abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118435995
dag mensen, ben 2 maanden geleden begonnen met fanatiek fitnessen . had besloten dit te doen om sterker te worden, fitter en natuurlijk om er beter uit te gaan zien.

bij fanatiek fitnessen komt natuurlijk niet alleen de sportschool kijken maar ook een voedingsschema, tenminste als je een goed resultaat wil behalen. mijn ouders vonden dit vanaf dag 1 al een probleem, ze zeiden dat het heel ongezond is om een voedingsschema te hebben omdat ik in de groei zit( echte argumenten kunnen ze niet geven). voordat ik aan sport begon at ik 3 zakken chips in een weekend en ging ik om 4 uur naar bed. nu ik gezond aan het doen ben is dat opeens een enorm probleem. ik vertelde ze dat ik nu juist veel gezonder leef en hun vinden het gevaarlijk :{ toen ik tegen mijn vader zei dat niemand ooit dood is gegaan van gezonder leven werd hij boos. ook zei ik " kijk hoeveel bodybuilders er zijn ze zijn allemaal fit gezond en zien er gewoon goed uit, lekker dodelijk is dat" toen werd hij nog bozer. nu hebben ze naar de sportschool gebeld om te zeggen dat ik aan het doorslaan ben.... what the fuck.

wat kan ik ze vertellen om ze te overtuigen dat ik niks ongezonds aan het doen ben. ik bedoel ze kunnen niet eens argumenten geven, als ik vraag en waarom is het ongezond zeggen ze "dat is gewoon een feit"

train overigens 3 x per week en heb gewoon een normaal sociaal leven >_<

[ Bericht 2% gewijzigd door pannenkoekeneter op 25-10-2012 22:39:22 ]
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_118436129
Opstandige pubertjes :')
pi_118436263
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:41 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Opstandige pubertjes :')
ik ben niet opstandig, bedankt voor je geweldig behulpzame opmerking
pi_118436326
Denk niet dat meisjes bodybuilders nou zo aantrekkelijk vinden.
pi_118436381
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:43 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

ik ben niet opstandig, bedankt voor je geweldig behulpzame opmerking
Maar om je even te helpen:

quote:
Lange tijd heeft de gedachte bestaan dat krachtraining niet veilig zou zijn voor jeugdigen in verband met een hoog blessure risico. De laatste tien jaar is er echter veel onderzoek gedaan waaruit blijkt dat krachttraining een veilige en plezierige activiteit kan zijn voor jeugdigen. Voorwaarde is wel een goed doordacht programma met daarvoor gekwalificeerde en competente begeleiding.
http://www.go2fitness.nu/upload/Kennisdatabase/85.pdf
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:47:22 #6
387436 Winterman
Let's kick some ice!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:48:24 #7
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_118436545
is arnold schwarzenegger ook jouw idool?
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:50:53 #8
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_118436688
IS dit een troll of ben je echt zo dom, dan past bodybuilden helemaal bij je.
To doom or not to doom
pi_118436721
quote:
17s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:48 schreef Keith_Bakker het volgende:
is arnold schwarzenegger ook jouw idool?
nee absoluut niet, het zal nooit mijn doel zijn om zo groot te worden

bedankt voor alle links mensen, heb nu genoeg om mijn ouders ook even door te laten lezen
pi_118436788
En wat is jouw gezonde manier van leven dan wel...als ik zo op FOK! lees waar die bodybuilders op leven kan ik dan niet echt een evenwichtig dieet noemen. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118436796
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:50 schreef A-mineur het volgende:
IS dit een troll of ben je echt zo dom, dan past bodybuilden helemaal bij je.
bodybuilding staat los van intelligentie, als jij denkt dat je iemands uiterlijk of doelstellingen kan koppelen aan zijn intelligentie, dan zou ik toch even bij jezelf stil gaan staan wie nou dom is. jij of ik
pi_118437074
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:52 schreef trovey het volgende:
En wat is jouw gezonde manier van leven dan wel...als ik zo op FOK! lees waar die bodybuilders op leven kan ik dan niet echt een evenwichtig dieet noemen. :{
ik sport 3 keer per week en doe dan krachttraining. ik ga meestal rond 10 uur naar bed en om 7 uur er uit en in het weekend ook.
om 7 uur eet ik een bak brinta, 2 eieren en drink 300 ml sinaasappelsap.
om 10 uur eet ik 100 gram pasta met 100 gram tonijn, drink dan 250 mililiter melk.
12 uur 6 boterhammen, 50 gram kalkoenfilet en een plak kaas. drink 250 ml melk.
3 uur 4 boterhammen met willekeurige vleeswaren en een eiwitshake.

6 uur avond eten bestaande uit groente vlees pasta vis of aardappelen.

9 uur 2 stuks fruit 250 gram kwark en wat musli

dat is hoe het eruit ziet, bodybuilding hoeft niet perse te zijn wat iedereen denkt
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:58:11 #13
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_118437104
Ik weet wel dat als je te vroeg begint met bodybuilding dit inderdaad niet goed kan zijn van je groei. Omdat je als jongen vaak tot je 18e nog wel doorgroeit, en te vroeg beginnen met bodybuilding kan ervoor zorgen dat je minder groeit omdat die energie naar je spieren gaat.
pi_118437264
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:57 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

ik sport 3 keer per week en doe dan krachttraining. ik ga meestal rond 10 uur naar bed en om 7 uur er uit en in het weekend ook.
om 7 uur eet ik een bak brinta, 2 eieren en drink 300 ml sinaasappelsap.
om 10 uur eet ik 100 gram pasta met 100 gram tonijn, drink dan 250 mililiter melk.
12 uur 6 boterhammen, 50 gram kalkoenfilet en een plak kaas. drink 250 ml melk.
3 uur 4 boterhammen met willekeurige vleeswaren en een eiwitshake.

6 uur avond eten bestaande uit groente vlees pasta vis of aardappelen.

9 uur 2 stuks fruit 250 gram kwark en wat musli

dat is hoe het eruit ziet, bodybuilding hoeft niet perse te zijn wat iedereen denkt
Eetschema is, behalve dat het wat veel eiwit bevat, niet zo slecht. Denk eerder dat je ouders een beetje bang zijn dat, omdat je nog volop in de groei zit, al die krachttraining niet goed voor je is. Probeer ze gewoon te informeren. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_118437330
even voor alle haters in dit topic, als je denkt dat bodybuilding het gebruiken van anabolen is. of het 7 keer per week in de sportschool zitten etc etc. dit is niet wat 90% van de bodybuilders doet. weet wat je zegt voordat je met allerlei snijdende opmerkingen aan komt zetten
pi_118437364
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:00 schreef trovey het volgende:

[..]

Eetschema is, behalve dat het wat veel eiwit bevat, niet zo slecht. Denk eerder dat je ouders een beetje bang zijn dat, omdat je nog volop in de groei zit, al die krachttraining niet goed voor je is. Probeer ze gewoon te informeren. ;)
ga mijn best doen, thx
pi_118437382
Is wel heel slecht voor je spieren en de groei, onder de 18 zware krachttraining of massatraining.

Maarja yolo togg xdDD
pi_118437443
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:03 schreef Dimac het volgende:
Is wel heel slecht voor je spieren en de groei, onder de 18 zware krachttraining of massatraining.

Maarja yolo togg xdDD
kun je ook aangeven waarom?
pi_118437529
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:04 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

kun je ook aangeven waarom?
Ja, dat kan ik.

http://krachttraining.net(...)g-voor-kinderen.html

Maarja, als je er goed mee omgaat heb je er niet zo'n last van.
Lees dit bijvoorbeeld.

http://www.bstrong.net/node/2190
Hier staan ook wat argumenten in om tegen je ouders te gebruiken.
pi_118437786
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:05 schreef Dimac het volgende:

[..]

Ja, dat kan ik.

http://krachttraining.net(...)g-voor-kinderen.html

Maarja, als je er goed mee omgaat heb je er niet zo'n last van.
Lees dit bijvoorbeeld.

http://www.bstrong.net/node/2190
Hier staan ook wat argumenten in om tegen je ouders te gebruiken.
thx voor je feedback. maar zoals in alle gegeven links, bijna al het letsel opgelopen door krachtraining op mijn leeftijd gebeurt door verkeerde uitvoering, te zware belasting en door te weinig toezicht. ik train bij een sportschool met professionele instructeurs die mij helpen met het maken van een trainingsschema, ook word er streng op gelet dat ik alle oefeningen correct uitvoer. hiermee word de kans op groeibelemmeringen en letsel dus erg klein
pi_118438513
Waarom zeg je niet gewoon dat je serieus fitnesst ipv dat je het bodybuilding noemt? Dat laatste associėren veel mensen namelijk nog altijd met opgepompte lichamen en het gebruik van oa anabolen steroiden. Jij verstaat daar wat anders onder maar je ouders krijgen daar blijkbaar rare gedachten bij.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_118438750
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:23 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Waarom zeg je niet gewoon dat je serieus fitnesst ipv dat je het bodybuilding noemt? Dat laatste associėren veel mensen namelijk nog altijd met opgepompte lichamen en het gebruik van oa anabolen steroiden. Jij verstaat daar wat anders onder maar je ouders krijgen daar blijkbaar rare gedachten bij.

had de topic ook beter anders kunnen noemen, weet alleen niet hoe ik de tt moet veranderen
ga ik vanaf nu dus ook doen, ik zie wat het hier losmaakt op fok. blijkbaar zien mensen er wat anders in dan wat er meestal mee bedoeld word. thuis noem ik het echter nooit zo, noem het daar gewoon "sporten" om geen verdere discussie los te maken :'(

had het topic ook anders moeten noemen eigenlijk
weet iemand misschien of je de titel van een topic kan veranderen

[ Bericht 5% gewijzigd door pannenkoekeneter op 25-10-2012 22:38:27 ]
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:43:45 #23
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_118439706
Goed eetschema, investeer ook even in whey of weightgainer. Het kost best wat voor een 16-jarige maar het werkt goed. Ook zou ik even inlezen over bodybuilding, trainingsmethoden en processen in je lichaam tijdens het sporten. Zo train je een stuk efficienter. NoxiPro kan ik ook aanraden, wel in combinatie met iets als whey. Zorg wel dat je je tijd neemt, verwacht geen wonderen, daarnaast is techniek een erg groot onderdeel, zorg dat je dit eerst onder de knie krijg voor je als een mongool aan de gewichten gaat sjorren ;)

[ Bericht 40% gewijzigd door TWO_FINGERZ op 25-10-2012 22:49:04 ]
pi_118439940
quote:
1s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:43 schreef TWO_FINGERZ het volgende:
Goed eetschema, investeer ook even in whey of weightgainer. Het kost best wat voor een 16-jarige maar het werkt goed. Ook zou ik even inlezen over bodybuilding, trainingsmethoden en processen in je lichaam tijdens het sporten. Zo train je een stuk efficienter.
heb al een wheyshake, weightgainer is niet nodig, bulk momenteel op ruim 3400 kcal.
ik heb natuurlijk al heel veel gelezen over bodybuilding, zou er anders nooit mee begonnen zijn.

thx voor je feedback man :D
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:54:25 #25
369437 TWO_FINGERZ
Romanista nel cuore!
pi_118440256
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:48 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

heb al een wheyshake, weightgainer is niet nodig, bulk momenteel op ruim 3400 kcal.
ik heb natuurlijk al heel veel gelezen over bodybuilding, zou er anders nooit mee begonnen zijn.

thx voor je feedback man :D
Beweeg wel genoeg man, met 3400 kcal kan je lichaam ook energie opslaan in vet. Ik ben zelf ectomorf dus heb daar geen last van :)

Techniek is trouwens een van de, of misschien wel het belangrijkste onderdeel van je oefening. Zorg dat je die eerst onder de knie krijg voor je als een mongool aan de gewichten gaat sjorren. Ik zie genoeg jongens die oefeningen zwaarder doen dan ik, maar deze gewoon verkeerd uitvoeren. Dat is gewoon tijdverspilling. Niet op andere letten gewoon je eigen ding doen en je oefening goed uitvoeren ;).

Waar je misschien ook wel even naar wil kijken is NoxiPro. Geeft je spieren een enorme boost.

-edit: had onderstaande niet gelezen :)

quote:
ook word er streng op gelet dat ik alle oefeningen correct uitvoer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')