quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:27 schreef iamredleader het volgende:
Dat principe (structureren) is voor de hoge(re) inkomens wel een interessante mogelijkheid. Echter, er zitten best wat haken en ogen aan... wat je aan "winst" in de BV houdt, kan je niet zo makkelijk bij. Uitkeren = box 2 afrekenen, en niet uitkeren = winstbelasting. Kan snel net zo duur zijn als gewoon in de IB-sfeer te houden.
Daarnaast is ook nog maar de vraag of je werkgever het contract wil aanpassen, en de BV gaat inhuren in plaats van de persoon. Want ook daar zitten bepaalde nadelen aan.
Ik ookquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:32 schreef Etcetera het volgende:
Ik ben blij dat het niet zo makkelijk is
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:30 schreef iamredleader het volgende:
Anyway, even m'n gal spuwen:
Overwerkavonden. Prima. Kan ik mee leven. Deze week de donderdagavond, want een "energiesessie" met het team. Leuk zelfs
Gisteravond was er een overwerkavond. Voor de collega's is er eten besteld. Ze hebben gezellig in de lunchruimte in de kelder gegeten. De vaat is ook opgeruimd, maar de tafel was nog vies en de twee grote schalen en de satesaus-pan stonden nog op de tafel. Je denkt toch niet serieus dat ik dat allemaal ga opruimen, omdat ik vrijwillig (en 3 van de 5 dagen per week) de tafel beneden dek?
En dan heeft een van de collega's nog de chotspe om de vraag te stellen "waarom niet". Stik even lekker in een sateetjekutwijf
![]()
Ik ga er een mailtje aan het kantoor aan wagen. Wie zich aangesproken voelt, doe er wat mee
Nou, dat was ook mijn reactie bijna. Ben netjes gebleven maar was echt aan het koken. En dat die collega dan heel opzichtig zich "dan doe ik het wel" gaat gedragen...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:40 schreef Etcetera het volgende:
'waarom niet'
Ik zou echt het stoom uit m'n oren hebben
Oei, heb je dan nu wel een legitimatiebewijs bij je? Of andere pasjes/spullen die je nodig zou kunnen hebben?quote:Ik zou even boodschappen halen nu, dat doe ik wel vaker in mijn lunchpauze. Ideaal enzo. Maar mijn portemonnee zit nog in m'n sporttas. Thuis.
Je overleeft het welquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:44 schreef Etcetera het volgende:
NeeGeen ID, geen rijbewijs, geen pinpasjes/cc. Wel een OV-chipkaart
en een sportschoolpas. Nou ja, als ik bovenstaande nu ineens nodig zou hebben, in al die dagen dat ik ze niet nodig had, dan is het gewoon kut en jammer dan.
Vaste gewoontesquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:49 schreef Etcetera het volgende:
Ik ook hoorik zal blij zijn als ik thuis ben vanavond.
Dat krijg je er van als je gewoontes hebt: die portemonnee zit standaard in m'n rugzak. Maar gisteren niet, want toen ik ging ik naar de sportschool
Mijn vaste gewoonte is te controleren of ik telefoon, sleutels en portemonnee bij me heb.quote:
Gelukkig, dat soort gezeik is dus niet alleen hier. Ik heb ook een aantal luie/kinderachtige collega'squote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:30 schreef iamredleader het volgende:
Anyway, even m'n gal spuwen:
Overwerkavonden. Prima. Kan ik mee leven. Deze week de donderdagavond, want een "energiesessie" met het team. Leuk zelfs
Gisteravond was er een overwerkavond. Voor de collega's is er eten besteld. Ze hebben gezellig in de lunchruimte in de kelder gegeten. De vaat is ook opgeruimd, maar de tafel was nog vies en de twee grote schalen en de satesaus-pan stonden nog op de tafel. Je denkt toch niet serieus dat ik dat allemaal ga opruimen, omdat ik vrijwillig (en 3 van de 5 dagen per week) de tafel beneden dek?
En dan heeft een van de collega's nog de chotspe om de vraag te stellen "waarom niet". Stik even lekker in een sateetjekutwijf
![]()
Ik ga er een mailtje aan het kantoor aan wagen. Wie zich aangesproken voelt, doe er wat mee
daar word ik niet blij vanquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:11 schreef Diaan73 het volgende:
De zorgpremie gaan ze volgens mij per persoon berekenen. Je krijgt daarvoor via de inkomstenbelasting wel een deel terug. Zowel Peace als ik gaan er op jaarbasis op vooruit.Nu is het een voordeel dat we allebei net onder modaal verdienen...
Hier is nog " beter" te berekenen:
http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xml
Doe ik elke dagquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:06 schreef Soempie het volgende:
[..]
Mijn vaste gewoonte is te controleren of ik telefoon, sleutels en portemonnee bij me heb.
Ja, dit zal overal wel gebeurenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:08 schreef TradeMarkie het volgende:
Gelukkig, dat soort gezeik is dus niet alleen hier. Ik heb ook een aantal luie/kinderachtige collega's
Oh en ik ben weer een dag niet op kantoor geweest en al mijn paperclips zijn uit mijn paperclipmagneet gestolen. Serieus, paperclips... die liggen gewoon in de kast op de administratie, die kun je gewoon pakken als je ze nodig hebt
Zijn jullie geen toeslagenpartners danquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:07 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Sja, ik werk ook minder dan hij, maar met dit stelsel is het voor mij persoonlijk dus wel voordeliger
We zouden natuurlijk ook al onze inkomsten en uitgaven samen kunnen voegen, dan zou het niet meer dan terecht zijn dat we geen zorgtoeslag krijgen, maar dat willen we niet
Ben wel benieuwd of het echt per persoon zal gaan though....
Hier hetzelfde.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:29 schreef TradeMarkie het volgende:
en ik check altijd meerdere keren of ik wel een pinpas bij me heb voor ik iets ga afrekenen, terwijl ik al heel zeker weet dat hij in m'n portemonnee zit, omdat ik een half uur eerder nog gekeken heb
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |