abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:14:18 #1
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_118589953

Inleiding/Spelregels
We bevinden ons in een dorp waarin een maffiagroep actief is en dorpelingen vermoordt. Deze maffialeden wonen echter ook gewoon in het dorp; het kan dus iedereen van je medespelers zijn. De dorpelingen moeten erachter zien te komen wie er tot de maffia behoren, door hints op te lossen en elke dag iemand (hopelijk een maffialid) te lynchen. Intussen moordt de maffia rustig door. Het is de bedoeling om alle maffialeden te vermoorden voordat ze er in grotere getale zijn dan de dorpsmensen.

In principe zijn er dus 2 soorten rollen:
- of je bent maffia
- of je bent dorpsbewoner (eventueel met een speciale rol, zie hieronder)

Eerst zal iedereen een rol toegewezen krijgen via PM. Het is verboden om printscreens van je rol te versturen aan medespelers (indien dit wel gebeurt, aub melden bij de spelleiders). Na de rollenverdeling zal er een burgemeester door het dorp gekozen worden via een democratische verkiezing. Iedereen die wil mag zich hiervoor verkiesbaar stellen. De burgemeester zal een aantal bodyguards (speciale rol) krijgen, die zullen voorkomen dat de burgemeester 's nachts sterft aan de hand van de maffia. De burgemeester kan wel gelyncht worden door het dorp. De burgemeester heeft bij de dorpslynch een stem die extra zwaar telt en kan tevens eenmalig een dubbele dorpslynch instellen! Het is dus belangrijk om een betrouwbare burgemeester te kiezen.

De burgemeester mag dus in één dag naar zijn keuze een dubbele lynch instellen. Dit houdt in dat er die dag twee mensen gelyncht worden door het dorp. Iedereen mag dan op twee mensen stemmen, en de twee mensen met de meeste stemmen worden gelyncht. Dit moet binnen 12 uur na de nachtpost worden aangekondigd worden door de burgemeester.

Wanneer de maffia in de nacht dorpsbewoners heeft vermoord, zal er een verhaal komen waarin aanwijzingen verstopt zitten over de maffialeden. De dorpsleden moeten deze hints ontrafelen, om zo de maffialeden te vinden en te lynchen. De hints worden gehaald uit de ava's, fotoboeken en profielen van de maffialeden. Ook worden er hints uit de posthistory gehaald; hierbij wordt echter alleen gekeken naar het topic en niet naar wat de desbetreffende speler daar precies gepost heeft, en wordt slechts gekeken naar de eerste pagina van de posthistory.

's Nachts kunnen de maffialeden en mensen met speciale rollen de Spelleiders een PM sturen met hun actie voor die nacht. Let er hierbij goed op de tijd: tijdens de nacht dienen alle speciale rollen hun PM voor 22.00 uur doorgestuurd hebben, zodat de overgang kan plaatsvinden. Daarop volgt de overgang weer naar de dag. De eerste dag verkiest men de burgemeester, de uitslag van de verkiezing zal bekend zijn zodra iedereen gestemd heeft(max. 24 uur), waarna meteen de nacht ingaat. (waarin de speciale rollen hun PM's kunnen sturen naar de spelleider.) De uitslag van de nacht zal dan zo snel mogelijk bekend worden, waarna de dag weer zal ingaan en de dorpsbewoners aan de slag moeten om de hints op te lossen! Und so weiter!

De hints zitten verstopt in het verhaal van de nacht (het verhaal over de dorpslynch bevat dus geen hints), en verwijzen naar de maffialeden die aan het moorden zijn geweest. Aanwijzingen kunnen overal uit genomen worden; postcount, signature, avatar, etc. Deze teksten/plaatjes/whatever mag je dus ook niet veranderen zolang het spel duurt.

Tijdens de dag zal er iemand gelyncht worden door het dorp, n.a.v. de kills van de nacht. Hierbij mag iedereen stemmen, in het topic! Om er achter te komen hoe je precies moet stemmen, lees dan even verder bij stemregels.

Als de maffia de overhand krijgt (het dorp heeft niet genoeg stemkracht meer om maffia te lynchen waardoor de maffia gewoon de stad kan uitmoorden), verliest de stad. Het dorp wint als alle maffia dood is

Stemregels:

1. Je moet duidelijk aangeven voor wie je stemt. Bijvoorbeeld: ##Ik stem voor Piet.; Zorg ook dat je het lijstje met stemmen even kopieert en je eigen stem toevoegt. Wanneer je alleen zegt te stemmen maar het lijstje niet overneemt en aanvult, telt je stem niet mee.
2. Je mag niet stemmen a lá "Ik stem nu voor Piet, maar als het helpt om Jan te redden stem ik op Henk". Je kunt wel je stem veranderen door gewoon dit te posten:;##unvote Jan, ##vote Piet;
3. Je mag niet op jezelf of iemand stemmen die dood is.
4. In het geval van twee man met evenveel stemmen zal degene die als eerste dit stemaantal heeft bereikt gelyncht worden.
5. Je MOET stemmen voor 19.00 uur. Doe je dit 2 x niet, dan volgt een automatische lynch. Burgemeestersverkiezing telt ook mee.
6. Je mag je stem niet terugtrekken, wijzigen mag zo lang de lynch nog niet geweest is.

Algemene gameregels:
1. Zodra je dood bent mag je niets zeggen dat het spel kan beïnvloeden. Je mag gerust posten, maar let op wat je zegt.
2. Probeer aub de posts gerelateerd te houden aan het spel.
3. Zorg dat je betrokken blijft bij het spel; dit hoeft niet door 24/7 je aanwezigheid te melden in het topic, maar zorg wel dat je stemt. Vooral als je een speciale rol hebt, is je aanwezigheid eigenlijk elke dag even nodig.
4. Ruzies zijn uit den boze, die vecht je maar via PM uit.
5. Tijdens het spel verander je niks aan je fobo/ava/sig/ etc. Gebeurt dit wel, dan volgt automatisch uitschakeling!

Deadlines

De dag eindigt om 19.00. Dan worden de uitslagen van de stemmingen bekend gemaakt. Vanaf dat moment hebben de mensen met een speciale rol de gelegenheid om een PM te sturen naar de Spelleider.

De nacht eindigt om 22.00. Na 22.00 worden de activiteiten van de speciale rollen bekend gemaakt met bijbehorende hints. Vanaf dat moment is het tijd om de hints op te lossen en te stemmen voor de dagelijkse dorpslynch.

Alle nachtvaardigheden moeten voor 21:30 binnen zijn. Voor de maffialeden geldt: een PM met daarin de personen die vermoord worden, alsmede door welke maffialeden zij vermoord worden.

Rollen:
Zoals al eerder benoemd, er zijn dus verschillende rollen in het spel. Aan het begin krijgt iedereen een PM met daarin zijn/haar rol. Lees hieronder wat je rol inhoudt, mocht je daarna nog vragen hebben over je rol stel ze dan in PM naar de spelleiders:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deelnemers
1. Tha_Erik Profiel | History | Fotoboek Doctor
2. timmmmm Profiel | History | Fotoboek
3. Peter Profiel | History | Fotoboek Blacksmith
4. liesje1979 Profiel | History | Fotoboekadvocaat
5. DuTank Profiel | History | Fotoboek Townie
6. Fogel Profiel | History | Fotoboek Townie
7. Puntenslijpsel Profiel | History | Fotoboek bodyguard (modkill)
8. Gomi Profiel | History | Fotoboek maffia
9. plopkweker Profiel | History | Fotoboek
10. Rockfire Profiel | History | Fotoboek Rechercheur
11. Bart Profiel | History | Fotoboek
12. DrNick Profiel | History | Fotoboek
13. Crutch Profiel | History | Fotoboek Busdriver/ Lover
14. Harajuku. Profiel | History | Fotoboek lookout
15. Sicsicsics Profiel | History | Fotoboek Zombie (modkill)
16. IJsdraakje Profiel | History |Fotoboek townie
17. Etcetera Profiel | History | Fotoboek bodyguard
18. Chuck-N0rr1s Profiel | History | FotoboekTownie
19. lynda Profiel | History | Fotoboek[/u townie
20. [s]PatriQue89 [url=http://forum.fok.nl/user/profile/245528]Profiel
| History | Fotoboek
Maffia
21. Soempie Profiel | History | Fotoboek Sniper
22. Roger_Epiales Profiel | History | Fotoboek Lover
23. AlbinoBambi Profiel | History | Fotoboek Maffiahoer
24. Majo Profiel | History | Fotoboek townie
25. BeamofLight Profiel | History | Fotoboek
26. Disana Profiel | History | FotoboekTownie
27. Isdatzo Profiel | History | Fotoboek Townelder
28. Tamashii Profiel | History | Fotoboek Maffia

Belangrijke linkjes:
nacht 1
nacht 2
nacht 3
nacht 4
nacht 5
Wat doe ik hier?
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:15:14 #2
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_118590004

Al kijkend naar de resterende dorpelingen ging Harajuku. haar lot tegemoet. Ze werd de kerk ingeleid, liep de trappen langzaam een voor een op. Eenmaal boven aangekomen werd haar gevraagd of ze nog iets wou zeggen. "Ok ik beken, ik heb jullie bespied!" zei Harajuku. . "Ja zo is het wel genoeg" zei de dorpeling, "Als je zo graag iedereen wil bespieden doe je dat maar vanuit de hemel". Harajuku (Maffia Lookout) werd neergeschoten en van de kertoren afgeduwd. Met een luide klap kwam ze neer. "Zo die bespiedt ons niet meer" zei de dorpeling.

PuntenSlijpsel (bodyguard) liep nietsvermoedend langs de kerk toen ze een menigte zag zwaaien. Ze zwaaide vriendelijk terug en merkte niet dat ze zwaaiden om haar te waarschuwen. Enkele seconden later werd ze verpletterd door het lichaam van Harajuku.
Wat doe ik hier?
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:15:52 #3
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_118590029
RIP Hara. :'(
Je moeder is een hamster
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:16:29 #4
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_118590060
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:15 schreef Crutch het volgende:
RIP Hara. :'(
What a sad, sad day.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:18:37 #5
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118590158
Nou, hehe, Hara maffia. Pfoe. Verrassing.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:19:32 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_118590195
quote:
3s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, hehe, Hara maffia. Pfoe. Verrassing.
:'). Je moest eens weten.
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:19:38 #7
118585 Crutch
pi_118590200
Hara, doe es even mooie TT maken, pls.
"Opgehangen aan de crohnluchter", ofzo. :')
Je moeder is een hamster
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:19:54 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_118590213
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef Crutch het volgende:
Hara, doe es even mooie TT maken, pls.
"Opgehangen aan de crohnluchter", ofzo. :')
_O- :'(
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:20:19 #9
118585 Crutch
pi_118590222
Ik moet er nog steeds om lachen. Goed gevonden wel. :')
Je moeder is een hamster
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:21:20 #10
118585 Crutch
pi_118590271
^O^
Je moeder is een hamster
  maandag 29 oktober 2012 @ 19:50:30 #11
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_118591674
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2012 19:20 schreef Crutch het volgende:
Ik moet er nog steeds om lachen. Goed gevonden wel. :')
:7
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_118591762
Wut? -O-
Op maandag 8 oktober 2012 22:34 schreef LompeHork het volgende:
:W trusten baas!
Op dinsdag 13 augustus 2013 21:29 schreef smegmanus het volgende:
Kudo's voor deze TS +1 positieve note.
pi_118591801
Oh modkill ~O>
pi_118592591
Ik ga even knutselen aan de nachtpost... hoeft niet zo lang te duren :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_118593725
Ready? :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:24:11 #16
118585 Crutch
pi_118593748
Ja iedereen dood, volgende ronde, hoppa.
Je moeder is een hamster
pi_118593777

Timmmmm had zich in het dorp een riante uitgangspositie verworven. Als burgemeester kon hij redelijk safe op de maffia jagen want zijn bodyguards beschermden hem. AlbinoBambi en Gomi kreeg hij uiteindelijk in het vizier en nu was hij druk op zoek naar wat volgens hem de laatste maffioso moest zijn. Plopkweker zag Timmmmm op een afstandje aan komen lopen en wilde zijn burgemeester de hand schudden. Hij schrok dat de burgemeester een stungun in zijn handen had. Schokkend viel hij naar de grond, kreeg een hartaanval en net voordat hij zijn laatste adem uitblies riep hij nog: "Je hebt de verkeerde de dood in gejaagd". Plopkweker (Townie) lag dood op straat.

Een duister figuur had dit op een afstandje staan te bekijken. Hij zag dat de burgemeester onbeschermd was en greep gelijk zijn kans. Hij trok de verbouwereerde Timmmmm (vigilante) een slecht verlicht steegje in, greep hem bij zijn burgemeestersketting en trok deze strak om zijn nek. Timmmmm ging out en werd met 35 messteken om het leven gebracht. "Eindelijk heb ik je te pakken, nog een paar dorpelingen te gaan en de maffia kroont zich tot de nieuwe leiding van dit dorp."
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:26:58 #18
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118593955
Zit het er nou op of wat?
Hoogachtend,
Erik.
pi_118593988
quote:
3s.gif Op maandag 29 oktober 2012 20:26 schreef Tha_Erik het volgende:
Zit het er nou op of wat?
Nee, nog 3 mensen in leven :P
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:27:47 #20
65252 Bart
pi_118594006
:o
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:28:24 #21
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_118594049
O.
Hoogachtend,
Erik.
  maandag 29 oktober 2012 @ 20:29:54 #22
65252 Bart
pi_118594139
Hmm. BoL zie ik niet aan voor mafia. DrNick heeft amper wat gedaan/gezegd buiten meelopen. ##drnick
Nick (1) Bart
pi_118594463
:')
pi_118595208
-oops ik ben dood, mag niks zeggen-

[ Bericht 94% gewijzigd door plopkweker op 29-10-2012 20:47:14 ( ) ]
pi_118595347
Als de nog levenden snel stemmen en hun stem definitief maken dan hoeft het wat mij betreft niet tot morgenavond te duren :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')