abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118533307
Ik heb een probleempje met mijn duo Sphinx toilet. De afsluiting in de stortbak sluit niet goed waardoor die door blijft lopen. Nu wil ik dat gedeelte waar deze afsluiting zit openmaken maar heb geen idee hoe/waar dit is los te maken. Iemand een tip ?
Ik heb een foto van de binnenkant van de stortbak bijgevoegd.
Het gaat om dat grijze stuk.

pi_118533531
Weet je zeker dat de lekkage via dat onderdeel verloopt? Is het niet zo dat de vlotter/afsluiter niet (meer) goed werken en er water over stroomt?

Wil je toch dat grijze onderdeel loshalen, dan moet je dat aan de onderkant van het reservoir doen, daar zit een kunststof wartel. Dus reservoir loshalen mbv de 2 ijzeren bouten.

Bijkomend probleem is de afdichting tussen reservoir en pot. Na het verwijderen za je een nieuwe afdichting aan moeten brengen; de vraag is of dat verkrijgbaar is en ook lukt.

[ Bericht 13% gewijzigd door blomke op 28-10-2012 13:52:30 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_118534802
ALS je dat ding los hebt moet je even kijken of het niet verkalkt is,dat zou de oorzaak kunnen zijn..
pi_118535097
Ok, bedankt voor de snelle reacties. Het lek zit echt daar ja. Als ik op het onderste witte gedeelte duw, dan stop het ook.
Zal eens even kijken wanneer ik dat kan doen. Het is lastig als je het toilet moet missen.
  zondag 28 oktober 2012 @ 15:37:10 #5
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_118538932
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 13:37 schreef blomke het volgende:
Weet je zeker dat de lekkage via dat onderdeel verloopt? Is het niet zo dat de vlotter/afsluiter niet (meer) goed werken en er water over stroomt?

Wil je toch dat grijze onderdeel loshalen, dan moet je dat aan de onderkant van het reservoir doen, daar zit een kunststof wartel. Dus reservoir loshalen mbv de 2 ijzeren bouten.

Bijkomend probleem is de afdichting tussen reservoir en pot. Na het verwijderen za je een nieuwe afdichting aan moeten brengen; de vraag is of dat verkrijgbaar is en ook lukt.
Dat grijze ding kun je verwijderen zonder de stortbak van de pot te verwijderen. 9 van de 10 gevallen is het een bajonetsluiting. Dit houd in dat je dat grijze ding een kwartslag draait en dan zit ie los. Vervolgens de bodemkleprubber vervangen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')