Custom Machinequote:Hello everyone: We just got word that Brian and his band are working in new songs to their playlist for their upcoming tours. These songs will be performed at all shows, except for festivals.
The following four car songs are ones Brian has not performed live yet:
- Shut Down
- 409
- Custom Machine
- Little Deuce Coupe
The following four songs are ones Brian has performed rarely:
- Soul Searchin'
- Melt Away
- Imagination
- Desert Drive
Thanks and we'll let you know when more tour news, etc. becomes available
(post van Beatles topic over Pet Sounds)quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 21:44 schreef webfreak het volgende:
Maar het bezit bepaalde kwaliteiten die ik op vrijwel geen enkel ander muziekalbum heb kunnen ontdekken (en ik ken er toch best een paar).
Lees dan meteen even mijn net geplaatste post, als je wiltquote:
Uiteraard heb ik Smile beluisterd. Mijn BeachBoys-obsessie is haast net zo groot als die van The Beatlesquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:04 schreef Arn0 het volgende:
[..]
(post van Beatles topic over Pet Sounds)
Heb je Smile al eens beluisterd? Heb de Purple Chick reconstructie op de PC staan maar nog niet deftig beluisterd. Veel fans vinden dat nog beter dan Pet Sounds
Bedankt voor je uitgebreid berichtquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:19 schreef webfreak het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik Smile beluisterd. Mijn BeachBoys-obsessie is haast net zo groot als die van The BeatlesIk heb een stuk of 15 platen van ze, en natuurlijk ook de fantastische Pet Sound Sessions (een aanrader als je geen genoeg krijgt van dat album).
De Purple Chick editie is één van de beste reconstructies van Smile. Ik heb uiteraard ook de 2004-versie van Brian Wilson. Die is mooi gemaakt, maar je mist toch gewoon de BB-sound. Alles klinkt te klinisch. Het feit dat het album in 4 dagen werd opgenomen zegt eigenlijk wel genoeg. Het blijft voor mij toch een album dat nooit is afgemaakt.
Smile bevat prachtige nummers, maar het is geen totaalplaatje zoals Pet Sounds dat was. Bovendien krijg ik dezelfde nasmaak als bij Sgt. Pepper: het heeft iets geforceerds. Brian wil mooie nummers schrijven, maar hij wil ineens ook een soort episch meesterwerk ervan maken. Dat hoeft van mij niet.
Dit zal misschien raar klinken voor een BeachBoys-fan, maar ik vind Good Vibrations totaal niet interessant. Wellicht het minste nummer op Smile! Het is een knip/plak-nummer. Het is een formule. Pak een mooi coupletje, plak er een catchy refrein aan vast, en knal er dan nog even een canon-zang tegenaan, en je hebt een 'pocket symphony'. Doet me niks. Pet Sounds was in alle opzichten briljanter, mijn inziens.
Het is een officiële boxset met 3 CD's, met daarop:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreid bericht
Pet Sound Sessions zal ik beluisteren, zijn dat alle gelekte nummers van die sessies bijeen?
Ja, laten we eerlijk zijn: de bestequote:Een van de beste, of de beste?![]()
Het is vooral dat iedereen alleen maar over dát nummer lult. Zelfs Brian noemt het tot op heden zijn "beste productie ooit". En dat snap ik gewoon niet. Het heeft niet die magie die Pet Sounds heeft.quote:Tja, geen totaalplaatje is ergens wel logisch natuurlijk.. Good Vibrations niet interessant? Ik vind het dan wel een van mijn favoriete nummers.. Vooral dat instrumentale stukje op het einde, heerlijk. Maar ga zeker eens Smile (de PC bootleg dan) eens goed beluisteren. Ben zeer zeker benieuwd maar het wordt idd lastig om aan Pet Sounds te tippen.
Officieel?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:32 schreef webfreak het volgende:
Het is een officiële boxset met 3 CD's, met daarop:
- Alle vocaltracks geisoleerd (fenomenaal!)
- Alle instrumentale tracks
- Veel fragmenten waar je Brian hoort produceren en dirigeren. Ongelooflijk interessant, vind ik althans.
- Verder nog wat alternatieve versies die de plaat niet hebben gehaald, met andere teksten. Of bijvoorbeeld een saxsolo in God Only Knows, dat soort dingen.
Tja, Purple Chick, hoe kan het ook andersquote:Ja, laten we eerlijk zijn: de beste
Ik wou er nog bijzetten: Enkel jammer dat iedereen enkel dat nummer kent. Bij de Beatles hetzelfde verhaal met Let it Be, Yesterday en Yellow Submarine (iets minder erg, maar goed)quote:Het is vooral dat iedereen alleen maar over dát nummer lult. Zelfs Brian noemt het tot op heden zijn "beste productie ooit". En dat snap ik gewoon niet. Het heeft niet die magie die Pet Sounds heeft.
Een tributeband nog wel, tof.quote:Ik heb een tijd een BeachBoys tributeband gehad, waarvoor ik een hoop nummers (waaronder uiteraard Good Vibrations) uitgebreid heb geanalyseerd. En het is eigenlijk een redelijk eenvoudig nummer, zowel instrumentaal als vocaal. Zeker vergeleken met Wouldn't It Be Nice of I Just Wasn't Made For These Times, dat zijn de échte lastige.
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:41 schreef webfreak het volgende:
Je hoort hier pas hoe briljant die vocals zijn opgenomen. En hoe lastig het is om zoiets zuiver met 5 man te zingen (believe me, I know)
Ja, je moet ze eigenlijk wel echt fatsoenlijk luisteren. Op een koptelefoon als het effe kan. De rijkheid van het geluid is subliem, dat krijg je op zo YT-linkje natuurlijk niet mee.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:46 schreef Arn0 het volgende:
[..]Dat is gewoonweg heerlijk. Ik ben sowieso al een voorstander van vocal tracks en dit klinkt gewoon zoals je zegt briljant. Ik wil ze allemaal beluisteren op youtube (Sloop john B zeker!) maar langs de andere kant wil ik het ook in hoge FLAC kwaliteit morgen rustig allemaal beluisteren. Moeilijk
![]()
Bedankt iig
Is het veel verschil op een koptelefoon? Luister normaal altijd met koptelefoon, behalve als het over FLAC bestanden gaat die ik op hoge kwaliteit wil luisteren, gebruik ik de stereo installatie. En idd, youtube isquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:55 schreef webfreak het volgende:
[..]
Ja, je moet ze eigenlijk wel echt fatsoenlijk luisteren. Op een koptelefoon als het effe kan. De rijkheid van het geluid is subliem, dat krijg je op zo YT-linkje natuurlijk niet mee.
Of gewoon effe die box bestellen. Er zit ook een te gek boekje bij met veel achtergrondinfo en interviews.
Hij is trouwens discontinued in delen van Europa, heb ik begrepen. In Nederland kun je ze al niet meer kopen. CDwow heeft er nog een paar liggen.
Lekker hard in de woonkamer kan natuurlijk ook.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 22:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Is het veel verschil op een koptelefoon? Luister normaal altijd met koptelefoon, behalve als het over FLAC bestanden gaat die ik op hoge kwaliteit wil luisteren, gebruik ik de stereo installatie. En idd, youtube is
Tell me about it... Ik ga 2x. Rib uit m'n lijf.quote:Sorry, maar dan kan ik me nu niet veroorloven.Zeker met McCartney die opeens besluit op te treden
Ja, maar details hoor ik vaak toch op de koptelefoon beter. Maar dan moet ik de geluidskaart van mijn PC gebruiken en weet niet of dat een goed idee is. Maar ik zie nog welquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 23:01 schreef webfreak het volgende:
Lekker hard in de woonkamer kan natuurlijk ook.
Er zit heel veel detail in, dat echt tot z'n recht moet komen. Dus zolang het maar niet uit je computer-speakertjes komt
Ja, Keulen is bijna dubbel zo duurquote:Tell me about it... Ik ga 2x. Rib uit m'n lijf.
Voor mij nog net ietsje duurder zelfs...quote:
Alle Beach Boys platen zijn als duo-CD uitgebracht, oftewel 2 albums op 1 CD, en vaak voor een euro of 7. Niet verkeerd dus. Mijn favorieten komen er zo aan.quote:Ik zit hier overigens wel wat posts te plaatsen over Smile en Pet sounds etc, maar buiten Smiley Smile en Pet Sounds heb ik bijna geen enkel ander album beluisterd van de beach boys (shame on me!). Heb jij persoonlijke favorieten buiten Pet Sounds?
Fenomenaal optreden was dat. Hoogtepunten vond ik God Only Knows (waar hij toch de hoge noten aardig wist te raken) en Don't Worry Baby (gezongen door de gitarist!).quote:Ben 2 maanden geleden nog naar Brian Wilson in Paradiso geweest (fantastisch overigens!!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |