Ik zat te denken om te gaan werken in de bouw, in de fabrieken of iets anders dat fysiek relatief zwaar is, niet omdat ik het geweldig leuk werk vind maar gewoon omdat het (volgens mij) goed verdiend en het klinkt misschien fout maar dat is eigenlijk de enige reden dat ik het doe, want ik heb het geld echt nodig voor onder andere collegegeld, boeken etc. voor de aankomende jaren. Ik ben eigenlijk bereid om bijna alles te doen dat goed verdiend, behalve nachtdienst, want dat gaan me ouders nooit goed vinden in tegenstelling tot een boel andere dingen waar ik ze uiteindelijk wel van kan overtuigen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:39 schreef Scuidward het volgende:
Uitzendbureau's zijn minder vind ik, als in, ze regelen een hoop maar plezier als uitzendkracht voor 10 maanden weet ik niet. Ben zelf in elk geval blij met een 'vast' contract waar ik nu werk. Volgens mij mag je na je 18e een hoop doen waar jij jezelf toe in staat acht, maar ik ga er ook even van uit dat je niet direct aan iets levensgevaarlijks zat te denken?
De bouw en fabrieken ken ik niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:48 schreef Entrepreneur. het volgende:
[..]
Ik zat te denken om te gaan werken in de bouw, in de fabrieken of iets anders dat fysiek relatief zwaar is, niet omdat ik het geweldig leuk werk vind maar gewoon omdat het (volgens mij) goed verdiend en het klinkt misschien fout maar dat is eigenlijk de enige reden dat ik het doe, want ik heb het geld echt nodig voor onder andere collegegeld, boeken etc. voor de aankomende jaren. Ik ben eigenlijk bereid om bijna alles te doen dat goed verdiend, behalve nachtdienst, want dat gaan me ouders nooit goed vinden in tegenstelling tot een boel andere dingen waar ik ze uiteindelijk wel van kan overtuigen.
Hoe je behandelt wordt. Je kan je laten uitknijpen (zelf een tijdje gehad, wel leuk verder), of veel tijdelijke dingen krijgen terwijl je liever 6+ maanden volle bak aan de slag gaat. Er zitten voor zover ik weet geen restricties aan omdat je 18 bent en niet meer leerplichtig, dus je mag best full-time ergens gaan werken, weet alleen geen goede sector voor jequote:Wat bedoel je eigenlijk met dat je uitzendbureaus minder vind? Zijn de baantjes vaak niet leuk, van zeer korte duur, slecht betaald of een combinatie daarvan?
Overigens wil ik benadrukken dat ik met goed verdienen niet per se een hoog uurloon bedoel, ik ben best bereid om voor een relatief laag uurloon te werken als ik dan heel veel uren kan maken, maar zitten hier restricties aan als ik 18 ben?
Hoe oud ben je nu zelf en wanneer, waarom en voor hoelang heb je gewerkt voor een uitzendbureau? Maak ik volgens jullie enige kans om aan de slag te gaan bij een callcenter?quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:53 schreef Scuidward het volgende:
[..]
De bouw en fabrieken ken ik niet.
[..]
Hoe je behandelt wordt. Je kan je laten uitknijpen (zelf een tijdje gehad, wel leuk verder), of veel tijdelijke dingen krijgen terwijl je liever 6+ maanden volle bak aan de slag gaat. Er zitten voor zover ik weet geen restricties aan omdat je 18 bent en niet meer leerplichtig, dus je mag best full-time ergens gaan werken, weet alleen geen goede sector voor je
- 22quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:58 schreef Entrepreneur. het volgende:
[..]
Hoe oud ben je nu zelf en wanneer, waarom en voor hoelang heb je gewerkt voor een uitzendbureau? Maak ik volgens jullie enige kans om aan de slag te gaan bij een callcenter?
Is het overigens verstandig om je bij meerdere uitzendbureaus tegelijkertijd in te schrijven?
Bedankt overigens voor je hulp, ik waardeer dit heel erg.
Heb je voor callcenter werk niet iets van ervaring nodig? Ik heb namelijk wel 3 jaar werkervaring maar dat waren allemaal baantjes in de categorie ''zwart aardbeien plukken'', dus op papier heb ik geen werkervaring en het lijkt me niet verstandig om tegen een potentiele werkgever te vertellen dat ik wel werkervaring heb maar alleen zwart?quote:Op maandag 29 oktober 2012 01:02 schreef Scuidward het volgende:
[..]
- 22
- Uhm, vier baantjes gehad via uitzendbureau's (waarvan allemaal wel bevielen)
- Callcenters nemen genoeg mensen aan is mijn ervaring van 2 jaar geleden.
Opzich, ze doen het wel, en uiteraard is het altijd handig om je bij zoveel mogelijk bureau's in te schrijven. Je bent namelijk niks verplicht, inschrijven is gratis.
Hmmm, 'zwart werk' tja. Ik had geluk dat ik 2 jaar AH heb meegepakt dan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 01:05 schreef Entrepreneur. het volgende:
[..]
Heb je voor callcenter werk niet iets van ervaring nodig? Ik heb namelijk wel 3 jaar werkervaring maar dat waren allemaal baantjes in de categorie ''zwart aardbeien plukken'', dus op papier heb ik geen werkervaring en het lijkt me niet verstandig om tegen een potentiele werkgever te vertellen dat ik wel werkervaring heb maar alleen zwart?
Oke, bedankt voor je hulp. Ik ga mezelf inschrijven bij een uitzendbureau, enig idee wat goede uitzendbureaus zijn? De grote landelijke of de kleine lokale? Daarnaast ga ik zelf ook wat rond zoeken, is McDonalds niet iets?quote:Op maandag 29 oktober 2012 01:10 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Hmmm, 'zwart werk' tja. Ik had geluk dat ik 2 jaar AH heb meegepakt dan.
Ik heb wel hovenierswerk gedaan op die leeftijd voor een zomer (3 of 4 weken), was ook erg leuk, wellicht is dat wat. Maar het is crisis dus ik weet niet hoe het voor middelbare scholieren / beginnende studenten is, wellicht is mijn leeftijd ook een factor geweest toen ik mijn huidige baan kreeg ... maar callcenters vragen geen ervaring nee (ow, is trouwens mijn 5e baan via een uitzendbureau).
Als je het niet goed doet hoef je gewoon niet meer te komen ...
Really?quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:37 schreef Entrepreneur. het volgende:
Hallo allemaal,
ik ben zo'n 2 maanden geleden begonnen aan een opleiding die achteraf gezien toch niet zo goed bevalte en ik ben dus inmiddels gestopt met die opleiding.
Komt goedquote:Op maandag 29 oktober 2012 01:12 schreef Entrepreneur. het volgende:
[..]
Oke, bedankt voor je hulp. Ik ga mezelf inschrijven bij een uitzendbureau, enig idee wat goede uitzendbureaus zijn? De grote landelijke of de kleine lokale? Daarnaast ga ik zelf ook wat rond zoeken, is McDonalds niet iets?
Bedankt voor je hulp in ieder geval, dit geeft me toch een stukje meer hoop en zelfvertrouwen.quote:
Gewoon die werkervaring wel vernoemen maar je mond houden over het feit dat dat in het zwart was. Hij gaat je heus niet om een loonfiche vragen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 01:05 schreef Entrepreneur. het volgende:
[..]
Heb je voor callcenter werk niet iets van ervaring nodig? Ik heb namelijk wel 3 jaar werkervaring maar dat waren allemaal baantjes in de categorie ''zwart aardbeien plukken'', dus op papier heb ik geen werkervaring en het lijkt me niet verstandig om tegen een potentiele werkgever te vertellen dat ik wel werkervaring heb maar alleen zwart?
Iedereen heeft daar recht op, zolang je maar op zoek gaat naar werk de eerste 4 weken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 00:49 schreef Entrepreneur. het volgende:
[..]
Daar heb ik voor zover ik weet geen recht op.
Dat zie ik absoluut niet zitten, ik zou na zo'n jaar echt het gevoel hebben een jaar van mijn leven weggegooid te hebben, en dat heb ik minder als ik de komende maanden gewoon ga werken en geld ga verdienen, want zoals ik in de OP al aangaf : collegegeld, boeken etc. betalen zichzelf niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 02:23 schreef Spanky78 het volgende:
Ga lekker een tijd in het buitenland werk doen. Je krijgt kost en inwoning en zakgeld, genoeg om er een leuke tijd te hebben. Echt reizen is het niet, een bredere kijk op de wereld krijg je wel.
een tijdlang slechtbetaald en klotewerk doen via een uitzendbureau kun je doen. Je leert wel de waarde van geld kennen, maar leuk is anders.
Ik denk dat werkgevers die werknemers zwart in dienst hebben (gehad) het niet bepaald waarderen als je dat op je cv zet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 03:14 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Gewoon die werkervaring wel vernoemen maar je mond houden over het feit dat dat in het zwart was. Hij gaat je heus niet om een loonfiche vragen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |