abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118448888
DEN HAAG - Mensen met een verminderde weerstand, 65-plussers en zwangeren kunnen beter geen broodje döner kebab eten. Dat advies geeft de Consumentenbond vrijdag na onderzoek.

Van de 49 geteste broodjes bleek een meerderheid onder de bacteriën te zitten. Op vijf broodjes werd zelfs de zogenoemde 'poepbacterie' gevonden.

De aangetroffen bacteriën kunnen de voedselveiligheid voor mensen met een verminderde weerstand schaden, zegt de Consumentenbond.

De broodjes werden gekocht bij tien willekeurige verkooppunten in Groningen, Utrecht, Amsterdam, Rotterdam en Breda. Een hoge hoeveelheid bacteriën duidt erop dat het eten te warm of te lang bewaard is gebleven, of dat er niet hygiënisch wordt gewerkt.

Inspectie

''Dit onderzoek laat wederom zien hoe belangrijk het is dat consumenten weten hoe het gesteld is met de hygiëne in de horeca''', zegt Bart Combée, directeur van de Consumentenbond.

Volgens Combée maakt de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) binnenkort de gegevens van hygiëne-inspecties openbaar.
Door: ANP

http://www.nu.nl/binnenla(...)kebab-bacterien.html
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_118448916
Nu ga ik minder snel een broodje donor halen :') (ook al heb ik geen verminderde weerstand)

Ik hoorde pasgeleden dat een hamburger van McDonalds 18 weken bewaard kon worden buiten de koelkast en nog net zo puntgaaf eruitzag. Een vriendin van me heeft het getest en alleen de augurk beschimmelde maar de rest zag eruit zoals bij de aankoop.

Broodje aap of waar?
pi_118448924
pi_118448943
Toch kan het handig zijn. Als je die frequentie langzaam op blijft voeren, dan zou je, als je eenmaal immuun bent, van stront kunnen leven.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:23:11 #6
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118448962
Sowieso zien die tentjes er al niet zo best uit dus dit verbaast me niks. Wellicht tref je er ook nog haren in want gros van die shoarmamannetjes zijn zwaar behaard en ze staan daar maar te bakken en te grillen zonder beschermende kleding/mutsje.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_118448965
Je moet accepteren dat er nu eenmaal een berg bacteriën overal te vinden zijn. En dat is maar goed ook. Ons lichaam heeft deze continue aanvallen nodig om ons afweer te testen en op pijl te houden.

Dat hele schone wat je gevoelsmatig graag zou willen is nergens goed voor en werk enkel averechts
pi_118448967
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:21 schreef Apuleius het volgende:
Toch kan het handig zijn. Als je die frequentie langzaam op blijft voeren, dan zou je, als je eenmaal immuun bent, van stront kunnen leven.
:Y)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:26:18 #9
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_118448983
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:23 schreef Roellie80 het volgende:
Je moet accepteren dat er nu eenmaal een berg bacteriën overal te vinden zijn. En dat is maar goed ook. Ons lichaam heeft deze continue aanvallen nodig om ons afweer te testen en op pijl te houden.

Dat hele schone wat je gevoelsmatig graag zou willen is nergens goed voor en werk enkel averechts
Als je voedsel verkoopt moet je dit zo hygienisch mogelijk doen, ik wil iig geen poepbacterie van één of andere Mo of Rachid binnen krijgen. Dit betekent dus dat die gasten hun reet afvegen na het schijten en erna weer aan het grillen gaan zonder hun handen te wassen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_118449026
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:26 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als je voedsel verkoopt moet je dit zo hygienisch mogelijk doen, ik wil iig geen poepbacterie van één of andere Mo of Rachid binnen krijgen. Dit betekent dus dat die gasten hun reet afvegen na het schijten en erna weer aan het grillen gaan zonder hun handen te wassen.
Dat klopt. Dat doen ze. En dat is voor andere voeding niet anders lijkt me. Waar gewerkt wordt worden bacteriën verspreid
pi_118449032
quote:

[..]

Klopt.

Maar dat is niet alleen in de kebabzaak een probleem.

Sowieso hoor je met handschoentjes te werken. Op z'n minst.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_118449046
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:23 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

:Y)
pi_118449058
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:30 schreef Apuleius het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:D _O- _O- _O-
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_118449247
retelekker
Levensgenieter pur sang. Passievol koker. Vrouwenliefhebber.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 08:56:25 #15
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_118449400
Gewoon verzuipen in een plens bier. 8-) Als je dan ziek wordt geef je toch de alcohol de schuld :7
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:03:35 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_118449967
Dit kan toch niemand verbazen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118449996
quote:

[..]

Ies halal!
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_118450020
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 08:19 schreef Kloonhommel het volgende:
Nu ga ik minder snel een broodje donor halen :') (ook al heb ik geen verminderde weerstand)

Ik hoorde pasgeleden dat een hamburger van McDonalds 18 weken bewaard kon worden buiten de koelkast en nog net zo puntgaaf eruitzag. Een vriendin van me heeft het getest en alleen de augurk beschimmelde maar de rest zag eruit zoals bij de aankoop.

Broodje aap of waar?
Bullshit. Sowieso is het brood na een paar dagen groen.
pi_118450056
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Als het waar is lijkt me dat ook eerder in het nadeel van het 'brood' van McDonalds spreken.
pi_118450097
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als het waar is lijkt me dat ook eerder in het nadeel van het 'brood' van McDonalds spreken.
Integendeel. Brood in nl blijft lang goed door kunstmatige toevoegingen.
pi_118450329
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Probeer het zelf anders, denk je dat dat brood vers afgebakken wordt bij McDonalds? Die hebben het waarschijnlijk ook al weken liggen. Verder, goh, verrassing. Alsof ik dat niet verwacht had. Maar je weet het natuurlijk pas zeker als ze je net te vriendelijk smakelijk eten wensen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_118450347
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:40 schreef Quir het volgende:

[..]

Probeer het zelf anders, denk je dat dat brood vers afgebakken wordt bij McDonalds? Die hebben het waarschijnlijk ook al weken liggen. Verder, goh, verrassing. Alsof ik dat niet verwacht had. Maar je weet het natuurlijk pas zeker als ze je net te vriendelijk smakelijk eten wensen.
Nee het brood komt bevroren binnen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:42:44 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118450373
De VWA zou eens de koelkast in de doorsnee huishoudens moeten doorlichten, dat zou pas leuke bevindingen geven.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:56:30 #25
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_118450727
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 09:42 schreef Pietverdriet het volgende:
De VWA zou eens de koelkast in de doorsnee huishoudens moeten doorlichten, dat zou pas leuke bevindingen geven.
Deed Rob 'daar word ik niet vrolijk van' Geus dat niet?
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')