Je kunt voor relatief weinig geld met een oude pc, een oude trafo en een printje van Conrad en gratis software al digitaal rijden!quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 11:20 schreef NikkelCobalt het volgende:
Tja, als enkele honderden euro's een probleem zijn houd het snel op ja, maar volgens mij zijn er ook wel relatief goedkope DCC oplossingen beschikbaar. Ook zelfbouw, OpenDCC ofzo. Vooral leuk als je het ook leuk vind om met elektronica te prutsen
Je zit alleen met je decoders die je moet aanschaffen, maar een dcc decoder hoeft niet veel te kosten volgens mij? ¤ 15-25 euro?quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 12:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je kunt voor relatief weinig geld met een oude pc, een oude trafo en een printje van Conrad en gratis software al digitaal rijden!
Er zijn volgens mij weinig miniaturen die niet kunnen rijden. Ja, die dingen die je bij tijdschriften krijgt bedoel je. Maar die zijn zeer ongedetailleerd.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:34 schreef whY... het volgende:
Ochtend!
Door de foto's ben ik weer super enthousiast natuurlijk. Ik vroeg mij af, zijn er ook mensen die alleen de locs en wagonnen sparen of kopen deze mensen dan 'echte' miniaturen (die niet rijden kunnen)
Je bovenleiding moet wel goed hangen en stevig zijn om daar beugels tegenaan te zetten...quote:Op vrijdag 2 november 2012 20:52 schreef DaMart het volgende:
Apart... ik heb geen bovenleiding, maar zet wel altijd de panto's omhoog van het materieel op de baan. Op Youtube staan dan weer heel veel filmpjes van mensen die wel bovenleiding hebben, maar dan laten ze de panto's juist naar beneden .
Ik zou toch denken dat je die dingen juist omhoog zet als je bovenleiding boven je baan hebt .
Daar heb je ook wel weer een punt. Maar ik zou het zelf toch of goed doen, of niet .quote:Op vrijdag 2 november 2012 21:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je bovenleiding moet wel goed hangen en stevig zijn om daar beugels tegenaan te zetten...
In het geval nu gaat t om een dioramatje, dus er zal niet opeens zomaar een spoortje bij komen. Daar is met het geraamte al rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 13:40 schreef NikkelCobalt het volgende:
Ik heb geen verstand van berglandschappen maken, maar je zou ook 2 lagen gaas kunnen gebruiken. Ik weet ook niet waar je nu tegen aan zit te kijken, maar kippengaas is volgens mij fijn genoeg voor bergbouw.
Je zou trouwens ook de hele boel in styrodur/roofmate oid kunnen maken (met gips voor afwerking), lijkt me zelf wat makkelijker, omdat je meer flexibel bent in aanleg en eventueel afbraak voor een nieuw spoortje. Met een gips-gaas constructie wordt dat wat lastiger, omdat je het gaas opnieuw moet vormen en je skelet moet aanpassen. Al is een tunnel aanleggen in styrofoam ook meteen weer wat lastiger natuurlijk, maar je kunt hier ook een gulden middenweg in zoeken.
Een filmpje ter inspiratie:
Ik heb mijn bergen gemaakt met schilderstape en daaroverheen gips.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:25 schreef Cryothic het volgende:
Wat is nou de beste plek om "fijn" gaas vandaan te halen?
Ik wil wat klooien met landschappen enzo. En van hout ga ik dan een geraamte maken.
Daaroverheen wil ik gaas nieten/lijmen, en daaroverheen dan gipsdoek. En misschien flexiebele tegellijm als rotsjes ofzo.
Maar volgens mij verkoopt de bouwmarkt vooral vrij grof gaas en per strekkende meter.
Of verkopen die ook kleine stukjes?
Momenteel klooi ik af en toe wat met een soort diorama van 30x20cm. Dus om dan met een vierkante meter gaas aan te komen gaat ook wat ver
Dank je .quote:
Tijdgebrek.quote:Op zondag 11 november 2012 00:23 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijks met joun Hondekoppen Driek?
mooiquote:Op zondag 11 november 2012 23:06 schreef Duvel het volgende:
Tijdgebrek is stom.
Met Driek zijn DE2 als inspiratie ben ik ook overstag gegaan, maar dan voor de gele...
[ afbeelding ]
Mijn baan heeft nog steeds geen aankleding, dus in plaats daarvan een slechte soep.
De 165, het oosten dus.quote:
Ja, als ie terug is van Artitec, misschien.quote:Op maandag 12 november 2012 00:27 schreef whY... het volgende:
o wauw dat ziet er zo mooi uit! Krijgen we hier een rijdend filmpje van?
Reparatie?quote:Op maandag 12 november 2012 11:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja, als ie terug is van Artitec, misschien.
Dank je, ik heb er ook nog regelmatig in gezeten: Apeldoorn - Zutphen, Zwolle - Kampen, Heerlen - Aken, Almelo - Mariënberg. Leuke treinen!quote:Op zondag 11 november 2012 23:40 schreef DriekOplopers het volgende:
Duvel! Gefeliciteerd met je aanwinst. In deze gele versie ben ik ooit nog eens van Zutphen naar Winterswijk gebromd. En terug.
Dat is ook wel een mooie methode ja, maar vooral voor grote stukken denk ik.quote:Op zondag 11 november 2012 06:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb mijn bergen gemaakt met schilderstape en daaroverheen gips.
Idee had ik hier vandaan:
Das ook een optie.quote:Op maandag 12 november 2012 14:19 schreef DaMart het volgende:
Ik heb de bergen op mijn baan vormgegeven door piepschuim te stapelen en daaroverheen gips te smeren en er grasmat op te plakken. Werkt ook erg goed .
Ik bewaar altijd piepschuim uit verpakkingen. Ik heb ook nog een behoorlijke voorraad liggen geloof ik .quote:Op maandag 12 november 2012 14:58 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Das ook een optie.
Was eerder al genoemd met roofmate.
Maar momenteel zit ik maar met een plankje van 20x30
En dan heb ik er nog wat snoertjes doorheen lopen voor wat lampjes.
Maar piepschuim (is dat gewoon te koop bij de bouwmarkt?) of roofmate zijn misschien nog wel de beste opties ja.
Ik heb roofmate (of iig van dat blauwe fijne piepschuim) hier bij de Bouwmaat gezien.quote:Op maandag 12 november 2012 16:22 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zijn allebei goed met een 'box-cutter' te bewerken. Roofmate is alleen veel fijner.
Piepschuim kun je bij de meeste bouwmarkten halen, roofmate heb ik er nog nooit gezien, maar verschilt per vestiging. Heb roofmate bij een bouwstoffen handel kunnen halen.
Hmm, interessant, zit een vestiging ook in Groningen, eens even een pasje aanvragenquote:Op maandag 12 november 2012 16:45 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Ik heb roofmate (of iig van dat blauwe fijne piepschuim) hier bij de Bouwmaat gezien.
Maar ja, daar heb je net als bij de makro enzo een pasje voor nodig
Toch niet die zonder de grijze band bij de ramen?quote:Op woensdag 14 november 2012 00:43 schreef DJJoris het volgende:
Mijn eigen treintjes komen de komende week stap voor stap binnen met als pronkstuk de 1601 van Fleischmann, het eerste treintje waar ik ooit mee reed op de modelspoor en nu mijn eerste eigen treintje zal zijn.
Volgens de foto op Marktplaats, die volgens mij echt door de verkoper is gemaakt, is het er een met een grijze band.bij de ramen .quote:Op woensdag 14 november 2012 01:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Toch niet die zonder de grijze band bij de ramen?
[ afbeelding ]
Hoe Fleischmann daar op is gekomen is...
Ah. Nog een speciale reden dat je de 1601 hebt gekozen dan? Zelfde nummer als je ooit mee reed?quote:Op woensdag 14 november 2012 11:34 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Volgens de foto op Marktplaats, die volgens mij echt door de verkoper is gemaakt, is het er een met een grijze band.bij de ramen .
Het was voor mij het eerste modeltreintje van mijn grootvader waar ik mee mocht spelen dus ik was er zeer op gebrand om deze inderdaad ook in mijn collectie te hebben. Vooral nostalgie dus. Ik weet nog niet of ik hem ga laten digitaliseren (schijnt een ramp te zijn bij dit model) maar ik ga er in ieder geval een tijdje analoog mee rijden.quote:Op woensdag 14 november 2012 12:05 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ah. Nog een speciale reden dat je de 1601 hebt gekozen dan? Zelfde nummer als je ooit mee reed?
Grappig, ik heb een Fleischmann Piccolo 7363, (kon ik toevallig lezen op een foto van t doosje, want ik ben niet thuis ), maar die heeft wel die grijze banden aan de zijkant van de cabine zeg maar.quote:Op woensdag 14 november 2012 01:21 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Toch niet die zonder de grijze band bij de ramen?
[ afbeelding ]
Hoe Fleischmann daar op is gekomen is...
Hm, ik zal eens kijken of ik iets kan vinden.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zou goed kunnen dat het een nieuw uitgebrachte versie betreft. Volgens mij was er ook een startset waar eentje bij zit, alleen ik kan daar zo snel niks meer van vinden.
Okay, dat is in ieder geval goed om te weten, ik ga het dan over een paar maanden maar eens proberen met een goedkoop oud locje inderdaad om te kijken of ik het voor elkaar kan krijgen, beetje oefenen met solderen enzo.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:36 schreef NikkelCobalt het volgende:
Valt wel mee dus, heb ik ondervonden. Nog even gezocht, maar volgens mij verschillen die dingen niet zoveel van elkaar, printplaat is van ander materiaal/kleur zo te zien.
Kan me ook niet voorstellen dat ze het metaalwerk aanpassen: een nieuwe matrix maken onder het mom "laten we het de digitaliseerder makkelijk maken" is een dure grap. Vandaar ook dat Minitrix een amerikaanse loc als NS 2200 verkoopt
Maar als je er absoluut niet handig mee bent, dan zou ik me er niet direct aan wagen nee. Mocht je willen experimenteren kun je beter een lokje van 25 euro verneuken.
Ruimtegebrek had ik alleen echt last van in de FLM V60 in ACTS livrei. Toch zonder aanpassing een standaard (dus geen micro) -decoder in weten te krijgen
1 2 3 | max V ingesteld max V/Stap bij 24 stappen 12V 100% (12V) 12 / 24 = 0,5 V 12V 40% (4,8V) 4,8 / 24 = 0,2 V |
De dubbeldekkers staan met een blauw blokje aangegeven dus ik ga er vanuit dat hij ze nog maakt. Overigens is dat het hoogste bedrag wat ik ooit aan een treintje zal uitgeven en puur omdat ik het al zo lang eigenlijk wil zien rijden. Baal er nog steeds van dat het gewoon voor N-Spoor erg lastig is om dat soort modellen in de NS stijl te vinden. Het gaat overigens om de DDM2 stam ja en een 1800 locje staat op de verlanglijst maar voor later, tot die tijd mag de 1600 hem op sleeptouw nemen.quote:Op woensdag 14 november 2012 17:01 schreef NikkelCobalt het volgende:
Digitaal gaat in stappen, dat klopt. Dat is een beperking in adresruimte. Bijvoorbeeld 24 stappen is makkelijker te bereiken dan 128 stappen, dat neemt veel bandbreedte in waardoor het, of langer zou duren voordat een trein weer reageert op een nieuw signaal (DCC, zou dan eerst heel lang luisteren doordat er meer langere berichten doorkomen), of het aantal treinen dat maximaal aangestuurd kan worden veel kleiner wordt (SLX).
Ik denk dat Dinamo daar geen last van heeft. Oplossing voor dit probleem is overigens dat in de decoder in te stellen is wat het bereik is. Stel je gaat tot maximale snelheid (racetrein), dan moet je die 100% in bijvoorbeeld 24 stappen verdelen. Zeg je nu, ja mijn treinen rijden op z'n hardst 40% van de max, dan kun je dat instellen, zodat die 24 stappen regeling binnen die 40% gaat.
[ code verwijderd ]
Zal in theorie niet helemaal zo gaan, omdat je met PWM zit, maar zo is het idee even.
Als je een keer een digitale baan in werking ziet zul je versteld staan hoe soepel het loopt in vergelijking met analoog! Het schokt niet! En zelfs voor optrekken en afremmen zijn functies in decoders gebouwd die dit regelen, zodat als je bij stap 0 direct naar 24 schakeld, hij gewoon heel rustig optrekt. De curve hierbij zijn zelfs ook in te stellen.
Verkoopt Phildie die dubbeldekkers nog? Of zit er wachtlijst achter? Wat er op z'n site staat is helaas niet allemaal direct leverbaar
En als je een Phildie DDM2 stam neemt, kan ik aanraden tzt ook eens naar een Minitrix 1800 te kijken. Deze komt qua kleurstelling meer overeen met de DDM2. Ik vind de FLM kleuren erg oranjegeel overkomen. Volgens mij klopt er iets niet met de werkelijkheid, of FLM of Phildie + Minitrix doen iets fout.
Je pakt flink uit met de hobby dus
Het kan inderdaad dat de allereerste lichting van de 7363 nog geen zwarte banden bij de ramen had. Volgens mij is die nog uitgebracht voordat de loc bij de NS reed. Ik kan me ook vaag herinnen dat in de catalogus van 1983/84 (toen begon ik met N-spoor) hij nog zonder banden in de catalogus stond, maar dat weet ik niet zeker meer .quote:Op woensdag 14 november 2012 13:49 schreef NikkelCobalt het volgende:
Zou goed kunnen dat het een nieuw uitgebrachte versie betreft. Volgens mij was er ook een startset waar eentje bij zit, alleen ik kan daar zo snel niks meer van vinden.
Ik las ook zoiets terug op een ander forum: het model kwam uit voor uberhaupt in werkelijkheid rond reed. Gebaseerd op de tekentafel dus; ik lees berichten dat er nooit een bandloze 1600 heeft rondgereden, zelfs het prototype niet. Maar wellicht dat iemand uit het TreinenTopic daar meer info over heeft.quote:
Bedoel je nou dat Dinamo duurder is dan DCC?quote:Op woensdag 14 november 2012 16:14 schreef NikkelCobalt het volgende:
Klopt, Dinamo stuurt op blokbasis je modelbaan aan. Per blok kan Dinamo dan zelf een spanning op het blok zetten, analoog of digitaal DCC. (Haha, digitale spanning). Ik weet niet hoe het zit met combinaties, 2 digitale loks op een, op dat moment, digitaal blok zal niet zo'n probleem zijn, een digitale en analoge op 1 blok weet ik niet.
Analoge loks worden met PWM (pulsbreedtemodulatie) gevoed, waardoor je de loks kunt laten "kruipen" (echt langzaam rijden). Iets wat je met een gewone trafo niet kunt. Plus, door ook nog een hoogfrequente spanning er overheen te blazen blijven lichtjes van de lok gewoon branden op volle sterkte, itt het analoge bedrijf waar de lichtsterkte afhankelijk is van de snelheid van de lok.
Het is wel een stuk duurder dan een DCC oplossing
In mijn geval niet denk ik.quote:Op woensdag 14 november 2012 23:14 schreef NikkelCobalt het volgende:
Euh, ja, behoorlijk? Of volgens jou niet?
Wanneer ik Guarniero centjes heb misschien (n)ooit .quote:
Oh ja, helemaal vergeten, Marklin had dat 3 rail systeem , good old memories, heb er daar ook nog 1 van gehad, Loc van meer dan 30 jaar oud nog liggen die het nog doet .quote:Op donderdag 15 november 2012 00:59 schreef whY... het volgende:
Hey mensen, 'net terug' van de modelbouwwinkel! ohw wat een mooie treinen lagen er weer... maar daar ging ik niet voor
Ik heb even gepraat over 2-rail en 3-rail en Marklin en Roco en Fleischman maar het kwam bij mij een beetje uit op 'dat het allemaal niet zoveel uitmaakt'. Die man is zelf 2-rail rijder erg deskundig en heeft veel uitgelegd qua verschillen.
Ik moet zeggen dat het in de looks van de baan zelf, de bededded 2-rail van Roco wel érg mooi is, maar de niet bedded Krail van Marklin ook erg goed eruit ziet. En de flexrailsen enzovoorts.
Dus ik weet het nog niet, het lijkt erop dat ik misschien toch 3-rail blijf rijden, maar liever laat ik me overtuigen door iemand (van jullie) om danwel 2 danwel 3 rail te gaan rijden.
Ik heb in ieder geval de folders weer en ga weer lekker zitten neuzen. Wat me wel opviel is dat sommige treinen die ik wil niet eens zo duur zijn dus dat is weer een plus punt, sommige zijn natuurlijk weer wle duur maar ja daar sparen we dan maar voor. Eerst maar eens knopenhakken en meelezen hierzo naar al dat mooie spul.
De eerste 1600 is meteen met grijze band afgeleverd. Ik heb een juichboekje van Alsthom uit die tijd waar ie prominent op staat.quote:Op woensdag 14 november 2012 22:59 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik las ook zoiets terug op een ander forum: het model kwam uit voor uberhaupt in werkelijkheid rond reed. Gebaseerd op de tekentafel dus; ik lees berichten dat er nooit een bandloze 1600 heeft rondgereden, zelfs het prototype niet. Maar wellicht dat iemand uit het TreinenTopic daar meer info over heeft.
In mijn geval heb ik een collectie treinen van m'n pa ge-orven (klinkt raar).quote:Op donderdag 15 november 2012 00:59 schreef DJJoris het volgende:
[..]
Wanneer ik Guarniero centjes heb misschien (n)ooit .
Verder denk ik dat Digitaal het goedkoopst is als je nieuw begint zonder een grote collectie van analoge treintjes maar dat hoe groter de collectie al is je mogelijk goedkoper uit bent om Dinamo te nemen, voor mij hangt het er nog een beetje vanaf denk ik, indien mijn Grootvader materieel beschikbaar stelt dan wordt het denk ik Dinamo en anders gaan we gewoon gelijk digitaal.
Wat ik mij wel afvraag, vroeger reden de Fleischmann treintjes van mijn grootvader nooit op Trix rails, is dat een foutje qua stroomvoorziening/aansluiten of hoorde dat toen? En is dat nu voorbij?
Nouja, met DCC heb je een heleboel parameters die je per decoder kunt instellen, dus daar ben je ook wel even mee bezig om alles fine te tunen Ook een reden dat ik voor Selectrix ben gegaan.quote:Op donderdag 15 november 2012 08:59 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Voordeel van digitaal is volgens mij wel dat je minder werk kwijt bent met het instellen van je baan t.o.v. dinamo. Of zie ik dat verkeerd? Volgens mij moet je voor Dinamo meer railsjes doorzagen, baanvakken maken, sensors plaatsen enzo?
qua princiepe zou ik blind voor digitaal gaan.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:13 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Nouja, met DCC heb je een heleboel parameters die je per decoder kunt instellen, dus daar ben je ook wel even mee bezig om alles fine te tunen Ook een reden dat ik voor Selectrix ben gegaan.
Die blokken/baanvakken/railsjes zagen heb je inderdaad met Dinamo. Maar ook met volwaardig digitaal doe je dat voor je bezetmelders ook. Al heb je die niet per se nodig, dit zou je softwarematige kunnen oplossen. Voor de bestuurbaarheid wil je waarschijnlijk wel meer blokken definieren dan in een digitaal systeem => meer zagen, meer Dinamo componenten.
Je zit wel met veel software instellingen: als jij met analoge treinen rijdt, en de trein rijdt van blok 1 => blok 2 binnen, dan moet Dinamo op dat moment wel blok 2 inschakelen. Dit kan maar op 1 manier: in de software (koploper bv) moet de spoorlayout bekend zijn. Vooraf moet je dit dus allemaal instellen. Al heeft de gemiddelde digitale spoorbaan natuurlijk ook een PC erbij. Maar dat hoeft niet per se.
Ik lees ook nog even net op de site, maar in een eerdere reply zei ik iets over digitaal en analoge lok op 1 blok: dat kan dus niet. (alleen van toepassing als je multitractie wilt rijden)
De rails van Marklin vallen nog wel mee, qua lelijk. Maar de wissels zijn echt heel erg lelijk met al die omhooglopende contactpunten. Geen gezicht. Als je echt wat moois wilt, moet je voor tweerail gaan.quote:Op donderdag 15 november 2012 00:59 schreef whY... het volgende:
Hey mensen, 'net terug' van de modelbouwwinkel! ohw wat een mooie treinen lagen er weer... maar daar ging ik niet voor
Ik heb even gepraat over 2-rail en 3-rail en Marklin en Roco en Fleischman maar het kwam bij mij een beetje uit op 'dat het allemaal niet zoveel uitmaakt'. Die man is zelf 2-rail rijder erg deskundig en heeft veel uitgelegd qua verschillen.
Ik moet zeggen dat het in de looks van de baan zelf, de bededded 2-rail van Roco wel érg mooi is, maar de niet bedded Krail van Marklin ook erg goed eruit ziet. En de flexrailsen enzovoorts.
Dus ik weet het nog niet, het lijkt erop dat ik misschien toch 3-rail blijf rijden, maar liever laat ik me overtuigen door iemand (van jullie) om danwel 2 danwel 3 rail te gaan rijden.
Ik heb ook geen advies voor je, ik heb alleen antwoordenquote:Op donderdag 15 november 2012 11:21 schreef Cryothic het volgende:
[..]
qua princiepe zou ik blind voor digitaal gaan.
Maar dan lopen de kosten voor de treinen zo op.
Dat is m'n grootste barriere. Kan het in m'n treintjes ingebouwd worden, en wat gaat t kosten.
Het budget is niet schrikbarend hoog, dus als je dan het eerste jaar maar met 1 of 2 loc's kunt rijden, is de lol er ook snel vanaf
Ik heb de oude treinbaan van m'n pa uit elkaar gesloopt. Dus ik heb wel een verhuisdoor met behoorlijk wat rails ja. Hij had zelf idd ook baanvakken gemaakt, maar dat werd elektronisch geregeld (baanvakken aan en uit aan de hand van treinen die er reden). Maar ja, meneer was dan ook elektrotechnicus .quote:Op donderdag 15 november 2012 11:39 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Ik heb ook geen advies voor je, ik heb alleen antwoorden
Tuurlijk het is duur, Dinamo in opstartkosten misschien meer, maar bij uitbreiding minder. Bij DCC is het eerder andersom. Maar aan het eind van de rit ben je misschien wel evenveel kwijt!
Ben je al in het bezit van een spoorbaan? Anders zou ik ook overwegen daar eerst mee te beginnen, en dan analoog te rijden. Later kun je altijd overstappen. Door alles in blokken te delen en handmatig delen in te schakelen ben je voorbereid voor de toekomst, voor welk digitaal systeem dan ook.
Bouwkosten en aanschafprijzen van wissels en wisselmotoren zijn ook niet gering namelijk. En een een digitaal systeem zonder spoorbaan is ook maar zo-zo
Je zegt zelf dat je wenst om bepaald hogesnelheids materieel te rijden. Kijk vooral wat je wilt, en ga dan opzoeken voor welk rail systeem dit te krijgen is. Er is bijvoorbeeld geen standaard 3-rail Thalys.quote:Op donderdag 15 november 2012 00:59 schreef whY... het volgende:
Dus ik weet het nog niet, het lijkt erop dat ik misschien toch 3-rail blijf rijden, maar liever laat ik me overtuigen door iemand (van jullie) om danwel 2 danwel 3 rail te gaan rijden.
Echt wel...quote:Op donderdag 15 november 2012 11:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Je zegt zelf dat je wenst om bepaald hogesnelheids materieel te rijden. Kijk vooral wat je wilt, en ga dan opzoeken voor welk rail systeem dit te krijgen is. Er is bijvoorbeeld geen standaard 3-rail Thalys.
Oh, ik las vrij recente ombouw berichten op het 3rail forum. Die deden het meer voor de uitdaging danquote:
quote:Op donderdag 15 november 2012 12:40 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
Oh, ik las vrij recente ombouw berichten op het 3rail forum. Die deden het meer voor de uitdaging dan
Hmm... nouja het zijn whY... z'n centen. ¤ 470 eurie voor 4 bakken. Of ¤ 835 voor 10. Al is de Trix variant niet goedkoper.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:43 schreef Duvel het volgende:
Deze is nogal duur... Misschien dat dat wel een rol speelt?
Weet ik niet zo 123 uit m'n hoofd.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:45 schreef Wombcat het volgende:
Wat voor locs heb je?
Zelf ombouwen hoeft niet moeilijk te zijn (maar ik heb het zelf ook nog nooit gedaan). Er zijn ook workshops waarin het je wordt geleerd.
123 locs, das een boelquote:Op donderdag 15 november 2012 16:21 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Weet ik niet zo 123 uit m'n hoofd.
Vooral oude (neem ik aan) van Fleischmann en Minitrix.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |