Vooropgesteld: het totaalbedrag van de bezuinigingen (100-200 miljoen) is sowieso erg klein in vergelijking tot een dossier als de hypotheekrenteaftrek (circa 14 miljard) of de gezondheidszorg (een veelvoud daarvan).quote:Op donderdag 1 november 2012 14:10 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/435598-bezuinigingen-treffen-programmas.html
Voor alle sport die ze uitzenden. Koopje.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:16 schreef Boldface het volgende:
[..]
Vooropgesteld: het totaalbedrag van de bezuinigingen (100-200 miljoen) is sowieso erg klein in vergelijking tot een dossier als de hypotheekrenteaftrek (circa 14 miljard) of de gezondheidszorg (een veelvoud daarvan).
Als je uitgaat van 70 cent per maand, is dat 8,4 euro per jaar. Nu weet ik niet hoe die 70 cent is berekend, maar stel dat het gewoon is gedaan op basis van het aantal inwoners. Dan hebben we het over 8,4 euro x 16.700.000 inwoners. Samen kom je dan op 140 miljoen.
De hele Publieke Omroep is een koopje. Maar mensen kijken alleen naar hun directe eigenbelang. Dat de Champions League of Touretappe live op tv is, vinden ze belangrijk, maar het nut van programma's voor andere doelgroepen willen ze het liefst wegredeneren.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:18 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Voor alle sport die ze uitzenden. Koopje.
Daar ben ik wel een voorstander van. Van mij mag Lingo ook verdwijnen, maar ze hebben een paar jaar geleden Lingo al eens geprobeerd te schrappen, maar dat leidde destijds helaas tot veel maatschappelijk verzet onder met name ouderen, dus ik denk dat dat programma niet snel zal verdwijnen.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:11 schreef Slurrrrp het volgende:
[..]
Dat roept Henkie ja. Ik zeg hoe meer zenders hoe meer programma's. Gewoon minder zenders en kwaliteit van de programma's omhoog. Dus geen lingo etc.
Kan je stellen dat vermaak een functie is van de overheid? Ik denk van niet, het is niet echt belangrijk en de commerciële omroepen kunnen dit goed overnemen. Ook sport moet gemakkelijk op de commerciële omroep kunnen, zoals soms al het geval is/was.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:22 schreef Boldface het volgende:
[..]
De hele Publieke Omroep is een koopje. Maar mensen kijken alleen naar hun directe eigenbelang. Dat de Champions League of Touretappe live op tv is, vinden ze belangrijk, maar het nut van programma's voor andere doelgroepen willen ze het liefst wegredeneren.
Dan lees je bijvoorbeeld dat entertainment niet meer bij de PO mag. Waarom dan niet? Met het grootste gemak en een beetje goede (of kwade) wil kun je sport ook makkelijk degraderen tot iets dat geen enkel maatschappelijk belang heeft.
Ik vind deze extra bezuiniging dan ook niet wenselijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:22 schreef Boldface het volgende:
[..]
De hele Publieke Omroep is een koopje. Maar mensen kijken alleen naar hun directe eigenbelang. Dat de Champions League of Touretappe live op tv is, vinden ze belangrijk, maar het nut van programma's voor andere doelgroepen willen ze het liefst wegredeneren.
Dan lees je bijvoorbeeld dat entertainment niet meer bij de PO mag. Waarom dan niet? Met het grootste gemak en een beetje goede (of kwade) wil kun je sport ook makkelijk degraderen tot iets dat geen enkel maatschappelijk belang heeft.
Ah.. Als vermaak geen functie van de overheid is moet politie inzet bij evenementen voortaan ook maar gewoon bij de organisatie afgerekend worden toch?quote:Op donderdag 1 november 2012 14:37 schreef Taperol het volgende:
[..]
Kan je stellen dat vermaak een functie is van de overheid? Ik denk van niet, het is niet echt belangrijk en de commerciële omroepen kunnen dit goed overnemen. Ook sport moet gemakkelijk op de commerciële omroep kunnen, zoals soms al het geval is/was.
quote:Op donderdag 1 november 2012 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij wil volkssport nummer 1 achter de decoder zien verdwijnen zodat jij wat halfgare kookprogramma's kunt blijven kijken? U, meneer, spoort niet helemaal.
We draven wel wat door hier. Het kan ook gewoon uitgezonden worden bij een commerciele zender zonder decoder. Ik vind het sowieso van de zotte dat een publieke partij met belastinggeld gaat bieden op iets wat de markt graag wil hebben. Daar moeten we mee ophouden.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:24 schreef Hathor het volgende:
[..]
Jij wil volkssport nummer 1 achter de decoder zien verdwijnen zodat jij wat halfgare kookprogramma's kunt blijven kijken? U, meneer, spoort niet helemaal.
De vraag naar die programma's is volgens mij redelijk groot. En je zou gewoon een soort PO abbo kunnen maken.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:34 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daar ben ik wel een voorstander van. Van mij mag Lingo ook verdwijnen, maar ze hebben een paar jaar geleden Lingo al eens geprobeerd te schrappen, maar dat leidde destijds helaas tot veel maatschappelijk verzet onder met name ouderen, dus ik denk dat dat programma niet snel zal verdwijnen.
Ik vrees echter wel voor enkele van mijn favoriete programma's zoals de Rekenkamer en de Keuringsdienst van Waarde.
Volgens mij is dat al zo.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ah.. Als vermaak geen functie van de overheid is moet politie inzet bij evenementen voortaan ook maar gewoon bij de organisatie afgerekend worden toch?
De politie inzet is geen onderdeel van het vermaak hèquote:Op donderdag 1 november 2012 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Ah.. Als vermaak geen functie van de overheid is moet politie inzet bij evenementen voortaan ook maar gewoon bij de organisatie afgerekend worden toch?
Maar is nodig om het vermaak te laten plaatsvinden. Het sporten opzich kost ook geen geld, het uitzenden heel weinig. Alleen de rechten kopen kost wat geld. De rechten zijn geen onderdeel van het vermaak he.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:00 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
De politie inzet is geen onderdeel van het vermaak hè
In het programma boekje van lowlands is er geen kopje agentmeppen.
Niet te vergelijken.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar is nodig om het vermaak te laten plaatsvinden. Het sporten opzich kost ook geen geld, het uitzenden heel weinig. Alleen de rechten kopen kost wat geld. De rechten zijn geen onderdeel van het vermaak he.
Maar de belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor die kosten toch? Laat ze die politie dan inhuren.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:07 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Niet te vergelijken.
De staat heeft het geweldsmonopolie. Tv rechten kan iedereen opkopen en uitzenden.
Jij vind het wenselijk dat dingen niet door kunnen gaan wanneer de rekening voor de politie niet betaald kan worden? Zeg maar dag tegen manifestaties op het malieveld en de dam dan.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:08 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Maar de belastingbetaler hoeft niet op te draaien voor die kosten toch? Laat ze die politie dan inhuren.
Idd ik weet niet wat iedereen een verrijking vind van de PO maar boer zoekt vrouw en dat soort shit hoef ik niet voor te betalen hoor.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
Het zal mij een rotzorg zijn, als ik tegenwoordig in totaal een uur per maand televisie kijk, is het veel. Ik betrap mezelf er namelijk steevast op dat niet één programma mijn aandacht vast weet te houden, wanneer ik door mijn zenderpakket heen zap. Baggerprogramma's als 'Boer zoekt vrouw' en 'Lingo' kunnen overigens, net als in Duitsland, prima door commerciële zenders uitgezonden worden. Dan kan de publieke omroep zich met documentaires en reportages bezig gaan houden ipv hersenloos "entertainment".
Nee, ik vind het niet wenselijk. Net zoals ik het verdwijnen van sport van de PO niet wenselijk vind. Ik vind deze extra bezuiniging niet wenselijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:16 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Jij vind het wenselijk dat dingen niet door kunnen gaan wanneer de rekening voor de politie niet betaald kan worden? Zeg maar dag tegen manifestaties op het malieveld en de dam dan.
Daarnaast lijkt me gedwongen klandizie bij de staatspolitie geen wenselijke route. Voortaan ook maar straten laten betalen voor politieinzet. En waarom zou de politie moeten optreden bij inbraken in winkelcentra? Laat de winkeliers eerst maar betalen voor de politie.
Veiligheid op de openbare weg is nou eenmaal de verantwoordelijkheid van de overheid. Dat privatiseren gaat zelfs mij als neoliberaal te ver.
Openbare orde is geen vermaak. Ook niet als die openbare orde het vermaak mogelijk maakt.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:28 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet wenselijk. Net zoals ik het verdwijnen van sport van de PO niet wenselijk vind. Ik vind deze extra bezuiniging niet wenselijk.
Ik ging dan ook alleen in op het punt dat de overheid volgens jou geen rol heeft in vermaak. Dat heeft de overheid wel degelijk.
Prima zaak. Televisie is geen primaire levensbehoefte, als je dat wilt kijken betaal je er maar voor. Geen enkele reden om dat met publiek geld te bekostigen.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:19 schreef Boldface het volgende:
[..]
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)er-programmas-maken/
Goede zaak dit?
Ik vind het persoonlijk nogal jammer. Zo groot is de Publieke Omroep in Nederland niet. Maar als het mes er dan toch in moet, bezuinig maar op dure sportrechten. Stop voorlopig maar met het uitzenden van wielrennen; die sport is toch helemaal vernield. En Champions League-voetbal kan prima achter de decoder.
Volgens mij zit juist Jantje Smit (en al zijn vrienden) veel bij de POquote:Op donderdag 1 november 2012 13:56 schreef mstx het volgende:
[..]
Dat zou betekenen dat ze winst moeten gaan maken, wat weer betekent dat ze alleen uitzenden wat "het volk" graag wil zien, zoals het privéleven van Jan Smit e.d.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |