abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118496625
Goedendag,

Mijn vriendin is sinds enkele dagen terug geconstateerd met Chlamydia. Een half jaar terug, precies op de dag van onze 1e date heeft zij een spiraal ingebracht, waar een SOA-test aan vooraf ging. Zij had toen geen SOA.

Nu een half jaar later in onze relatie heeft zij Chlamydia en zegt ze dat deze infectie kan zijn ontstaan door het spiraaltje zelf, is dit mogelijk?

Ze is niet vreemdgegaan naar eigen zeggen. Is het enigzins mogelijk dat een half jaar terug Chlamydia nog niet opgespoort kon worden door de SOA-test aangezien het nog in een te vroeg stadium was? Zij heeft voor mij meerdere sexuele contacten gehad.

Ik ben op zoek naar een eerlijk antwoord.

Alvast bedankt.
pi_118496704
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:46 schreef Test123456789- het volgende:
Goedendag,

Mijn vriendin is sinds enkele dagen terug geconstateerd met Chlamydia. Een half jaar terug, precies op de dag van onze 1e date heeft zij een spiraal ingebracht, waar een SOA-test aan vooraf ging. Zij had toen geen SOA.

Nu een half jaar later in onze relatie heeft zij Chlamydia en zegt ze dat deze infectie kan zijn ontstaan door het spiraaltje zelf, is dit mogelijk?

Ze is niet vreemdgegaan naar eigen zeggen. Is het enigzins mogelijk dat een half jaar terug Chlamydia nog niet opgespoort kon worden door de SOA-test aangezien het nog in een te vroeg stadium was? Zij heeft voor mij meerdere sexuele contacten gehad.

Ik ben op zoek naar een eerlijk antwoord.

Alvast bedankt.
Nee, je krijgt Chlamydia niet zomaar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_118496723
Ik geloof er niks van :@
pi_118496755
Was het een nieuw spiraaltje of een tweedehands exemplaar? In het tweede geval wel een aannemelijke verklaring van je vriendin...
pi_118496761
Toch zelf even een testje doen.

En zou dat wijf dumpen.
'Nee nee ben echt niet vreemd gegaan' :')
Of jij en anders zei wel.
'Als' is einde discussie.
pi_118496764
En hoe zit het met jou? Misschien had jij die chlamydia wel.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 14:51:13 #7
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_118496791
Chlamydiasis is een SOA. Sexueel overdraagbare aandoening... ga bij je zelf na hoe of wat, misschien heeft ze 't van jou chlamydia is vaak symptoomloos..
pi_118496947
Laat jezelf even testen en als je het niet hebt dan weet je genoeg denk ik zo...

En zo wel dan kan het of van haar zijn of van iemand anders en ben je eigenlijk nog niet veel wijzer.
pi_118496988
En als je het ook hebt weet je nog niks als je niet zelf ook een test hebt gedaan ten tijde van haar test.
pi_118497073
Nou dit vond ik, dus ik weet niet welke variant ze heeft, of ze heeft het van jou dat je een LGV infectie hebt, of ze is grandioos vreemdgegaan, succes met de relatie

Heb je een Chlamydia trachomatis infectie met klachten, dan wordt geadviseerd om alle sexuele partners van de laatste 4-6 weken (gerekend vanaf het moment dat de klachten begonnen) in te lichten en te laten onderzoeken.

Blijk je een Chlamydia trachomatis infectie te hebben zonder klachten of is duidelijk dat je een LGV infectie hebt, dan wordt geadviseerd om alle sexuele partners van de afgelopen 6 maanden te waarschuwen en te laten onderzoeken.
pi_118497150
» SEX.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:07:30 #12
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_118497331
Wat moet ik mij voorstellen bij Chlamydia infecties met abiotische oorzaak (in dit geval een spiraaltje)?

Zoiets als dat mensen vroeger dachten dat muizen ontstonden uit graan en oude vodden?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_118497394
Komt er dus eigenlijk op neer:

Als ik niet ben vreemdgegaan, zal zij dat hoogstwaarschijnlijk wel hebben gedaan?
pi_118497432
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:09 schreef Test123456789- het volgende:

Als ik niet ben vreemdgegaan, zal zij dat hoogstwaarschijnlijk wel hebben gedaan?
Of jij had het al in je systeem.
pi_118497436
quote:

En dat ik uiteraard geen SOA had voordat ik de relatie inging. En dat is het geval..
pi_118497448
quote:

Als ze geen tweedehands spiraaltje, dildo, tampons heeft gekocht is dat wel waarschijnlijk als jij je ook (negatief) hebt laten testen/het (nog) niet hebt.
pi_118497454
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:07 schreef SpecialK het volgende:
Wat moet ik mij voorstellen bij Chlamydia infecties met abiotische oorzaak (in dit geval een spiraaltje)?

Zoiets als dat mensen vroeger dachten dat muizen ontstonden uit graan en oude vodden?
Ze moest wat verzinnen natuurlijk.
pi_118497477
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:10 schreef Test123456789- het volgende:

[..]

En dat ik uiteraard geen SOA had voordat ik de relatie inging. En dat is het geval..
Hoe weet je dat zeker? Als ze je eerste was zou dat kunnen.
pi_118497486
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:10 schreef mootie het volgende:

[..]

Of jij had het al in je systeem.
Kan het dan pas na 6 maanden opspelen bij haar? Want heel toevallig heb ik nu ook pas symptonen als Longonsteking, hoofdpijn en gewrichtspijn, zoals eerder aangegeven bij een LGV infectie.
pi_118497604
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:12 schreef Test123456789- het volgende:

[..]

Kan het dan pas na 6 maanden opspelen bij haar? Want heel toevallig heb ik nu ook pas symptonen als Longonsteking, hoofdpijn en gewrichtspijn, zoals eerder aangegeven bij een LGV infectie.
Een vrouw hoeft geen last te hebben van Chlamydia. Daarom is het een de grootste oorzaken van onvruchtbaarheid bij vrouwen omdat ze er jaren mee door kunnen lopen en het veel schade aan kan richten. Een man met een Chlamydia infectie zal veel vaker symptomen hebben dan vrouwen maar ook dit hoeft niet. Als zij een half jaar geleden SOA vrij was (volgens de testen) dan heeft ze dit dus ergens deze afgelopen 6 maanden opgelopen (een spiraal wordt gewoon steriel uit zijn verpakking gehaald voor het word ingebracht). Ik zou toch even een goed gesprek gaan houden met je vriendin.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 15:16:22 #21
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118497605
quote:

[..]

De klachten wel, maar dat staat los van wanneer je geïnfecteerd bent.
Als ze tijdens de test geen chlamydia had en nu wel, moet ze het in de tussentijd opgelopen hebben.

Hoe lang voordat ze de test heeft gedaan heeft ze voor het laatst seks gehad?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118497618
quote:

[..]

Wat googelen geeft mij dit:

quote:
Incubatietijd 1 tot 3 weken daarna kan Chlamydia sluimerend in het lichaam blijven. Als je dus duidelijke symtomen hebt dan betekent dit dat de besmetting onlangs is gebeurd en jullie dus bedrogen zijn door vriend of zelf buiten de pot hebben gepist. Dat de symptomen zomaar eventjes na een aantal maanden zelfs jaren gaan optreden is heel onwaarschijnlijk. Wel kan er een over en weer besmetting gebeuren. indien je je niet houd aan de voorgeschreven medicatie en onthoudingstijd (1 week a 10 dagen). Dus tot mijn spijt moet ik jullie meedelen dat je vriendje of vriendeinnetje niet zo eerijk is geweest
http://www.medischforum.nl/onderwerp/5698/20
pi_118497652
quote:
Testen op chlamydia heeft pas zin vanaf twee weken na de besmetting, omdat de bacterie meestal dan pas kan worden opgespoord. Als er al duidelijke klachten zijn, kan de infectie soms al eerder worden aangetoond.

Bron: http://nhg.artsennet.nl/k(...)ntenbrief/PBU12c.htm.
Had ze in de twee weken voor de soa-test en jullie eerste date seks met iemand anders?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2012 15:23:59 ]
pi_118497673
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 15:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

De klachten wel, maar dat staat los van wanneer je geïnfecteerd bent.
Als ze tijdens de test geen chlamydia had en nu wel, moet ze het in de tussentijd opgelopen hebben.

Hoe lang voordat ze de test heeft gedaan heeft ze voor het laatst seks gehad?
Inderdaad, dus het is helemaal niet van belang of de symptomen later zijn komen opspelen.

Edit: Schijnt dat de test verkeerd kan zijn als het in de eerste twee weken wordt gedaan, dus dan gaat het niet op.
pi_118497704
quote:

[..]

quote:
Klachten bij de vrouw
70 procent van de vrouwen met chlamydia heeft geen klachten. Hierdoor kan iemand zonder het te weten jarenlang met chlamydia rondlopen en anderen infecteren. Als er wel klachten zijn, dan gaat het meestal om toegenomen vaginale afscheiding of een branderig gevoel bij het plassen. Soms is er vaginaal bloedverlies tussen menstruaties door, bloederige afscheiding na het vrijen of pijn in de onderbuik. Als de infectie in de anus zit, dan kan dat klachten geven van jeuk, pijn of slijmerige afscheiding uit de anus.

Klachten bij de man
Ook mannen merken vaak niet dat ze chlamydia hebben opgelopen. Soms is het te merken aan pijn bij het plassen of wat afscheiding uit de penis. Ook jeuk, pijn en slijmerige afscheiding uit de anus komen voor als de infectie door anale seks is opgelopen. Ook zonder duidelijke klachten kan iemand anderen toch infecteren door middel van onbeschermde seks.

Bron: http://www.soaaids.nl/soa/meest_voorkomende_soa/chlamydia.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')