Atmos? Vlaardingen is mijn achtertuin. Wat is Atmosquote:Op woensdag 28 november 2012 22:22 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Beter geluid en hogere resolutie.
Zelfs de echte IMAX scènes uit de genoemde films, zijn niet in 'echt' IMAX te zien in Nederland. De schermen die hier hangen zijn een tussenvorm.
Ben toch wel benieuwd naar die Atmos versie, al is Vlaardingen wat ver weg (en 19 december te laat).
Atmos is een nog betere vorm van Dolby Surround met rijen speakers boven het hoofd aan het plafond. Hierdoor kan men nog specifieker bepaalde geluidseffecten uit bepaalde hoeken laten komen waardoor men nog meer opgaat in de film.quote:Op woensdag 28 november 2012 23:19 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Atmos? Vlaardingen is mijn achtertuin. Wat is Atmos
http://www.jt.nl/jt-vlaardingen wauwquote:Op woensdag 28 november 2012 23:21 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Atmos is een nog betere vorm van Dolby Surround met rijen speakers boven het hoofd aan het plafond. Hierdoor kan men nog specifieker bepaalde geluidseffecten uit bepaalde hoeken laten komen waardoor men nog meer opgaat in de film.
9,3... 3616 votes nu.quote:Op woensdag 28 november 2012 16:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En gelijk een 9,2 op IMDb, met 2988 stemmen.
quote:Beste Jor_Dii,
IMAX 3D HFR zal alleen in Pathé Arena (Amsterdam) te zien zijn. In Tilburg, Den haag, Rotterdam Schouwburgplein en Eindhoven zal de film in de 'gewone' IMAX 3D te zien zijn. Daarnaast draait de film dus in de HFR 3D versie in lijst van bioscopen zoals dat op de website staat vermeld. Hopende het een en ander hiermee voor je te hebben verduidelijkt.
Met vriendelijke groet,
Pathé Eindhoven
Same herequote:Op vrijdag 30 november 2012 09:53 schreef wolfrolf het volgende:
Bij het Smaug spotje kon ik me niet bedwingenhet is inderdaad wel slechts een glimp.
Het ziet er oogstrelend uit verder. Zelfs bij zo'n baggeropname
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Amen.
Smaug komt toch pas in de latere films. Maar maakt verder niet uit, de films gaan serieus ass kicken!!quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:03 schreef Jor_Dii het volgende:
Een aantal nieuwe tv spots zijn opgedoken, 1 daarvan zelfs met een glimp van Smaug!
Goblin Town ziet er zo gaaf uit![]()
True, maar in het achterhoofd houdende dat Peter Jackson aan het roer staat met nagenoeg hetzelfde creatieve team als bij Lord of the Rings heb ik er enorm veel vertrouwen in. We weten inmiddels dat de toon van de film anders zal zijn; luchtiger, grappiger (zoals het boek dat ook is) in met name de 1e film. De eerste reacties van mensen die de film hebben gezien maken echter ook duidelijk dat hetzelfde gevoel van een terugkeer naar Middle-Earth bewaard is gebleven en dat is erg belangrijk.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:05 schreef Momo... het volgende:
Mensen laten we niet te hoge verwachtingen hebben dan kan het alleen maar tegenvallen
Nou ja ik vind *FAPFAPFAPFAP* splutquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
True, maar in het achterhoofd houdende dat Peter Jackson aan het roer staat met nagenoeg hetzelfde creatieve team als bij Lord of the Rings heb ik er enorm veel vertrouwen in. We weten inmiddels dat de toon van de film anders zal zijn; luchtiger, grappiger (zoals het boek dat ook is) in met name de 1e film. De eerste reacties van mensen die de film hebben gezien maken echter ook duidelijk dat hetzelfde gevoel van een terugkeer naar Middle-Earth bewaard is gebleven en dat is erg belangrijk.
In Nederland is alleen Pathé Arena IMAX én HFR, beweert Pathé.quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:39 schreef andreas612 het volgende:
zo, wilde bestellen voor over 2 weken in pathe arena... was op de 1e 2 rijen na volledig vol geboekt
nu ga ik in Breda naar de premiere om 12 over 12
wat ik me afvraag.. in breda is geen imax, maar ze gaan 'm wel in HFS draaien (48fps)... doen ze dat ook in pathe arena? of kan die imax dat niet? want toen ik ging bestellen stond er HFS en 3D, bij die imax stond alleen IMAX en 3D..? (of is imax standaard hfs bij deze film?)
waarom staat dat er niet bij dan?quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In Nederland is alleen Pathé Arena IMAX én HFR, beweert Pathé.
ja, wilde dus reserveren in pathe arena, vragen ze doodleuk 14,50 euroquote:Op zaterdag 1 december 2012 17:15 schreef MrData het volgende:
Op Twitter heeft Pathe gezegd dat dat niet klopt en dat ze er HFR bij zouden zetten. Hebben ze schijnbaar nog niet gedaan dan.
Wat het nog verwarrender maakt is dat al die IMAX zalen in Nederland eigenlijk niet echt IMAX zijn maar gewoon bioscopen met een groter scherm, zodat ze je nog een paar euro extra kunnen laten betalen.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier de clip met Smaug maar dan in betere kwaliteit:
Wat is die scene op het laatst? die verwoestte stad? Is dat Dal en loopt Gandalf daar naartoe?quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Hier de clip met Smaug maar dan in betere kwaliteit:
Dol Guldur en Radagast loopt er naartoe.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:06 schreef splendor het volgende:
[..]
Wat is die scene op het laatst? die verwoestte stad? Is dat Dal en loopt Gandalf daar naartoe?
Hoe weet je dat het Radagast is die er naar toe loopt? Kan net zo goed Gandalf zijn.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:13 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dol Guldur en Radagast loopt er naartoe.
Lettend op de hoed en het hele postuur is het Radagast.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:24 schreef Jivis het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het Radagast is die er naar toe loopt? Kan net zo goed Gandalf zijn.
Hij gaat dan naar Minas Tirith om meer te weten te komen over de Ring.quote:Op zaterdag 1 december 2012 19:38 schreef Sloggi het volgende:
Klopt, ik was in de war met Gandalf die naar Dol Guldur gaat om meer over Sauron te weten te komen, maar dat is ten tijde van LotR geloof ik.
old friends was toch al lotr? maar kan best dat ze aangepaste versie voor de hobbit gebruiken..quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:23 schreef student_2.0 het volgende:
Op deze website hebben ze zogenaamd de soundtrack van The Hobbit online gezet. Is dit de echte soundtrack of is deze van Lord of the Rings, ik herken de nummers namelijk niet. Het lijkt me wel raar dat deze nu al online staat. http://toptienlijst.nl/soundtrack-the-hobbit-online/
Blijkbaar is dit dus wel de gehele soundtrack (http://toptienlijst.nl/soundtrack-the-hobbit-online/) Toch vreemd dat deze nu al online staat .. toch?quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:43 schreef andreas612 het volgende:
[..]
old friends was toch al lotr? maar kan best dat ze aangepaste versie voor de hobbit gebruiken..
Wat is er raar aan? De muziek voor die film is al maanden af en wordt vaak met de release uitgebracht dus het kan zomaar dat er ergens een kopietje is gelekt.quote:Op zondag 2 december 2012 13:37 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
Blijkbaar is dit dus wel de gehele soundtrack (http://toptienlijst.nl/soundtrack-the-hobbit-online/) Toch vreemd dat deze nu al online staat .. toch?
Ik weet zo niet wat de release date is, maar de soundtrack was een week of twee geleden in z'n geheel als preview te horen op een grote Amerikaanse entertainment site.quote:Op zondag 2 december 2012 13:41 schreef MrData het volgende:
[..]
Wat is er raar aan? De muziek voor die film is al maanden af en wordt vaak met de release uitgebracht dus het kan zomaar dat er ergens een kopietje is gelekt.
Serieus?quote:Op vrijdag 16 november 2012 23:03 schreef WesleyE het volgende:
[..]
Klopt. Er zal denk ik ook niet snel een 48fps 2D versie gaan draaien, omdat de extra scherpte die de 48fps geeft alleen lekker gaat kijken in 3D.
Tip voor als je echt 4K wil gaan kijken, kies voor de rijen die iets onder het midden zitten bij IMAX. Je ogen hebben anders niet genoeg 'resolutie' om echt nog verschil te kunnen zien.
In Eindhoven vragen ze ¤14,-? En ik was nog steeds in shock dat ik bij The Avengers toen al ¤13,50 moest betalen, is het nu weer duurderquote:Op zaterdag 1 december 2012 17:29 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja, wilde dus reserveren in pathe arena, vragen ze doodleuk 14,50 euro![]()
![]()
voor een 2e rij is mij het dat niet waard..
naja, die 4K kwestie is van mij sowieso niet van belang, zit op -0,75 a -1 met m'n ogen dus zie op een afstand net niet lekker.. om dan met een normale bril en een 3D bril op te gaan zittenquote:Op zondag 2 december 2012 23:59 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Serieus?
Vraag mij persoonlijk af hoeveel bezoekers het verschil überhaupt zien tussen 2K en 4K. Dat helpt pas bij de grote schermen, begin dan dus bij schermen ter grootte van de IMAX van Pathé Arena en verder (oftewel o.a. de grote zaal van Cinemec Ede, zaal 1 en 2 van Utopolis Almere, de grote zaal van Pathe Schouwburgplein). Tenzij je natuurlijk met je neus op het scherm zit maar goed, dat zal niet snel gebeuren ;-).
Verder snap ik persoonlijk niet de hype van de 48fps... Is het scherper? Ja, is het rustiger voor je ogen? Nee! Dus als je gevoelig bent voor 3D in de bioscopen dan is HFR niet de oplossing in tegendeel.
Lang leve mijn PUC waar ik voor een reguliere 3D showing ¤1,50 betaal en bij IMAX "slechts" ¤5,-quote:Op maandag 3 december 2012 00:28 schreef megamandy het volgende:
[..]
In Eindhoven vragen ze ¤14,-? En ik was nog steeds in shock dat ik bij The Avengers toen al ¤13,50 moest betalen, is het nu weer duurder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |