Op de een of andere manier denk ik dat het meerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:19 schreef TLC het volgende:
Dat Eva nu bij hem weggaat (ja mensen geld) is abject en infaam.
Welke wet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:21 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Niet helemaal.
http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/356
Als jij zomaar ¤60k kan ophoesten val je niet onder de regeling van de Wet op Bijstand.
ach dat is toch zo'n voorspelbaar wereldtje, daar wordt je nu eenmaal geneukt vanwege het geld, as simple as thatquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:23 schreef Woman1 het volgende:
[..]
Op de een of andere manier denk ik dat het meer
om haar reputatie ging dan om het geld.... dan nog, als je echt van iemand houdt...
Uiteraard. Een verdachte moet verdediging hebben, anders krijg je geen eerlijk proces. Een verdachte heeft niet de keuze om dan maar geen proces te voeren, daar heeft hij verder geen enkele invloed op.quote:
knap dat je weet hoe de wereld in mekaar zit.. ik doe maar geen uitlatingen is toch alleen maar speculerenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef TLC het volgende:
[..]
ach dat is toch zo'n voorspelbaar wereltje, daar wordt je nu eenmaal geneukt vanwege het geld, as simple as that
je bent naief als je anders denkt, of denk je serieus dat ze nu met de plaatselijke loodgieter aan gaat pappen ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:27 schreef Woman1 het volgende:
[..]
knap dat je weet hoe de wereld in mekaar zit.. ik doe maar geen uitlatingen is toch alleen maar speculeren
ik kan me gewoon irriteren aan het feit hoe snel mensen oordelen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:28 schreef TLC het volgende:
[..]
je bent naief als je anders denkt, of denk je serieus dat ze nu met de plaatselijke loodgieter aan gaat pappen ?
Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom die cliënt die ¤ 60.000 had betaald ook gratis bijstand had kunnen krijgen, want dat zou dan dus voor iedereen gelden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Uiteraard. Een verdachte moet verdediging hebben, anders krijg je geen eerlijk proces. Een verdachte heeft niet de keuze om dan maar geen proces te voeren, daar heeft hij verder geen enkele invloed op.
Dan kun je wel een inkomenstoets aanleggen, alleen daarmee heeft hij nog steeds geen advocaat ingehuurd. Daar kun je iemand niet toe dwingen. Dus krijgt hij er eentje toegewezen zoals arme sloebers dat ook krijgen. Beter kun je natuurlijk een advocaat inhuren dan zo'n toegewezen figuur want die zijn vaak niet zo heel goed. Maar die komt dan wel zelf en heeft zijn verplichte bijscholing wel gedaan.
Ja, dat is het wel. Of je kiest een advocaat, of je krijgt er eentje toegewezen. Als je er dan geen kiest hoewel je wel het geld hebt, en er ook geen toegewezen krijgt omdat je geld hebt, dan heeft justitie een probleem want een strafproces voeren zonder advocaat lukt niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit is nog steeds geen antwoord op de vraag waarom die cliënt die ¤ 60.000 had betaald ook gratis bijstand had kunnen krijgen, want dat zou dan dus voor iedereen gelden.
En waarom kwam dit geval dan als laakbaar ten tafel?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat is het wel. Of je kiest een advocaat, of je krijgt er eentje toegewezen. Als je er dan geen kiest hoewel je wel het geld hebt, en er ook geen toegewezen krijgt omdat je geld hebt, dan heeft justitie een probleem want een strafproces voeren zonder advocaat lukt niet.
Omdat een advocaat zijn client op die mogelijkheid moet wijzen en geen misbruik mag maken van diens benarde positie om hem geld uit de zak te kloppen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waarom kwam dit geval dan als laakbaar ten tafel?
Was dat het punt of dat het geld niet goed in de boeken kwam?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Omdat een advocaat zijn client op die mogelijkheid moet wijzen en geen misbruik mag maken van diens benarde positie om hem geld uit de zak te kloppen.
whehequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:39 schreef Bobsjoke het volgende:
Boobie trap er ook al vandoor![]()
Kun je in beroep tegen de Wet van Murphy?
Hoezo of?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Was dat het punt of dat het geld niet goed in de boeken kwam?
tong80quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ben benieuwd wie van Brammetje een veeg uit de pan gaan krijgen, in zijn nieuwe boek.
De Rabobank en de PVDA.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ben benieuwd wie van Brammetje een veeg uit de pan gaan krijgen, in zijn nieuwe boek.
dacht het toch nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:13 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Omdat dat een recht is voor zowel armen als rijken.
Punt is wel dat je je advocaat niet mag kiezen als je hem door de overheid toegewezen krijgt en dat je dus logischerwijs niet de beste advocaten ter wereld kunt inschakelen. Dus geen topadvocaat inhuren als je dat makkelijk kunt betalen is heel erg dom.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:01 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
dacht het toch niet. Daar heb je alleen recht op als je onder een bepaald inkomensniveau zit..
Als het ook voor de rijken is, betaald toch niemand meer een advocaat.
Dat kiezen kan dus wel. Ik ken iemand die de laatste jaren een paar keer een advocaat nodig had.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Punt is wel dat je je advocaat niet mag kiezen als je hem door de overheid toegewezen krijgt en dat je dus logischerwijs niet de beste advocaten ter wereld kunt inschakelen. Dus geen topadvocaat inhuren als je dat makkelijk kunt betalen is heel erg dom.
Dat is een rechtsbijstandverzekering. Dan betaal je dus wel (al dan niet indirect)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:08 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat kiezen kan dus wel. Ik ken iemand die de laatste jaren een paar keer een advocaat nodig had.
Hij koos iemand, vroeg of zij zijn zaak wilde aannemen. De advocaat doet een aanvraag voor die rechtsbijstand. Het kost je dan wel een bedrag, dacht iets van 90 euro. Dat geldt dan weer voor iedereen.
Volgens mij klopt dat niet. Kan best zijn dat je slechts 90 euro betaalt als je in de laagste inkomensgroep valt, maar het geldt zeker niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:08 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat kiezen kan dus wel. Ik ken iemand die de laatste jaren een paar keer een advocaat nodig had.
Hij koos iemand, vroeg of zij zijn zaak wilde aannemen. De advocaat doet een aanvraag voor die rechtsbijstand. Het kost je dan wel een bedrag, dacht iets van 90 euro. Dat geldt dan weer voor iedereen.
Ik zou er geen geld op zetten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:39 schreef lady-wrb het volgende:
ik gok erop dat bram onze volgende minister-president wordt. dattie kan graaien, bedriegen en recht praten wat krom is heeftie al bewezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |