Had ik er dan niet vanaf het begin af aan last van moeten hebben? Het begon nl. zomaar ineens terwijl ik aan het rijden was. Ik heb deze auto begin dit jaar gekocht en verder nooit dit geluid gehoord.quote:
wisselbak ?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:03 schreef Buikboor het volgende:
Ik heb een flauw vermoeden van een wisselbak die er geen zin meer aan heeft. Check je wisselbakolie eens of het op peil is.
geen idee wat een wisselbak isquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:07 schreef Dj-delphi het volgende:
Domme vraag mischien maar wat is een wisselbak, waar vind ik die en hoe check ik het oliepeil?
Serieus ja? Als anwb'er niet weten wat een wisselbak is? Waar denk je dat dat lager wat jij zegt in zit dan?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
geen idee wat een wisselbak is![]()
ik zit eerder aan een aandrijfas lager te denken, maar goed als mijn collega het niet zo kan vinden dan wordt het achter een scherm heel moeilijk,
anders toch even langs de dealer
ik heb nog nooit, maar dan ook nooit van een wisselbak gehoord. Bedoel je niet de versnellingsbak ?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:10 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Serieus ja? Als anwb'er niet weten wat een wisselbak is? Waar denk je dat dat lager wat jij zegt in zit dan?
Aan de motor natuurlijk, maar als je dat al niet weet laat dat idd een dealer doen of iemand die dat wel weet. Want dat peilen van een wisselbak is iets heel anders dan je motorpeil checken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:07 schreef Dj-delphi het volgende:
Domme vraag mischien maar wat is een wisselbak, waar vind ik die en hoe check ik het oliepeil?
gast zeg dan gewoon versnellingsbakquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Aan de motor natuurlijk, maar als je dat al niet weet laat dat idd een dealer doen of iemand die dat wel weet. Want dat peilen van een wisselbak is iets heel anders dan je motorpeil checken.
Nope, het is echt een wisselbak, je wisselt er wel van versnelling ja, je zou het ook een versnellingswisselbak kunnen noemen. Maar in het oosten noemen wij het een wisselbak.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik heb nog nooit, maar dan ook nooit van een wisselbak gehoord. Bedoel je niet de versnellingsbak ?
dat lager waar ik het over heb zit OM de rechter aandrijfas
defineer oosten, ik woon in het oosten van NL, en ook hier is het gewoon een versnellingsbak.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:17 schreef Buikboor het volgende:
[..]
Nope, het is echt een wisselbak, je wisselt er wel van versnelling ja, je zou het ook een versnellingswisselbak kunnen noemen. Maar in het oosten noemen wij het een wisselbak.
Het lager zal aan de bak kant kapot zijn en met een beetje pech liggen de vijzels her en der door de bak en is het een leuk werkje om dat schoon te krijgen.
Ok thnx. Maar voordat ik helemaal moeilijk ga doen; moet ik nu niet enig verschil merken als ik de auto in z'n vrij zet tijdens het rijden? Iemand anders dacht ook al dat het de versnellingsbak was, maar nadat ik vertelde dat ik geen verschil merkte bij schakelen of in z'n vrij sloot hij dit later toch uit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
maar voor TS
om de olie te pijlen van je Vbak heb je een brug nodig, linker voorwiel er af, wielkuip er uit, en dan zit er op driekwart van je diff een bout, deze er uit, het moet er dan uit druppelen, dan is het op peil
Het wordt niet erger in een bocht naar rechts, het blijft gewoon aanwezig. Linksom verdwijnt het echter helemaal en voel ik ook dat de auto soepeler rijdt.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:24 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
even een idee,
als je naar links stuurt is het geluid weg, ga je naar rechts wordt het dan erger TS ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |