Als de huisarts reden ziet om je door te verwijzen voor diagnostiek of behandeling, had die dat waarschijnlijk wel gedaan, wellicht afhankelijk van hoe het blijft gaan met je klachten (minder, stabiel of erger bv.).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:03 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Nee, ben niet doorverwezen. Ik vraag me af hoe ze dat zo zeker kan weten? Omdat alleen aan een kant van buiten af afwijkingen te zien zijn. Verder is mij bekend dat je met dat soort dingen meestal toch wel doorverwezen wordt, of niet?
Ze wilde me wel doorverwijzen naar een chiropractor of manueeltherapeut of zo iets, maar dat kan ik pas volgend jaar doen, omdat ik me dan pas aanvullend kan verzekeren. Daar moest ik maar op afwachten, ze heeft niet gezegd dat ik terug moest komen als mijn klachten verergeren (maar misschien is het ook gewoon logisch om terug te komen als klachten erger worden).quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als de huisarts reden ziet om je door te verwijzen voor diagnostiek of behandeling, had die dat waarschijnlijk wel gedaan, wellicht afhankelijk van hoe het blijft gaan met je klachten (minder, stabiel of erger bv.).
In het ziekenhuis hebben ze natuurlijk allemaal toffe apparatuur waarmee je plaatjes kan maken en zenuwen doormeten om de diagnose zekerder te maken, maar als het geen verandering in behandeling oplevert, dan is het beter om dat (nog) niet te doen.
Dat durf ik eigenlijk niet...quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:13 schreef Prof_Hoax het volgende:
Second opinion aanvragen als je het vertrouwd.
80% van de diagnoses kunnen door verhaal + lichamelijk onderzoek al gesteld worden. De rest is finetunen en zeldzamere dingen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:36 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Ze wilde me wel doorverwijzen naar een chiropractor of manueeltherapeut of zo iets, maar dat kan ik pas volgend jaar doen, omdat ik me dan pas aanvullend kan verzekeren. Daar moest ik maar op afwachten, ze heeft niet gezegd dat ik terug moest komen als mijn klachten verergeren (maar misschien is het ook gewoon logisch om terug te komen als klachten erger worden).
Zover ik weinig lichamelijke activiteit verricht heb er eigenlijk ook niet zo veel last van, heb op het moment ook geen werk/studie en sport ook niet. Zie het daarom ook niet zo snel verergeren.
Ik vind het wel een beetje vreemde gang van zaken dat er niet door middel van verder onderzoek een zekere (goede) diagnose gesteld wordt. Zou denken dat je eerst de echte oorzaak moet weten voordat je een klacht op de adequate manier kunt aanpakken. Maar misschien is dit wel te kort door de bocht gedacht door mij.
Vind het gewoon niet zo relaxt dat er in sommige gevallen zo een afwachtende houding wordt gegeven, terwijl het anders kan en misschien dingen eerder aangepakt of voorkomen kunnen worden.
Ze zei dat er aan de kant van de verdikkingen gezien kon worden dat het om een zenuwbeknelling kon gaan, aan de andere kant eigenlijk niet, toch was dit ook een zenuwbeknelling.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:34 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Nou een verkeerde stand van sleutelbeen en een verdikte spier is een behoorlijke verklaring. En dat het aan 1 kant is zegt helemaal niets, dat kan prima.
Ik kies er inderdaad niet voor therapie, vind het helaas aan de dure kant, + mijn klachten zijn niet zo erg. Zij weet trouwens ook dat ik niet voor die therapieėn kies (ze heeft zelf gezegd dat ik dit pas volgend jaar kan doen als ik me aanvullend heb verzekerd). Kan ze me niet iets anders opperen?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:40 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
80% van de diagnoses kunnen door verhaal + lichamelijk onderzoek al gesteld worden. De rest is finetunen en zeldzamere dingen.
