abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118489921
quote:
SITTWE - Een woongebied van een moslimminderheid in het westen van Myanmar is in een dag tijd grotendeels met de grond gelijk gemaakt. Meer dan 800 huizen en woonboten zijn waarschijnlijk in brand gestoken. Dat zegt Human Rights Watch zaterdag op basis van satellietbeelden die ze zaterdag heeft gepubliceerd.

De vernielingen zijn woensdag aangericht in een deel van de stad Kyaukpyu waar veel leden van de Rohingya-moslimminderheid wonen.

Het is een van de plekken waar de afgelopen dagen gevechten waren, waarbij tientallen mensen omkwamen.

Onlusten

In de deelstaat Rakhine in het westen van Myanmar, het voormalige Birma, zijn al sinds juni onlusten. Moslims en boeddhisten vechten met elkaar, waarbij de Rohingya het waarschijnlijk het zwaarst te verduren hebben gehad. Duizenden mensen zijn de gevechten in het gebied inmiddels ontvlucht.

Veel Myanmarezen zien de ongeveer 800.000 moslims in het gebied, Rohingya genaamd, als illegale immigranten uit buurland Bangladesh.

Zorgen

De VN en VS hebben hun ernstige zorgen uitgesproken over de situatie. De Rohingya zijn volgens de Verenigde Naties een van de meest vervolgde minderheden ter wereld.

Bangladesh heeft extra grenspatrouilles ingesteld om vluchtende Rohingya uit Myanmar, het voormalige Birma, te weren.
http://www.nu.nl/buitenla(...)lims-in-myanmar.html
pi_118490034
Waar wil je heen met dit topic, TS? Eigen mening is wel belangrijk in de OP.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_118490095
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 27-10-2012 21:10:53 ]
PWBF
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 10:49:45 #4
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_118490132
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 10:47 schreef Nielsch het volgende:
Zouden ze in NL ook eens moeten doen...
:')

Verder natuurlijk schandalig. Gr gr

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 27-10-2012 21:11:12 ]
Helemaal super.
pi_118490219
Toch vreemd dat mensen zo ver uit elkaar kunnen liggen. Aan de ene kant heb je: religie, draaiorgels, feyenoordsupporters, aan de andere kant ruimtevaart, bewustzijn en boekdrukkunst.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_118490394
-

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:46:03 ]
pi_118490646
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:12 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik zou bijna een TR maken voor onvervalst racisme, maar je bent de moeite niet waard :')
Right want er klopt niets van wat ik zeg?

Dit is beetje wat ik bedoel, zodra je er iets van durft te zeggen ben je opeens een rascist en word je aangevallen.

Noem mij 1 plek op aarde waarde moslims in vrede leven en geen ellende veroorzaken met/tegenover hun buren/niet moslim medemens zowel letterlijk als qua aangrenzende landen.

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:47:04 ]
pi_118490670
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dit is beetje wat ik bedoel, zodra je er iets van durft te zeggen ben je opeens een rascist en word je aangevallen.

Noem mij 1 plek op aarde waarde moslims in vrede leven met hun buren/niet moslim medemens zowel letterlijk als qua aangrenzende landen.
Hm in Israel. Daar leven de buren mss niet vreedzaam met ze, maar de moslims daar lopen gewoon met joden en christenen over straat. Heel bijzonder om te zien.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:47:10 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_118490733
quote:

[..]

Noem mij 1 plek op aarde waarde moslims in vrede leven en geen ellende veroorzaken met/tegenover hun buren/niet moslim medemens zowel letterlijk als qua aangrenzende landen.
Mijn buurman bijvoorbeeld. :) Een van de weinige moslims hier. En met hem miljoenen anderen, wereldwijd. Daarnaast trek je een oordeel aan de hand van een artikel waarin ze juist aangevallen worden, en nergens staat wie begon.

Ik word een beetje moe van dit simplistische denken en oordelen hier op Fok!, misschien dat ik maar moet gaan :')

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:47:19 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:21:05 #10
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_118490765
quote:

[..]

Marokko, Algerije, Mauritanië, VAE, Jordanië, Oman, Kuwait, Bosnië.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:47:38 ]
pi_118490790
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:21 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Met allemaal dictators aan de macht want anders is het niet te doen.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:47:47 ]
pi_118490800
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:19 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Mijn buurman bijvoorbeeld. :) Een van de weinige moslims hier. En met hem miljoenen anderen, wereldwijd. Daarnaast trek je een oordeel aan de hand van een artikel waarin ze juist aangevallen worden, en nergens staat wie begon.

Ik word een beetje moe van dit simplistische denken en oordelen hier op Fok!, misschien dat ik maar moet gaan :')
Die buurman van jou niet,en miljoenen niet,maar ze staan er heel vaak wel achter om ander gelovigen en of atheisten te vermoorden!Want dat staat in de koran en veel moslims houden die nog voor de absolute waarheid

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:47:58 ]
pi_118490817
Het zijn moslims en dus wordt dat etiket vooral benadrukt.
Maar de overheid van Myanmar krijgt het vaak aan de stok met allerlei minderheden: de Kokang, de Chin, de Shan, de Mon, de Karen, de Kachin,...

In het westen heb je ook de Chin-minderheid, geen moslims maar christenen, die ook te lijden hebben onder bijvoorbeeld gedwongen bekering, dwangarbeid aan boeddhistische tempels,....

De Rohingya-minderheid zit in een bijzonder moeilijke situatie: Myanmar beschouwt hen als immigranten uit Bangladesh, maar in Bangladesh zijn ze absoluut niet welkom. Ook Thailand is niet erg happig op nog meer vluchtelingen, en de vorige premier heeft al min of meer toegegeven begin 2009 dat Thaise militairen soms vluchtelingen naar de open zee trekken en hen daar achterlaten.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:24:44 #14
381234 Vaatwastablet
pi_118490842
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef Electrood het volgende:

[..]

Die buurman van jou niet,en miljoenen niet,maar ze staan er heel vaak wel achter om ander gelovigen en of atheisten te vermoorden!Want dat staat in de koran en veel moslims houden die nog voor de absolute waarheid
Ik sta daar totaal niet achter, simpel geval.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:48:09 ]
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:25:53 #15
381234 Vaatwastablet
pi_118490864
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Met allemaal dictators aan de macht want anders is het niet te doen.
Bosnië heeft geen dictator.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:48:12 ]
pi_118490876
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Noem het dan discriminatie. De term 'racisme' is zo erg verkracht de laatste tijd dat het totaal geen waarde meer heeft :)
Ok, discriminatie dan. Want ik moet me natuurlijk wel duidelijk uitdrukken dan. Personen zoals deze mogen het zich wel veroorloven om alle nuance te laten varen natuurlijk:
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:22 schreef Electrood het volgende:

[..]

Ik zal het hem vragen als ik hem zie. Of zal ik hem gewoon een mes geven om in mijn rug te steken zodra de kans ervoor is? Iedere dialoog is natuurlijk onmogelijk met een moslim. En stel je voor dat je ze zou leren kennen als mensen. Dat mag natuurlijk niet.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:48:32 ]
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_118490898
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:25 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Bosnië heeft geen dictator.
Nee maar een geschiedenis van ellende wel.
Maar geef het tijd.

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:48:36 ]
pi_118490936
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:21 schreef Vaatwastablet het volgende:

[..]

Klopt allemaal niet!Heb je geen geheugen van voor 2001??Marokko is eigenlijk in oorlog met de mensen uit het WestSaharagebied,omdat ze dat "even"geanexeerd hebben!Algerije heeft na een verkiezing waar de moslimpartij de grootste was een oorlog gevoerd tegen deze partij.
VAE hebben een protest gewelddagig onderdrukt,anders was daar nu ook de "lente"geweest.
Oman weet ik even niet meer.Koeweit is veroverd geweest door de Irakezen.Golfoorlog I weet je nog wel??Kortom,een verzameling van geweld onder moslims waar je U tegen zegt!

[ Bericht % gewijzigd door sp3c op 28-10-2012 01:48:56 ]
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:34:42 #19
381234 Vaatwastablet
pi_118491051
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:29 schreef Electrood het volgende:

[..]

Klopt allemaal niet!Heb je geen geheugen van voor 2001??Marokko is eigenlijk in oorlog met de mensen uit het WestSaharagebied,omdat ze dat "even"geanexeerd hebben!Algerije heeft na een verkiezing waar de moslimpartij de grootste was een oorlog gevoerd tegen deze partij.
VAE hebben een protest gewelddagig onderdrukt,anders was daar nu ook de "lente"geweest.
Oman weet ik even niet meer.Koeweit is veroverd geweest door de Irakezen.Golfoorlog I weet je nog wel??Kortom,een verzameling van geweld onder moslims waar je U tegen zegt!
Er werd om plekken gevraagd waar de moslims andere bevolkingsgroepen en hunzelf niet de kop in slaan en het rustig is, en dat gaf ik je.
Al die dingen zoals Marokko is in oorlog is bullshit, er is de afgelopen jaren nergens gevochten en toen er gevochten werd was het in de woestijn dus niemand had er last van.

Oh, en leer normaal (en dus niet als een totale mongool) interpunctie te gebruiken, dan kan ik je tenminste iets meer serieus nemen.
  † In Memoriam † zaterdag 27 oktober 2012 @ 11:36:19 #20
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118491088
quote:
7s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:31 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Hetzelfde kan ik dan van jou zeggen natuurlijk. Beetje slappe opmerking. Laat eens zien hoe verlicht je jezelf acht in vergelijking tot de mensen die je beticht van het hebben van oogkleppen.
Moslims zorgen nagenoeg altijd voor problemen in landen waar ze hun intrek in nemen. Dat jij je vastklampt aan die paar gevallen waar het heel weinig voorkomt maakt wel duidelijk hoe eenvoudig je kijk erop is. Ergo: oogkleppen.

Net als de andere kant sla je een beetje door. Enkel weet je dat je op Fok eerder gelijk krijgt voor jouw visie dan andersom. Omdat het rasisme/discriminatie beeld een beetje doorgeslagen is naar het gutmensch verlangen hier in Nederland. Die termen worden te pas en te onpas uitgeschreeuwd. Het maakt je zo humaan en dat is hip.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_118491094
quote:
10s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:26 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ok, discriminatie dan. Want ik moet me natuurlijk wel duidelijk uitdrukken dan. Personen zoals deze mogen het zich wel veroorloven om alle nuance te laten varen natuurlijk:

[..]

Ik zal het hem vragen als ik hem zie. Of zal ik hem gewoon een mes geven om in mijn rug te steken zodra de kans ervoor is? Iedere dialoog is natuurlijk onmogelijk met een moslim. En stel je voor dat je ze zou leren kennen als mensen. Dat mag natuurlijk niet.
Ik ben vaak genoeg in discussie gegaan met moslims!Zie ze vaak in mijn werk in de bouw.Maar als punt bij paaltje komt zijn ze er heel vaak met de vervolging van b.v. amerikanen eens en ook met atheisten zouden ze eigenlijk niet kunnen leven.Ze kunnen ABSOLUUT NIET begrijpen hoe je zonder een religie kan leven!
pi_118491127
Verschrikkelijk wat daar gebeurt. Maar in veel moslimlanden gebeurt het andersom en daar wordt geen aandacht aan geschonken.
History became legend, legend became myth.
pi_118491128
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De prijs word bepaald door de dollar en de markt.
Niet door een land.
De naïviteit :')
pi_118491174
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef Electrood het volgende:

[..]

Ik ben vaak genoeg in discussie gegaan met moslims!Zie ze vaak in mijn werk in de bouw.Maar als punt bij paaltje komt zijn ze er heel vaak met de vervolging van b.v. amerikanen eens en ook met atheisten zouden ze eigenlijk niet kunnen leven.Ze kunnen ABSOLUUT NIET begrijpen hoe je zonder een religie kan leven!
Erg representatief voor de meer dan 2 miljard moslims op aarde ja.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_118491187
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 11:36 schreef Electrood het volgende:

[..]

De meeste moslims die ik ken lijken tegenwoordig tevens heilig overtuigd van een zionistisch-complot, waar moslims wereldwijd de dupe van zijn :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')