abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 april 2009 @ 05:54:53 #126
134538 chansadres
Black & White
pi_67601064
Smile voor 7 euro gekocht. Damn wat een knaller en voor dat prijskaartje!!!
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_67601395
Als je de Brian Wilson versie al gaaf vindt moet je helemaal de bootlegs van de originele Beach Boys sessies uit '66/'67 checken. Wat een muzikaal genot
Nee.
  woensdag 1 april 2009 @ 08:43:52 #128
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_67602031
Ik loop net weer door m'n Jan Berry en Dean Torrence collectie.
Valt mij toch wel op dat Jan Berry ook best wel veel dingen met Brian Wilson heeft geschreven.
Zelfs op SuRFiN' AGAiN - The authorized International Jan & Dean website, is er aandacht voor Smile -> http://www.surfinagain.com/smile_index.htm
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 2 mei 2009 @ 22:54:41 #129
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_68606056
Jammer dat er niet meer nummers zijn in de stijl van " i get around" vind deze er een stuk bovenuit steken vergeleken met de rest van hun nummers
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_68609480
Sorry? Albums als All Summer Long, Surfer Girl en Summer Days (And Summer Nights!!) staan vol met dat soort nummers...
Nee.
pi_70434062
En over een week is het weer zover. Ben benieuwd, hij schijnt gezegd te hebben enkele 'nieuwe' nummers aan de setlist te hebben toegevoegd. Hopelijk dingen als This Whole World en Til I Die. Ik hoop stiekem dat ie nog een keer een Smile-tour gaat doen - zou het graag nóg een keer zien nu ik het van voor tot achter ken, wat nog niet het geval was toen ik het 5 jaar geleden voor het eerst zag.
Nee.
pi_70434109
quote:
Hello everyone: We just got word that Brian and his band are working in new songs to their playlist for their upcoming tours. These songs will be performed at all shows, except for festivals.

The following four car songs are ones Brian has not performed live yet:
- Shut Down
- 409
- Custom Machine
- Little Deuce Coupe

The following four songs are ones Brian has performed rarely:
- Soul Searchin'
- Melt Away
- Imagination
- Desert Drive

Thanks and we'll let you know when more tour news, etc. becomes available
Custom Machine
Nee.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:04:33 #133
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74130425
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 21:44 schreef webfreak het volgende:
Maar het bezit bepaalde kwaliteiten die ik op vrijwel geen enkel ander muziekalbum heb kunnen ontdekken (en ik ken er toch best een paar ).
(post van Beatles topic over Pet Sounds)
Heb je Smile al eens beluisterd? Heb de Purple Chick reconstructie op de PC staan maar nog niet deftig beluisterd. Veel fans vinden dat nog beter dan Pet Sounds
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_74130454
Zo. Hier ben ik

dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:05:33 #135
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74130487
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:05 schreef webfreak het volgende:
Zo. Hier ben ik

Lees dan meteen even mijn net geplaatste post, als je wilt
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:12:05 #136
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_74130757
Eigenlijk nog nooit aandachtig naar geluisterd.
Zal eens proberen Pet sounds bij de lokale platenboer te scoren.
pi_74131094
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:04 schreef Arn0 het volgende:

[..]

(post van Beatles topic over Pet Sounds)
Heb je Smile al eens beluisterd? Heb de Purple Chick reconstructie op de PC staan maar nog niet deftig beluisterd. Veel fans vinden dat nog beter dan Pet Sounds
Uiteraard heb ik Smile beluisterd. Mijn BeachBoys-obsessie is haast net zo groot als die van The Beatles Ik heb een stuk of 15 platen van ze, en natuurlijk ook de fantastische Pet Sound Sessions (een aanrader als je geen genoeg krijgt van dat album).

De Purple Chick editie is één van de beste reconstructies van Smile. Ik heb uiteraard ook de 2004-versie van Brian Wilson. Die is mooi gemaakt, maar je mist toch gewoon de BB-sound. Alles klinkt te klinisch. Het feit dat het album in 4 dagen werd opgenomen zegt eigenlijk wel genoeg. Het blijft voor mij toch een album dat nooit is afgemaakt.

Smile bevat prachtige nummers, maar het is geen totaalplaatje zoals Pet Sounds dat was. Bovendien krijg ik dezelfde nasmaak als bij Sgt. Pepper: het heeft iets geforceerds. Brian wil mooie nummers schrijven, maar hij wil ineens ook een soort episch meesterwerk ervan maken. Dat hoeft van mij niet.
Dit zal misschien raar klinken voor een BeachBoys-fan, maar ik vind Good Vibrations totaal niet interessant. Wellicht het minste nummer op Smile! Het is een knip/plak-nummer. Het is een formule. Pak een mooi coupletje, plak er een catchy refrein aan vast, en knal er dan nog even een canon-zang tegenaan, en je hebt een 'pocket symphony'. Doet me niks. Pet Sounds was in alle opzichten briljanter, mijn inziens.
pi_74131300
Wel treurig dat ik nu pas achter dit topic kom.
Ben 2 maanden geleden nog naar Brian Wilson in Paradiso geweest (fantastisch overigens!!), had er graag mee gekoketteerd
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:23:45 #139
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74131306
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef webfreak het volgende:

[..]

Uiteraard heb ik Smile beluisterd. Mijn BeachBoys-obsessie is haast net zo groot als die van The Beatles Ik heb een stuk of 15 platen van ze, en natuurlijk ook de fantastische Pet Sound Sessions (een aanrader als je geen genoeg krijgt van dat album).

De Purple Chick editie is één van de beste reconstructies van Smile. Ik heb uiteraard ook de 2004-versie van Brian Wilson. Die is mooi gemaakt, maar je mist toch gewoon de BB-sound. Alles klinkt te klinisch. Het feit dat het album in 4 dagen werd opgenomen zegt eigenlijk wel genoeg. Het blijft voor mij toch een album dat nooit is afgemaakt.

Smile bevat prachtige nummers, maar het is geen totaalplaatje zoals Pet Sounds dat was. Bovendien krijg ik dezelfde nasmaak als bij Sgt. Pepper: het heeft iets geforceerds. Brian wil mooie nummers schrijven, maar hij wil ineens ook een soort episch meesterwerk ervan maken. Dat hoeft van mij niet.
Dit zal misschien raar klinken voor een BeachBoys-fan, maar ik vind Good Vibrations totaal niet interessant. Wellicht het minste nummer op Smile! Het is een knip/plak-nummer. Het is een formule. Pak een mooi coupletje, plak er een catchy refrein aan vast, en knal er dan nog even een canon-zang tegenaan, en je hebt een 'pocket symphony'. Doet me niks. Pet Sounds was in alle opzichten briljanter, mijn inziens.
Bedankt voor je uitgebreid bericht
Pet Sound Sessions zal ik beluisteren, zijn dat alle gelekte nummers van die sessies bijeen?

Een van de beste, of de beste? Ik heb al wel Wilson's versie gehoord en die kon me niet bekoren. Het was niet slecht maar een topalbum zeker niet. Maar live denk ik wel dat het geweldig geweest moet zijn.

Tja, geen totaalplaatje is ergens wel logisch natuurlijk.. Good Vibrations niet interessant? Ik vind het dan wel een van mijn favoriete nummers.. Vooral dat instrumentale stukje op het einde, heerlijk. Maar ga zeker eens Smile (de PC bootleg dan) eens goed beluisteren. Ben zeer zeker benieuwd maar het wordt idd lastig om aan Pet Sounds te tippen.
pi_74131671
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:23 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitgebreid bericht
Pet Sound Sessions zal ik beluisteren, zijn dat alle gelekte nummers van die sessies bijeen?
Het is een officiële boxset met 3 CD's, met daarop:
- Alle vocaltracks geisoleerd (fenomenaal!)
- Alle instrumentale tracks
- Veel fragmenten waar je Brian hoort produceren en dirigeren. Ongelooflijk interessant, vind ik althans.
- Verder nog wat alternatieve versies die de plaat niet hebben gehaald, met andere teksten. Of bijvoorbeeld een saxsolo in God Only Knows, dat soort dingen.
quote:
Een van de beste, of de beste?
Ja, laten we eerlijk zijn: de beste
quote:
Tja, geen totaalplaatje is ergens wel logisch natuurlijk.. Good Vibrations niet interessant? Ik vind het dan wel een van mijn favoriete nummers.. Vooral dat instrumentale stukje op het einde, heerlijk. Maar ga zeker eens Smile (de PC bootleg dan) eens goed beluisteren. Ben zeer zeker benieuwd maar het wordt idd lastig om aan Pet Sounds te tippen.
Het is vooral dat iedereen alleen maar over dát nummer lult. Zelfs Brian noemt het tot op heden zijn "beste productie ooit". En dat snap ik gewoon niet. Het heeft niet die magie die Pet Sounds heeft.

Ik heb een tijd een BeachBoys tributeband gehad, waarvoor ik een hoop nummers (waaronder uiteraard Good Vibrations) uitgebreid heb geanalyseerd. En het is eigenlijk een redelijk eenvoudig nummer, zowel instrumentaal als vocaal. Zeker vergeleken met Wouldn't It Be Nice of I Just Wasn't Made For These Times, dat zijn de échte lastige .
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:39:30 #141
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74132031
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:32 schreef webfreak het volgende:
Het is een officiële boxset met 3 CD's, met daarop:
- Alle vocaltracks geisoleerd (fenomenaal!)
- Alle instrumentale tracks
- Veel fragmenten waar je Brian hoort produceren en dirigeren. Ongelooflijk interessant, vind ik althans.
- Verder nog wat alternatieve versies die de plaat niet hebben gehaald, met andere teksten. Of bijvoorbeeld een saxsolo in God Only Knows, dat soort dingen.
Officieel? Vocaltracks? Die ga ik sowieso morgen beluisteren.
quote:
Ja, laten we eerlijk zijn: de beste
Tja, Purple Chick, hoe kan het ook anders Ook morgen beluisteren!
quote:
Het is vooral dat iedereen alleen maar over dát nummer lult. Zelfs Brian noemt het tot op heden zijn "beste productie ooit". En dat snap ik gewoon niet. Het heeft niet die magie die Pet Sounds heeft.
Ik wou er nog bijzetten: Enkel jammer dat iedereen enkel dat nummer kent. Bij de Beatles hetzelfde verhaal met Let it Be, Yesterday en Yellow Submarine (iets minder erg, maar goed)
quote:
Ik heb een tijd een BeachBoys tributeband gehad, waarvoor ik een hoop nummers (waaronder uiteraard Good Vibrations) uitgebreid heb geanalyseerd. En het is eigenlijk een redelijk eenvoudig nummer, zowel instrumentaal als vocaal. Zeker vergeleken met Wouldn't It Be Nice of I Just Wasn't Made For These Times, dat zijn de échte lastige .
Een tributeband nog wel, tof. Als je een youtube linkje hebt.. En qua analyses, om eerlijk te zijn heb ik absoluut geen verstand van muziek qua techniek. Maar wat ik wel zou willen horen zijn multitracks van die nummers. Maar die boxset bevat een soort van multitracks, als ik het goed begrijp.
pi_74132123

Je hoort hier pas hoe briljant die vocals zijn opgenomen. En hoe lastig het is om zoiets zuiver met 5 man te zingen (believe me, I know )
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:46:04 #143
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74132322
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef webfreak het volgende:

Je hoort hier pas hoe briljant die vocals zijn opgenomen. En hoe lastig het is om zoiets zuiver met 5 man te zingen (believe me, I know )
Dat is gewoonweg heerlijk. Ik ben sowieso al een voorstander van vocal tracks en dit klinkt gewoon zoals je zegt briljant. Ik wil ze allemaal beluisteren op youtube (Sloop john B zeker!) maar langs de andere kant wil ik het ook in hoge FLAC kwaliteit morgen rustig allemaal beluisteren. Moeilijk

Bedankt iig
pi_74132741
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:46 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Dat is gewoonweg heerlijk. Ik ben sowieso al een voorstander van vocal tracks en dit klinkt gewoon zoals je zegt briljant. Ik wil ze allemaal beluisteren op youtube (Sloop john B zeker!) maar langs de andere kant wil ik het ook in hoge FLAC kwaliteit morgen rustig allemaal beluisteren. Moeilijk

Bedankt iig
Ja, je moet ze eigenlijk wel echt fatsoenlijk luisteren. Op een koptelefoon als het effe kan. De rijkheid van het geluid is subliem, dat krijg je op zo YT-linkje natuurlijk niet mee.
Of gewoon effe die box bestellen. Er zit ook een te gek boekje bij met veel achtergrondinfo en interviews.

Hij is trouwens discontinued in delen van Europa, heb ik begrepen. In Nederland kun je ze al niet meer kopen. CDwow heeft er nog een paar liggen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 22:57:45 #145
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74132831
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:55 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ja, je moet ze eigenlijk wel echt fatsoenlijk luisteren. Op een koptelefoon als het effe kan. De rijkheid van het geluid is subliem, dat krijg je op zo YT-linkje natuurlijk niet mee.
Of gewoon effe die box bestellen. Er zit ook een te gek boekje bij met veel achtergrondinfo en interviews.

Hij is trouwens discontinued in delen van Europa, heb ik begrepen. In Nederland kun je ze al niet meer kopen. CDwow heeft er nog een paar liggen.
Is het veel verschil op een koptelefoon? Luister normaal altijd met koptelefoon, behalve als het over FLAC bestanden gaat die ik op hoge kwaliteit wil luisteren, gebruik ik de stereo installatie. En idd, youtube is

Sorry, maar dan kan ik me nu niet veroorloven Zeker met McCartney die opeens besluit op te treden
pi_74133017
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Is het veel verschil op een koptelefoon? Luister normaal altijd met koptelefoon, behalve als het over FLAC bestanden gaat die ik op hoge kwaliteit wil luisteren, gebruik ik de stereo installatie. En idd, youtube is
Lekker hard in de woonkamer kan natuurlijk ook.
Er zit heel veel detail in, dat echt tot z'n recht moet komen. Dus zolang het maar niet uit je computer-speakertjes komt
quote:
Sorry, maar dan kan ik me nu niet veroorloven. Zeker met McCartney die opeens besluit op te treden
Tell me about it... Ik ga 2x. Rib uit m'n lijf.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:04:03 #147
159761 Arn0
Abbey Road
pi_74133130
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:01 schreef webfreak het volgende:
Lekker hard in de woonkamer kan natuurlijk ook.
Er zit heel veel detail in, dat echt tot z'n recht moet komen. Dus zolang het maar niet uit je computer-speakertjes komt
Ja, maar details hoor ik vaak toch op de koptelefoon beter. Maar dan moet ik de geluidskaart van mijn PC gebruiken en weet niet of dat een goed idee is. Maar ik zie nog wel
quote:
Tell me about it... Ik ga 2x. Rib uit m'n lijf.
Ja, Keulen is bijna dubbel zo duur

Ik zit hier overigens wel wat posts te plaatsen over Smile en Pet sounds etc, maar buiten Smiley Smile en Pet Sounds heb ik bijna geen enkel ander album beluisterd van de beach boys (shame on me!). Heb jij persoonlijke favorieten buiten Pet Sounds?
pi_74133547
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 23:04 schreef Arn0 het volgende:
Ja, Keulen is bijna dubbel zo duur
Voor mij nog net ietsje duurder zelfs... 190 euro om precies te zijn, maar dan zit ik ook wel helemaal vooraan.
quote:
Ik zit hier overigens wel wat posts te plaatsen over Smile en Pet sounds etc, maar buiten Smiley Smile en Pet Sounds heb ik bijna geen enkel ander album beluisterd van de beach boys (shame on me!). Heb jij persoonlijke favorieten buiten Pet Sounds?
Alle Beach Boys platen zijn als duo-CD uitgebracht, oftewel 2 albums op 1 CD, en vaak voor een euro of 7. Niet verkeerd dus. Mijn favorieten komen er zo aan.
pi_74133989
quote:
Ben 2 maanden geleden nog naar Brian Wilson in Paradiso geweest (fantastisch overigens!!)
Fenomenaal optreden was dat. Hoogtepunten vond ik God Only Knows (waar hij toch de hoge noten aardig wist te raken) en Don't Worry Baby (gezongen door de gitarist!).

Een van de beste momenten in muziek? Wanneer Brian in You Still Believe In Me de zin "I wanna cry" zingt zo rond 1:36. Ik krijg vaak nog koude rillingen wanneer ik dit hoor. Letterlijk een van de beste momenten in muziek.

[ Bericht 26% gewijzigd door psychedelicate op 27-10-2009 23:32:31 ]
pi_74134084
In reactie op Arn0, mijn favoriete BB-platen, buiten Pet Sounds en Smile:

Today
Topplaat. Duidelijk is de overstap van eenvoudige surfnummers naar wat algemenere thema's. Wilson's ontwikkeling als songwriter is hier evident. Een mijlpaal, zonder meer.
Hoogtepunten: When I Grow Up To Be A Man, I'm So Young en She Knows Me Too Well.

Summer Days (And Summer Nights!)
Het album vóór Pet Sounds (afgezien van Party!, maar da's een coverplaat). Met hits als California Girls en Help Me Rhonda maar ook minder bekende juweeltjes als Let Him Run Wild en You're So Good To Me. Hij staat samen op CD met Today, dus dat is een topdeal.

Na Pet Sounds zijn er veel matige platen uitgebracht, met vaak 2 of 3 aardige/goeie nummers. Had er uiteraard ook mee te maken dat Brian slechts enkele liedjes schreef, en geen complete platen. Albums als Friends, 20/20 en Sunflower zijn prima platen met sterke en minder sterke nummers. Leuk, maar het is niets nieuws.

Wild Honey
Zelf hou ik erg van deze plaat uit 1967. Het is een beetje de R&B-plaat van Wilson. Veel soul, rauwe zang en krachtige songs. Dus wel echt iets nieuws. Ik ben er gek op.

Holland
En dan heb je natuurlijk nog Holland, opgenomen in ons eigen Braambrugge. Sail On Sailor is werkelijk fantatisch. Mijn inziens het laatste briljante BB-nummer. De rest van de plaat is ook zeker niet verkeerd. Wederom veel soul hier. Here She Comes, The Trader en Funky Pretty zijn geweldig. Met Ricky Fataar (George in The Rutles) op gitaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')