abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118680374
Hallo,

Ik heb problemen met mijn renault megane uit 1999. Als ik een tijdje aan het rijden ben treed er na 10 minuten een vreemd schurend geluid op wanneer ik mijn gas loslaat. Als ik 100 rij en mijn gas loslaat naar 80 dan hoor ik het het hardst. Zodra ik weer gas geef wordt het geluid minder maar het verdwijnt meestal niet helemaal. Gisteren merkte ik wel dat het geluid even verdwijnt als ik linksom een bocht maak.
Het klinkt nog het meeste alsof mijn wiel ergens aanloopt. Ook voel ik het aan mijn stuur. Ik heb vd week de wegenwacht gebeld omdat ik niet verder durfde te rijden, maar die konden niks vinden.
De remblokken en lagers zijn twee weken terug al vervangen (zag er volgens de wegenwacht allemaal prima uit) maar het geluid blijft.
Volgens de garage waar ik mijn lagers/remblokken heb laten vervangen komt het door een verkeerde dop op het koelvloeistof tankje en kan ik er gewoon mee rijden (dop krijg ik volgende week), maar waarom verdwijnt het geluid dan in een linkse bocht??
Is er iemand die dit probleem herkend?
pi_118680416
Wiel verkeerd afgesteld?
'Als' is einde discussie.
pi_118680521
Misschien een aandrijfstang? Kan eigenlijk van alles zijn. Als die wegenwacht het al niet weet dan kunnen wij vanachter het beeldscherm denk ik nog minder erover zeggen ;)
pi_118680543
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:56 schreef Paralectic het volgende:
Wiel verkeerd afgesteld?
Had ik er dan niet vanaf het begin af aan last van moeten hebben? Het begon nl. zomaar ineens terwijl ik aan het rijden was. Ik heb deze auto begin dit jaar gekocht en verder nooit dit geluid gehoord.
pi_118680895
Ik heb een flauw vermoeden van een wisselbak die er geen zin meer aan heeft. Check je wisselbakolie eens of het op peil is.
pi_118681055
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Buikboor het volgende:
Ik heb een flauw vermoeden van een wisselbak die er geen zin meer aan heeft. Check je wisselbakolie eens of het op peil is.
wisselbak ?
pi_118681119
Domme vraag mischien maar wat is een wisselbak, waar vind ik die en hoe check ik het oliepeil?
pi_118681123
voor TS

welke auto (motor) met of zonder airco? automaat? handbak?
pi_118681170
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:07 schreef Dj-delphi het volgende:
Domme vraag mischien maar wat is een wisselbak, waar vind ik die en hoe check ik het oliepeil?
geen idee wat een wisselbak is :X

ik zit eerder aan een aandrijfas lager te denken, maar goed als mijn collega het niet zo kan vinden dan wordt het achter een scherm heel moeilijk,

anders toch even langs de dealer ;)
pi_118681281
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

geen idee wat een wisselbak is :X

ik zit eerder aan een aandrijfas lager te denken, maar goed als mijn collega het niet zo kan vinden dan wordt het achter een scherm heel moeilijk,

anders toch even langs de dealer ;)
Serieus ja? Als anwb'er niet weten wat een wisselbak is? Waar denk je dat dat lager wat jij zegt in zit dan?
pi_118681362
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:10 schreef Buikboor het volgende:

[..]

Serieus ja? Als anwb'er niet weten wat een wisselbak is? Waar denk je dat dat lager wat jij zegt in zit dan?
ik heb nog nooit, maar dan ook nooit van een wisselbak gehoord. Bedoel je niet de versnellingsbak ?

dat lager waar ik het over heb zit OM de rechter aandrijfas
pi_118681367
Het is een handgeschakelde benzine met airco.
De garage vertelde mij dat het de aandrijfas niet is want die hebben ze bekeken tijdens het vervangen van de lagers/remblokken.
Ik weet dat het lastig is vanachter een scherm, maar ik hoop dat iemand dit probleem herkend. Ik heb nl. al genoeg geld uitgegeven aan deze oude bak, dus als ik weet wat het kan zijn scheelt dat misschien weer arbeidsuren bij de garage.
pi_118681422
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:07 schreef Dj-delphi het volgende:
Aan de motor natuurlijk, maar als je dat al niet weet laat dat idd een dealer doen of iemand die dat wel weet. Want dat peilen van een wisselbak is iets heel anders dan je motorpeil checken.
pi_118681487
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Buikboor het volgende:

[..]

Aan de motor natuurlijk, maar als je dat al niet weet laat dat idd een dealer doen of iemand die dat wel weet. Want dat peilen van een wisselbak is iets heel anders dan je motorpeil checken.
gast zeg dan gewoon versnellingsbak }:| ben je een belg ?
pi_118681554
Ik heb trouwens van alles geprobeerd tijdens het rijden. Koppeling intrappen, andere versnelling, in z'n vrij, remmen/handrem, kachel en airco aan/uit maar niks helpt.
pi_118681658
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ik heb nog nooit, maar dan ook nooit van een wisselbak gehoord. Bedoel je niet de versnellingsbak ?

dat lager waar ik het over heb zit OM de rechter aandrijfas
Nope, het is echt een wisselbak, je wisselt er wel van versnelling ja, je zou het ook een versnellingswisselbak kunnen noemen. Maar in het oosten noemen wij het een wisselbak.

Het lager zal aan de bak kant kapot zijn en met een beetje pech liggen de vijzels her en der door de bak en is het een leuk werkje om dat schoon te krijgen.
pi_118681717
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:17 schreef Buikboor het volgende:

[..]

Nope, het is echt een wisselbak, je wisselt er wel van versnelling ja, je zou het ook een versnellingswisselbak kunnen noemen. Maar in het oosten noemen wij het een wisselbak.

Het lager zal aan de bak kant kapot zijn en met een beetje pech liggen de vijzels her en der door de bak en is het een leuk werkje om dat schoon te krijgen.
defineer oosten, ik woon in het oosten van NL, en ook hier is het gewoon een versnellingsbak.

wat wil je wisselen dan ?
pi_118681781
wisselen is in mijn opinie een compleet onderdeel vervangen, voor een ander.

schakelen is gewoon een andere versnelling gebruiken.
pi_118681959
http://auto-en-vervoer.in(...)ak-en-koppeling.html

Maar goed wat jij wil, ik zal het hier speciaal voor jou een versnellingsbak noemen ok? Kunnen we nu verder met TS zijn vraag? Dank u!
pi_118681975
maar voor TS

om de olie te pijlen van je Vbak heb je een brug nodig, linker voorwiel er af, wielkuip er uit, en dan zit er op driekwart van je diff een bout, deze er uit, het moet er dan uit druppelen, dan is het op peil
pi_118682115
even een idee,

als je naar links stuurt is het geluid weg, ga je naar rechts wordt het dan erger TS ?
pi_118682292
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
maar voor TS

om de olie te pijlen van je Vbak heb je een brug nodig, linker voorwiel er af, wielkuip er uit, en dan zit er op driekwart van je diff een bout, deze er uit, het moet er dan uit druppelen, dan is het op peil
Ok thnx. Maar voordat ik helemaal moeilijk ga doen; moet ik nu niet enig verschil merken als ik de auto in z'n vrij zet tijdens het rijden? Iemand anders dacht ook al dat het de versnellingsbak was, maar nadat ik vertelde dat ik geen verschil merkte bij schakelen of in z'n vrij sloot hij dit later toch uit.
pi_118682302
Wat ik raar vind is die dop die de garage vermeld als boosdoener? De motorkap zal toch niet op die dop liggen mag ik hopen? Kijk eens onder de motorkap of daar een schuurplek op zit, op de dop alswel op die plek in de kap.
pi_118682331
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
even een idee,

als je naar links stuurt is het geluid weg, ga je naar rechts wordt het dan erger TS ?
Het wordt niet erger in een bocht naar rechts, het blijft gewoon aanwezig. Linksom verdwijnt het echter helemaal en voel ik ook dat de auto soepeler rijdt.
pi_118682373
heb je de achterwiellagers ook uitgesloten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')