abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118456071
quote:
De Duitse centrale bank gaat al haar goudstaven zorgvuldig controleren en deels repatriëren. De Duitse Rekenkamer heeft de Bundesbank dat opgedragen omdat de goudreserve nooit nageteld, op echtheid gecontroleerd of gewogen is. .

De 3.396 ton fysiek goud van de Bundesbank (waarde: 144 miljard euro) wordt bewaard op vier locaties. Iets minder dan de helft van de goudbaren ligt in de kelder bij de Federal Reserve in New York. De Bank of England in Londen en de Banque de France in Parijs beheren eveneens een deel van het Duitse goud (respectievelijk 450 en 374 ton). De rest ligt in Frankfurt.

Vanwege de internationale financiële crisis is in Duitsland enige nervositeit ontstaan over het feit dat zoveel Duits goud in het buitenland ligt opgeslagen. Mede omdat geen Duitser die goudbaren ooit heeft gezien. De Bundesbank neemt al decennia genoegen met schriftelijke verklaringen van de drie andere centrale banken dat het Duitse goud daar veilig en wel in de kluis ligt. Niemand die het controleert.

Onacceptabel
Dat Duitsland niet bij zijn eigen goud kan, is onacceptabel, vindt de in maart opgerichte actiegroep 'Holt unser Gold heim!' (Haal ons goud naar huis!). Want wie garandeert dat de Amerikanen niet stiekem van het Duitse goud hebben gesnoept? Dat veel buitenlandse overheden met hoge staatsschulden kampen, maakt de Duitsers extra wantrouwig.

Een Duitse parlementariër die in New York de Duitse goudstaven kwam inspecteren, werd door de Fed beleefd de deur gewezen. Een verbolgen Bondsdag droeg de Rekenkamer vervolgens op de veiligheid van de Duitse goudreserve te onderzoeken. De accountants presenteerden deze week een zeer kritisch rapport. De Bundesbank moet de goudvoorraad voortaan vaker controleren.

De Duitse centrale bank haalt daarom 150 ton goud uit New York terug naar Frankfurt. Die goudbaren zullen bij wijze van steekproef allemaal worden geteld, gewogen en op echtheid gecontroleerd. Ook wil de Bundesbank bij de andere centrale banken het recht bedingen periodieke inspecties van de daar gestalde Duitse goudstaven uit te voeren.

Ook het grootste deel van het Nederlandse goud bevindt zich in het buitenland. In de kelders van De Nederlandsche Bank in Amsterdam ligt 67 ton. Dat is nog geen 11 procent van de totale Nederlandse goudreserve van 612 ton. De rest wordt bewaard bij de Fed in New York, de Bank of England en de Canadese centrale bank in Ottawa. .
Bron: De Volkskrant

Ik geef ze groot gelijk. Zouden we hier ook moeten doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-10-2012 13:14:37 ]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:24:05 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_118456369
een transport van 150 ton goud... dat gaan veel mensen volgen :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_118456371
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]
Onder het mom van "bankiers vertrouwen bankiers niet" lijkt het me inderdaad verstandig dat het "gewone volk" ook over gaat tot het wantrouwen van bankiers. ;-)
pi_118456565
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:24 schreef Flurry het volgende:
"Somalische piraten gezien op Noordzee" :D
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_118456570
Wat doet het Nederlandse goud daar nog? Koude oorlog is al een tijdje voorbij.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 13:51:13 #6
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_118457229
Als ik Duitsland was, haalde ik al mijn goud terug.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_118457419
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:24 schreef Flurry het volgende:
Somebody keep an eye on those Greek's tijdens het transport ;)

Overigens goede zaak, en wie is de FED om iemand van de Duitse overheid te weigeren :N
pi_118459577
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
Onderpand lijkt me.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:51:29 #9
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_118459640
Wat een onzin, zo kweek je alleen maar onnodig wantrouwen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_118460219
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onderpand lijkt me.
Voor wat?
pi_118460283
quote:
Dat ligt daar toch voor de handel? Omdat veel landen het daar bewaren, en het makkelijker is om het van gang A in gang B te leggen dan het daadwerkelijk van land A naar B te verplaatsen.
pi_118460899
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Voor wat?
Steun neem ik aan. Als Nederland zich tijdens de koude oorlog, geheel democratisch of niet, had aangesloten bij de communistische landen dan waren we het kwijt geweest natuurlijk. Als we hier een soort Chavez kiezen en Amerikaanse bedrijven gaan nationaliseren en dan je goudvoorraad terugvraagt is het antwoord ook nee. Ook lijkt het me niet toevallig dat het bij onze bevrijders ligt, en niet in Zwitserland bijvoorbeeld.

Je bent juist voor het spul dat de meeste zekerheid biedt wanneer de shit echt de fan raakt afhankelijk van de bereidheid tot medewerking van je vrienden. Als jij je geld een vriend in bewaring geeft en die legt dat veilig in de kluis, dan kun je daar hele harde afspraken over maken, maar je kijkt toch net wat beter uit om ruzie met die vriend te maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_118461197
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
Vertrouwen is goed, controle is beter.

En dat wantrouwen is overigens wel redelijk terecht, het zou niet de eerste keer zijn dat de Amerikanen voor hun eigen gewin andere volken iets minder koosjere dingen zouden aandoen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Tocadisco op 26-10-2012 16:33:28 ]
pi_118462725
quote:
13s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 14:51 schreef Fir3fly het volgende:
Je hebt gelijk als je "onnodig" had weggelaten. Nu heb je misschien gelijk ;)

In deze economisch onzekere tijden kan het ook zomaar zijn dat wanneer de pleuris echt uitbreekt, de Yanks het Nederlandse goud confisqueren. Gaan we ze dan aanvallen :')
pi_118463143
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 13:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb dat al eens eerder geroepen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat niet al het Nederlands goud bij onze eigen Amsterdamse centrale bank ligt.

Wie garandeert inderdaad dat het goud er uberhaupt nog ligt in het buitenland?
Profiel opgeheven.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:25:15 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_118463361
Er waren de laatste tijd toch ook goudstaven ontdekt met daarin stroken Wolfraam? :D Dat heeft ongeveer dezelfde dichtheid en valt daarom niet op...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_118463370
Ik denk dat de Amerikanen het als een oorlogsverklaring zien als we het goud komen opeisen. Een aanval op het financiële systeem van de Verenigde Staten.
pi_118463884
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:19 schreef Bierie het volgende:
Mee eens. Ik heb dat al eens eerder geroepen. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat niet al het Nederlands goud bij onze eigen Amsterdamse centrale bank ligt.
Risicospreiding natuurlijk.
Ja, ik generaliseer.
pi_118463928
Als blijkt dat er iets mis is met de Duitse goudreserve kunnen ze het beter stil houden en onderhands oplossen, want de rel zou echt niet te overzien zijn. :')
Ja, ik generaliseer.
pi_118463944
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:37 schreef Northside het volgende:

[..]

Risicospreiding natuurlijk.
Mwoah verschillende banken in Nederland dan. Of misschien Belgie / Duitsland. Maar in ieder geval binnen Europa.
Profiel opgeheven.
pi_118464017
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:38 schreef Northside het volgende:
Als blijkt dat er iets mis is met de Duitse goudreserve kunnen ze het beter stil houden en onderhands oplossen, want de rel zou echt niet te overzien zijn. :')
Hehe dat wel ja. Plus dat ieder ander land ook wel even zijn goud wilt komen halen / controleren.
Profiel opgeheven.
pi_118464271
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 16:40 schreef Bierie het volgende:

[..]

Hehe dat wel ja. Plus dat ieder ander land ook wel even zijn goud wilt komen halen / controleren.
Chavez heeft Venezuela haar overzeese goudreserves inmiddels wel teruggehaald, voor zover ik begreep.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:49:15 #23
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118464388
Haha, hopelijk is er iets mis met de Duitse goudreserves en gaan alle landen hun reserves bij elkaar controleren en blijkt iedereen ermee gerommeld te hebben en ontstaat er een über economische crisis en is het allemaal niets meer waard. EU valt uiteen en alle bondgenootschappen die er nu zijn vervallen :D.

megusta.jpg
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 16:49:59 #24
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_118464414
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.
Say what?
pi_118464435
quote:
veel eenvoudiger wanneer het verhandeld moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')