De rechercheur in kwestie.quote:
Al gedaan. Klacht ingediend en alles.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:32 schreef bijdehand het volgende:
Bellen naar een andere rechercheur ofzo.
Aangifte kunnen doen, kan niet volgens 0900-tuig.quote:
2 gedaan, 1 niet.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:41 schreef Peter het volgende:
1: Verklaring intrekken bij een andere rechercheur.
2: klacht indienen bij de korpsdirectie.
Hij gebruikte zijn strenge stem.quote:
Dreigen met in bewaring nemen en andere dwangmiddelen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:02 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Pressieverboden zijn in de wet opgenomen, maar als hij je slechts streng heeft toegesproken kun je daar natuurlijk geen aanspraak op maken..
Dat noem jij dwang?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:04 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dreigen met in bewaring nemen en andere dwangmiddelen.
Ja.quote:
Voor een aangifte?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:04 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Dreigen met in bewaring nemen en andere dwangmiddelen.
Ik moest verklaren dat ik meerdere fouten had begaan om daar weg te mogen. Wel raar lijkt me.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:31 schreef Peter het volgende:
Als jij zelf iets strafbaars hebt gedaan is dreigen met cel niet raar lijkt me. Wel als jij over een ander moet verklaren terwijl duidelijk is dat jij geen schuld hebt.
Bekentenis onder DWANG, jaquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:31 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Voor een aangifte?
Verwar je het niet met een bekentenis?
Het is vast niet zo simpel of simpel te beoordelenquote:Op zondag 28 oktober 2012 21:33 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik moest verklaren dat ik meerdere fouten had begaan om daar weg te mogen. Wel raar lijkt me.
Ik heb verklaard wat ik niet heb gedaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:35 schreef Peter het volgende:
[..]
Het is vast niet zo simpel of simpel te beoordelen.
Maar de vraag is. Had jij ook die fouten begaan of heb je nu verklaard van wel terwijl je deze niet hebt begaan?
lees dat arrest nou ns.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:20 schreef HenkvonAnnie het volgende:
Er is een arrest van de Hoge Raad waarin een agent wordt veroordeeld (in die zin dat het OM niet-ontvankelijk wordt verklaard en dus ontslag van alle rechtsvervolging plaatsvindt) die tijdens een verhoor een flesje drinken uit de hand van een verdachte schopte. Dat is dus al niet geoorloofd
http://www.how2ask.nl/wp-(...)48-fysiek-geweld.pdf
Wat is dat etc dan?quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:22 schreef Psy-freak het volgende:
Ik schoof mn stoel aan, mocht niet
Dreigen met cel (mag niet, mag ik hopen)
etc.
'als je niet zegt wat ik wil horen'quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:05 schreef cricket het volgende:
[..]
Wat is dat etc dan?
Dreigen met cel is een ruim begrip. Als verdachte kun je soms vastgezet worden, dat aangeven is nauwelijks dwang, enkel uitleg van de gevolgen.
Het is hoogstens wat suggestief geformuleerd, maar dwang is het verder niet. Dreigend hoeft ook niet, het kan een uitleg van gevolgen zijn. Als verdachte of betrokkende wordt een duidelijke en sluitende verklaring verwacht, dat niet geven kan (en zal vaak) gevolgen hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:19 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
'als je niet zegt wat ik wil horen'
De hele manier waarop was dreigend. Ik ga m'n verklaring intrekken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:25 schreef cricket het volgende:
[..]
Het is hoogstens wat suggestief geformuleerd, maar dwang is het verder niet. Dreigend hoeft ook niet, het kan een uitleg van gevolgen zijn. Als verdachte of betrokkende wordt een duidelijke en sluitende verklaring verwacht, dat niet geven kan (en zal vaak) gevolgen hebben.
Mja, maar geen getuigenquote:Op zondag 28 oktober 2012 23:39 schreef Joe-Momma het volgende:
Als het waar is wat je zegt ts, dan maakt de agent misbruik van zijn ambt. Kan als een ambtsmisdrijf gezien worden.
Hij kan hier als jij het hard kan maken erg veel problemen mee krijgen en zelfs strafrechtelijk voor worden vervolgd.
Ja.quote:
De 'Zaanse verhoormethode' gebruiken is wat overdreven, maar met alleen een verdachte vriendelijk verzoeken of het hem belieft te bekennen komen ze er natuurlijk ook niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:10 schreef Psy-freak het volgende:
De hele manier waarop was dreigend. Ik ga m'n verklaring intrekken.
Opgezocht, komt redelijk in de buurtquote:Op maandag 29 oktober 2012 09:58 schreef cricket het volgende:
[..]
De 'Zaanse verhoormethode' gebruiken is wat overdreven, maar met alleen een verdachte vriendelijk verzoeken of het hem belieft te bekennen komen ze er natuurlijk ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |