quote:9-gigapixel image of the Milky Way reminds us just how small we truly are.
They say a picture is worth a thousand words, but this just leaves us speechless. Pictured above is a compressed 108,500 x 81,500 pixel image of 84 million stars across central parts of the Milky Way. Taken by the VISTA survey telescope at the ESO's Paranal Observatory in Chile, this 9-gigapixel photo is the result of thousands of individual images being meshed together. If it were printed out at the average resolution of a standard book it would measure a mind-boggling 9 x 7 meters. Using three separate infrared filters, VISTA is able to see through dust fields that normally obscure the view of an optical telescope. By studying this monumental image, astronomers hope to gain a better understanding of how galaxies form and evolve.
Nee hoezo?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jij bent op foto's ook altijd opzoek naar beelden van de fotograaf zelf?
De camera die de foto gemaakt heeft staat in Chili, de aarde (de "fotograaf") kan dus noot op de foto gezet zijn.quote:
En dan kan ik het niet jammer vinden dat de aarde er niet op staat?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De camera die de foto gemaakt heeft staat in Chili, de aarde (de "fotograaf") kan dus noot op de foto gezet zijn.
Dom overkomen en het afdoen als trollen, eerste verdedigingslinie van een FOK!ker.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:12 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan kan ik het niet jammer vinden dat de aarde er niet op staat?
Wat is dat voor flauwekul vlegel; als ik iets jammer wil vinden dan vind ik dat gewoon jammer ja!
Ditquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:18 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dom overkomen en het afdoen als trollen, eerste verdedigingslinie van een FOK!ker.
I lol'ed.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:22 schreef AZ_Fanatic het volgende:
Dat is gewoon een foto van m'n straat:
[ afbeelding ]
Godsklere man. Ik zeg toch juist dat het jammer is dat ik de aarde niet kan vinden. Ergo dat die er niet op staat.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:18 schreef Chef_M het volgende:
[..]
Dom overkomen en het afdoen als trollen, eerste verdedigingslinie van een FOK!ker.
Het melkwegstelsel. Vooral gigantische gaswolken en sterren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Weet één van die geniale hier al wat die gordel moet voorstellen ? Dat bruine gedeelte dus.
Volgens mij concentraties van sterren, sterrenstof, gaswolken, nebula's, oude sterren die meer licht geven etc. Zeg maar het 'down town' van de Melkweg.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Weet één van die geniale hier al wat die gordel moet voorstellen ? Dat bruine gedeelte dus.
Je kan wel zo doen maar ondertussen is het heelal oneindig groot. En zal alles zich uiteindelijk dus ook oneindig vaak herhalen. Weet je wat dat betekend?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:12 schreef vosss het volgende:
[..]
En dan kan ik het niet jammer vinden dat de aarde er niet op staat?
Wat is dat voor flauwekul vlegel; als ik iets jammer wil vinden dan vind ik dat gewoon jammer ja!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |