Niet een wedervraag stellen, geef GVD nu eens antwoord is het nu zo moeilijk ipv alleen te blaten en topics te laten ontsporen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wil je zeggen dat kopers niet hebzuchtig zijn en niet voor maximaal gegaan zijn?
negeren?!!!?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef monkyyy het volgende:
Ik ken kopers die zo min mogelijk leenden en juist een zo'n klein mogelijke hypotheek namen. En nu?
90% ? Dat beweer ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus 90% van de mensen die de afgelopen 10 jaar een hypotheek afgesloten heeft woont gewoon boven zijn stand? Weten we dat ook weer![]()
Maar wat gaan we daar dan aan doen CG? De starters dan ook maar dwingen om boven hun stand te gaan leven? Immers een rustpauze van 10 jaar op de koopmarkt is een prima middel om de markt te herstellen maar ik denk dat de mensen die een inkomen verkrijgen uit dienstverlening aan het huizentreintje daar geen genoegen mee zullen nemen
Dat is natuurlijk het lastigste wat er is. Als ik zo goed was in het aanvoelen van "dat moment" had ik beter 12 jaar geleden kunnen kopen dan zat ik nu met een hypotheek die niet onder water stond. Door jaren van verschillende faillissementen in de IT-sector heb ik nooit de beslissing durven nemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Wanneer wel dan, als ik mag vragen? En waarom?
Serieuze vraag, even zonder het domme achterlijke gerel van ComplexConjugate graag.
Ik kan zonder HRA als het moet. En als ik naar mijn familie kijk, mijn ouders en mijn zus zouden ook zonder HRA kunnen. En de moeder van mijn vriendin ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus jij kan net zo vrolijk verder gaan met je leven zonder HRA?
Het is vriendje CG die beweert dat als je dat niet kan je boven je stand leeft.
De kennisenkring van sommige anderen hier overnemen om ook doem verhalen te kunnen vertellen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef monkyyy het volgende:
Ik ken kopers die zo min mogelijk leenden en juist een zo'n klein mogelijke hypotheek namen. En nu?
quote:di 30 okt 2012, 15:55 0 reacties
Prinses Máxima en financiële instellingen geven geldlessen
Prinses Máxima opent op 12 november de Week van het Geld. In deze week gaan medewerkers van financiële instellingen langs op basisscholen om lessen te geven over sparen, zakgeld en lenen.
Als je niet snapt hoe je moet sparen ben je een mongool. Dan zijn er wellicht een hoop mongolen ja maar als je hier op Fok soms topics ziet dan blijkt wel dat de meeste mensen gewoon NIET met geld om kunnen gaan, terwijl dat het simpelste is wat er is zo'n beetje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:22 schreef michaelmoore het volgende:
De toekomstige starters krijgen les in sparen
http://www.telegraaf.nl/o(...)_basisscholen__.html
[..]
Ik ben je schaap nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:10 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet een wedervraag stellen, geef GVD nu eens antwoord is het nu zo moeilijk ipv alleen te blaten en topics te laten ontsporen.
Je bent er ook niet op uit om te antwoorden, want dat kun je niet. Je zit hier alleen maar om een beetje te rellen en te trollen.quote:
OMG.... je komt dus uit een heel geslacht van belastingontduikersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:19 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik kan zonder HRA als het moet. En als ik naar mijn familie kijk, mijn ouders en mijn zus zouden ook zonder HRA kunnen. En de moeder van mijn vriendin ook.
Maar geef gewoon eens antwoord, waar komt die 90% vandaan.
Dat zeg ik; je bent een enorme troll.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
OMG.... je komt dus uit een heel geslacht van belastingontduikers![]()
En dan een grote mond hebben over mensen met een bijstandsuitkering
Tjonge, Heb je die beweringen van je al eens getoetst bij het Nibud voor een soc. huursituatie? Genoeg mensen die zonder toeslagen niet rond kunnen komen, die geen eten kunnen kopen als die toeslagen een dag later zijn (want: weekend). Voor hen is *leven* dus al boven hun stand?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:17 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
90% ? Dat beweer ik niet.
WE gaan daar niks aan doen. Elke starter kan daar wat aan doen door gewoon eens te gaan sparen ipv alles maar op te maken. Het interesseert mij geen moer of iemand boven zn stand leeft, maar als je de HRA nodig hebt om uberhaupt rond te komen aan het eind van de maand, dan leef je boven je stand ja.
Je zou moeten kunnen sparen, aflossen, overige kosten betalen, normaal eten kunnen kopen, ook nog eens wat leuks kunnen doen (lees: leven).
Maar de meeste mensen betalen hun hypotheek, hun vaste lasten en hun boodschappen, en dat was 't dan. Ja, dan leef je boven je stand.
Hoeveel 'vastgoedspeculanten' zijn niet over de top gefinancierd? Nooit 1 cent gespaard om hun paleisje te kunnen kopen. Wel flink in de schulden gedoken, dat dan weer welquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je niet snapt hoe je moet sparen ben je een mongool. Dan zijn er wellicht een hoop mongolen ja maar als je hier op Fok soms topics ziet dan blijkt wel dat de meeste mensen gewoon NIET met geld om kunnen gaan, terwijl dat het simpelste is wat er is zo'n beetje.
Maar binnenkort wel een schuldenvrije trollquote:
Met 'starter' wordt in dit topic in ieder geval over het algemeen niet iemand bedoeld di gaat huren, maar iemand die gaat kopen. Daar doelde ik dan ook op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef poemojn het volgende:
[..]
Tjonge, Heb je die beweringen van je al eens getoetst bij het Nibud voor een soc. huursituatie? Genoeg mensen die zonder toeslagen niet rond kunnen komen, die geen eten kunnen kopen als die toeslagen een dag later zijn (want: weekend). Voor hen is *leven* dus al boven hun stand?
Dat zeg ik. Een hoop mensen zijn mongolen die niet met geld om kunnen gaan. Je onderschrijft mijn punt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoeveel 'vastgoedspeculanten' zijn niet over de top gefinancierd? Nooit 1 cent gespaard om hun paleisje te kunnen kopen. Wel flink in de schulden gedoken, dat dan weer wel
Maar dat werd wel voor je gedaanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar binnenkort wel een schuldenvrije troll
Kansloos ben je, daadwerkelijk kansloos. Dus als je een huis koopt ben je een belastingontduiker...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
OMG.... je komt dus uit een heel geslacht van belastingontduikers![]()
En dan een grote mond hebben over mensen met een bijstandsuitkering
Honderdduizenden in NL leven volgens CG boven hun stand, wat denken die mensen wel niet? Denken ze zomaar recht op een dak boven hun hoofd te hebben na een werkweek van 40 uur harde arbeid geleverd te hebben? Wat een hebberig volkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef poemojn het volgende:
[..]
Tjonge, Heb je die beweringen van je al eens getoetst bij het Nibud voor een soc. huursituatie? Genoeg mensen die zonder toeslagen niet rond kunnen komen, die geen eten kunnen kopen als die toeslagen een dag later zijn (want: weekend). Voor hen is *leven* dus al boven hun stand?
En dat inclusief royale leensubsidie. Want als ze die moeten inleveren moeten de meesten ook kliko's gaan afschuimen op zoek naar restjes voedselquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:29 schreef poemojn het volgende:
Oke dan, iemand die gekocht heeft en daardoor dezelfde maandlasten heeft als wanneer hij gehuurd had.
Als je HRA krijgt wel jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:30 schreef Blik het volgende:
Dus als je een huis koopt ben je een belastingontduiker...
Mijn standpunten zijn bekend, lees gerust even 200 deeltjes terugquote:Geef gewoon eens antwoord op de vraag, één keer maar
Ja joh, als je niet eens je vaste lasten kunt uitrekenen + daar de hypotheek bij doet die je wil gaan afnemen per maand en je wil de HRA laten staan, en dat totaalbedrag trek je af van wat je binnen krijgt, en je komt dan nagenoeg op 0 uit, en je doet het dan TOCH, dan ben je inderdaad redelijk dom.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Honderdduizenden in NL leven volgens CG boven hun stand, wat denken die mensen wel niet? Denken ze zomaar recht op een dak boven hun hoofd te hebben na een werkweek van 40 uur harde arbeid geleverd te hebben? Wat een hebberig volk![]()
Daarentegen zit CG wat SAPjes uit te persen omdat er toevallig niet genoeg mensen te vinden zijn die zulk geestdodend werk willen verrichten, ongeacht de 'hoge' beloning
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |