Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Nu de praktijk:quote:Voor huurders met een inkomen boven 43.000 wordt de maximale
huurprijs op basis van het woning waarderingssysteem tijdelijk buiten werking
gesteld. Na vertrek van de zittende bewoners geldt de maximale huurprijs weer. Zo
pakken we scheefwonen aan en blijft de sociale woningvoorraad in stand.
Bij die 3,5 miljard gaat het natuurlijk niet blijven, maak er maar minstens het dubbele vanquote:Twee miljard verlies voor gemeenten over grond
DEN HAAG - Gemeenten hebben vorig jaar over hun grondaankopen 2 miljard euro afgeschreven. En er komt nog een verwacht te nemen verlies aan van 1 ą 1,5 miljard euro.
Gemeenten hebben vorig jaar over hun grondaankopen 2 miljard euro afgeschreven. En er komt nog een verwacht te nemen verlies aan van 1 ą 1,5 miljard euro. Dat blijkt uit een rapport van Deloitte, dat maandag naar de Tweede Kamer is gestuurd.
De verliezen op grond waren in 2011 groter dan het jaar daarvoor, toen het totaal aan directe en indirecte verliezen nog uitkwam op 900 miljoen.
Overigens hebben de gemeenten volgens het rapport nog de nodige grondexploitaties waar wel winst op geboekt kan worden.
Het rapport, dat is opgesteld in opdracht van de ministeries van Infrastructuur en Binnenlandse Zaken en de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), stelt verder dat gemeenten volop bezig zijn met het nemen van hun verliezen.
Ook reageren de gemeenten in de praktijk op tijd en komen ze zelf met oplossingen.
Bezorgd
De VNG is blij dat gemeenten al veel maatregelen hebben genomen, maar is wel bezorgd over kosten die er nog aankomen. Volgens een woordvoerster is de rek er bij gemeenten uit, omdat naast de afschrijvingen ook nog veel andere bezuinigingen op hun bordje komen.
''Het nieuwe kabinet moet daar rekening mee houden. Als de kosten onevenredig bij de gemeenten terechtkomen, treft dat lokaal beleid.''
Gemeenten kochten in betere tijden grond aan als investering. Ze hoopten winst te maken, maar door de verslechterende economische omstandigheden kampen ze nu met financiėle risico's en verliezen.
bron: nu.nl
heb ik een tijd geleden hier gepost als mogelijkheidquote:De problemen met restschulden worden gericht aangepakt. De
rente betaald op restschulden kan tijdelijk (maximaal 5 jaar) en onder voorwaarden
blijven worden afgetrokken.
5 jaar zal veel te kort blijken voor de meesten, ben je sneller klaar via de WSNPquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef poemojn het volgende:
Leuk, dat van die restschuld:
[..]
heb ik een tijd geleden hier gepost als mogelijkheid![]()
Ben erg benieuwd naar de voorwaarden die ze daaraan willen stellen.
Hint:quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:48 schreef ComplexConjugate het volgende:
Eens kijken of 0,5 dan ook ineens 2% of meer kan worden, immers staat de HRA bij de VVD als een huis
quote:De extra huuropbrengsten van corporaties die het gevolg zijn van de
maatregelen in de huursector worden via een heffing afgeroomd.
Your point?quote:
zelf stokuh jonge (kun je beter niet doen in een huurwoning, voor je het weet word je eruit gezetquote:Op maandag 29 oktober 2012 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Het meest schandalige vind ik nog wel de verhoging van de bieraccijns, straks komt een blik Schultenbrau nog boven de 50 eurocent uit
Daar kunnen best wat percentjes bovenop als er centjes tekort zijn. Kijken wat die vrijheid nou echt waard is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Your point?
Dat was toch al bekend?
Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuļtair af te lossen? Ben je lekker mee.quote:Door annuļtair aflossen als voorwaarde te stellen voor belastingaftrek bij nieuwe hypotheken en de overdrachtsbelasting structureel te verlagen zijn de eerste belangrijke stappen gezet om
de woningmarkt weer in beweging te krijgen. Als sluitstuk scheppen wij een helder en
houdbaar kader voor de koop- en de huurmarkt.
Ik zou even de exacte wetstekst afwachten. Voor je het weet staat daarin dat de belastingaftrek op annuitaire wijze wordt bepaald ipv dat annuitair moet worden afgelostquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuļtair af te lossen? Ben je lekker mee.
Kun je nagaan wat dat met de marktprijs van bestaande koopwoningen doetquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, krijgt de starter per 2013 alsnog de verplichting om annuļtair af te lossen? Ben je lekker mee.
Valt nogal mee, onder NHG moet sowieso de helft met aflossing gefinancieerd worden, ik zie de ophef niet zo (wel de ijdele hoop).quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Kun je nagaan wat dat met de marktprijs van bestaande koopwoningen doet![]()
Nee jonge... ik kan je niet meer doekoes passen want ik moet aflossen
Spaar en aflossingsvrije producten zijn daarmee gewoon voor een hoop mensen niet meer interessant want je kan niet langer maximaal belasting ontduiken. Bij de lage rentestanden van nu is aflossen dan ineens weer interessant.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:05 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Valt nogal mee, onder NHG moet sowieso de helft met aflossing gefinancieerd worden, ik zie de ophef niet zo (wel de ijdele hoop).
Och bij een jaarlijkse inflatie van 2% + 6,5% huurverhoging ga je na 5 jaar vanzelf even verder kijken dan je neus of forum lang is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kun je nagaan wat dat met de marktprijs van bestaande koopwoningen doet![]()
Ik ben heel benieuwd op welke manier ze dit gaan uitbreiden.quote:De gunstige leningsfaciliteit voor starters van de
Stichting Volkshuisvesting Nederland zal worden uitgebreid
Ik zal maar niet uitrekenen wat dat de eerste 10 jaar van de helft is, hequote:Op maandag 29 oktober 2012 17:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Spaar en aflossingsvrije producten zijn daarmee gewoon voor een hoop mensen niet meer interessant want je kan niet langer maximaal belasting ontduiken. Bij de lage rentestanden van nu is aflossen dan ineens weer interessant.
Ik vind het heel triest van trekpopjes Samsom en Rutte maar ik ga er geen last van krijgen. Wel triest en wederom zeer onrechtvaardig voor de mensen die wel een prudent financieel beleid voeren, dat dan weer wel. Maar goed, het was te verwachten de banken willen tenslotte iedereen aan zich onderwerpen. Dan maar wat meer betalen voor je vrijheidquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:08 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Och bij een jaarlijkse inflatie van 2% + 6,5% huurverhoging ga je na 5 jaar vanzelf even verder kijken dan je neus of forum lang is.
Een gezonde markt heeft geen subsidies nodig, dat is toch de boodschap van deze demagogenquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:10 schreef hardstylesage het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd op welke manier ze dit gaan uitbreiden.
Op dit moment mag je alleen een lening nemen als je minder dan 30,000 eigen spaargeld hebt. Het loopt op van 0 euro bij 30,000 eigen spaargeld naar 40,000 bij 20,000 eigen spaargeld
Hopelijk verhogen ze het bedrag wat je aan eigen spaargeld mag bezitten want de lening is in principe erg gunstig voor starters en levert net dat laatste duwtje.
Ken je die Nee/Nee stickers? Dat wordt straks Nee/Nee/NEE.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:10 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dan maar wat meer betalen voor je vrijheid
De huizenmarkt is niet gezond maar verpest.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een gezonde markt heeft geen subsidies nodig, dat is toch de boodschap van deze demagogen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |