abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118681270
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat lijkt mij onmogelijk, maar oké.

Meer eten dan je verbruikt = aankomen
Minder eten dan je verbruikt = afvallen

Zo simpel is het. :) Het is jammer dat mensen een verneukt beeld wat betreft afvallen hebben. Dat komt ook door al die reclames, tijdschriften en onnozele shit als Sonja Bakker. Vet verliezen is een kunst an sich.
Want aankomen omdat je te weinig eet en je lichaam alles vast houdt bestaat niet meer :?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_118681321
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:06 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Je lichaam heeft brandstof nodig om t everbranden, dus dat is zeer goed mogelijk :Y
Ik geloof niet dat je kan aankomen als je te weinig eet. Je lichaam zal alle lichaamsvet voor energie gebruiken en als het extreem wordt zelfs de glucose uit je spieren. Waarom denk je dat marathon lopers zo'n verneukt fysiek hebben?
If not now, then when.
pi_118681424
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat je kan aankomen als je te weinig eet. Je lichaam zal alle lichaamsvet voor energie gebruiken en als het extreem wordt zelfs de glucose uit je spieren. Waarom denk je dat marathon lopers zo'n verneukt fysiek hebben?
Waarom dan maar max 500 kcal onder onderhoud eten?
pi_118681435
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:21 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Het op lege maag gaan trainen mag in besinelen (bruto) meer vetverbranding opleveren (maar je presteert sowieso slechter op lege maag), Uiteindelijk heb je er super weinig baat bij als je, jezelf vervolgens helemaal volpropt, omdat die fysieke inspanning je hongerig heeft gemaakt. Dus ga je meer eten dan nodig is en is al dat stagneren van voedsel, omdat "oh, zo slecht voor de vetverbranding" voor niets geweest. De banaan is gewoon prima voor elke hardloper. Feit.
Hmm. Ik vast elke dag van 00:00 tot 18:00 en op ma/wo/vr train ik rond 17:00 en ik heb altijd genoeg energie en ik presteer prima. Wellicht dat als je carbs voor je training neemt je nog beter presteert (minimaal), maar het is prima zonder te doen.
If not now, then when.
pi_118681593
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Waarom dan maar max 500 kcal onder onderhoud eten?
Is de aanbevolen hoeveelheid in de bb wereld. Je mag van mij best meer schrappen hoor, doe ik zelf ook op rustdagen.
If not now, then when.
pi_118681616
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:13 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hmm. Ik vast elke dag van 00:00 tot 18:00 en op ma/wo/vr train ik rond 17:00 en ik heb altijd genoeg energie en ik presteer prima. Wellicht dat als je carbs voor je training neemt je nog beter presteert (minimaal), maar het is prima zonder te doen.
Respect :7
Welk programma volg je?
pi_118681710
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Respect :7
Welk programma volg je?
Mijn eigen. :P
If not now, then when.
pi_118683509
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je significant minder gaat eten dan je nodig hebt, als je dat al volhoudt kom je vervolgens dus weer aan zodra je ermee stopt en meestal meer dan ervoor.
pi_118683785
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:49 schreef Deliah het volgende:

[..]

Dat kan alleen als je significant minder gaat eten dan je nodig hebt, als je dat al volhoudt kom je vervolgens dus weer aan zodra je ermee stopt en meestal meer dan ervoor.
Dat is iets heel anders dan wat Mirjam ons voorlegt. Mirjam zegt dat als je te weinig eet er ook een mogelijkheid is dat je aankomt en dat lijkt mij redelijke nonsens.
If not now, then when.
pi_118684870
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:54 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat is iets heel anders dan wat Mirjam ons voorlegt. Mirjam zegt dat als je te weinig eet er ook een mogelijkheid is dat je aankomt en dat lijkt mij redelijke nonsens.
Dus, als je nauwelijks wat eet, gedurende een langere periode, gaat je lichaam zich er niet op aanpassen? Niet op survival-mode, met een lagere stofwisseling en opslag van vocht en vetreserves?
pi_118685120
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:16 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Dus, als je nauwelijks wat eet, gedurende een langere periode, gaat je lichaam zich er niet op aanpassen? Niet op survival-mode, met een lagere stofwisseling en opslag van vocht en vetreserves?
Jawel, maar met een constante deficit is het toch totaal niet logisch dat je aankomt.
If not now, then when.
pi_118685770
TS, koop ook een keuken weegschaal. Op die manier kun je simpel wegen hoeveel het is en vervolgens berekenen hoeveel Kcals het zijn. In de meeste gevallen staan de voedingswaardes op de achterkant van het product en in het geval dat het er niet op staat kun je hier kijken: http://www.voedingswaardetabel.nl/.
If not now, then when.
pi_118686034
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:20 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jawel, maar met een constante deficit is het toch totaal niet logisch dat je aankomt.
Dat weet ik niet, denk dat je gelijk hebt.. ik ken wel een nicht van mij die tijden lang niks at behalve crackers en daartussendoor af en toe vette snacks, maar daar hoor je ze dan niet over. Zit gewoon patatjes te vreten. :')
pi_118686172
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:20 schreef Braddie het volgende:

[..]

Ik mag er 2000-2500 dat weet ik... maar dat kan ik onmogelijk verbranden per dag..
Regelmatig fietste (Totdat m`n fiets gejat was ) ik 20 kilometer per dag, en dan verbrand ik rond de 700-1000 calorien.
Tussendoor stukjes lopen, of bijvoorbeeld naar m`n werk fietsen (heen > terug ook rond de 100-150)

Ik denk dat ik misschien 1000 calorien per dag verbrandde..
Naast de calorieverbranding voor inspanning zoals fietsen en lopen, gebruikt je lichaam zelf ook gewoon nog een heleboel calorieën hoor. Je moet jezelf warm houden, je hart moet bloed pompen, je moet ademhalen, je moet nadenken, je lever en nieren moeten aan het werk, je spijsvertering vraagt ontzettend veel energie.. Denk je dat deze processen geen energie nodig hebben?
"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
pi_118686358
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:37 schreef essnhills het volgende:

[..]

Naast de calorieverbranding voor inspanning zoals fietsen en lopen, gebruikt je lichaam zelf ook gewoon nog een heleboel calorieën hoor. Je moet jezelf warm houden, je hart moet bloed pompen, je moet ademhalen, je moet nadenken, je lever en nieren moeten aan het werk, je spijsvertering vraagt ontzettend veel energie.. Denk je dat deze processen geen energie nodig hebben?
Daar had ik een heel mooi plaatje vroeger van. Je hersenen verbruikten wat, je onbewuste handelingen, dat wat jij net allemaal noemt ja.
pi_118686505
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:35 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, denk dat je gelijk hebt.. ik ken wel een nicht van mij die tijden lang niks at behalve crackers en daartussendoor af en toe vette snacks, maar daar hoor je ze dan niet over. Zit gewoon patatjes te vreten. :')
Achja dat zie je heel vaak, zelfs hier op FOK! Sommige mensen gaan zelfs zo ver dat ze een operatie ondergaan (ook op FOK!) en denken dat daarmee ineens alle problemen opgelost zijn. En dan ook nog zeggen "Ja ik heb alles geprobeerd van Sonja Bakker tot blabla". :') x 100. En als je er wat van zegt dan gaan ze gelijk in de defence en maar huilen omdat ze niet afvallen, no suprise natuurlijk. Je wordt zelfs als troll gezien en geband. :')

Maarja, zoals ik al zei is vet verliezen een kunst an sich. Makkelijk is het zeker niet, daarom vroeg ik ook hoe serieus TS is.

Vrouwen moeten trouwens ook aan krachttraining doen. :) https://www.facebook.com/yeahshesquats?fref=ts
If not now, then when.
pi_118690192
Verlaag drastisch de koolhydraten en vervang deze door eiwitten en vet. Zo simpel is het.
pi_118691075
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:43 schreef nz1900 het volgende:
Verlaag drastisch de koolhydraten en vervang deze door eiwitten en vet. Zo simpel is het.
Not sure if serieus. Er is gebleken dat low-carb-achtige dieten niet per se beter zijn dan een dieet met veel carbs. Zoals ik in mijn post al aangaf is er zelfs aangetoond dat koolhydraten na 18:00 ('s avonds) zorgen voor meer vet verlies dan koolhydraten in de morgen of in de middag. Imo is dit te diepe materie wat ook nog geeneens per se bij TS van belang zal zijn. Het is bekrompen om te zeggen dat het dan zo simpel is. Het is doodgewoon Kcal in vs. Kcal uit.

Er zijn mensen die vet verliezen met 400gr. koolhydraten per dag. Heeft ook met je metabolisme te maken.
If not now, then when.
pi_118691587
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Not sure if serieus. Er is gebleken dat low-carb-achtige dieten niet per se beter zijn dan een dieet met veel carbs. Zoals ik in mijn post al aangaf is er zelfs aangetoond dat koolhydraten na 18:00 ('s avonds) zorgen voor meer vet verlies dan koolhydraten in de morgen of in de middag. Imo is dit te diepe materie wat ook nog geeneens per se bij TS van belang zal zijn. Het is bekrompen om te zeggen dat het dan zo simpel is. Het is doodgewoon Kcal in vs. Kcal uit.

Er zijn mensen die vet verliezen met 400gr. koolhydraten per dag. Heeft ook met je metabolisme te maken.
Ja, iedereen heeft zo zijn eigen theorie.
pi_118693219
Een ding is zeker. Eiwitten zijn goed voor je, tot zeker wel 100gram per dag als je er hard bij traint.
pi_118693297
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 00:34 schreef wesleydie het volgende:
Een ding is zeker. Eiwitten zijn goed voor je, tot zeker wel 100gram per dag als je er hard bij traint.
3 gram per kilo hoorde ik ooit :P
Dusja zal wel kloppen dan.
Rustig aan.
pi_118693364
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 00:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nice. Ik weet.van 'n bodybuild forum dat er een maximum is aan wat het lichaam aan eiwitten kan gebruiken om als bouwstof te dienen.
pi_118693401
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 00:41 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Nice. Ik weet.van 'n bodybuild forum dat er een maximum is aan wat het lichaam aan eiwitten kan gebruiken om als bouwstof te dienen.
Lijkt me niet heel raar ook, als het lichaam het niet kan verwerken zal je het vast uitpissen oid.
Overigens is een bepaalde nitraat verbinding ook giftig :o
Weet niet of die veel vrijkomt als je veel eiwitten vreet, maar zou zomaar kunnen.
Rustig aan.
pi_118693888
Ik ga ook eens afvallen ik speel al jaren voetbal en elke keer lukt het me maar niet om in het hoogste elftal te spelen . Ik ben breed van mezelf maar ik heb ook een aardig buikje en een hele slechte conditie , ik speel nu in de B2 en ik ga aankomende maanden keihard trainen om in de B1 te komen .
Jullie horen van mij , ik heb respect voor iedereen hier die aan het afvallen is SUCCES!
pi_118698669
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 01:21 schreef Beverwijker het volgende:
Ik ga ook eens afvallen ik speel al jaren voetbal en elke keer lukt het me maar niet om in het hoogste elftal te spelen . Ik ben breed van mezelf maar ik heb ook een aardig buikje en een hele slechte conditie , ik speel nu in de B2 en ik ga aankomende maanden keihard trainen om in de B1 te komen .
Jullie horen van mij , ik heb respect voor iedereen hier die aan het afvallen is SUCCES!
Als je de 3e helft overslaat en naast je reguliere training wat kracht en cardio erbij doet ben je er zo.
  donderdag 1 november 2012 @ 11:22:01 #116
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_118699320
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:34 schreef mirannie het volgende:

[..]

Ik drink op werkdagen ook 4 tot 6 koppen koffie, en tijdens mijn menstruatie kan ik ook wel eens een weekje behoorlijk veel te veel eten, maar 5kg per week ben ik nog nooit aangekomen.
5kg vet in een week is schier onmogelijk. 1 kg vet is 9000 kcal. Dan zou je op een kcal surplus zitten van 45.000 kcal. Hell no dat een normaal mens dat wegkrijgt.

Belangrijk is om altijd op het zelfde moment van de dag (het liefst 's ochtends na het opstaan) te wegen. Verschil tussen ochtend en avond kan al 2~3 kilo zijn.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 1 november 2012 @ 11:26:35 #117
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_118699448
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:11 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Maar thermodynamica geldt voor iedereen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_118702893
When a calorie is not just a calorie

Reducing refined carbs may help maintain weight loss better than reducing fat

The study suggests that a low-glycemic load diet is more effective than conventional approaches at burning calories (and keeping energy expenditure) at a higher rate after weight loss. “We’ve found that, contrary to nutritional dogma, all calories are not created equal,” says Ludwig, who is also director of the Optimal Weight for Life Clinic at Boston Children’s Hospital. “Total calories burned plummeted by 300 calories on the low-fat diet compared to the low-carbohydrate diet, which would equal the number of calories typically burned in an hour of moderate-intensity physical activity,” he says.

http://news.harvard.edu/g(...)-not-just-a-calorie/
pi_118708394
Schitterend topic weer, heerlijk al die fabeltjes hoor. Ik kom niet meer bij hier _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_118710850
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 23:11 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Wij (tenminste wij uit het bb topic) leunen liever op wetenschappelijke onderzoeken. Als je bedoelt theorie als in dieet dan heb je gelijk. Iemand vertelde mij ooit "Het beste dieet is het dieet dat jij langdurig kan volhouden en waar je progressieve resultaten mee boekt". Of je nou low-carb, moderate-carb of high-carb doet. Waar ik TS van wil behoeden is dat hij denkt dat die alleen z'n koolhydraten moet verlagen en dat dan alles wel goed komt. Het is meer dan dat (zie mijn post).

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 00:34 schreef wesleydie het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 00:38 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

1,5 gram per kilo lichaamsgewicht wordt aanbevolen, officieel zou het met minder kunnen. Verder zijn de eiwitten inderdaad het belangrijkste en vervolgens de vetten. Het doel bij ons is om sowieso altijd het eiwit doel te behalen om zodoende de spiermassa zoveel mogelijk te bewaren (cut)/te vergroten (bulk).
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')