinden. Ik wel in elk geval.

Vooral omdat de bus-passagiers zo veel meer dan de BB-ers door de regie gestuurd worden. En omdat ze meer contact met de buitenwereld hebben waardoor ze feedback krijgen over hoe ze op de TV overkomen. Vanwege die twee dingen lijkt de bus zoveel minder spontaan dan BB.

O ja, nog eentje. De busregie probeert zichzèlf belangrijk te maken. In de uitzending van vandaag minutenlang aandacht voor een door de regie uitgedeelde gele kaart. Self-kicken tot en met. De BB-regie lijkt zichzelf juist onzichtbaar proberen te maken.

The trick is to keep breathing
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2000 @ 23:11:37 #12
862 Arcee
Look closer
pi_349911
quote:
Op 19 september 2000 22:03 schreef Arjuno het volgende:
omdat ze meer contact met de buitenwereld hebben waardoor ze feedback krijgen over hoe ze op de TV overkomen.
Ja, dat is dus niet zo, hè. In de eerste Bus wel, maar nu niet meer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_349936
Ik vind het ook allebei even leuk. Kloon of niet, ik vind het toch leuk en dan interesseert het me niet meer dat het maar een aftreksel is van BB. Ik bedoel, als het toch leuk is om te kijken dan maakt het toch niks uit, gewoon 1 pot nat...
BB vind ik ook heel leuk hoor, maar als ik streams aanzet dan kijk ik toch liever naar de Bus. Dat komt ook omdat die er al wat langer inzitten en je zo de persoontjes al wat beter leert kennen.

Maar ik heb domweg geen tijd om de streams te verslaan, ik heb ze wel opstaan, maar ik ben altijd tegelijk met iets anders bezig.

Jammer trouwens dat het forum is doodgebloed ja...

pi_350012
quote:
Op 19 september 2000 23:11 schreef Arcee het volgende:
Ja, dat is dus niet zo, hè. In de eerste Bus wel, maar nu niet meer.
Ik volg de Bus amper, maar ik begrijp dat de uitbraken zijn afgeschaft?
The trick is to keep breathing
pi_350121
quote:
Op 19 september 2000 23:54 schreef Arjuno het volgende:
Ik volg de Bus amper, maar ik begrijp dat de uitbraken zijn afgeschaft?
Hé Arjuno, leuk je weer tegen te komen.

Het is onmogelijk beide te volgen. Zelf ben ik er nog niet uit. Met die leipe Koen is de Bus onvoorspelbaar en bij BB denk ik dat het na de eertse nominatieronde pas interessant wordt.
m.a.w. Ik weet het nog niet.

Wie verlaat als eerste HET HUIS

Wie wint de 250.000

pi_350263
quote:
Op 19 september 2000 20:46 schreef buzzer het volgende:
De Bus is een beetje een kloon, en daar houden we niet zo van
LOL + PEPPI + KOKKI

[Dit bericht is gewijzigd door MohammedAli op 20-09-2000 09:26]

Ik zweef als een botervlieg maar prik als een bij
  woensdag 20 september 2000 @ 10:09:42 #17
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_350299
Big Brother is nog net als vorig jaar.
Waar i van geniet, en dat gaat echt nergens over, zijn de beelden
van mensen die niets doen. Tanden poetsen. doelloos rond hangen.
Eten koken. Dit soort dingen worden bij de bus minder uitgelicht.
Ik heb de bus sinds BB begonnen is dus ook niet meer gekeken.

BB = Vervelen tot een kunst verheffen.

pi_350324
Had De Bus een forum dan??
pi_351029
Ik had me vast voorgenomen om alles tot elke seconde te gaan volgen, en had er ook zin in...maar van de dag dat het begon, kan ik het gewoon niet volhouden om er naar te kijken. De programma's zijn zeker niet minder dan de eerste versies, ze hebben duidelijk hun best gedaan om het NOG erger en dus leuker voor ons te maken...
Ik ben er echter geheel immuun voor geworden vrees ik...misschien ben ik op het moment te moe, ik probeer het wel weer als er wat minder mensen in zitten, en als de Olympische Spelen voorbij zijn...
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 20 september 2000 @ 19:00:31 #20
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_351217
toch vallen de kijkcijfers van bb ook wat tegen. gisterenavond vroege uitzending 635.000 kijkers, herhaling 315.000.
ter vergelijk: de bus 305.000 en herhaling 185.000.

sbs heeft een fout gemaakt om de bus nu al weer in te zetten, gelijk met bb. Veronica had beter kunnen wachten met starten na de olympische spelen, door de hype die de OS nu zijn door de nederlandse successen kijkt iedereen van 19.00 tot 21.00 uur naar de hoogtepunten. daar heeft bb ook last van.
was in oktober gestart, oud en nieuw in het huis, om 00.00 naar het huis toe, etc., was lueker geweest.

wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 21 september 2000 @ 17:19:43 #21
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_353334
even omhoog,
gisteren de bus vroege uitzending nog maar 290.000 kijkers.
bb haalde ongeveer het dubbele maar is ook nog tegenvallend
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 22 september 2000 @ 02:57:39 #22
272 R@b
No-nonsens
pi_354240
quote:
Op 19 september 2000 10:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind de bus net zo leuk/debiel (*) als BB, wat ik dan niet snap is waarom het busforum is doodgebloed. Kijken jullie niet meer en alleen maar naar BB of hebben jullie geen zin meer om te posten over de bus. Dat het minder zou worden had ik wel verwacht, maar zo erg???

Ben benieuwd naar jullie beweegredenen.

De reden voor het doodbloeden is dat een aantal vaste posters van het Bus forum een eigen forum zijn begonnen wat best redelijk draait. Ik vind dat wel jammer want versnippering leidt meestal tot verschraling maar in dit geval moet ik toch zeggen dat Femmie op dit moment het leukste en interessanste bus forum heeft op internet, inclusief streamverslagen . Het bus-forum van sbs6 op debus.sbsnet.nl is niet om aan te zien.

Nogmaals ik had liever gezien dat het forum op fok ook actief was gebeleven maar helaas is er weinig belangstelling. Speelt natuurlijk ook mee dat BB is begonnen en dat De Bus 2 nou niet echt spektaculair is te noemen. Overigens heb ik bij BB-2 nou ook nog geen wereld schokkende zaken gezien.

Ik blijf ze allebei volgen zoalang ik er lol in heb, maar het is eigenlijk te veel, twee reality saops tegelijk.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  Redactie Frontpage vrijdag 22 september 2000 @ 09:37:38 #23
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_354354
Waar vind ik dit busforum, als ik er op fok niks meer van terugvind, dan maar ff buiten de deur zoeken.
pi_354614
Als het aantal 'artikelen' in de 'bladen' graadmeter zou zijn voor de populariteit/kijkcijfers van 'de BUS', heeft de Bus een populariteit van ongeveer 0,00000001%.
Echt lachen er wordt zelfs in de roddelbladen (bijna) niet over de Bus en haar passagiers gerept
btw, kijk nog wel steeds en blijf het (nog wel) leuk vinden.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
pi_354673
Het is gewoon prettiger om naar Big-Brother te kijken dan naar die piepkleine lelijke bus.
De kandidaten van de Bus zullen echt rijp zijn voor het gesticht (vooral dit porcelein poppenhoofdje van Koen en die liefmeiske aka Mariska)na hun "prestatie" in de "camping-car".
niet op de fouten opletten want ik ben niet nederlands
pi_354793
SunChaser, hier.

Stond in dit forum gisteren als tweede post niet een post van Danny waarin hij o.a. stelde dat de Bus het slechste was dat ooit op tv was geweest ? Of ben ik gek aan het worden ? Ik meen ook dat er een reactie stond van Arcee waarin deze stelde dat de post van Danny nogal ongenuanceerd was.

Dit bevestigde overigens mijn indruk dat het Busforum doodgebloed is omdat de eigenaren van Fok! het alleen in Big brother zien zitten. Het Big brother forum werd weken van te voren geopend, er werden allerlei topics geopend om de bezoekers op te warmen voor het komende Big brother en toen het eenmaal begonnen was leek de helft van de posts in het Big brother forum afkomstig van admins en moderators. Het maakt op mij de indruk dat men een hype wil forceren. Het Busforum daarentegen werd pas op de dag van de eerste uitzending geopend zonder enige bombarie. En ik heb daar nauwelijks een admin of moderator gezien. Waarom dit verschil ? Hebben de eigenaren van Fok! aandelen Veronica ? Of is Danny's zus ooit ontslagen door SBS ? Ik zou op twee paarden gegokt hebben.

Andere factoren die een rol spelen zijn de grotere bekendheid van Big brother, het Veronicablad met een oplage van 1000000 + (als ik het goed heb) waar regelmatig Big brother op de voorpagina zal staan en waar Big brother in de programmabeschrijvingen veel meer ruimte krijgt als de Bus en het feit dat een aantal nederlanders problemen heeft om vlaams te verstaan. Dit laatste lijkt SBS ook te beseffen want de afgelopen dagen wordt er af en toe ondertiteld.

Ik heb overigens op voorhand geen voorkeur voor één van beide programma's. Mijn nickname heb ik gekozen omdat mijn eerste posting in het Fok!forum betrekking had op de Bus en ik zo snel geen origineler nickname kon verzinnen. Ik kijk naar allebei. Ik vind de Bus op dit moment leuker, waarschijnlijk omdat het al langer loopt en en meer ontwikkelingen en spanningen zijn. Bovendien vind ik Mohammed Ali vermoeiend om naar te kijken. Ik heb overigens de indruk dat een aantal mensen teleurgesteld is in de Bus omdat zij hadden verwacht dat de overtreffende trap van Seki er in zou zitten.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')