http://www.nu.nl/buitenla(...)lims-in-myanmar.htmlquote:SITTWE - Een woongebied van een moslimminderheid in het westen van Myanmar is in een dag tijd grotendeels met de grond gelijk gemaakt. Meer dan 800 huizen en woonboten zijn waarschijnlijk in brand gestoken. Dat zegt Human Rights Watch zaterdag op basis van satellietbeelden die ze zaterdag heeft gepubliceerd.
De vernielingen zijn woensdag aangericht in een deel van de stad Kyaukpyu waar veel leden van de Rohingya-moslimminderheid wonen.
Het is een van de plekken waar de afgelopen dagen gevechten waren, waarbij tientallen mensen omkwamen.
Onlusten
In de deelstaat Rakhine in het westen van Myanmar, het voormalige Birma, zijn al sinds juni onlusten. Moslims en boeddhisten vechten met elkaar, waarbij de Rohingya het waarschijnlijk het zwaarst te verduren hebben gehad. Duizenden mensen zijn de gevechten in het gebied inmiddels ontvlucht.
Veel Myanmarezen zien de ongeveer 800.000 moslims in het gebied, Rohingya genaamd, als illegale immigranten uit buurland Bangladesh.
Zorgen
De VN en VS hebben hun ernstige zorgen uitgesproken over de situatie. De Rohingya zijn volgens de Verenigde Naties een van de meest vervolgde minderheden ter wereld.
Bangladesh heeft extra grenspatrouilles ingesteld om vluchtende Rohingya uit Myanmar, het voormalige Birma, te weren.
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Zouden ze in NL ook eens moeten doen...
Right want er klopt niets van wat ik zeg?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:12 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou bijna een TR maken voor onvervalst racisme, maar je bent de moeite niet waard
Hm in Israel. Daar leven de buren mss niet vreedzaam met ze, maar de moslims daar lopen gewoon met joden en christenen over straat. Heel bijzonder om te zien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Right want er klopt niets van wat ik zeg?
Dit is beetje wat ik bedoel, zodra je er iets van durft te zeggen ben je opeens een rascist en word je aangevallen.
Noem mij 1 plek op aarde waarde moslims in vrede leven met hun buren/niet moslim medemens zowel letterlijk als qua aangrenzende landen.
Mijn buurman bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit is beetje wat ik bedoel, zodra je er iets van durft te zeggen ben je opeens een rascist en word je aangevallen.
Noem mij 1 plek op aarde waarde moslims in vrede leven en geen ellende veroorzaken met/tegenover hun buren/niet moslim medemens zowel letterlijk als qua aangrenzende landen.
Marokko, Algerije, Mauritanië, VAE, Jordanië, Oman, Kuwait, Bosnië.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Noem mij 1 plek op aarde waarde moslims in vrede leven en geen ellende veroorzaken met/tegenover hun buren/niet moslim medemens zowel letterlijk als qua aangrenzende landen.
Met allemaal dictators aan de macht want anders is het niet te doen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:21 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Marokko, Algerije, Mauritanië, VAE, Jordanië, Oman, Kuwait, Bosnië.
Die buurman van jou niet,en miljoenen niet,maar ze staan er heel vaak wel achter om ander gelovigen en of atheisten te vermoorden!Want dat staat in de koran en veel moslims houden die nog voor de absolute waarheidquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Mijn buurman bijvoorbeeld.Een van de weinige moslims hier. En met hem miljoenen anderen, wereldwijd. Daarnaast trek je een oordeel aan de hand van een artikel waarin ze juist aangevallen worden, en nergens staat wie begon.
Ik word een beetje moe van dit simplistische denken en oordelen hier op Fok!, misschien dat ik maar moet gaan
Ik sta daar totaal niet achter, simpel geval.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef Electrood het volgende:
[..]
Die buurman van jou niet,en miljoenen niet,maar ze staan er heel vaak wel achter om ander gelovigen en of atheisten te vermoorden!Want dat staat in de koran en veel moslims houden die nog voor de absolute waarheid
Bosnië heeft geen dictator.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Met allemaal dictators aan de macht want anders is het niet te doen.
Ok, discriminatie dan. Want ik moet me natuurlijk wel duidelijk uitdrukken dan. Personen zoals deze mogen het zich wel veroorloven om alle nuance te laten varen natuurlijk:quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Noem het dan discriminatie. De term 'racisme' is zo erg verkracht de laatste tijd dat het totaal geen waarde meer heeft
Ik zal het hem vragen als ik hem zie. Of zal ik hem gewoon een mes geven om in mijn rug te steken zodra de kans ervoor is? Iedere dialoog is natuurlijk onmogelijk met een moslim. En stel je voor dat je ze zou leren kennen als mensen. Dat mag natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef Electrood het volgende:
[..]
Die buurman van jou niet,en miljoenen niet,maar ze staan er heel vaak wel achter om ander gelovigen en of atheisten te vermoorden!Want dat staat in de koran en veel moslims houden die nog voor de absolute waarheid
Nee maar een geschiedenis van ellende wel.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:25 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Bosnië heeft geen dictator.
Klopt allemaal niet!Heb je geen geheugen van voor 2001??Marokko is eigenlijk in oorlog met de mensen uit het WestSaharagebied,omdat ze dat "even"geanexeerd hebben!Algerije heeft na een verkiezing waar de moslimpartij de grootste was een oorlog gevoerd tegen deze partij.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:21 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Marokko, Algerije, Mauritanië, VAE, Jordanië, Oman, Kuwait, Bosnië.
Er werd om plekken gevraagd waar de moslims andere bevolkingsgroepen en hunzelf niet de kop in slaan en het rustig is, en dat gaf ik je.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:29 schreef Electrood het volgende:
[..]
Klopt allemaal niet!Heb je geen geheugen van voor 2001??Marokko is eigenlijk in oorlog met de mensen uit het WestSaharagebied,omdat ze dat "even"geanexeerd hebben!Algerije heeft na een verkiezing waar de moslimpartij de grootste was een oorlog gevoerd tegen deze partij.
VAE hebben een protest gewelddagig onderdrukt,anders was daar nu ook de "lente"geweest.
Oman weet ik even niet meer.Koeweit is veroverd geweest door de Irakezen.Golfoorlog I weet je nog wel??Kortom,een verzameling van geweld onder moslims waar je U tegen zegt!
Moslims zorgen nagenoeg altijd voor problemen in landen waar ze hun intrek in nemen. Dat jij je vastklampt aan die paar gevallen waar het heel weinig voorkomt maakt wel duidelijk hoe eenvoudig je kijk erop is. Ergo: oogkleppen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Hetzelfde kan ik dan van jou zeggen natuurlijk. Beetje slappe opmerking. Laat eens zien hoe verlicht je jezelf acht in vergelijking tot de mensen die je beticht van het hebben van oogkleppen.
Ik ben vaak genoeg in discussie gegaan met moslims!Zie ze vaak in mijn werk in de bouw.Maar als punt bij paaltje komt zijn ze er heel vaak met de vervolging van b.v. amerikanen eens en ook met atheisten zouden ze eigenlijk niet kunnen leven.Ze kunnen ABSOLUUT NIET begrijpen hoe je zonder een religie kan leven!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ok, discriminatie dan. Want ik moet me natuurlijk wel duidelijk uitdrukken dan. Personen zoals deze mogen het zich wel veroorloven om alle nuance te laten varen natuurlijk:
[..]
Ik zal het hem vragen als ik hem zie. Of zal ik hem gewoon een mes geven om in mijn rug te steken zodra de kans ervoor is? Iedere dialoog is natuurlijk onmogelijk met een moslim. En stel je voor dat je ze zou leren kennen als mensen. Dat mag natuurlijk niet.
De naïviteitquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
De prijs word bepaald door de dollar en de markt.
Niet door een land.
Erg representatief voor de meer dan 2 miljard moslims op aarde ja.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef Electrood het volgende:
[..]
Ik ben vaak genoeg in discussie gegaan met moslims!Zie ze vaak in mijn werk in de bouw.Maar als punt bij paaltje komt zijn ze er heel vaak met de vervolging van b.v. amerikanen eens en ook met atheisten zouden ze eigenlijk niet kunnen leven.Ze kunnen ABSOLUUT NIET begrijpen hoe je zonder een religie kan leven!
De meeste moslims die ik ken lijken tegenwoordig tevens heilig overtuigd van een zionistisch-complot, waar moslims wereldwijd de dupe van zijnquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef Electrood het volgende:
[..]
Ik ben vaak genoeg in discussie gegaan met moslims!Zie ze vaak in mijn werk in de bouw.Maar als punt bij paaltje komt zijn ze er heel vaak met de vervolging van b.v. amerikanen eens en ook met atheisten zouden ze eigenlijk niet kunnen leven.Ze kunnen ABSOLUUT NIET begrijpen hoe je zonder een religie kan leven!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |