abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118951881
:N niet hands free :N slecht bezig ts

Het is sobero geen versnellingsbak
pi_118955787
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
:N niet hands free :N slecht bezig ts

Het is sobero geen versnellingsbak
Ik weet het. Ik schaam mij diep :@ Maar ik was niet aan het bellen he :P
Ik bel altijd handsfree, maar ik wilde de snelheid vastleggen en wist ff niet hoe ik dat handsfree moest doen.
De versnellingsbak had de garage ook uitgesloten, maar niemand kan dit geluid plaatsen. Ik word er een beetje moe van ;(
pi_118955942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:40 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]

Ik weet het. Ik schaam mij diep :@ Maar ik was niet aan het bellen he :P
Ik bel altijd handsfree, maar ik wilde de snelheid vastleggen en wist ff niet hoe ik dat handsfree moest doen.
De versnellingsbak had de garage ook uitgesloten, maar niemand kan dit geluid plaatsen. Ik word er een beetje moe van ;(
trek eens voor de lol de multi riem er af, en ga dan eens rijden.
blijft achter een scherm niet te doen, zo iets moet je horen als je achter het stuur zit
pi_118958072
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

trek eens voor de lol de multi riem er af, en ga dan eens rijden.
blijft achter een scherm niet te doen, zo iets moet je horen als je achter het stuur zit
Ik ben zelf geen handige knutselaar he.... Maar als jij mij kan vertellen wat de mulitriem is en waar ik die vind kan ik hem er wel ff afhalen (denk ik....) :P
pi_118960945
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 22:10 schreef Dj-delphi het volgende:

[..]

Ik ben zelf geen handige knutselaar he.... Maar als jij mij kan vertellen wat de mulitriem is en waar ik die vind kan ik hem er wel ff afhalen (denk ik....) :P
Heb zelf ff gegoogled. Multiriem is dus gewoon de V-snaar? Kan daar dat fluitende geluid vandaan komen? Draait dat ding alleen als ik het gas intrap? Ik heb wel altijd een fractie van een seconde een schelle hoge piep bij een koude start, maar koude start heeft deze auto nooit leuk gevonden en heb gemerkt dat het helpt als ik mijn gas intrap tijdens het starten. Ik kan mij zo voorstellen dat die riem dan ff slipt ofzo....
pi_118961137
de multi riem is de vervanger van de V snaar, als ie piept bij een koude start dan moet hij op zin minst gespannen worden
pi_118964527
Het klinkt heel raar wat ik n u zeg, maar zet je blower van de kachel eens helemaal uit en klep op binnencirculatie. Ik vermoed de blower omdat het geluid niet snelheids en niet rpm gebonden reageerd.
  donderdag 8 november 2012 @ 15:07:16 #58
54096 Gambolputty
von Hautkopft of Ulm
pi_118980083
Ik heb iets vergelijkbaars gehad waarbij de compressor van de airco praktisch los bleek te hangen. Bij een bocht naar links trok de compressor de riem strak = geluid weg. Naar rechts = herrie. Rechtuit hing het er een beetje om. Bij visuele inspectie leek alles prima, riem strak en niets aan de hand.
And you may find yourself behind the wheel of a large automobile.
pi_119016480
ben je er al achter wat het is nou of niet?
pi_119064857
Ik ben bang dat TS een zware chrash heeft gehad met het autootje......
pi_119068682
Enkele weken terug had ik ook een schurend geluid rond de 80 en vooral bij het gas loslaten. Bij mij was het een bobbel in het loopvlak van mijn achterband. Tijdens het sturen merkte ik dit ook. Zit nu een nieuwe band omheen en het is opgelost. Misschien eens kijken of je iets aan je band ziet?
pi_119111728
Zijn de banden die gemonteerd zijn inside out banden of niet? Zo niet, hebben ze misschien de wielen omgewisseld, en is nu de rijrichting van de banden verkeerd om.
Per ongeluk een dikke stoeprand geraakt hebben kan ook flinke invloed hebben.
  maandag 12 november 2012 @ 00:32:44 #63
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119112253
Inkoppertje.... (of toch niet)?

Een losse milieuplaat of een ander plastic deel (binnenspatbord oid) dat bij rijwind ombuigt en ergens tegenaan schuurt...

Geluid is niet heel duidelijk als je er niet zelf inzit.....
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
  maandag 12 november 2012 @ 12:30:33 #64
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119120640
quote:
3s.gif Op maandag 12 november 2012 00:32 schreef Snowballed het volgende:
Inkoppertje.... (of toch niet)?

Een losse milieuplaat of een ander plastic deel (binnenspatbord oid) dat bij rijwind ombuigt en ergens tegenaan schuurt...

Geluid is niet heel duidelijk als je er niet zelf inzit.....
Dat dacht ik dus ook. Ik heb dat met een Megane gehad icm ballonbanden (eigenlijk iets te groot). Die kwamen tegen het binnenscherm in de wielkast welke los zat. Die klapperde bij op en terugschakelen, bij veel wind etc etc.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 12 november 2012 @ 12:33:33 #65
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119120761
En onder het blok hangt een afdek/opvangplaat. De kan ook klapperen of ergens langs schuren.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 12 november 2012 @ 12:40:56 #66
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119121033
Valt me op in het filmpje dat je tempmeter heel vaak zakt en weer iets klimt (Megane's ideale temp is in het midden en blijft daar staan). Diesel en benzine. Die van jou zakt, stijgt, zakt weer behoorlijk, terwijl je toch gewoon tegen de 100 rijdt. Zelfs bij -15 hoort dit niet.

Is het je waterpomp niet die dat geluid maakt? Of wat je eerder zei, iets met de koeling? Waterpompen kunnen ook huilen/zeuren.
pi_119150967
Horen jullie niet dat het niet rpm of snelheid gebonden geluid is? Het moet dus iets zijn wat compleet apart op zichzelf draait.
Dat zijn maar 2 dingen, de blower van de kachel en de electrische fan van de koeler. Beide beinvloedbaar door rijwind waardoor druk op het lager komt en in sommige gevallen deze piep/resonantie veroorzaakt.
  maandag 12 november 2012 @ 23:53:12 #68
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119151033
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:51 schreef Buikboor het volgende:
Horen jullie niet dat het niet rpm of snelheid gebonden geluid is? Het moet dus iets zijn wat compleet apart op zichzelf draait.
Dat zijn maar 2 dingen, de blower van de kachel en de electrische fan van de koeler. Beide beinvloedbaar door rijwind waardoor druk op het lager komt en in sommige gevallen deze piep/resonantie veroorzaakt.
Een stuk plastic tegen een draaiend deel geeft ook niet 1 frequentie... ;)
  dinsdag 13 november 2012 @ 00:30:35 #69
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_119152311
Je wiel kan ook langs de remschijf schuren.

Gewoon naar een garage gaan met die Megane.
  dinsdag 13 november 2012 @ 00:43:44 #70
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_119152541
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 23:51 schreef Buikboor het volgende:
Dat zegt helemaal niks. Waterpomp, aanlopende delen. Als je versnellen gaat hoor je dit ook icm de rpm. Logisch ook eigenlijk.
pi_119153030
nouja, we zullen het nooit horen wat het was want TS schitterd in afwezigheid.
  dinsdag 13 november 2012 @ 01:29:40 #72
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_119153129
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 01:21 schreef Buikboor het volgende:
nouja, we zullen het nooit horen wat het was want TS schitterd in afwezigheid.
Misschien werd het geluid harder tijdens een ritje................... :X
  dinsdag 13 november 2012 @ 01:49:25 #73
386998 NitraatPoep
Iedereen kent me
pi_119153300
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:22 schreef Buikboor het volgende:
http://auto-en-vervoer.in(...)ak-en-koppeling.html

Maar goed wat jij wil, ik zal het hier speciaal voor jou een versnellingsbak noemen ok? Kunnen we nu verder met TS zijn vraag? Dank u!
http://www.vandale.nl/opzoeken?pattern=wisselbak&lang=nn
Dringend verzoek om elke opmerking van deze gebruiker met een flinke pot zout te nuttigen.
pi_119212488
Sorry voor de late reactie. Door omstandigheden ben ik even met hele andere dingen bezig geweest. Maar ik heb sinds vandaag mijn auto weer terug en dat deed mij meteen aan dit topic denken. Het bleek dus WEL de versnellingsbak te zijn. Ik heb voor niet al te veel geld dit kunnen laten repareren dus nu maar hopen dat het geluid ook echt weg blijft. Ik zal het merken als ik vanavond naar huis rij.
Verder iemand nog tips waar ik een deurmotortje kan laten vervangen voor weinig? Als ik toch bezig ben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')