Dus het is helemaal niet gek dat je huisarts dit heeft gesteld. Daarnaast heeft ze al een behandelplan voorgesteld, echter kies jij ervoor om dat uit te stellen.
Als de fysio/therapeutische behandeling geen of onvoldoende effect heeft, zou je wel een extra reden kunnen hebben om doorverwezen te worden. In die zin is de fysiotherapeutische behandeling ook een extra diagnosticum.
Dus je blijft twee maanden rondlopen met klachten omdat je nu een stukje niet vergoed krijgt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:36 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Ze wilde me wel doorverwijzen naar een chiropractor of manueeltherapeut of zo iets, maar dat kan ik pas volgend jaar doen, omdat ik me dan pas aanvullend kan verzekeren. Daar moest ik maar op afwachten, ze heeft niet gezegd dat ik terug moest komen als mijn klachten verergeren (maar misschien is het ook gewoon logisch om terug te komen als klachten erger worden).
Zover ik weinig lichamelijke activiteit verricht heb er eigenlijk ook niet zo veel last van, heb op het moment ook geen werk/studie en sport ook niet. Zie het daarom ook niet zo snel verergeren.
Ik vind het wel een beetje vreemde gang van zaken dat er niet door middel van verder onderzoek een zekere (goede) diagnose gesteld wordt. Zou denken dat je eerst de echte oorzaak moet weten voordat je een klacht op de adequate manier kunt aanpakken. Maar misschien is dit wel te kort door de bocht gedacht door mij.
Vind het gewoon niet zo relaxt dat er in sommige gevallen zo een afwachtende houding wordt gegeven, terwijl het anders kan en misschien dingen eerder aangepakt of voorkomen kunnen worden.
Nou nee, dat zeker niet. Het is op het moment niet zo erg. Zodra ik meer pijn ga krijgen ga ik zeker naar een therapeut, dan maakt het me echt niet uit hoeveel dit kost.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:11 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dus je blijft twee maanden rondlopen met klachten omdat je nu een stukje niet vergoed krijgt?
ik zou niet wachten... Een zenuw die bekneld zit, raakt beschadigd. Hoe langer je wacht, hoe langer het herstel gaat duren.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:15 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
[..]
Nou nee, dat zeker niet. Het is op het moment niet zo erg. Zodra ik meer pijn ga krijgen ga ik zeker naar een therapeut, dan maakt het me echt niet uit hoeveel dit kost.
Dat kan ik me wel voorstellen, maar zal wel niet in alle gevallen zo zijn. Mocht dat namelijk zo zijn dan vind ik het alleen maar nog vreemder dat de huisarts me niet doorstuurt (naar en vorm van therapie die wel vergoed wordt, mocht zoiets bestaan). Zij zei zelf dat in mijn geval vanwege het niet aanvullend verzekerd zijn, gewacht moest worden (ja, tenzij ik er idd wel voor kies ondanks de kosten, maar ze ging er volgens mij al vanuit dat het in mijn geval niet betaald kon worden), dus ik denk niet dat ze ervan uitgaat dat er beschadigingen ontstaan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 19:43 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik zou niet wachten... Een zenuw die bekneld zit, raakt beschadigd. Hoe langer je wacht, hoe langer het herstel gaat duren.
Dat weet ik, dat je zonder verwijzing naar dat soort therapeuten kunt en vind het ook fijn dat ze mij op het kostenplaatje wijst, om het maar even zo te zeggen. Over fysio heeft ze niets gezegd; dit krijg ik trouwens wel voor een deel vergoed, maar ik zit helaas al bijna door alle behandelingen voor andere klachten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 07:33 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Je kunt gewoon naar de fysiotherapeut of manueel therapeut zonder verwijzing. En de reden dat ze zegt dat je even moet wachten is waarschijnlijk omdat ze probeert mee te denken wat ik alleen toe kan juichen. Want zoals je zelf al aangeeft ga je nu niet naar therapie omdat het niet vergoed wordt, dus dat heeft je huisarts dus heel goed aangevoeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |