abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 12:11:32 #126
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118661447
Ik las al een 'cheat', voor als je veel geld verdiend: een BV opzetten en jezelf per maand een x-bedrag aan salaris geven, dat zo laag is dat je minder geld kwijt bent aan de zorgverzekering.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_118661964
Dat principe (structureren) is voor de hoge(re) inkomens wel een interessante mogelijkheid. Echter, er zitten best wat haken en ogen aan... wat je aan "winst" in de BV houdt, kan je niet zo makkelijk bij. Uitkeren = box 2 afrekenen, en niet uitkeren = winstbelasting. Kan snel net zo duur zijn als gewoon in de IB-sfeer te houden.

Daarnaast is ook nog maar de vraag of je werkgever het contract wil aanpassen, en de BV gaat inhuren in plaats van de persoon. Want ook daar zitten bepaalde nadelen aan.
pi_118662043
Anyway, even m'n gal spuwen:

Overwerkavonden. Prima. Kan ik mee leven. Deze week de donderdagavond, want een "energiesessie" met het team. Leuk zelfs ^O^

Gisteravond was er een overwerkavond. Voor de collega's is er eten besteld. Ze hebben gezellig in de lunchruimte in de kelder gegeten. De vaat is ook opgeruimd, maar de tafel was nog vies en de twee grote schalen en de satesaus-pan stonden nog op de tafel. Je denkt toch niet serieus dat ik dat allemaal ga opruimen, omdat ik vrijwillig (en 3 van de 5 dagen per week) de tafel beneden dek?

En dan heeft een van de collega's nog de chotspe om de vraag te stellen "waarom niet". Stik even lekker in een sateetje }:| kutwijf :{w

Ik ga er een mailtje aan het kantoor aan wagen. Wie zich aangesproken voelt, doe er wat mee :6
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 12:32:59 #129
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118662137
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:27 schreef iamredleader het volgende:
Dat principe (structureren) is voor de hoge(re) inkomens wel een interessante mogelijkheid. Echter, er zitten best wat haken en ogen aan... wat je aan "winst" in de BV houdt, kan je niet zo makkelijk bij. Uitkeren = box 2 afrekenen, en niet uitkeren = winstbelasting. Kan snel net zo duur zijn als gewoon in de IB-sfeer te houden.

Daarnaast is ook nog maar de vraag of je werkgever het contract wil aanpassen, en de BV gaat inhuren in plaats van de persoon. Want ook daar zitten bepaalde nadelen aan.
^O^ Ik ben blij dat het niet zo makkelijk is :)
With four other people
And aliens
pi_118662333
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:32 schreef Etcetera het volgende:
^O^ Ik ben blij dat het niet zo makkelijk is :)
Ik ook :P
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 12:40:35 #131
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118662389
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:30 schreef iamredleader het volgende:

Overwerkavonden. Prima. Kan ik mee leven. Deze week de donderdagavond, want een "energiesessie" met het team. Leuk zelfs ^O^

Gisteravond was er een overwerkavond. Voor de collega's is er eten besteld. Ze hebben gezellig in de lunchruimte in de kelder gegeten. De vaat is ook opgeruimd, maar de tafel was nog vies en de twee grote schalen en de satesaus-pan stonden nog op de tafel. Je denkt toch niet serieus dat ik dat allemaal ga opruimen, omdat ik vrijwillig (en 3 van de 5 dagen per week) de tafel beneden dek?

En dan heeft een van de collega's nog de chotspe om de vraag te stellen "waarom niet". Stik even lekker in een sateetje }:| kutwijf :{w

Ik ga er een mailtje aan het kantoor aan wagen. Wie zich aangesproken voelt, doe er wat mee :6
:o 'waarom niet' :o Ik zou echt het stoom uit m'n oren hebben :')

8)7 Ik zou even boodschappen halen nu, dat doe ik wel vaker in mijn lunchpauze. Ideaal enzo. Maar mijn portemonnee zit nog in m'n sporttas. Thuis. :')
With four other people
And aliens
pi_118662467
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:40 schreef Etcetera het volgende:
:o 'waarom niet' :o Ik zou echt het stoom uit m'n oren hebben :')
Nou, dat was ook mijn reactie bijna. Ben netjes gebleven maar was echt aan het koken. En dat die collega dan heel opzichtig zich "dan doe ik het wel" gaat gedragen... :r kan ik echt slecht tegen :{

Maar goed, mail is gestuurd, degene die zich aangesproken voelen doen er maar wat mee (of niet), en over 5 weken zit ik in Amsterdam, en daar zal ik vast weer andere dingen gaan ervaren die 8)7 zijn :')
quote:
8)7 Ik zou even boodschappen halen nu, dat doe ik wel vaker in mijn lunchpauze. Ideaal enzo. Maar mijn portemonnee zit nog in m'n sporttas. Thuis. :')
Oei, heb je dan nu wel een legitimatiebewijs bij je? Of andere pasjes/spullen die je nodig zou kunnen hebben?
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 12:44:46 #133
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118662534
Nee :') Geen ID, geen rijbewijs, geen pinpasjes/cc. Wel een OV-chipkaart :+ en een sportschoolpas. Nou ja, als ik bovenstaande nu ineens nodig zou hebben, in al die dagen dat ik ze niet nodig had, dan is het gewoon kut en jammer dan.
With four other people
And aliens
pi_118662686
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:44 schreef Etcetera het volgende:
Nee :') Geen ID, geen rijbewijs, geen pinpasjes/cc. Wel een OV-chipkaart :+ en een sportschoolpas. Nou ja, als ik bovenstaande nu ineens nodig zou hebben, in al die dagen dat ik ze niet nodig had, dan is het gewoon kut en jammer dan.
Je overleeft het wel ^O^ maar zonder bankpasje zou ik me toch wat onprettig voelen.
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 12:49:48 #135
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118662746
Ik ook hoor :X ik zal blij zijn als ik thuis ben vanavond.

Dat krijg je er van als je gewoontes hebt: die portemonnee zit standaard in m'n rugzak. Maar gisteren niet, want toen ik ging ik naar de sportschool :')
With four other people
And aliens
pi_118662994
kleinere portemonnee kopen :P
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_118663074
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:49 schreef Etcetera het volgende:
Ik ook hoor :X ik zal blij zijn als ik thuis ben vanavond.

Dat krijg je er van als je gewoontes hebt: die portemonnee zit standaard in m'n rugzak. Maar gisteren niet, want toen ik ging ik naar de sportschool :')
Vaste gewoontes ^O^ telefoon en sleutels links (want een "L" in het woord), portemonnee rechts. En o wee als ik het een keertje verkeerd om doe, dan zijn m'n sleutels gewoon kwijt :X :')
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 12:59:10 #138
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118663093
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:56 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
kleinere portemonnee kopen :P
:6
With four other people
And aliens
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:06:53 #139
30252 Soempie
Procreating
pi_118663366
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:58 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Vaste gewoontes ^O^
Mijn vaste gewoonte is te controleren of ik telefoon, sleutels en portemonnee bij me heb.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:08:22 #140
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_118663419
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:30 schreef iamredleader het volgende:

Gelukkig, dat soort gezeik is dus niet alleen hier. Ik heb ook een aantal luie/kinderachtige collega's

Oh en ik ben weer een dag niet op kantoor geweest en al mijn paperclips zijn uit mijn paperclipmagneet gestolen. Serieus, paperclips... die liggen gewoon in de kast op de administratie, die kun je gewoon pakken als je ze nodig hebt :')
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:11:11 #141
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_118663538
De zorgpremie gaan ze volgens mij per persoon berekenen. Je krijgt daarvoor via de inkomstenbelasting wel een deel terug. Zowel Peace als ik gaan er op jaarbasis op vooruit. :@ Nu is het een voordeel dat we allebei net onder modaal verdienen...

Hier is nog " beter" te berekenen:

http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xml
Make love, not war ☮
pi_118663702
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef Diaan73 het volgende:
De zorgpremie gaan ze volgens mij per persoon berekenen. Je krijgt daarvoor via de inkomstenbelasting wel een deel terug. Zowel Peace als ik gaan er op jaarbasis op vooruit. :@ Nu is het een voordeel dat we allebei net onder modaal verdienen...

Hier is nog " beter" te berekenen:

http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xml
daar word ik niet blij van :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_118663723
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef Soempie het volgende:

[..]

Mijn vaste gewoonte is te controleren of ik telefoon, sleutels en portemonnee bij me heb.
Doe ik elke dag :@ heel vast ochtendritueel; ik ga naar beneden, haal de voordeur van het slot en doe de sleutels in m'n tas. Telefoon en iPad heb ik in de hand (want die lagen naar het bed), gaan ook in de tas. Portemonnee ligt op tafel, daar pak ik m'n OV-kaart en bankpasje, die gaan in m'n rechterjaszak als ik de deur uitga.

/autist :P
pi_118663745
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:08 schreef TradeMarkie het volgende:
Gelukkig, dat soort gezeik is dus niet alleen hier. Ik heb ook een aantal luie/kinderachtige collega's

Oh en ik ben weer een dag niet op kantoor geweest en al mijn paperclips zijn uit mijn paperclipmagneet gestolen. Serieus, paperclips... die liggen gewoon in de kast op de administratie, die kun je gewoon pakken als je ze nodig hebt :')
Ja, dit zal overal wel gebeuren :Y
  Redactie Frontpage woensdag 31 oktober 2012 @ 13:18:55 #145
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_118663822
Toen mijn portemonnee nog in m'n jaszak paste ( :P ) had ik ook het ritueel: sleutels, check. Telefoon, check. Portemonnee, check.

Nu is het vooral sleutels, check, telefoon check en portemonnee-zit-wel-in-m'n-tas-geen-check. :')
With four other people
And aliens
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:22:20 #146
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_118663957
ik heb tegenwoordig 2 sleutelbossen, 1 met werk en autosleutels en 1 van huis/huis ouders/huis vriendin.

Maar al doende leert men en ik heb dan ook aan m'n werksleutels een huissleutel toegevoegd.
Want naar huis gaan en je huissleutel op je bureau laten liggen is niet handig :')
pi_118664161
Ah, gedoe met sleutels. Ook herkenbaar. Vorig jaar wel eens gedoe mee gehad, want sleutelbos van flatje, sleutelbos van nieuwe huis, sleutels van m'n ouders... en af en toe hadden we de sleutels van onze nieuwe buren (nummer 14), zodat we ook in hun afwezigheid gebruik konden maken van hun wc :P
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:29:22 #148
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_118664215
en ik check altijd meerdere keren of ik wel een pinpas bij me heb voor ik iets ga afrekenen, terwijl ik al heel zeker weet dat hij in m'n portemonnee zit, omdat ik een half uur eerder nog gekeken heb :')
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 13:38:38 #149
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_118664625
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 12:07 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Sja, ik werk ook minder dan hij, maar met dit stelsel is het voor mij persoonlijk dus wel voordeliger :Y

We zouden natuurlijk ook al onze inkomsten en uitgaven samen kunnen voegen, dan zou het niet meer dan terecht zijn dat we geen zorgtoeslag krijgen, maar dat willen we niet :)

Ben wel benieuwd of het echt per persoon zal gaan though....
Zijn jullie geen toeslagenpartners dan :? Door mij krijgt G geen zorgtoeslag meer namelijk en we hebben er nooit om gevraagd om toeslagenpartners te worden. Hoe draai ik dit terug?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 31 oktober 2012 @ 13:38:43 #150
30252 Soempie
Procreating
pi_118664628
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:29 schreef TradeMarkie het volgende:
en ik check altijd meerdere keren of ik wel een pinpas bij me heb voor ik iets ga afrekenen, terwijl ik al heel zeker weet dat hij in m'n portemonnee zit, omdat ik een half uur eerder nog gekeken heb :')
Hier hetzelfde. :D :@
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')