quote:
Zitten er nog steeds corrupte graaiers in topposities ipv in de gevangenis?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:01 schreef Hoppahoppa het volgende:
Loopt dit kansloze ruktopic over die tent-paupers nou nog? Ik dacht dat die Occupy-onzin onderhand wel afgelopen was, of zitten er nu nog steeds zwervers en wanna-be hippies weg te rotten in een tentenkamp?
quote:Top Bank of England director admits Occupy movement had a point
Andrew Haldane praises ‘loud and persuasive’ protesters who succeeded because ‘they are right’
The Occupy movement received vindication from unlikely source tonight, as a senior executive at the Bank of England credited it with stirring a “reformation of finance”.
In a glowing appraisal of the movement’s achievements, Andrew Haldane, executive director of financial stability, said Occupy protesters had been “both loud and persuasive”, and had attracted public support because “they are right”.
“Some have suggested … that Occupy’s voice has been loud but vague, long on problems, short on solutions. Others have argued that the fault-lines in the global financial system, which chasmed during the crisis, are essentially unaltered, that reform has failed,” Mr Haldane said in a speech tonight.
“I wish to argue that both are wrong – that Occupy’s voice has been both loud and persuasive and that policymakers have listened and are acting in ways which will close those fault-lines. In fact, I want to argue that we are in the early stages of a reformation of finance, a reformation which Occupy has helped stir.”
Speaking at an Occupy Economics event in central London, Mr Haldane said that Occupy had been “successful in its efforts to popularise the problems of the global financial system for one very simple reason: they are right.” He added that protesters who camped out near St Paul’s Catherdal in London and dozens of other cities including New York,“touched a moral nerve in pointing to growing inequities in the allocation of wealth”.
Mr Haldane ended with a direct appeal to activists to continue putting pressure on governments and regulators. He said: “You have put the arguments. You have helped win the debate. And policymakers, like me, will need your continuing support in delivering that radical change.”
Mr Haldane’s comments were welcomed by Occupy activists last night. Ronan McNern, a spokesman for Occupy London Stock Exchange, said: “It’s good to hear more voices like Mr Haldane’s coming through. His comments are definitely welcome. They could have done something about this a lot faster.”
He added: “If this is a beginning, there is a long way to go. Banking reform is only part of the problem. It’s a system-wide issue where certain people are profiting of other people.”
Occupy protesters first descended on the London Stock Exchange on 15 October 2011, in a copy-cat demonstration of other protests around the world that called for action against economic inequality and corporate excess.
After being blocked from entering the main square in which the stock exchange was located, tents were set up in the church yard of St Paul’s – which led to friction between the church and campers.
The camp remained, however, until February of this year, when protesters were evicted by the City of London Corporation – the authority that runs the Square Mile.
quote:Bank of England official: Occupy Movement right about global recession
Andrew Haldane said protestors were correct to focus on inequality as the chief reason for 2008 economic crash
The Occupy Movement has found an unlikely ally in a senior Bank of England official, Andrew Haldane, who has praised protesters for their role in triggering an overhaul of the financial services sector.
Haldane, who oversees the City for the central bank, said Occupy acted as a lever on policymakers despite criticism that its aims were too vague. He said the protest movement was right to focus on inequality as the chief reason for the 2008 crash, following studies that showed the accumulation of huge wealth funded by debt was directly responsible for the domino-like collapse of the banking sector in 2008.
Speaking at a debate held by the Occupy Movement in central London, Haldane said regulations limiting credit use would undermine attempts by individuals to accumulate huge property and financial wealth at the expense of other members of society. Allowing banks to lend on a massive scale also drained funding from other industries, adding to the negative impact that unregulated banks had on the economy, he said.
The hard-hitting speech is unlikely to find a warm welcome in the Square Mile, which is keen for bank lending to recover to its heady pre-crisis levels and bring accompanying profits and commissions. Lending to individuals and corporations in the UK has fallen to a fraction of the levels seen in 2007 when few banks checked the income status of individual borrowers or the risks being taken by corporate customers before offering a loan. The Bank of England will impose stricter lending rules on banks next year when it takes over regulation of the industry from the Financial Services Authority.
Haldane said Occupy's voice had been "loud and persuasive" and that "policymakers have listened and are acting in ways which will close those fault-lines" with a "reformation of finance that Occupy has helped stir". He said inequality was fuelled by bank lending for speculation on property and other assets that enriched some in society at the expense of others.
"The asset-rich, in particular the owner-occupying rich, became a lot richer. Meanwhile, the asset-less and indebted fell further behind. In other words, the pre-crisis asset price bubble acted like a regressive tax," he said.
Zoals in Griekenland, bedoel je?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:18 schreef Kiyoaki het volgende:
Hoe dan ook vernietig je de liberaal-democratie niet met alleen een beetje rondzitten en roepen om verandering, ik steun occupy natuurlijk wel maar ik erger me een beetje aan die yogacirkeltjes, westerse-boeddhisten, holisten en stomme maskertjes van die slechte film, het moet harder en minder hippie-achtig.
Ik wil niet zeggen dat dit ongeveer het niveau (kleuterklas) is, plaatjes plakken en boe roepen maar het gaat er wel op lijken. Dingen plaatsen en niet eens wete wát je plaatst.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Mij ook. Het is een constante stroom van plaatjes en leuzen.
Ik bedoel niet zozeer fysiek geweld van "onze" kant. Het beste wat occupy wall street zou kunnen hebben overkomen was een gewelddadige politieactie (want daarmee zou de werkelijkheid het meest zichtbaar zijn geworden). Een stelletje adolescenten die in een cirkeltje gaan zitten mediteren boezemen geen angst in. Het mag allemaal best wat militanter en gedisciplineerder en wat minder hip en gezellig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals in Griekenland, bedoel je?
[ afbeelding ]
Niets mis met hip en gezellig. Alleen jammer dat die lui ook een uitkering hebben en dat terwijl ze schoppen tegen diezelfde instellingen die hun de uitkering verstrekken. Een echte Occupier wenst ook geen financiele middelen van het 'grote boze kwaad'. Een droeftoeter ontvangt geld en gaat daarna roepen. Links lullen , rechts vullen noemen ze dat geloof ik?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:03 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Ik bedoel niet zozeer fysiek geweld van "onze" kant. Het beste wat occupy wall street zou kunnen hebben overkomen was een gewelddadige politieactie (want daarmee zou de werkelijkheid het meest zichtbaar zijn geworden). Een stelletje adolescenten die in een cirkeltje gaan zitten mediteren boezemen geen angst in. Het mag allemaal best wat militanter en gedisciplineerder en wat minder hip en gezellig.
Hoe groot was het aandeel van die lui in deze beweging dan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
Niets mis met hip en gezellig. Alleen jammer dat die lui ook een uitkering hebben en dat terwijl ze schoppen tegen diezelfde instellingen die hun de uitkering verstrekken. Een echte Occupier wenst ook geen financiele middelen van het 'grote boze kwaad'. Een droeftoeter ontvangt geld en gaat daarna roepen. Links lullen , rechts vullen noemen ze dat geloof ik?
Tja hier kan ik niet veel mee. Wat bedoel je eigenlijk?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:52 schreef Chahna het volgende:
[..]
Niets mis met hip en gezellig. Alleen jammer dat die lui ook een uitkering hebben en dat terwijl ze schoppen tegen diezelfde instellingen die hun de uitkering verstrekken. Een echte Occupier wenst ook geen financiele middelen van het 'grote boze kwaad'. Een droeftoeter ontvangt geld en gaat daarna roepen. Links lullen , rechts vullen noemen ze dat geloof ik?
Groot.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe groot was het aandeel van die lui in deze beweging dan?
De meeste mensen op het Beursplein werkten iig niet. Een klein gedeelte wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:07 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe groot was het aandeel van die lui in deze beweging dan?
Zolang je mij geen betrouwbare cijfers aan kan reiken kan ik je niet serieus nemen, aangezien je blijkbaar handelt uit vooringenomenheid en vooroordelen en die als feiten poseert. Zoals je zelf al aangeeft lijk je daarmee op een ander hier.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:15 schreef Chahna het volgende:
[..]
Groot.
(ik wacht nu op de vraag: Bron??? en daar zal ik alvast antwoord op geven namelijk, alternatieve media, google etc dus succes).
Dat nattevingerwerk vertrouw ik dus ook niet op. Dat zou jij ook niet moeten doen, want dat is evenzo warrig als waar je kritiek op levert. Zonder cijfers doe je slechts aan leuzen roepen en zeggen dat alles kut is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
De meeste mensen op het Beursplein werkten iig niet. Een klein gedeelte wel.
Ook waren er veel Polen en andere buitenlanders die lekker aanschoven op het Beursplein en meegenoten van het gratis kamperen. Iets waar de Occupiers dan ook niet blij mee waren.
De vergaderingen verliepen dan ook zeer warrig en ging meer om territoriumdrift en potjes pindakaas dan dat er echt iets uitkwam waar men wat mee kon.
Het was een uit de hand gelopen happening , lekker blowen en beetje leuzen roepen en zeggen dat alles kut is. Vooral de VVD.
Oh sweet irony.
Jammer dat je je eigen ogen zelfs niet durft te geloven want iedereen die de beelden heeft gezien, de mensen aan het woord heeft gezien en gehoord waarin ze notabene zelf aangaven een uitkering te genieten weet dat het zo is. Meerdere mensen hebben dit gezien, zelfs je medemod maar nog steeds neem je het niet aan want het komt je niet uit?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Zolang je mij geen betrouwbare cijfers aan kan reiken kan ik je niet serieus nemen, aangezien je blijkbaar handelt uit vooringenomenheid en vooroordelen en die als feiten poseert. Zoals je zelf al aangeeft lijk je daarmee op een ander hier.
[..]
Dat nattevingerwerk vertrouw ik dus ook niet op. Dat zou jij ook niet moeten doen, want dat is evenzo warrig als waar je kritiek op levert. Zonder cijfers doe je slechts aan leuzen roepen en zeggen dat alles kut is.
Ben er verschillende keren geweest, en heb met de mensen daar gepraat, dus nee, geen natte vingerwerk. Als je elke dag de hele dag daar aanwezig bent kun je niet tegelijkertijd werken, dat lijkt me nogal logisch.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:20 schreef Gray het volgende:
[..]
Zolang je mij geen betrouwbare cijfers aan kan reiken kan ik je niet serieus nemen, aangezien je blijkbaar handelt uit vooringenomenheid en vooroordelen en die als feiten poseert. Zoals je zelf al aangeeft lijk je daarmee op een ander hier.
[..]
Dat nattevingerwerk vertrouw ik dus ook niet op. Dat zou jij ook niet moeten doen, want dat is evenzo warrig als waar je kritiek op levert. Zonder cijfers doe je slechts aan leuzen roepen en zeggen dat alles kut is.
Waarom hierom druk maken als het toch geen uitkeringsontvangers zijn??quote:Het is te gek voor woorden om de uitkering van mensen die toestemming hebben om te demonstreren voor het een of ander stop te zetten.
Kortom, dit is ook weer bewezenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben er verschillende keren geweest, en heb met de mensen daar gepraat, dus nee, geen natte vingerwerk. Als je elke dag de hele dag daar aanwezig bent kun je niet tegelijkertijd werken, dat lijkt me nogal logisch.
Sommige Occupiers werkten wel en kwamen dan 's avonds en in het weekend langs .
Tsja, dat is in mijn optiek nattevingerwerk en weinig objectief. Daar kan ik niet op vertrouwen, lieve leuzenroepster.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ben er verschillende keren geweest, en heb met de mensen daar gepraat, dus nee, geen natte vingerwerk. Als je elke dag de hele dag daar aanwezig bent kun je niet tegelijkertijd werken, dat lijkt me nogal logisch.
Sommige Occupiers werkten wel en kwamen dan 's avonds en in het weekend langs .
En ja, ik loop ook de hele dag leuzen te roepen en posters te plakken, dat is waar
Ik ben niet bij de dag van mijn medemod geweest, dus kan niet weten of ze misschien meer de ene kant op keek en niet de andere, of de ene aansprak en niet de andere. Het is een heel gekleurd beeld zonder betrouwbare cijfers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Chahna het volgende:
[..]
Jammer dat je je eigen ogen zelfs niet durft te geloven want iedereen die de beelden heeft gezien, de mensen aan het woord heeft gezien en gehoord waarin ze notabene zelf aangaven een uitkering te genieten weet dat het zo is. Meerdere mensen hebben dit gezien, zelfs je medemod maar nog steeds neem je het niet aan want het komt je niet uit?
Laat het precies de critici zijn de de uitspraak doen die je hier aanhaalt. De stelling eronder schrijft overigens anders.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:25 schreef Chahna het volgende:
http://www.krapuul.nl/blo(...)s-uitkering-afnemen/
Uitspraak (te lezen op http://www.netstem.nl/occ(...)ering-ontvangen.html):
[..]
Waarom hierom druk maken als het toch geen uitkeringsontvangers zijn??
Als dat volgens jou bewijs is dan kan je beter het bureau tegenover Summers pakken en tegen elkaar gaan opbieden met subjectieve leuzen. Hoef je ook niet te doen alsof je een goede discussie voeren kan.quote:[..]
Kortom, dit is ook weer bewezen![]()
Beetje jammer dat je (in mijn optiek) vrij naief bent en echt denkt dat de 'weldenkenden' expres buiten beeld zijn gelaten. Ik volg de streams en zie diezelfde 'gekkies' voobij komen. Zijn de eigen beelden dan ook een verdraaid beeld van de werkelijkheid?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Tsja, dat is in mijn optiek nattevingerwerk en weinig objectief. Daar kan ik niet op vertrouwen, lieve leuzenroepster.
[..]
Ik ben niet bij de dag van mijn medemod geweest, dus kan niet weten of ze misschien meer de ene kant op keek en niet de andere, of de ene aansprak en niet de andere. Het is een heel gekleurd beeld zonder betrouwbare cijfers.
Voor wie in de media gewerkt heeft, of een beetje kritisch kijkt naar hoe reportages tot stand komen, zal het een bekend gegeven zijn dat men de meest karakteristieke personen eruit pikt om een beeld te scheppen. In het geval van Occupy zijn dat de 'linksen', die men tegenwoordig vooral associeert met de hippies waarvan je spreekt.
Nou, als je heel erg schopt en trapt tegen 'het systeem' maar er wel van profiteert is dat toch best wel van belang lijkt mij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is helemaal niet belangrijk of het "hardwerkende mensen" zijn.
Inderdaad, als het maar werkenden zijn. Niet links lullen en rechts vullen. Dat is eigenlijk alles waar ze juist tegen zijn toch, dat graaien? Zelf doen ze niets anders. Graaien van uitkeringen, geldelijke giften en materiële giften....bah.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:40 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is helemaal niet belangrijk of het "hardwerkende mensen" zijn.
Uitkering vangen en lekker chillen en zíj zijn gek? Het is goed met je. Wat je ziet bij de msm-reportages, livestreams en op straat is slechts een deel van zij die achter de beweging staan. Denken dat de kaft je het boek laat kennen, dát is pas naief.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:37 schreef Chahna het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je (in mijn optiek) vrij naief bent en echt denkt dat de 'weldenkenden' expres buiten beeld zijn gelaten. Ik volg de streams en zie diezelfde 'gekkies' voobij komen. Zijn de eigen beelden dan ook een verdraaid beeld van de werkelijkheid?
Om mij mezelf te laten overtuigen zal je met een stuk betere argumentatie en (zelf)kritiek moeten komen. Gaat lastig worden, aangezien je er toch al het jouwe over denkt. En ik weet niet welk gedrag je denkt te herkennen in mij, aangezien je geen flauw benul hebt van mijn standpunt tov Occupy.quote:Maar ok, ik herken het gedrag, je zal ongeacht wie wat zegt niet toegeven dat merendeel van de mensen bestaat uit 'een bepaald slag mensen'. Ik zal dan ook geen moeite doen om je te overtuigen. Trouwens...dat laatste is eigenlijk niet eens aan de orde. Een ieder mag denken wat hij wil dus als jij wil denken dat het hardwerkende mensen zijn dan sta jij daar uiteraard vrij in. Dan denk ik er het mijne over
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |