Volgens de officiële tijdslijn is Aragorn 10 ten tijde van The Hobbit. Dat is vermoedelijk teveel gevraagd van Mortensenquote:Op woensdag 7 november 2012 15:02 schreef Syntix het volgende:
Wanneer komt Aragorn in de film(s) voor?
Hij zou theoretisch dan nog in film 3 kunnen voorkomen, dat over de tijd tussen de Hobbit en LOTR gaat.quote:Op woensdag 7 november 2012 17:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Volgens de officiële tijdslijn is Aragorn 10 ten tijde van The Hobbit. Dat is vermoedelijk teveel gevraagd van Mortensen.
quote:Op woensdag 7 november 2012 14:57 schreef Jivis het volgende:
[..]
Jep, hoewel The Hobbit wel een stuk prettiger leest. LotR had een stuk korter gekund, zonder alle slaapverwekkende beschrijvingen van Tolkien. Maar dat maakt aan de andere kant ook wel de boeken natuurlijk, de hele wereld van Middle-Earth.
Die hele battle zal er waarschijnlijk beter uitzien dan de veldslagen uit LOTR terwijl die eigenlijk veel groter waren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach, PJ gaat het klusje wel klaren verwacht ik.
.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
ja, maar alsnog niet erin geloof ik.. wel jammer, vond aragorn echt een baas in LotRquote:Op woensdag 7 november 2012 17:47 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij zou theoretisch dan nog in film 3 kunnen voorkomen, dat over de tijd tussen de Hobbit en LOTR gaat.
Mortensen kan dat wel verkopen heurrrrrrquote:Op woensdag 7 november 2012 17:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Volgens de officiële tijdslijn is Aragorn 10 ten tijde van The Hobbit. Dat is vermoedelijk teveel gevraagd van Mortensen.
Als ze 5K resolutie 48fps CGI maken is het wel heftig ja.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef student_2.0 het volgende:
Lord of the rings liep enorm voor met special effects. Ik had in een van de blogs van peter gezien dat deze keer de resolutie en 3d enorm revolutionair zullen zijn. Weet iemand daar iets meer over of is dat meer marketing?
Hij schiet zijn films in 48 frames per seconde, waar we al tientallen jaren eigenlijk 30 fps zijn gewend. Die hogere frame rate én het feit dat hij met Red Epic 3D camera's schiet zal voor een ongekend hoge resolutie en scherpte zorgen. Tevens denk ik dat het qua 3D de effecten van Avatar zal gaan oversteigen, dus ja revolutionair.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef student_2.0 het volgende:
Lord of the rings liep enorm voor met special effects. Ik had in een van de blogs van peter gezien dat deze keer de resolutie en 3d enorm revolutionair zullen zijn. Weet iemand daar iets meer over of is dat meer marketing?
Kijk anders die dev blogs; is een hele aflevering over.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:44 schreef student_2.0 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja ik heb die gezien maar ik vroeg me af of dit nu echt iets speciaals wordt of dat andere topfilms deze techniek ook al gebruiken :p Die blog is toch marketing dus in hoeverre is het waar dat het iets revolutionairs wordt?quote:Op woensdag 7 november 2012 22:48 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Kijk anders die dev blogs; is een hele aflevering over.
edit: ff link opgezocht; rest van de afleveringen zijn ook de moeite waard.
Inderdaad is het altijd wel een stukje marketing; al is het gebruik van betere camera's / meer FPS e.d. geen grapje. En daardoor is het dus toch wel aardig vernieuwend.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:50 schreef student_2.0 het volgende:
[..]
Ja ik heb die gezien maar ik vroeg me af of dit nu echt iets speciaals wordt of dat andere topfilms deze techniek ook al gebruiken :p Die blog is toch marketing dus in hoeverre is het waar dat het iets revolutionairs wordt?
quote:Op woensdag 7 november 2012 22:50 schreef KrentebolHooft het volgende:
Beorn? Die zit in film 2 (en waarschijnlijk ook 3)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Een bioscoopfilm is 24 fps en niet 30.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:48 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Hij schiet zijn films in 48 frames per seconde, waar we al tientallen jaren eigenlijk 30 fps zijn gewend. Die hogere frame rate én het feit dat hij met Red Epic 3D camera's schiet zal voor een ongekend hoge resolutie en scherpte zorgen. Tevens denk ik dat het qua 3D de effecten van Avatar zal gaan oversteigen, dus ja revolutionair.
Klopt, foutje.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:22 schreef FrankRicard het volgende:
[..]
Een bioscoopfilm is 24 fps en niet 30.
Midden december komt de eerste film uit.quote:
Volgens mij zijn bijna alle bioscopen in NL uitgerust met 2K projectors en kunnen die niet meer dan 24/25 fps aan dus het zal wel loslopen.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:28 schreef Jivis het volgende:
De kritiek was toch dat het door die 48fps te steriel oogde en het 'sprookjesachtige' er een beetje af was?
In Echt hebben ze 4K projectors van Sony hangen.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:10 schreef wolfrolf het volgende:
[..]
Volgens mij zijn bijna alle bioscopen in NL uitgerust met 2K projectors en kunnen die niet meer dan 24/25 fps aan dus het zal wel loslopen.
En er is sindsdien vast nog heeeeel veel post production gedaan.
Ik zei daarom ook bijnaquote:Op donderdag 8 november 2012 12:29 schreef vosss het volgende:
[..]
In Echt hebben ze 4K projectors van Sony hangen.
Mooi beeld hoor
Goeie vraag, IMAX is wel 4K geloof ik.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:33 schreef drumstickNL het volgende:
Hoeveel FPS draaien die IMAX bioscopen dan?
Ow daar las ik overheen dan.quote:
Dat filmpje doet mij ook altijd overkomen als: het kan maar is eigenlijk niet bedoeld voor een complete film.quote:Op donderdag 8 november 2012 12:52 schreef wolfrolf het volgende:
Eigenlijk he, is het verhaal in die dev blogs dat die Red Epic camera's rode kleur niet goed registreren erg slechte reclame voor die apparaten toch??
Zullen ze dat bij de camera makers al opgelost hebben vraag ik me dan af
quote:Next month, Warners plans a platform release of a 48fps 3D version of The Hobbit: An Unexpected Journey. While the movie will have a wide release on Dec. 14, most theaters will play the movie at 24-frames-per-second, which has been the standard frame rate since the arrival of talkies. A 48 fps version of the movie--a first for a Hollywood feature--will be made available in “all major markets” in North America though it will play only in selected theaters.
At Showeast, Sony additionally will show its Entertainment Access Glasses with audio, designed for hearing and visually impaired movie-goers. The technology allows for the projection of subtitles that are only visible to the viewer.
Prcies dat dus!quote:Op donderdag 8 november 2012 13:21 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dat filmpje doet mij ook altijd overkomen als: het kan maar is eigenlijk niet bedoeld voor een complete film.
Ik denk dat we onze handjes al dicht mogen knijpen als de film in 2D in een "reguliere" zaal gaat draaien...quote:Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef vosss het volgende:
Ik ben benieuwd of er dan ook een 48 fps 2D versie naar de 48fps bioscopen in Nederland gaat komen
Gezien het gering aantal 48FPS bioscopen zullen deze niet snel de 2D versie draaien. Of gewoon helemaal niet, hou het daar maar op.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:29 schreef vosss het volgende:
Ik ben benieuwd of er dan ook een 48 fps 2D versie naar de 48fps bioscopen in Nederland gaat komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |