abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118698310
quote:
Aangezien libertariers momenteel vrijwel ieder topic wat er is kapen om hun elpee op te zetten.

Misschien handig om al die discussies hier te concentreren. Dan raken andere discussies niet ontspoord door discussies over het al dan niet nodig zijn van een overheid.
Hier verder.
pi_118701691
Chewie kan lekker blojven chargeren, maar nogmaals ik stel slechts dat het gewenst is dat er bepaalde kaders en regels zijn in een maatschappij. Dit zorgt namelijk voor een bepaalde rust en zekerheid voor de samenleving.

Natuurlijk kan je discussieren over hoe die kaders er uit moeten zien, maar daar hebben wij de parlementaire democratie en rechtstaat voor.

Ook zeg je dat ik geen fundamentele kritiek heb geleverd? Maar de EMH is een zeer belangrijke aanname voor het libertarisme en juist hier heb ik kritiek op geleverd omdat deze fundamenteel onjuist is.
pi_118859664
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 10 november 2012 @ 21:04:47 #4
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119065776
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 10 november 2012 @ 21:26:25 #5
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_119066577
a man convinced against his will is of the same opinion still
  † In Memoriam † zaterdag 10 november 2012 @ 21:28:38 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_119066656
Maraget Thatcher zou nog niet eens met een stok in de buurt moeten komen van het libtertarisme. Bah.
Carpe Libertatem
pi_119068567
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 november 2012 21:28 schreef Boze_Appel het volgende:
Maraget Thatcher zou nog niet eens met een stok in de buurt moeten komen van het libtertarisme. Bah.
Eens. :)
  zondag 11 november 2012 @ 09:14:50 #8
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_119077228
Libertariėrs willen ongehinderd door wetten de minderbedeelden tot slaaf maken om hun luie leventje voort te zetten.
  † In Memoriam † zondag 11 november 2012 @ 09:45:45 #9
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_119077481
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 09:14 schreef Oldie57 het volgende:
Libertariėrs willen ongehinderd door wetten de minderbedeelden tot slaaf maken om hun luie leventje voort te zetten.
Praktisch alle libertariers die ik ken zijn vrij vrijgevige mensen. Ik herken ze niet in dat beeld wat je schetst.
Carpe Libertatem
pi_119077811
quote:
:') .
  zondag 11 november 2012 @ 10:48:53 #11
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_119078173
Hoewel ik nog steeds niet overtuigd ben van het libertarisme, blijf ik me er wel voor interesseren. Ik vind zaken als vrijheid, privacy en een kleinere overheid wel belangrijk, maar zie de beperkte praktische oplossingen die hiervoor geboden worden door libertariėrs niet zo zitten.

Mijn grote vraag is echter: waarom kiezen voor een egoļstische en kapitalistische samenleving als er alternatieven aangeboden worden zoals The Venus Project? In dit project wordt vrijheid van het individu ook gegarandeerd. Groot verschil is natuurlijk dat het project niet werkt met het kapitalistische systeem dat we nu kennen en dat veel mensen ervan overtuigd zijn dat je niet gemotiveerd zult zijn om te werken als je daarvoor niet betaald wordt.

Ik hoor libertariėrs er niet veel over, maar wat vinden jullie van dit project?
pi_119078204
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:48 schreef Belabor het volgende:
jk dat het project niet werkt met het kapitalistische systeem dat we nu
Het is sowieso geen realistisch project, daarnaast is het een soort high tech communisme.
  zondag 11 november 2012 @ 10:55:36 #13
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_119078263
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is sowieso geen realistisch project, daarnaast is het een soort high tech communisme.
Beargumenteer dat nou eens even, want daar ben ik benieuwd naar. Waarom is libertarisme dan wel realistisch? Jullie blijven er immers wel voor vechten.

En wat is er mis met high tech? We zijn nu al afhankelijk van technologie, dus veel zal er niet veranderen. Bovendien geeft het project duidelijk aan hoe het in de praktijk zaken aan wil gaan pakken.
pi_119078396
quote:
In de praktijk komt het daar inderdaad vaak wel op neer. Een zeer egoļstisch wereldbeeld waarbij alles moet wijken voor eigen gewin...
pi_119078397
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:55 schreef Belabor het volgende:

[..]

Beargumenteer dat nou eens even, want daar ben ik benieuwd naar. Waarom is libertarisme dan wel realistisch? Jullie blijven er immers wel voor vechten.

En wat is er mis met high tech? We zijn nu al afhankelijk van technologie, dus veel zal er niet veranderen. Bovendien geeft het project duidelijk aan hoe het in de praktijk zaken aan wil gaan pakken.
Er is niets mis met high tech, well met communisme. :)

Het niet langer institutionaliseren en monopoliseren van geweld lijkt me wel degelijk realistisch en een kwestie van tijd. :)

Zo kijk ik er ook ongeveer tegenaan. :)
pi_119078411
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 11:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In de praktijk komt het daar inderdaad vaak wel op neer. Een zeer egoļstisch wereldbeeld waarbij alles moet wijken voor eigen gewin...
:')
pi_119078425
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 10:52 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het libertarisme heeft meer overeenkomsten dan verschillen met het communisme dus wat dat betreft zou het geen punt mogen zijn :).
pi_119078434
quote:
7s.gif Op zondag 11 november 2012 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het libertarisme heeft meer overeenkomsten dan verschillen met het communisme dus wat dat betreft zou het geen punt mogen zijn :).
Kan bijna niet verder van elkaar verwijderd zijn. :W
pi_119078467
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Kan bijna niet verder van elkaar verwijderd zijn. :W
Extreme maakbaarheidsgeloven met rampzalige gevolgen wanneer men probeert het in de praktijk te brengen. Dat ligt zeer dicht bij elkaar.
pi_119078499
quote:
2s.gif Op zondag 11 november 2012 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Extreme maakbaarheidsgeloven met rampzalige gevolgen wanneer men probeert het in de praktijk te brengen. Dat ligt zeer dicht bij elkaar.
Klopt.

Het libertarisme is juist een afwijzing van het maakbaarheidsideaal.
pi_119078559
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:09 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Klopt.

Het libertarisme is juist een afwijzing van het maakbaarheidsideaal.
Was het maar zo'n feest. Al die zogenaamde libertariers hier zijn extreme maakbaarheidsdenkers. De PvdA van de jaren 70 is daar niks bij.
pi_119078632
quote:
14s.gif Op zondag 11 november 2012 11:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Al die zogenaamde libertariers hier zijn extreme maakbaarheidsdenkers. De PvdA van de jaren 70 is daar niks bij.
Welke zogenaamde libertariėrs doel je op?

WAt we nu hebben is een samenleving waarin iedereen probeert elkaar via de overheid te controleren en een bepaalde kant op te duwen, dat heb je in een vrije samenleving niet. :)
pi_119078703
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:17 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Welke zogenaamde libertariėrs doel je op?

WAt we nu hebben is een samenleving waarin iedereen probeert elkaar via de overheid te controleren en een bepaalde kant op te duwen, dat heb je in een vrije samenleving niet. :)
Alle exemplaren die hier rondhobbelen en zichzelf libertarier noemen ;).

En die bepleitte vrijheid is zeer relatief en creatief....

Dat het onder een bepaalde groep een leuke modegril is snap ik ook wel. 30-40 jaar geleden zou je als fanatieke communist hebben staan actievoeren. Dat was toen de mode voor mensen die graag doorschieten in hun ideologie.
pi_119078721
quote:
1s.gif Op zondag 11 november 2012 11:22 schreef 99.999 het volgende:

Dat het onder een bepaalde groep een leuke modegril is snap ik ook wel. 30-40 jaar geleden zou je als fanatieke communist hebben staan actievoeren. Dat was toen de mode voor mensen die graag doorschieten in hun ideolo
Heb je nog meer ad hominems of ben je weer uitgetrolld voor vandaag? :)
pi_119078992
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 11:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Heb je nog meer ad hominems of ben je weer uitgetrolld voor vandaag? :)
Dit heeft weinig met trollen te maken en alles met een vrij rake analyse van een groep fanatici...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')