quote:Dönersector luidt noodklok om 'vieze' broodjes
(Novum) - Er moeten strenge hygiëneregels komen voor dönerzaken. Ook moet er beter toezicht komen op tenten die zich niet aan de regels houden. Daarvoor pleiten dönerproducenten Jilpaq Holding en Helal Food donderdag na onderzoek van de Consumentenbond, waaruit bleek dat een broodje döner kebab vaak onder de bacteriën zit.
De producenten vrezen dat door de 'schokkende' onderzoeksresultaten het imago van de broodjes schade heeft opgelopen. "Dit heeft ertoe geleid dat wij in actie moeten komen", zeggen ze in een verklaring.
"We kunnen het er niet bij laten zitten dat er een paar rotte appels zijn, die het voor de rest verpesten. De controle bij verkooppunten van döner moet verscherpt worden en wie zich niet aan de hygiëneregels houdt moet ook beboet worden."
Uit het onderzoek van de Consumentenbond vorige week bleek dat in meer dan de helft van de broodjes zo veel bacteriën zaten dat de voedselveiligheid voor zwakke groepen zoals 65-plussers en zwangere vrouwen in gevaar is. Op vijf broodjes werd de zogenoemde 'poepbacterie' gevonden.
Jilpaq Holding en Helal Food willen samenwerken met de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit voor het opstellen van de regels.
quote:"We kunnen het er niet bij laten zitten dat er een paar rotte appels zijn, die het voor de rest verpesten.
Als de meerderheid niet hygienisch is, kun je moeilijk meer spreken van "een paar rotte appels", maar leuk geprobeerd hier een positieve PR-draai aan te geven.quote:Van de 49 geteste broodjes bleek een meerderheid onder de bacteriën te zitten. Op vijf broodjes werd zelfs de zogenoemde 'poepbacterie' gevonden.
Lijkt me dat dit ook geldt voor shoarma zaken.quote:
Met handschoentjes werken is één ding, weten hoe ze te gebruiken is een anderquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:30 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar dat is niet alleen in de kebabzaak een probleem.
Sowieso hoor je met handschoentjes te werken. Op z'n minst.
haha die luikjes die altijd angstvallig dichtgehouden wordenquote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lijkt me dat dit ook geldt voor shoarma zaken.
De Chinese restaurants mogen ook weleens aan een onderzoekje worden onderworpen. Die keukens en het personeel in de keuken zijn volgens mij ranzig...
Ik ken mensen van een Chinees restaurant en ik kom daar wel eens in de keuken. Bij hun is het wel gewoon schoon. Maar ik geloof inderdaad niet dat die restaurants allemaal zo hygiënisch zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De Chinese restaurants mogen ook weleens aan een onderzoekje worden onderworpen. Die keukens en het personeel in de keuken zijn volgens mij ranzig...
Ja, als je je handschoenen aanhoudt als je gaat zitten schijten, dan heeft het weinig zin. Die Ali's krabben ook gewoon hun reet als ze aan het werk zijn.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:03 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Met handschoentjes werken is één ding, weten hoe ze te gebruiken is een anderIk zag laatst iemand met handschoentjes aan tomaten snijden. Vervolgens ging hij een klant helpen, en hield z'n handschoentjes aan... tikken op de kassa, bestelling maken, geld aannemen, geld in de kassa, en dan weer verder werken... juist...
Ja. Luikje gaat altijd turbo open, voedsel schuift men in razend tempo door het luikje waarna het weer angstvallig wordt dicht getrokken.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
haha die luikjes die altijd angstvallig dichtgehouden worden
quote:Op donderdag 1 november 2012 13:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
Bij mij in de buurt missen er regelmatig katten. Zal me niets verbazen als ze door de nasi worden verwerkt.
Ali's zijn niet de enigequote:Op donderdag 1 november 2012 13:08 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die Ali's krabben ook gewoon hun reet als ze aan het werk zijn.
Je weet het maar nooit.quote:Op donderdag 1 november 2012 13:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bij mij in de buurt missen er regelmatig katten. Zal me niets verbazen als ze door de nasi worden verwerkt.
Er stond een zijdeur open bij een Chinees restaurant waar ik op de parkeerplaats prachtig uitzicht had op een kok die daar op de grond in de gang op z'n reet zat te roken. Dat ziet er al niet uit, maar het totaalplaatje, voor zover dat te zien was: Rommelig en ranzig. En dat is dan alleen nog een stukje gang.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |