quote:
Op dinsdag 22 januari 2013 20:02 schreef shiNinG_staR het volgende:Frankenstein was echt saai. En zwaar matig acteerwerk in die scenes, zeg!
Verder beetje rare aflevering, ineens allemaal popculture references in het ziekenhuis (ze begonnen ineens over Twitter enzo). Past niet bij de serie.
Viel mij ook op. Ik denk dat ze dat expres hebben gedaan om erop te blijven hameren dat de tijd waarin het zich afspeelt, de huidige is. En het is natuurlijk ook wat vreemd om dat helemaal weg te laten. Een 13-jarig ventje dat zo enthousiast sprookjes leest wordt op een gemiddelde middelbare school met huid en haar opgevreten. Het klopt gewoon niet.
Ik denk dat ze het contrast tussen het persoonlijke en sociale sprookjesland en de koude harde wereld wat duidelijker willen maken en de serie meer naar de werkelijkheid willen brengen voor het deel dat de werkelijkheid moet voorstellen. Wat laten we eerlijk wezen, zoals die werkelijkheid nu eruit ziet, is het nog steeds een soort van sprookje. Wanneer ze dat niet aanpakken, verzandt de serie in allerlei zoetsappigheden.